LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] macbook pro voetdopjes

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Smerkoes
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:40

macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door Smerkoes »

Ik heb een macbook pro 17inch.
De onderkant van de macbook pro bevat 4 dopjes die ervoor zorgen dat je laptop niet direct in contact staat met de ondergrond.
Ik ben echter 1 dopje kwijt en weet niet waar die is. Nu wil ik dus een nieuw dopje.
Maar die is helaas nergens te krijgen.
De enige oplossing volgens apple is dat je de onderkant vervangt voor een nieuwe onderkant. dat betekend dat ik (naar horen en zeggen) 170 euro moet betalen om mijn onderkant weer te voorzien van een dopje.
Dit is toch te belachelijk voor woorden?Het is toch geen goede omgang met je klanten om ze zo op die manier leeg te trekken?

ik heb al 2500 euro betaald voor die laptop wat al heel veel geld is voor een laptop dan ga ik toch niet nog eens voor 1 dopje aan de onderkant 170 euro betalen terwijl apple best is staat is om die dopjes ook te verkopen.
En dat alles voor een dopje die misschien een euro kost (of bij apple 5 euro).

Alle onderdelen aan een laptop moeten toch vervangbaar zijn?

Op deze manier komt het over dat apple haar klanten liever leeg trekt dan dat ze haar klanten tegemoet komt.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door JtC »

Stel dat je toets "A" afbreekt. Eis je dan ook een nieuwe toets of zou het dan misschien toch niet zo gek zijn dat je (als dat het geval is) een nieuw toetsenbord moet kopen? Je eist iets wat je niet kan eisen, wat volgens jou "best moet kunnen" hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door 53o »

Stel dat je toets "A" afbreekt. Eis je dan ook een nieuwe toets of zou het dan misschien toch niet zo gek zijn dat je (als dat het geval is) een nieuw toetsenbord moet kopen?
Ik heb zelf tientallen reparatienota's voorbij zien komen voor het vervangen van een toets. In het grootste deel van de gevallen betreft het inderdaad vervanging van het toetsenbord. Als de metalen bevestiging onder een toets is afgebroken of verbogen, kiest de reparateur inderdaad voor vervanging toetsenbord.

Mickey11
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 apr 2011 18:17

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door Mickey11 »

Een simpel toetsenbord is dan ook stukken goedkoper dan een dure laptop
Dus de reactie van smerkoes vind ik heel logisch.

het lijkt trouwens wel dat mensen je hier eerder afzeiken, dan ze je informatie geven.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door 53o »

Sorry, je hebt gelijk, bij de afgebroken toets voorbeeld, ging ik zelf uit van het meest voorkomende scenario, wat een afgebroken toets bij een notebook is. In dit geval geld mijn uitleg maar als het een los gekocht toetsenbord is krijgen klanten zelfs van C-merken een nieuw toetsenbord zonder enige moeite.

Kan zelf de kant van de reparateur wel deels voorstellen voor het 'kwijtraken' van een voetdopje. Misschien is het niet mogelijk voor hun om deze te vervangen omdat de slijtage er voor zorgt dat deze niet goed blijft zitten (een voetdopje valt er niet zomaar vanaf) door een nieuw voetdopje te betellen. Misschien is het voor hun daardoor inderdaad standaard om de hele onderkant te vervangen.

Zelf heb ik net op mijn 15" macbook pro geprobeerd of een voetdopje makkelijk los komt. Ik heb voorzichtig wat kracht uitgeoefend om te kijken hoe deze vast zit, en daarna bijna mijn duimnagel gebroken om te proberen dat rot-ding los te krijgen. Lukte mij niet. Kan mij dus best voorstellen dat een reparateur bij het 'kwijt' raken van zo'n voetdopje inschat dat de hele onderkant vervangen moet worden omdat er meer aan de hand is.

Smerkoes
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:40

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door Smerkoes »

Ik weet dus zelf ook niet hoe die eraf is gegaan. het is ook niet zo alsof ik een hele nacht aan dat ding heb zitten porren om dat dopje eraf te krijgen.

Ik keek laatst gewoon naar mijn laptop en zag dat dat dopje eraf was.. heb overal gezocht maar kon hem ook niet vinden. dus dat is voor mij ook een raadsel hoe die er in vrede;s naam eraf is gegaan.

Maar goed het is ook niet zo dat mijn laptop helemaal losgescheurd is ofzo. je ziet gewoon de plek waar dat dopje hoort te zitten verder niks niet kapot of schade of iets dergelijks.

vandaar dat ik er vanuit ga dat het dopje toch op 1 of andere manier erin geplugt is en dat die er toch uit kan.
want als het echt met kracht is gebeurd lijkt het me dat er ook wel iets met de onderkant moet zijn toch?

maar goed.. het gaat mij gewoon om het feit dat zo"n dopje gewoon uit kan komen op 170 euro. en dat vind ik belachelijk. ik weet ook wel dat ik er nu verder niks aan kan doen. en dat apple dat ook niet zal veranderen.
maar ik wou het wel gewoon even kwijt dat ik een laptop van zoveel geld heb en dat een simpel onderdeeltje als een dopje me zoveel geld moet gaan kosten.... ik kan er bijna een minilaptop van kopen.

dure laptop zou je natuurlijk ook dure onderdelen zeggen.
maar goed kheb dat geld niet over voor een dopje zeg maar!

