LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
manondoris

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

tiptoo schreef:
manondoris schreef: om alles op te maken hoef je niet in de schuldsanering te zitten hoor!!!
dan moet er toch lering uitgetrokken worden om met geld om te leren gaan!
vaak kunnen mensen dat heel erg goed,ik ken ze die met 100 euro prima de week doorkomen en dat met 3 kinderen en geen schulden,maar als je net 50 euro in de maand overhoud,wil je er ook wel eens wat anders mee doen dan op een spaarrekening zetten.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Het probleem is bij veel mensen toch dat ze geen flauw idee hebben wat de inkomsten en uitgaven nou precies zijn. Als het geld op is of er extra uitgaven dreigen te komen, is er paniek. Een simpel huishoudboekje kan al helpen, zeker als het gaat om vooraangekondigde veranderingen. Je weet dan wat je te wachten staat en hoe je daarmee financieel kan omgaan. Dat brengt ook rust. En als er rust is er ook minder geklaag.

Ik doe dat zelf ook, ik heb een excel lijstje met daarop de inkomsten (de verwachte inkomsten zelfs, want in mijn situatie is er zo goed als niks zeker) en maandelijkse en incidentele uitgaven. Als er dan op korte termijn onverwachts een grote uitgave gedaan moet worden, dan ik direct zien hoe ik dat kan rondbreien of compenseren binnen hetgeen dat ik heb. Ik mag dan wel zelfstandig zijn en een bepaald inkomen hebben, ook ik heb een budget. Op deze wijze laat ik mij niet vangen.

Toen ik net zelfstandig begon, heb ik veel geld moeten uitgeven aan kantoorartikelen, apparatuur, etc. Eigenlijk was het meer dan dat ik eigenlijk met eigen geld kon veroorloven. Door middel van mijn lijstje kon ik precies bepalen en bijhouden waar en wanneer ik het geld ervoor kon weghalen en waar en wanneer ik kon bezuinigen om dat te compenseren. Het werkte en werkt voor mij nog steeds prima. Ik denk dat dit voor veel mensen toch veel rust zou brengen. Dit doe ik trouwens al jaren, ook toen ik nog bij een baas werkte. Daarvoor zat ik nog wel eens in de knoei met zorgen over hoe ik bepaalde zaken moest rondbreien, simpelweg omdat het overzicht ontbrak.

manondoris

@ jtc daar heb je helemaal gelijk in veel mensen geven maar uit maar weten niet wat er op hun rekening staat . ik zelf schrijf elk jaar op wat onze maandelijkse lasten zijn .wat ik in de week nodig heb voor boodschappen ect. en dan zie welk bedrag je nog vrij te spenderen hebt. maar de meeste mensen verdiepen zich er niet in dat klopt.

koeloejoek

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Ik betaal eerst gewoon mijn rekeningen en wat over blijft daar doe ik mijn dingen mee 1 van die dingen is sparen.....

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

dit gaat gewoon een hele andere kant op en piet jagers...jij hebt dus geen uitkering ?anders zou je geen ontslag nemen,dus waar maak jij je druk om?
of heb ik het verkeerd gelezen...?

ik heb het wel gelezen...en nee ik ben niet voor het uwv.
maar het is nu eenmaal zo en ik kan hier kan zitten tieren en schelden maar daar krijg ik echt niet eerder mijn wao mee.
en ja ik zit al jaren in de wao,helaas echt noodzakelijk,ik ga me niet verdedigen waarvoor ik daar in zit.

er gaan nu met modder gegooit worden volgens mij door mensen die niks met dit van doen hebben.

het kan dat je man een baan heeft en elke 4 wk salaris krijgt,die werkgevers heb je ook,dan krijgt je man waarschijnlijk maandelijks is iets minder...
mijn man krijgt een 13de mnd...

even voor de goede orde...ik heb nogmaals,gezegd ja mijn man werkt.
maar ik vind het wel heeeeel rot voor de mensen die dat niet hebben,dus ik leef wel degelijk mee...dus de mensen die me gaan beschuldigen...lees eerst even alles dan...aub??

