LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
8 april heb ik een nikon d5000 besteld inc. een d5000 accessoire kit.
de camera is een prima ding en ik heb daar ook helemaal geen klachten over.
echter met de paasdagen moest ik veel foto's maken en aangezien het zonnig was wilde ik de bijgeleverde uv-filters gebruiken.
nu bleken die filters helemaal niet te passen !!!!
toevallig hebben mijn schoonouders dezelfde camera en kit besteld dus ik denk dan leen ik ze daar wel ff.
wat blijkt? ook de verkeerde filters geleverd
vandaag maar eens netjes gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was.
krijg ik gewoon keihard te horen dat de zicht termijn van 14 dagen verstreken is en ze er niets aan gaan doen.
mijn schoonouders moeten maar een nieuwe kit bestellen en hopen dat daar de goede filters bijzitten en dan de filters omruilen en de kit weer terugsturen.
maar de verzendkosten zijn wel voor eigen rekening.
die lui bij wehkamp sporen echt niet helemaal, je koopt verdomme een complete set voor ruim €700,- en dan wordt je zo afgescheept????
wie weet hoe het zit met die 14 dagen zicht-termijn?
kunnen ze mij hiermee afschepen? die filters gebruik je tenslotte niet altijd.
als ik verder ga denken liep de zicht-termijn af op goede vrijdag.
het weekend zijn ze gesloten, en dan zitten er de paasdagen ook nog eens tussen.
is er nog iets wat wij zouden kunnen doen?
de camera is een prima ding en ik heb daar ook helemaal geen klachten over.
echter met de paasdagen moest ik veel foto's maken en aangezien het zonnig was wilde ik de bijgeleverde uv-filters gebruiken.
nu bleken die filters helemaal niet te passen !!!!
toevallig hebben mijn schoonouders dezelfde camera en kit besteld dus ik denk dan leen ik ze daar wel ff.
wat blijkt? ook de verkeerde filters geleverd
vandaag maar eens netjes gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was.
krijg ik gewoon keihard te horen dat de zicht termijn van 14 dagen verstreken is en ze er niets aan gaan doen.
mijn schoonouders moeten maar een nieuwe kit bestellen en hopen dat daar de goede filters bijzitten en dan de filters omruilen en de kit weer terugsturen.
maar de verzendkosten zijn wel voor eigen rekening.
die lui bij wehkamp sporen echt niet helemaal, je koopt verdomme een complete set voor ruim €700,- en dan wordt je zo afgescheept????
wie weet hoe het zit met die 14 dagen zicht-termijn?
kunnen ze mij hiermee afschepen? die filters gebruik je tenslotte niet altijd.
als ik verder ga denken liep de zicht-termijn af op goede vrijdag.
het weekend zijn ze gesloten, en dan zitten er de paasdagen ook nog eens tussen.
is er nog iets wat wij zouden kunnen doen?
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
Heb je als koper zelf niet een onderzoeksplicht, m.a.w. je had het pakket volledig moetenna kijken na onvangst?
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
renegade66
Juridisch gezien heeft dit helemaal niets met het zichtermijn te maken. Je hebt immers binnen een redelijke tijd ontdekt dat het produkt niet conform het bestelde is en dan dient de koper wettelijk gezien binnen 2 maanden na die ontdekking de verkoper daarover in te lichten. Alle kosten (ook de verzendkosten) zijn dan voor rekening van de verkoper. Mocht de verkoper niet willen meewerken, dan kun je zelfs de koop alsnog ontbinden en de aankoopsom terugeisen. Als de verkoper ook daar niet op ingaan, dan kun je de verkoper in rechte betrekken (dagvaarden).
Maxiem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor de site Kassa heb ik niet lang geleden het volgende stukje geschreven:
BW7/23
http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... 7.html#112
de 2-maanden regeling
Het komt nogal eens voor, dat het produkt dat gekocht is, niet alle eigenschappen blijkt te hebben die de verkoper heeft toegezegd. Als de koper in dat geval de verkoper niet binnen bekame tijd daarover inlicht, dan heeft de koper een probleem. De kennisgeving dient immers wettelijk gezien binnen bekwame tijd na de ontdekking van het gebrek te geschieden.
Bij een consumentenkoop moet zo’n kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking vallen.
Nergens in dit wetsartikel (BW7/23) staat echter hoelang je er over mag doen om tot de ontdekking te komen dat een bepaalde eigenschap ontbreekt. Dat mag 2 dagen zijn, maar ook vier maanden. Pas vanaf het moment van de ontdekking dat er een eigenschap ontbreekt, gaat de teller tikken en moet je hiervan binnen 2 maanden de verkoper inlichten.
Juridisch gezien heeft dit helemaal niets met het zichtermijn te maken. Je hebt immers binnen een redelijke tijd ontdekt dat het produkt niet conform het bestelde is en dan dient de koper wettelijk gezien binnen 2 maanden na die ontdekking de verkoper daarover in te lichten. Alle kosten (ook de verzendkosten) zijn dan voor rekening van de verkoper. Mocht de verkoper niet willen meewerken, dan kun je zelfs de koop alsnog ontbinden en de aankoopsom terugeisen. Als de verkoper ook daar niet op ingaan, dan kun je de verkoper in rechte betrekken (dagvaarden).
