LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INFURN

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
stepway2010
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:35

Re: INFURN

Ongelezen bericht door stepway2010 »

Hallo medetwijfelaars, tav Infurn. Mijn bestelling.

Charles Le Corbusier Basculant Stoel 609.95 EUR Kalenderweek 14
Charles Le Corbusier Basculant Stoel 0.00 EUR Kalenderweek 14
Le Corbusier LC4 Chaise Lounge 699.95 EUR Kalenderweek 14

Besteldatum12-20-2010 (KW 51)
Bestel waarde1309.90 EUR
BetaalmiddelVooruitbetaling/ Overboeking
Met Visa direkt betaald ( DOM ? )
Wat moet ik doen? HELP

Ook ik heb ik naar Infurn gebeld, net als enige dagen geleden. Kreeg net als toen geen gehoor, maar kon nu, in tegenstelling tot toen, geen voicemailbericht meer inspreken. In het Engels kreeg ik te horen dat de voicemailbox van deze gebruiker vol was en er geen nieuwe berichten achtergelaten worden.

€1309.90 down de drain? Groetjes, Loek :mrgreen:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sjoegel »

xxxxx,

Je balanceert met je vage Engelse eenmansbedrijfje op een dun koord. Je dreigt ervan af te vallen door je grootspraak, kletspraat en dikdoennerij. Als je echt zo groot was, was je bedrijf gewoon bereikbaar op een normaal telefoonnummer dat stond in een normaal bedrijfspand waar echte mensen werken en niet die gefakte, geshopte modelpoppetjes van je website.
Ik denk dat je dit doet naast je betaalde baan en dat je van je baas de telefoon overdag niet mag opnemen.

Doe jezelf en je klanten een plezier. Neem ontslag bij je baas en ga overdag je klanten helpen. Neem de telefoon op en maak je voicemailbox met berichten van wachtende mensen eens leeg.

In ieder geval communiceer :!: .

Dit is niet bedoeld om je af te z..ken maar dit is opbouwende kritiek of zie het als een wake up call voor jou als startende ondernemer.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 apr 2012 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Elke klant heeft na het plaatsen van een bestelling 2 weken de tijd om deze te annuleren, nadat de productie is begonnen is het contract bindend, aan beide kanten. Mochten wij niet in staat zijn om ons aan onze kant van het contract te houden, dan heeft de klant het volste recht om te annuleren en wordt het geld volledig terugbetaald.
Dit is onvoldoende.
De klant heeft ook recht op een schadevergoeding die ver boven het oorspronkelijke aankoopbedrag kan uitstijgen.
De klant dient immers ergens anders dezelfde meubels te kopen die daar duurder kunnen zijn. Deze meerprijs komt evewneens voor rekening van Infurn

stepway2010
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:35

Re: INFURN

Ongelezen bericht door stepway2010 »

Bestelling Overzicht
AU-50223Besteldatum12-20-2010 (KW 51)
Bestel waarde1309.90 EUR
BetaalmiddelVooruitbetaling/ Overboeking

Verwachte Leveringsdatum

Informatie over de datum van levering kan worden gevonden in de details van uw bestelling. De levering zal naar verwachting later plaatsvinden dan die datum.
Details

Product Product Prijs Tracking ID Levertijd
0.00
History 01.04.2011: Vanwege het hoge aantal in bestellingen zal er een productievertraging plaatsvinden van drie weken. De geschatte levertijd van dit product is bijgewerkt op uw klantenaccount. Aankomst van het product in ons magazijn is nu gepland in week 17.

Charles Le Corbusier Basculant Stoel
(Anilin-Leather black ) 609.95 EUR Kalenderweek 17
History 01.04.2011: Vanwege het hoge aantal in bestellingen zal er een productievertraging plaatsvinden van drie weken. De geschatte levertijd van dit product is bijgewerkt op uw klantenaccount. Aankomst van het product in ons magazijn is nu gepland in week 17.