en ww heeft hier niks mee te maken,....wao,wia,wga,en wajong....
laten we gewoon on topic blijven ,anders kunnen we net zo goed stoppen,zo help je mensen niet.

angel idd je hebt het goed onthouden;-) idd wao en mijn man werkt...
maar als er morgen een pil zou zijn die bij mj alles zou oplossen ben ik aan het werk....kan zo aan het werl als ik wil...maar helaas...
en dat vinden sommige wao;ers al erg genoeg..
dus een opmerking gaan maken of je gaat werken...meneer jagers..dat bevestigd helemaal mijn vermoedens hoe u bent

Pinegel

Ongelezen bericht door Pinegel »

Ik volg dit onderwerp al regelmatig.
Er zijn dus mensen die er geen problemen mee hebben dat UWV later betaalt en mensen die daar wel problemen mee hebben. Dat hou je altijd. Ik hoor bij de laatste groep. Want ik kan slechts al de bedrijven bellen dat al mijn betalingen 2 weken later komt omdat UWV 2 weken later gaat betalen. De contributies van de kinderen, het zwemmen, paardrijden, de voetbalclub, mijn premiebetalingen VGZ, mijn autoverzekeringspremie, mijn autobelasting, mijn huisbaas enz. enz. Die bedrijven kennen geen pardon. Dan wordt mij administratiekosten in rekening gebracht. :twisted:
Wie gaat dat betalen? UWV? Denk alleen dat de voetbalclub van mijn zoontje het zal begrijpen.
De meeste bedrijven hebben hun incasso-opdrachten overigens al afgestemd op wanneer mensen hun inkomen of uitkering ontvangen. Nu gooit UWV dus roet in het eten.
Ik had op het forum ook gelezen dan een van de forumleden de bond had ingeschakeld. Hoe staat het ermee? Wat is stand van zaken? Heeft UWV dit belachelijk plan al door de papiervernietiger gehaald of moeten mensen weer massaal kosten maken om het ongedaan te krijgen.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

"De contributies van de kinderen, het zwemmen, paardrijden, de voetbalclub, mijn premiebetalingen VGZ, mijn autoverzekeringspremie, mijn autobelasting, mijn huisbaas enz. enz."

Als je paardrijden kan bekostigen kun je ook die verschuiving van uitbetaling overbruggen. Of dat nu wel of niet voor kinderen is. Sorry hoor, maar dan moet je je zaakjes beter regelen en prioriteiten stellen. Dit is exact een geval wat ik al meerdere heb aangegeven. Genoeg gezinnen waar dit voor de kinderen geen optie is, hoe graag deze het ook willen.

koeloejoek

Heel veel mensen hebben hun zaakjes echt wel goed geregeld hoor.
Het is hypocriet om te gaan zeggen dat het niet uit maakt als je ineens 10 dagen later je salaris/uitkering ontvangt.
Niemand vind dit leuk en je word toch geconfronteerd met het feit dat je toch de instanties op de hoogte moet stellen dat er 10 dagen later betaald word en dan maakt het niet uit of je vooruit betaald of dat je net aan op tijd betaald.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

10 dagen later je uitkering krijgen dat is heel wat, voor sommige hier blijkbaar stelt het niets voor, zijn mensen met een baan die dat zeggen, hebben vaak net wat meer inkomen als iemand met een uitkering en kunnen dus ook wat meer opzij leggen dan iemand die een uitkering heeft.

Hier wordt geroepen dat alles aan het einde van de maand wordt afgeschreven, ik heb oa wat afschrijvingen die plaats vinden op de 15de + de 20ste van de maand.

Mensen moeten het vakantiegeld maar gebruiken wordt er dan hier geroepen, dat is juist het geld wat ze een keer extra hebben en daar moeten ze nu een x bedrag van gebruiken voor eventuele rekeningen die worden afgeschreven en huishoudgeld.

koeloejoek

Sommige hebben het inzicht van een spruitje...