Smerkoes
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:40

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door Smerkoes »

Kan zelf de kant van de reparateur wel deels voorstellen voor het 'kwijtraken' van een voetdopje. Misschien is het niet mogelijk voor hun om deze te vervangen omdat de slijtage er voor zorgt dat deze niet goed blijft zitten (een voetdopje valt er niet zomaar vanaf) door een nieuw voetdopje te betellen. Misschien is het voor hun daardoor inderdaad standaard om de hele onderkant te vervangen.
De voetdopjes zijn trouwens helemaal niet te krijgen.
In de winkel vertelden ze me dat hun die dopjes niet konden krijgen en ik heb daarna gebeld met apple en daar zeiden ze ook dat ik dat niet kon krijgen. Waarbij de jongen van de klantenservice ook verbaasd was dat dat niet mogelijk was.

dus je hebt niet eens de mogelijkheid om zelf die dopjes te proberen.. Om aan te zien of het goed blijft zitten of niet. Wat erop neerkomt dat je ten alle tijden als je het gemaakt wil hebben gelijk een nieuwe onderkant moet nemen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door JtC »

De persoonlijke mening van een klantenservicemedewerker is nietszeggend. Op geen enkel wijze heeft het nut om daar iets uit af te leiden.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door 53o »

Moet er wel even bij aangeven dat ik als test m'n 31 maanden oude macbook pro heb gebruikt. Het model is veranderd, dus weet niet hoe de huidige modellen technisch in elkaar zitten.

Hoe dan ook, als andere personen geen betere tips hebben, zou ik het proberen om het met de verkoper op te lossen en niet via Apple. Als het apparaat online gekocht is, heb je alle voordelen gehad die gelden voor kopen op afstand bovenop het consumentenrecht, maar verwacht ik weinig coulance. Zelf vind ik het absoluut terecht als mensen zaken online kopen ipv bij mij en genaaid worden door hun service, maar het komt er op neer dat je in de praktijk net iets meer service kan verwachten bij een fysieke verkoper.

Een tweede tip, en de meest objectieve omdat ik in de vorige paragraaf mijn collega's van webshops weinig credit gaf, ga naar deze site:

http://www.apple.com/uk/buy/locator/

Zoek hiermee je dichtstbijzijnde Authorised Service Provider. De personen die daar werken hebben ervaring in dit soort zaken en proberen klanten te binden omdat zij ook alles wat Apple verkoopt kunnen leveren. Deze service providers/winkels zullen jou zien als een potentiële toekomstige klant en zullen daarom proberen jou tevreden te houden en kunnen daardoor ook motivatie hebben om te informeren over voordeliger oplossingen.
Laatst gewijzigd door 53o op 26 apr 2011 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Smerkoes
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:40

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door Smerkoes »

@JtC
ik heb er ook niets uit afgeleid. ik was alleen blij dat hij wel snapte dat ik dat belachelijk vond!!

maar even serieus de vergelijking die jij maakte was ook vrij nutteloos net als de mening van die klantenservice medewerker.

want jou eerste reactie was ook niet echt van betekenis...
jij praat over dat ik iets EIS...
Ik eis helemaal niks!! ik vertel mijn verhaal en zeg waarom ik het belachelijk vind...

jij praat over een gebroken toets..
er is bij mij niks gebroken dus ik weet niet waar jij het over hebt.

jij praat over een toetsenbord .. wat kost dat 25 tot 100 euro?
mijn laptop was 2500 euro..

jou hele vergelijking was niet relevant op mijn verhaal, plus als het enige wat er uit je kan komen negatief is op mijn stelling dan heb ik toch sowieso niets aan jou verhaal?


Aan de mening van @53o heb ik tenminste iets!

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door JtC »

Ben je nu op je tenen getrapt omdat mijn reactie niet datgene is dat je graag leest of zo? Niks ten nadele van 53o, maar daarmee heb je nog steeds je dopje niet, zeker niet voor een paar Euro en je had hetgeen 53o je vertelt heeft zelf ook wel kunnen bedenken, niet dan?

Ik had het trouwens over een toets van je toetsenbord als voorbeeld, of eender welk onderdeeltje wat deel uitmaakt van een groter onderdeel. Maar als je dat niet snapt of niet wil snappen, tja jammer dan.

