LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat nu???????

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
king

Wat nu???????

Ongelezen bericht door king »

Beste forumleden,

Ik heb ook contract bij Dexia (verdriedubbelaar) , wat nu te doen.
Het contract liep afgelopen november af restschuld €2700,-
tot nu toe niet gereageerd op Dexia, wel hebben ze laten weten mij
bij BKR te melden.
Ik ben aangesloten bij Leaseverlies, gewoon afwachten of actie
ondernemen.

Alvast bedankt.

Wimmy

Re: Wat nu???????

Ongelezen bericht door Wimmy »

Beste King,
Zie de topics, boven in beginkolom site "Legiolease." Voor verdere informatie adviseer ik je zoveel mogelijk te lezen op het forum. Je zult daar veel herkenning vinden en informatie die je verder kan helpen.
Je zult dan een keuze moeten maken of jouw restsschuld zich redelijk verhoudt tot de advocaatkosten e.d. en of je in aanmerking zou kunnen komen voor rechtsbijstand(toevoeging).

Sterkte en blijf vragen stellen, er zijn intussen veel mensen die je een stap verder willen en kunnen helpen. Denk ook aan de Stichting Payback. Zij en wij proberen zoveel mogelijk, het stokje van opgedane ervaring en kennis, aan elkaar door te geven.
MVG.

king

Beste Forumleden,

Bedankt Wimmy voor je advies, heb net advocaat gebeld in Nieuwegein.
Vraagje: wat zou je doen als je een restschuld hebt van € 2700,- en nog een vertiendubbelaar hebt lopen tot 2010.
Verder ben ik nooit ingegaan op Dexia, ook niet met de dreiging van de BKR melding. :wink: :arrow:

Alvast bedankt.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Wimmy

hallo King,
Je bent goed in actie gekomen. Ik mag natuurlijk niet voor jou een keuze maken of je wel of niet een advocaat in moet schakelen. Voor alleen je restschuld van de verdriedubbelaar, kun je je dat zeker afvragen. Maar je schrijft dat je ook een vertiendubbelaar hebt afgesloten. Dat maakt het verhaal anders. Misschien kun je, met bemiddeling van een advocaat, de 2 typen contracten bij elkaar voegen.zodat je nog enige invloed kunt oefenen op de mogelijke restschulden die nog uit de vertiendubbelaar zouden kunnen voortkomen, of dat er misschien nog andere mogelijkheden voor je inzitten.
Bij Payback kun je terecht om te weten te komen welke advocaten al meerdere gedupeerden in hun praktijk hebben. Door het getal kunnen zij hun honorarium n.l. lager maken. Bovendien hebben zij intussen ervaring opgedaan.

Kijk vanavond naar Tros-radar om 20.25 uur. Daar wordt weer aandacht besteed aan de Legiolease affaire.

Ik wens je sterkte.

http://www.pay-back.nl
[/url]

seabert

Ongelezen bericht door seabert »

Hallo,
Ik heb een aandelen pakket bij dexia afgesloten in het jaar 2000 voor de duur van 10 jaar. Dit pakket is terwaarde van € 15000-,
Ik ben nog niet bij 1 van de instanties , zoals bv legioverlies, aangesloten.

Als ik dit ook niet ga doen, betekend dat dat commissie Oosting ook niet naar mij kijkt, of kan ik alleen geholpen worden als ik daadwerkelijk ergens ben ingeschreven?

vinnie2000

Ongelezen bericht door vinnie2000 »

Ik heb nu ongeveer een jaar geleden een aflopend contract met 5500 euro negatief afbetaald, heb een aangetekende brief gestuurd naar dexia dat ik onder protest betaal met behoud van mijn rechten, zoals stond geschreven op de site van leaseverlies. nou wil het geval, dat leaseverlies zich niet inzet voor individuele gevallen. zoals er op hun site stond te lezen, dus daar knijp ik hem een beetje voor, als ik het opnieuw zou moeten doen, zoals u, zou ik niet betalen, mede doordat alle ontwikkelingen de laatste tijd de goede kant opgaan...

seabert

Ongelezen bericht door seabert »

U zegt de goede kant op gaan, en dus...............?
Niet aansluiten en alleen naar de rechter of wel aansluiten bij bv legioverlies?

Wimmy

Beste seabert,
Het klopt wat Vinnie 2000 zegt, dat legioverlies mensen niet individueel helpt. Het doet zijn werk meer voor het collectief. Het is bovendien niet helemaal helder hoe en op welke wijze zij uitvoering geven aan hun taak en of zij wel echt ons belang voor ogen hebben.

De vereniging Pay Back staat je wel te woord. Men hen kan je direct contact maken; ze geven je een mogelijke richting aan. Ook op het forum vind je heel veel informatie waardoor het voor jezelf steeds duidelijker wordt wat jij feitelijk in jouw situatie het beste kan doen.
Maar het hangt ook af of je de weg van het "niet betalen" aan kan.
M.i. is het met zo'n grote groep mensen zoveel meer draaglijker dan wanneer het om een eenmansactie zou gaan. Vergeet dat niet.

Sterkte, MVG

king

Hoi Wimmy,

Na de uitzending van vanavond weet ik het al conclusie:
afwachten op de commissie Oosting, komen als het goed is
eind mei met een uitspraak dat geld voor alle gedupeerden.

Later. :)

Wimmy

Hoi King,

je bent er snel uit.

Toch zou ik zeggen, ga niet achteruit zitten, hou de ontwikkelingen goed in de gaten.
Naar mijn gevoel legt de DSI op de term "snelheid" een te grote nadruk. Daarmee kan heel makkelijk de inhoud en het proces naar een echt, juiste en passende oplossing over het hoofd gezien worden.
Je ziet vaak dat men dan te sterk oplossingsgericht gaat denken om van de gevolgen snel af te zijn. Dit gaat vaak ten koste van een diepgaand onderzoek naar de oorzaak.
Een valkuil is dat men voor ons gaat denken en een beeld heeft van mensen die angstig, zielig en niet zelfnadenkend genoeg zijn gebleken.
Helpen vanuit deze neerbuigende houding is nagenoeg hetzelfde als de houding van "de" bank die wij al kennen en leidt weer tot teleurstelling.

MvrG.

shinta

Ongelezen bericht door shinta »

Door mijn onwetendheid heb ik WEL getekend voor het Dexia-aanbod
en heb deze verlengd omdat ik mijn restschuld niet kon betalen en niet wist dat Stichting Leaseverlies bestond om mij hierin te adviseren ik dacht dat ik geen andere keus had dat 1 van de drie opties te kiezen,
WAT NU??????

Gesloten