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator.

Gelieve op te houden elkaar in de topics te beschuldigen van meerdere accounts. Wanneer u hier een vermoeden van heeft, graag melden bij ons dan zoeken wij dit uit.

piet jagers

Ongelezen bericht door piet jagers »

als je net als ik je loon krijgt om de 4weken .. en de datum van betaling schuift 8a10 dagen op ..scheelt mij dat 2 weken loon zo simpel

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:10 dagen later je uitkering krijgen dat is heel wat, voor sommige hier blijkbaar stelt het niets voor, zijn mensen met een baan die dat zeggen, hebben vaak net wat meer inkomen als iemand met een uitkering en kunnen dus ook wat meer opzij leggen dan iemand die een uitkering heeft.
Daar deze mensen dan ook hogere vaste lasten hebben maakt het procentueel dus niets uit.. onzin dus.
Hier wordt geroepen dat alles aan het einde van de maand wordt afgeschreven, ik heb oa wat afschrijvingen die plaats vinden op de 15de + de 20ste van de maand.
Er wordt geroepen dat veel aan het einde van de maand wordt afgeschreven.. Maar hoe gaan de mensen die wel aan het einde van de maand hun salaris krijgen hier dan mee om ? Klaarblijkelijk hebben zij wel iets geregeld.
Mensen moeten het vakantiegeld maar gebruiken wordt er dan hier geroepen, dat is juist het geld wat ze een keer extra hebben en daar moeten ze nu een x bedrag van gebruiken voor eventuele rekeningen die worden afgeschreven en huishoudgeld.
Deze mensen gebruiken dus in 1e instantie het vakantiegeld als normaal leefgeld en kunnen daarmee die extra 10 dagen overbruggen.. Na die 10 dagen komt alsnog de normale uitkering waarvan ze dat geld weer terug kunnen storten richting vakantiegeld...

Zelfs met een uitkering moet je ( al is het maar 2 euro per maand ) sparen voor zaken die onvoorzien zijn.. Maar blijkbaar vinden sommigen dat alleen mensen met een baan een 'normale' financiele huishouding moeten draaien en geldt dat niet voor iedereen met een uitkering ?

piet jagers

het heeft niks te maken met sparen of omgaan met je geld ... net als ik zou ik haast 2weeklonen kwijt raken

manondoris

die 10 dagen worden nergens meer recht getrokken ,dat blijft voor alltijd zo . dus is het toch zo dat je eenmalig bestolen word.ik hoorde wel dat als je het aan wil kaarten je kunt beroepen op gewoonte recht!

angel1978

piet jagers schreef:het heeft niks te maken met sparen of omgaan met je geld ... net als ik zou ik haast 2weeklonen kwijt raken
Ik zie dat eerdere gedane beloftes idd. niets waard zijn..

Je hebt al laten zien niet te kunnen rekenen. Omgaan met geld is dus ook niet een van je sterkste kanten.

koeloejoek

Bagatelliseer de hele boel gewoon dan ben je klaar....toch angel1978
Laatst gewijzigd door koeloejoek op 28 apr 2011 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

manondoris schreef:die 10 dagen worden nergens meer recht getrokken ,dat blijft voor alltijd zo . dus is het toch zo dat je eenmalig bestolen word.ik hoorde wel dat als je het aan wil kaarten je kunt beroepen op gewoonte recht!
wederom onzin..

Er word je niets ontnomen.. je uitkering voor de maand mei krijg je nog steeds in mei.

piet jagers

nee jij uvwer of ik 4weken net als nu met mijn loon doe of 6weken scheelt mij 1500 pietermannen. leer jij maar rekenen

angel1978

piet jagers schreef:nee jij uvwer of ik 4weken net als nu met mijn loon doe of 6weken scheelt mij 1500 pietermannen. leer jij maar rekenen
Dat zeg ik, je kan vrij slecht met geld omgaan.

Gesloten