LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht KPN/HI word niets mee gedaan

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
M Houben

Klacht KPN/HI word niets mee gedaan

Ongelezen bericht door M Houben »

Om even bij het begin te beginnen, 21-01-2011 kreeg ik een telefoontje van een HI-medewerker. Deze vroeg mij of ik interesse had in een korting bij een nieuw abonnement omdat ik al 2 jaar lang klant ben. Hierop heb ik nee geantwoord omdat ik al een nieuw abonnement had afgesloten bij een andere provider. De optie die de beste meneer mij voorlegde was het aanhouden van het abonnement zodat ik kon zoeken naar iemand die evt. interesse zou hebben om het nummer over te nemen en zo te profiteren van mijn opgebouwde klantenkorting. Aangezien het abonnement volgens deze meneer van HI omgezet zou zijn naar een 0-euro abonnement zou me dit totaal niets kosten. Na het uitdrukkelijk nog eens gevraagd te hebben of het me echt niets zou kosten mits ik de aansluiting niet meer zou gebruiken kreeg ik een volmondig ja als antwoord.

Dit leek me wel mooi, iemand blij maken met mijn klantenkorting en er ondertussen niets meer voor betalen om de aansluiting aan te houden ! Na nog een aantal keren de aansluiting te hebben gebruikt (nog niet iedereen had mijn nieuwe nummer, gezien het aantal mensen dat ingelicht moet worden kostte dit wat tijd) besloot ik dat het wel genoeg was met het gebruik maken van 2 abonnementen. Ondertussen heb ik de rekeningen niet meer in de gaten gehouden (ik wist dat ik een redelijk bedrag had verbruikt dus betaalde ik maar gewoon, achteraf heel erg dom !) kwam ik tot de ontdekking na een maand nauwelijks gebruik gemaakt te hebben van de aansluiting dat ik nog gewoon op een Hi bel en sms 25 abonnement zat ! Gezien de informatie die mij verstrekt is door een HI medewerker vond ik dit vreemd dus heb ik direct contact opgenomen met de klantenservice.

De meneer die ik daarop aan de lijn kreeg kon mij vertellen dat hij niets aan de rekeningen kon doen maar hij kon het wel opzeggen, met een termijn van 1 maand die bepaald is door de OPTA ! Hier was ik het niet mee eens gezien de informatie die mij eerder is verstrekt (die dus blijkbaar onjuist was) en ik niet van plan was om voor een verbruik van nauwelijks 15euro nog even in totaal bijna 60euro abonnementskosten af te tikken (2 maandelijkse bundels ivm. opzegtermijn). Het enige wat ik kon doen volgens deze meneer was het indienen van een klacht per e-mail via de KPN site over dit feit.

2 weken verstreken ondertussen en nog geen reactie op mijn klacht, inmiddels was de laatste maandafrekening (met een verbruik van 0 en toch even bijna 30euro afrekenen doordat een medewerker onjuiste informatie verstrekt !) binnen gekomen en besloot ik wederom contact op te nemen met de klantenservice van HI. De meneer die ik hierop aan de lijn kreeg wist mij te vertellen dat de klacht nog niet in behandeling was genomen vanwege het grote klantenbestand van HI, het zou dus ongeveer na het indienen van een klacht 2 tot 2,5 week duren. Toen ik aangaf dat ik de openstaande rekeningen met de onterechte bedragen niet van plan was te betalen gaf deze meneer aan dat ik gezien deze klacht in mijn gelijk sta en ik beter kon afwachten op de afhandeling van deze klacht.

Vandaag, inmiddels meer dan 4 weken na het indienen van de klacht, ontving ik een mooie brief met de volgende titel: Belangrijke mededeling over jouw mobiele aansluiting. Ik word dus geacht om voor 28 april te betalen anders word het abonnement volledig afgesloten, wat mij dus helemaal niets uitmaakt want ik gebruik het al een aantal maanden niet meer ! Het minder leuke dat in de inhoud van de brief vermeld stond is het volgende, als ik niet voor de vervaldatum betaal word ik geregistreerd bij de stichting Preventel als wanbetaler en worden verdere kosten om het openstaande saldo te incasseren (door een incassobureau) bij mij neergelegd.

Woedend door deze brief heb ik WEDEROM contact opgenomen met de HI klantenservice om uitleg hierover te eisen. De mevrouw aan de lijn vertelde me dat ze er niets aan kon doen, de klacht word nooit meer in behandeling genomen omdat het abonnement is opgezegd ! Na het vragen wat ik dan kon doen om mijn klacht erdoor te krijgen kreeg ik als antwoord: u kunt PROBEREN een brief te sturen, MISSCHIEN word deze wel in behandeling genomen. Hierop ben ik nog woedender geworden en heb ik maar eens gevraagd wie me dan wel kon helpen, het andwoord hierop was wederom heel erg vaag namelijk, op het moment niemand. Na nog maar eens te vragen wanneer ik dan wel geholpen kon worden kreeg ik als antwoord dat ik het maar moest proberen met de brief, ondertussen zouden de aanmaningen gewoon binnen blijven komen..... Heel erg fijn dus, heb deze uiterst vriendelijke mevrouw :roll: maar bedankt voor haar hulp :roll: en haar gezegt dat ze nog wel zouden horen van de rechtsbijstandverzekering als haar organisatie het incasseren van geld belangrijker vind dan het afhandelen van een klacht.

Kortom, 2 maal verkeerde informatie gekregen door HI-klantenservice medewerkers en hierdoor in dit schuitje gekomen waarbij HI min of meer zegt, zoek het je maar lekker uit, wij willen alleen geld de rest is jouw probleem !

Voor mij is dit de laatste tussenstap tot het overgaan van het inschakelen van de rechtsbijstand. Mijn vader kwam met deze tip omdat hij via dit forum in het verleden ook heel goed geholpen is met een klacht.

Hopelijk kan iemand mij hier dus verder helpen :|

M Houben

Re: Klacht KPN/HI word niets mee gedaan

Ongelezen bericht door M Houben »

Is er niemand die mij hiermee kan helpen ? 28 april komt steeds dichterbij, dan verloopt de termijn om de aanmaning te betalen en word het verhaal nog een stukje ingewikkelder ivm. een incassobureau wat er nog bij betrokken word.

Gesloten