Charles Le Corbusier Basculant Stoel
(Anilin-Leather black ) 0.00 EUR Kalenderweek 17
Le Corbusier LC4 Chaise Lounge
(Anilin-Leather black ) 699.95 EUR Kalenderweek 17

Dit is wat ik vandaag plotseling als antwoord krijg.
Advies: Bestel helemaal niets bij Infurn.
Ik heb inmiddels wat mensen op de zaak gezet die de IP adressen, waar vanuit de antwoorden worden gestuurd te checken.
Ik eis NU van Infurn, een directe restitutie van mijn betaling, Groot €1309.90.
Indien u niet aan deze eis voldoet, wens ik via deze wijze van correspondentie, een onmiddelijk bereikbaar Nederlands telefoonnummer. Overigens verwonder ik mij, waarom U, ([persoonsgegevens verwijderd door moderator] - INFURN ) via Radar met uw klanten communiceerd.
Laatst gewijzigd door stepway2010 op 29 apr 2011 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sjoegel »

Meubelmarkt kon ook enkel via dit forum met haar klanten communiceren. We weten allemaal hoe het hiermee afgelopen is :( .
Het is niet professioneel via een forum als dit je klanten van statusinformatie te voorzien.

stepway2010
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:35

Re: INFURN

Ongelezen bericht door stepway2010 »

U heeft op 20.12.10 een bestelling bij ons geplaatst.
Deze bestelling is een week later, op 27.12.10 betaald.
Op dat moment is de productie van start gegaan.


Ik heb idd, op 20-12-2010 besteld, en heb de zelfde dag geprobeerd om te betalen via paypal. Het overgemaakte bedrag is diezelfde dag teruggestort, omdat het bic, iban en weet ik wat voor nummers allemaal niet klopten. Diezelfde dag werdt ik gebeld door een nederlands sprekende heer, die mij mededeelde als ik het bedrag op een andere manier zou overmaken, hij de bestelling alvast zou plaatsen. Vervolgens diezelfde avond via Visa overgemaakt, en is dit bedrag opo 25-12 van mijn account afgeschreven. In blijde verwachting. Groet, Loek

bcoenen
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:15

Re: INFURN

Ongelezen bericht door bcoenen »

op mijn bericht van 23 maart op dit forum heeft infurn tot op heden niet gereageerd.
ik heb in november 6 stoelen besteld en betaald met visa voor een bedrag van net geen 1000 euro.
ik heb altijd een levertermijn doorgekregen van week 14 (deze week dus) vorige week kreeg ik op mijn status plots het bericht dat mijn stoelen niet door het quality team van infurn zijn doorgelaten en ik nog eens 8 weken extra moet wachten, dus week 22. de clou is dat ze tegen dan nog eens door het quality team kunnen geweigerd worden en nog eens 8 weken erbij kunnen lappen, dan wordt het week 30. dan scheelt het niet veel of we zijn een jaartje rond ! zeg me eens bij welke meubelfabrikant je een jaar moet wachten op levering van een paar stoelen ?
dit zaakje STINKT ! het is voor mij eigenlijk wel vrij duidelijk dat infurn noch meubels levert noch het geld zal terugstorten en de paar mensen die op dit forum toch positief waren zullen wel insiders van infurn zelf zijn die nog meer mensen in de val willen lokken.

b.c.

bcoenen
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:15

Re: INFURN

Ongelezen bericht door bcoenen »

ik merkte net volgende in mijn orderstatus bij infurn op : allé is er dan toch nog een beetje hoop, we zullen zien week 17 of 18.

History

01.04.2011:

Due to the high amount of orders there will be a production delay of three weeks. The estimated delivery time of that product has been updated. Arrival of the product in our warehouse is now planned in week 17.

b.c.

Those who teach
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Those who teach »

Hier meer ervaringen van 'tevreden' klanten van Infurn: http://www.gutefrage.net/nutzer/eriksan ... f-fragen/4

Positieve bijdragen lijken, net als hier, door de firma zelf geplaatst te worden.

INFURN
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2011 18:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door INFURN »

[Reclame verwijderd door de moderator]

Those who teach
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Those who teach »

Raar dat jullie een thread met voornamelijke negatieve reacties van klanten zelf nieuw leven inblazen. De link zegt overigens niets over de betrouwbaarheid van jullie bedrijf of de ervaringen van mensen die bij jullie besteld hebben.