Smerkoes
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:40

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door Smerkoes »

zal ik jou eens wat vertellen..het maakt mij niet uit wat je verteld. wat jij vind moet jij weten.
maar de toetsenbord vergelijking met dit dopje slaat nergens op.
nu helemaal niet meer want ik ben er nu net achtergekomen hoe het dopje vastzit.
het zit vast doormiddel van iets wat lijkt op dubbelzijdigplakband of een lijmlaagje.
(dat waarschijnlijk is opgaan lossen door de warmte van de afgelopen dagen. Hoe weet ik dat... ik glij net zo nog een dopje eraf.

dus wil je me nu nog steeds vertellen dat apple in zn recht staat om 170 euro te vragen voor een nieuwe onderkant als het dopje er gewoon onder geplakt is?

Smerkoes
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:40

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door Smerkoes »

Om zo"n dopje gaat het dus...

http://img.mu/rZCx82

Afbeelding

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door JtC »

Ja, er is niemand die Apple verplicht aan zich een bepaalde prijs te houden. Als zij aangeven Euro 170 te willen hebben voor een nieuwe onderkant, dan is dat zo. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn. Apple kan waarschijnlijk de reserve onderdelen enkel reeds geassembleerd (de hele onderkant) leveren. Dat die dan Euro 170,00 kost dat en ze de doppen niet los hebben is dan niet gek. Daarbij zijn problemen met de losse dop geen structureel probleem bij de Macbook en praten we hier over een op zichzelfstaand geval. Doordat jij een dop nodig hebt hoeft Apple speciaal voor jou nog niet zo'n dopje los te hebben. Jij bepaalt niet wat en hoe een fabrikant iets wel of niet moet leveren, dat doet ie zelf wel. Snap je dat?

Ik zal je trouwens een tips geven, zoek eens bij op Marktplaats bij Mac onderdelen: http://kopen.marktplaats.nl/search.php? ... e=5651&p=1

Het zou zomaar kunnen zijn dat er iets tussenstaat. Je kan natuurlijk ook bij de Bouwmarkt van die dopjes halen, die heb je in verschillende maten en kleuren.
Laatst gewijzigd door JtC op 26 apr 2011 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Smerkoes
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:40

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door Smerkoes »

ja precies en ik heb ook niet gezegd dat zij dat niet mogen.
maar ik zeg dat IK dat belachelijk vind!! snap jij dat?

maar goed toch bedankt voor je input!
Laatst gewijzigd door Smerkoes op 26 apr 2011 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door JtC »

Nee, dat snap ik niet.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door Remster »

Bij een hifi handel of electronicaboer kun je rubberen plakvoetjes kopen. Anders kun je ze wel bestellen bij conrad (zoek op apparaatvoet)
Gewoon even alle 4 vervangen zodat ze allemaal weer hetzelfde zijn. Je bent dan voor een paar euro klaar.
Succes!

P.S. Overigens absurd dat apple je niet gratis even een paar voetjes in een zakje opstuurt. Waardeloze service. De aangedragen oplossing voor een compleet nieuwe onderkant is volkomen belachelijk.

lilinguini
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2011 10:30

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door lilinguini »

Sorry voor de mensen die zo springen voor apple.

ik ben t eens met Smerkoes... een voetje??? kost waarschijnlijk nog geen 1 euro CENT??? en zo'n onderkant met voetjes???? waarschijnlijk niet meer dan 2 euro stukje alluminium met 4 dopjes. en dan €170 durven vragen??? schandalig van apple!!! hoe goed ik hun besturings syteem ook vind? dit is heeeel slecht van apple.

gewoon een berg voetjes importeren en verkopen voor een €1 per stuk (is eigenlijk nog diefstal) maar daar komen ze nog wel mee weg vanwege hun verder zo sublieme product.

Ook bij mij zit er 1 voetje los en staat er 1 op springen. ik denk dat het komt omdat de macbook nogal heet wordt en die voetjes langzaam uitzetten toen ik mijn macbook pro net had zaten de voetjes namelijk allemaal helemaal netjes verzonken en voelden wat rubberig aan maar nu puilen de bovenste 2 (die het dichtst bij het scherm zitten zeg maar) ietwat uit en voelen ze wat meer hard plastic aan. het lijkt of ze uitdrogen en daardoor poreus worden. ook de lijm zal wel loslaten door het heet worden van de macbook.

gelukkig ben ik m'n dopje niet kwijt allen is deze dus gebroken ik ga m proberen te lijmen als ik bij apple geen gehoor krijg. of bij www.skiffy.nl proberen een voetje te vinden.

veel succes.

123AB
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:34

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door 123AB »

Als u het service pakket van Apple er bij had genomen koste u het niks!
170 euro is dus het eigen risico die u neemt.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: macbook pro voetdopjes

Ongelezen bericht door Remster »

170 euro is dus het eigen risico die u neemt.
Zoals al eerder vermeld: meer dan een paar euro kost het niet.
Overigens durf ik te betwijfelen dat apple binnen een servicepakket dezelfde kolderieke oplossing van een compleet nieuwe onderplaat had verzonnen. Die € 170,- is echt de lacher van de week.

Gesloten