LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon overstappen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
suzan020

Nuon overstappen

Ongelezen bericht door suzan020 »

verwijderd bericht
Laatst gewijzigd door suzan020 op 29 nov 2012 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Shine

Re: Nuon overstappen

Ongelezen bericht door Shine »

Als uw buren er een hobby van maken om steeds over te stappen ligt daar eigenlijk het probleem. Zij melden zich steeds aan bij een leverancier met het huisnummer en dan vooral de toevoeging die op hun deur staat. Bij de netbeheerder hoeft dit echter niet zo te zijn. Meternummers zijn in woonsituaties zoals die van u en uw buren sluitend.
Gemeenten zoals Amsterdam, Utrecht, Den Haag etc., nummer nog al eens om. Dit ten gevolge van samenvoegen of opnieuw uitsplitsen van woningen. Deze omnummeringen worden niet doorgegeven aan de netbeheerders. De gevolgen laten zich raden. EN problemen zoals bij u (en uw buren) doemen dan op.
Gevolg: u wordt steeds geswitched van leverancier in plaats van uw buren. En zo doemen dan ook de meterstanden op van uw buren in uw meterstandenrijtje en ontstaan er problemen.
Zorg er voor dat uw uw serienummers van uw gas en elektra meters bij de hand, alsook die van uw buren.
Indien Liander de netbeheerder in uw gebied is kan Nuon de controle doen op die serienummers. Zo wordt duidelijk welke toevoeging bij uw adres hoort en welke bij uw buren.
Vb: volgens uw voordeur woont u op 69/2 maar volgens de contrle van uw serienummers hangen uw meters gekoppeld aan adres 69/3. U dient dan te worden aangemeld voor adres: 69/3. Zo betaald u in iedergeval voor uw eigen verbruik en niet voor het verbruik van uw buren.
Datzelfde geldt voor uw buren. Als aan de hand van de serienummer controle blijkt dat hun meters gekoppeld zijn aan huisnummer 69/4, dan moeten uw buren aangemeld worden op 69/4 en niet op een andere toevoeging. Gebeurd dat wel, dan wordt dus iemand anders onterecht gewisseld van leverancier. En precies dit overkomt u dus steeds door de switchlust van uw buren.
Dit euvel valt niet zozeer Nuon aan te rekenen alswel uw buren en de leverancier bij wie zij zich aanmelden. Die leverancier laat het na om controles uit te voeren.
Aangezien een andere leverancier dan Nuon (indien Liander gebied) niet de mogelijkheid heeft om serienummers te controleren (althans voor zover ik weet) is het belangrijk om de juiste EAN codes te hebben. Deze staan vermeld op de jaarafrekening (indien afgerekend op de juiste meternummers). Wilt u zeker zijn welke EAN codes bij u en uw buren horen: bel dan met de netbeheerder, geef ze uw serienummers van uw meters alsook van uw buren. De netbeheerder kan dan in hun systeem kijken welke EAN code bij u hoort en welke bij uw buren.
Als uw buren dan gaan switchen moeten ze er voor zorgen dat ze ALTIJD hun EAN code +serienummers vermelden. Dan gaat de switch namelijk wel goed bij de leverancier bij wie uw buren zich aanmelden. Tenminste..... als die leverancier zich houdt aan de verstrekte informatie en zich niet blindt staart op huisnummer toevoegingen. Zeker niet in steden waarvan bekend is dat ze met grote regelmaat afwijken en voor de nodige problemen zorgen.

Neem contact op met uw buren, leg ze de situatie uit en zorg dat u samen dit probleem oplost. Zij moeten hun leverancier bellen en aangeven dat ze de foute persoon op het foute adres (dus toevoeging) aan het wisselen zijn. Die levernacier dient het vervolgens te herstellen.

koeloejoek

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Sinds ik weet dat de directeur van nuon 70% meer salaris krijgt en een kleine tegemoetkoming voor eventueel gemiste inkomsten bij essent wat het totaal brengt op € 1.474.000 per jaar ben ik overgstapt.......

suzan020

Ongelezen bericht door suzan020 »

@shine

bedankt voor de uitleg, maar ik heb al eerder contact gehad met toendertijd netbeheer en toen hebben ze daar "aanpassingen" gemaakt om dit in de toekomst te voorkomen helaas blijkt dus hier weer uit dat dit niet goed is gegaan weer.
Mijn buren zal ik zeker aanspreken als deze mensen eens open doen.
Ik woon in amsterdam en het is niet zozeer dat de gemeente de nummering omgooien dat helemaal niet ik woon hier nu al 13 jaar en het is altijd 69/2 geweest maar Nuon zegt ja zo tellen wij niet dus heb hiervoor nooit last gehad tenzij mn onderburen gingen verhuizen en nu dus mijn bovenburen er een sport van maken.
Maar ik ga zeker uw adviezen opvolgen bedankt hiervoor.

@koeloejoek

Ik wil niet overstappen want stroom is stroom van wie dan ook, denk dat iedere hoge pief binnen een bedrijf wel een riant salaris heeft.
Dus wiens potje ik ook spek maakt niet uit zolang ik maar geen rotzooi hoef te ruimen voor m'n buren of nuon.
maar in ieder geval bedankt voor de info, ik ga ook maar eens op zoek naar een salaris als dat is zeker niet slecht toch. LOL

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte suzan020,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u problemen ondervindt door het overstap gedrag van uw buren. Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende.

De huisnummering in Amsterdam is een welbekende oorzaak van problemen rondom inschrijvingen, verhuizingen en switches naar andere leveranciers. Omdat de huisnummering in de administratie van de netbeheerder niet aansluit op het huisnummer op de woning zelf, gebeurt het dat het verkeerd gaat in deze situaties.

Kan ik u helpen? Stuurt u dan een privébericht (PB) via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

koeloejoek

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Ja suzan020 ik reageer misschien wat uit frustratie omdat we in een graaicultuur leven en je hebt gelijk het maakt volgens mij ook niet uit bij wie je stroom haalt.

Gesloten