Superstoel
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:52

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Superstoel »

[Reclame verwijderd door de Moderator]

bcoenen
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:15

Re: INFURN

Ongelezen bericht door bcoenen »

allé vooruit, weeral 7 weken erbij en dan zouden de stoelen nog maar in hun magazijn zijn, dit gelooft toch niemand mijn stoelen zijn straks een jaar geleden (november) besteld ! dit is echt met iemand zijn kl*ten rammelen, een welgemeende f*ck y** aan infurn !

ter info dit staat als berichtgeving onder mijn status van bestelling :

History 24.04.2011: User Production is now running normally again. Your product is now gone into production and is being changed to KW 19 for quality assurance. After that the product will be shipped in week 20 and then comes in our warehouse in week 24 in the central European warehouse.
01.04.2011: Due to the high amount of orders there will be a production delay of three weeks. The estimated delivery time of that product has been updated. Arrival of the product in our warehouse is now planned in week 17.

stepway2010
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:35

Re: INFURN

Ongelezen bericht door stepway2010 »

Mede'lijders'
Geloof het of niet , maar ik heb dinsdag uitvoerig telefonisch contact met [persoonsgegevens verwijderd door moderator] gehad over mijn nieuwe delay.

Zie hier het bericht,
Het spijt ons zeer u te moeten mededelen dat de levering van uw bestelling met een maximum van acht weken is uitgesteld. Uw bestelde artikel(en) is(zijn) gecontroleerd door onze Quality Management en voldoet(n) helaas niet aan onze hoge kwaliteitsnormen. Omdat we alleen perfecte producten willen leveren, hebben we nu op onze kosten opdracht gegeven voor het produceren van een nieuw product. Meer informatie over dit onderwerp kunt u vinden op de onze levertijden pagina op de website.

Als kleine vergoeding bieden wij u een krediet aan van 10% van de prijs van uw bestelling. Klik op de onderstaande link, dan schrijven we dit bedrag direct bij op uw klantenaccount. U kunt deze gebruiken bij uw volgende aankoop.


History 24.04.2011: User Production is now running normally again. Your product is now gone into production and is being changed to KW 19 for quality assurance. After that the product will be shipped in week 20 and then comes in our warehouse in week 24 in the central European warehouse.

xxxxx, wist niets af van deze nieuwe tegenslag, en beloofde mij aan het einde van de dag even terug te bellen, juist!!!

De volgende dag heb ik opnieuw contact gezocht met Infurn,en heb gesproken met een uiterst vriendelijke medewerker. Heel verhaal , maar uiteindelijk, bingo.

Zie hier het resultaat,
Le Corbusier LC4 Chaise Lounge
(Anilin-Leather black )

Huidige Verzend Status: Uw product heeft de haven in Londen bereikt en wordt nu door de douane verwerkt. Direct nadat het product in ons magazijn is aangekomen, verzenden wij deze naar u.

Geweldig, toch?

Nu de andere stoeltjes nog.
Met vriendelijkste groet, Loek
Laatst gewijzigd door Radar op 23 apr 2012 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Those who teach
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Those who teach »

Beste Loek, misschien mis ik een bepaalde ironische ondertoon, maar ik begrijp niet precies waar je zo verguld mee bent...

Jos uit Venray
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2011 16:53

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Jos uit Venray »

