LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] En als je hebt moeten afkopen?
En als je hebt moeten afkopen?
Hallo iedereen,
Na het lezen van alle topics over legiolese/dexia blijf ik met een vraag zitten.
Vorig jaar hebben mijn vriendin en ik een huis gekocht, ik was in het bezit van drie AEX plus plannen van Dexia.
Bij het afsluiten van de hypotheek bleek dus dat dit een registratie opleverd bij het BKR, iets wat ons "financieel adviseur" ons nooit had verteld, tevens vertelde hij dat een hypotheek en een effectenlease geen problemen zou geven.
Dus wij vrolijk ons voorlopig koopcontract getekend, echter de hypotheekverstrekker eiste dat de effectenlease zou worden afgekocht, en ons finciele mannetje liet het afweten.
Nou stonden wij voor de keus, door de verkopende partij in gebreke worden gesteld, of Dexia afkopen.
Het afkopen van Dexia heeft ons €12000 gekost en was geen lekkere start voor twee mensen die gaan samenwonen.
Mijn vraag is de volgende:
Als je dexia hebt afgekocht, kan je dan nog wel aanspraak maken op ook maar enige schadevergoeding, je hebt immers geen "binding" meer met het bedrijf.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Na het lezen van alle topics over legiolese/dexia blijf ik met een vraag zitten.
Vorig jaar hebben mijn vriendin en ik een huis gekocht, ik was in het bezit van drie AEX plus plannen van Dexia.
Bij het afsluiten van de hypotheek bleek dus dat dit een registratie opleverd bij het BKR, iets wat ons "financieel adviseur" ons nooit had verteld, tevens vertelde hij dat een hypotheek en een effectenlease geen problemen zou geven.
Dus wij vrolijk ons voorlopig koopcontract getekend, echter de hypotheekverstrekker eiste dat de effectenlease zou worden afgekocht, en ons finciele mannetje liet het afweten.
Nou stonden wij voor de keus, door de verkopende partij in gebreke worden gesteld, of Dexia afkopen.
Het afkopen van Dexia heeft ons €12000 gekost en was geen lekkere start voor twee mensen die gaan samenwonen.
Mijn vraag is de volgende:
Als je dexia hebt afgekocht, kan je dan nog wel aanspraak maken op ook maar enige schadevergoeding, je hebt immers geen "binding" meer met het bedrijf.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Re: En als je hebt moeten afkopen?
Ik zit in een soortgelijke situatie en heb mijn contrakt ook afgekocht na
eerst een vernietigingsbrief gestuurd te hebben.
Nu ga ik via een advocaat een rechtzaak starten om mijn gestolen centjes terug te krijgen.
eerst een vernietigingsbrief gestuurd te hebben.
Nu ga ik via een advocaat een rechtzaak starten om mijn gestolen centjes terug te krijgen.
Sorry, ik ben helemaal blanco hier.
Vernietigingsbrief zegt me niks, zou je dat kunnen uitleggen?
Hoezo start je een eigen procedure en ga je niet met pay-back, leaseverlies enz. enz. verder.
Ik heb dus al afgekocht en nooit een vernietigingsbrief gestuurd, kan dat nog?
Vernietigingsbrief zegt me niks, zou je dat kunnen uitleggen?
Hoezo start je een eigen procedure en ga je niet met pay-back, leaseverlies enz. enz. verder.
Ik heb dus al afgekocht en nooit een vernietigingsbrief gestuurd, kan dat nog?
Als je je contrakt afgekocht hebt zonder een vernietigingsbrief te sturen
dan heb je in feite het contrakt afgelost conform de regels zoals die vermeld staan op het contrakt.
Voor Dexia is dus alles volgens de regels verlopen en heb je ook geen relatie meer met hun.
In een vernietigingsbrief geef je weer dat je je contrakt nietig verklaart vanwege misleiding, zorgplicht etc. en stel je dus Dexia in gebreke.
Als ik jou was zou ik een advocaat raadplegen om te laten kijken wat er
nog mogelijk is.
Hoe dan ook zal je een advocaat nodig hebben als je verder wilt.
Voorbeelden van dit soort brieven zijn terug te vinden op dit forum en bij
de stichtingen die zich hiermee bezig houden.
dan heb je in feite het contrakt afgelost conform de regels zoals die vermeld staan op het contrakt.
Voor Dexia is dus alles volgens de regels verlopen en heb je ook geen relatie meer met hun.
In een vernietigingsbrief geef je weer dat je je contrakt nietig verklaart vanwege misleiding, zorgplicht etc. en stel je dus Dexia in gebreke.
Als ik jou was zou ik een advocaat raadplegen om te laten kijken wat er
nog mogelijk is.
Hoe dan ook zal je een advocaat nodig hebben als je verder wilt.
Voorbeelden van dit soort brieven zijn terug te vinden op dit forum en bij
de stichtingen die zich hiermee bezig houden.
Ook wij hebben moeten afkopen omdat Dexia je registreert bij de BKR in Tiel. Je wordt er absoluut niet vrolijk van. Wij hebeen in totaal een
€ 25.000 aan Dexia moeten betalen.
Weet iemand het antwoord op de vraag of je je geld kwijt bent? of dat je moet gaan procederen en hoeveel kans heb je dan.
Wij horen graag een antwoord op onze vraag!!
Apolonia
€ 25.000 aan Dexia moeten betalen.
Weet iemand het antwoord op de vraag of je je geld kwijt bent? of dat je moet gaan procederen en hoeveel kans heb je dan.
Wij horen graag een antwoord op onze vraag!!
Apolonia
hoe kom ik aan die vernietingsbrief?? Ik moet ook gaan verkopen ivm aankoop van een huis
-
ook ik heb betaald, maar heb een aangetekende brief gestuurd naar dexia dat ik onder protest betaal, met behoud van mijn rechten, zoals mij was geadviseerd door de site van leaseverlies, en ik hoefde, als ik mijzelf had aangemeld bij de stichting, niet nog een brief te sturen naar het DSI. Mocht ik nu niet goed/voldoende hebben gehandeld, dan heeft leaseverlies een probleem...