Ik ben blijkbaar de enige klant die z´n bestelling heeft ontvangen. Ik was zeer tevreden over de kwaliteit van het product (9 stoelen Charles Eames DAW in glassfiber). Ook ik heb heel lang moeten wachten nl. van eind oktober 2010 tot april 2011. Je loopt echter het risico als er schade aan de stoelen is dat je opnieuw heel lang moet wachten...Dit laatste is mij nu overkomen en de status van de nieuwe levering is mij volkomen onduidelijk. Onze stoelen werden geleverd in kartonnen dozen die tijdens het transport zijn beschadigd. Niet erg handig bij hoogglans gepoten glassfiber stoelen....Ik hoop op korte termijn toch een duidelijke leveringstermijn te ontvangen. Ik weet bij zo'n bestelling dat ik enige risico van fraude loop. Hier geloof ik niet in, maar men moet rekening houden met een maandenlange afwikkeling.
Ik ben nu in overleg met [persoonsgegevens verwijderd door moderator] van Infurn die dit weer gaat afwikkelen...wordt vervolgd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het spijt ons zeer u te moeten mededelen dat de levering van uw bestelling met een maximum van acht weken is uitgesteld. Uw bestelde artikel(en) is(zijn) gecontroleerd door onze Quality Management en voldoet(n) helaas niet aan onze hoge kwaliteitsnormen. Omdat we alleen perfecte producten willen leveren, hebben we nu op onze kosten opdracht gegeven voor het produceren van een nieuw product. Meer informatie over dit onderwerp kunt u vinden op de onze levertijden pagina op de website.
Dit is van dezelfde betekenis als vlak voor levering bellen dat "het van de vrachtwagen is gevallen". Een standaard tekst maar klinkt beter dan dat ze moesten wachten totdat ze een container vol hadden met bestellingen :mrgreen:

Voorde rest is een levertijd van 5 maanden + 5 maanden om ze nog eens in goede conditie te leveren natuurlijk heel snel.

bcoenen
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:15

Re: INFURN

Ongelezen bericht door bcoenen »

hallo,

misschien zal ik toch nog mijn mening over infurn moeten herzien.
vorige week kreeg ik spontaan een telefoontje van [persoonsgegevens verwijderd door moderator] , Sales & Service Manager voor de benelux.
ze excuseerde zich namens infurn voor het lange wachten op de bestelde en reeds betaalde stoelen, maar er waren problemen met de kwaliteit van de productie geweest maar nu zou alles opgelost zijn en zou de levering weldra volgen. om het lange wachten te compenseren had ik reeds een bonus op mijn account van 200 euro gekregen en ze stelde voor dat ik alvast één stoel uit een paar stock artikelen (o.a. eames DAR t.w.v. 230 euro) mocht kiezen die ze me dadelijk zouden opsturen. ik ben onmiddellijk akkoord gegaan zodat ik snel zekerheid zou hebben of het nu echt allemaal in orde zou komen ... en het blijkt zo nog te zijn ook.
vandaag kreeg ik telefoon van T&T hellmann logistics (nederland) of ze nu vrijdag langs kunnen komen voor een levering van infurn. ik heb even mijn status gecheckt bij infurn en ik heb een tracking ID gekregen waarmee ik mijn stoel daadwerkelijk kan volgen bij T&T hellmann logistics.
dus na enkele maanden nagelbijten is, kan ik morgen hopelijk een gat in de lucht springen en iedereen geruststellen dat je geduld moet hebben met infurn maar dat het wel in orde komt.
ik hou jullie op de hoogte !

groeten,
bart

stepway2010
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:35

Re: INFURN

Ongelezen bericht door stepway2010 »

Het onverwachte is dan toch gebeurd.
1 van de 3 stoelen is vorige week donderdag afgeleverd.
Le Corbusier LC4 Chaise Lounge .
Ik zal niet meer zeuren over de lange levertijd, en ben[persoonsgegevens verwijderd door moderator] dankbaar voor zijn inzet.
De twee andere soelen komen week 24.
'Medelijders" je ziet, Infurn is een echt bedrijf, blijf hopen.

the mauve crew
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2011 21:22

Re: INFURN

Ongelezen bericht door the mauve crew »

6 s chairs besteld in week 1 van 2011 . Nog niets ontvangen . Zouden in week 23 in londen moeten zijn ??Was eerst week 18 in Londen :o , Hopelijk geen bedrog!! :evil:

Ik bel morgenavond NOG eens met [persoonsgegevens verwijderd door moderator] . En hoop mijn bestelling te kunnen ontvangen (in belgie ), want zo te zien kan Infurn wat "oppoetswerk" gebruiken in deze topic . :shock:
Ik hoop en zal dus wel zo "gentlemen" zijn om hier ook te melden dat ik ze daadwerkelijk ontvangen heb .
Wordt vervolgd :!:

Gesloten