Maxiem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor de site Kassa heb ik niet lang geleden het volgende stukje geschreven:
BW7/23
http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... 7.html#112
de 2-maanden regeling
Het komt nogal eens voor, dat het produkt dat gekocht is, niet alle eigenschappen blijkt te hebben die de verkoper heeft toegezegd. Als de koper in dat geval de verkoper niet binnen bekame tijd daarover inlicht, dan heeft de koper een probleem. De kennisgeving dient immers wettelijk gezien binnen bekwame tijd na de ontdekking van het gebrek te geschieden.
Bij een consumentenkoop moet zo’n kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking vallen.
Nergens in dit wetsartikel (BW7/23) staat echter hoelang je er over mag doen om tot de ontdekking te komen dat een bepaalde eigenschap ontbreekt. Dat mag 2 dagen zijn, maar ook vier maanden. Pas vanaf het moment van de ontdekking dat er een eigenschap ontbreekt, gaat de teller tikken en moet je hiervan binnen 2 maanden de verkoper inlichten.
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
Je hebt niet voor niks een zichttermijn. Het is de bedoeling dat je het artikel dan ook bekijkt en kijkt of alles klopt.
Ik geef Wehkamp gelijk.
Ik geef Wehkamp gelijk.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
@maxiem,
ik ga daar eens op verder kijken, bedankt voor je reactie.
@sephora30,
jij hebt wel vaker van dit soort commentaar.
wellicht kun je het ook juridisch onderbouwen?
zo niet, zeg dan liever niets.
want je hebt niet verder gelezen aangezien de zicht-termijn van mijn schoonouders totaal nog niet verstreken is.
alleen die van mij.
mijn schoonouders kunnen een nieuwe kit bestellen en hopen dat daar wel de goede filters in zitten.
maar ze mogen wel voor de verzendkosten opdraaien
ik ga daar eens op verder kijken, bedankt voor je reactie.
@sephora30,
jij hebt wel vaker van dit soort commentaar.
wellicht kun je het ook juridisch onderbouwen?
zo niet, zeg dan liever niets.
want je hebt niet verder gelezen aangezien de zicht-termijn van mijn schoonouders totaal nog niet verstreken is.
alleen die van mij.
mijn schoonouders kunnen een nieuwe kit bestellen en hopen dat daar wel de goede filters in zitten.
maar ze mogen wel voor de verzendkosten opdraaien
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
Had je het niet beter in een winkel kunnen kopen?
Dan had je gezien wat je gekocht had en wat erbij hoorde.
Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet op van wehkamp(trouwens al die winkels otto,neckermann)
Als je het toch ook in een winkel kan kopen,bestel je het toch niet.
Dan had je gezien wat je gekocht had en wat erbij hoorde.
Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet op van wehkamp(trouwens al die winkels otto,neckermann)
Als je het toch ook in een winkel kan kopen,bestel je het toch niet.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
dat is allemaal achteraf, natuurlijk had ik het in een winkel kunnen kopen.
echter dit was een leuke aanbieding wat toch ruim €100,- scheelde.
bij die filters kom je er pas achter dat ze niet passen als je ze nodig hebt.
dit had dus ook in een winkel kunnen gebeuren.
nooit meer wehkamp o.i.d dat weet ik wel.
maar ik krijg ze nog wel, ik zal ze laten zweten
echter dit was een leuke aanbieding wat toch ruim €100,- scheelde.
bij die filters kom je er pas achter dat ze niet passen als je ze nodig hebt.
dit had dus ook in een winkel kunnen gebeuren.
nooit meer wehkamp o.i.d dat weet ik wel.
maar ik krijg ze nog wel, ik zal ze laten zweten
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
Helaas, heb jij vergeten alles te passen of na te kijken.renegade66 schreef:dat is allemaal achteraf, natuurlijk had ik het in een winkel kunnen kopen.
echter dit was een leuke aanbieding wat toch ruim €100,- scheelde.
bij die filters kom je er pas achter dat ze niet passen als je ze nodig hebt.
dit had dus ook in een winkel kunnen gebeuren.
nooit meer wehkamp o.i.d dat weet ik wel.
maar ik krijg ze nog wel, ik zal ze laten zweten
Dit is het zelfde verhaal zoals hier op het forum met de fiets, welke pas na 3 weken is gemonteerd, en de onderdelen niet compleet waren.
Ik denk niet, dat Wehkamp gaat zweten!
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
Als Wehkamp precies geleverd heeft wat je besteld hebt, waarbij je zelf een fout bij het bestellen gemaakt hebt, kun je nergens meer op terugvallen.
Als Wehkamp iets anders geleverd heeft dan wat je besteld hebt, dan dient Wehkamp dat kosteloos te herstellen. Dit is ongeacht het zichtermijn of wat dan ook.
Als Wehkamp iets anders geleverd heeft dan wat je besteld hebt, dan dient Wehkamp dat kosteloos te herstellen. Dit is ongeacht het zichtermijn of wat dan ook.
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
De vraag is wat er nou precies gebeurd is ?
a. Je hebt de juiste diameter besteld maar Wehkamp levert een andere
b. Je hebt zelf een verkeerde diameter besteld.
Je voelt al waar het verschil in zit neem ik aan. In dat geval gaat Maxiem zijn verhaal helemaal niet op. Wehkamp heeft ook geen verkopers die (het verkeerde) adviseren.
a. Je hebt de juiste diameter besteld maar Wehkamp levert een andere
b. Je hebt zelf een verkeerde diameter besteld.
Je voelt al waar het verschil in zit neem ik aan. In dat geval gaat Maxiem zijn verhaal helemaal niet op. Wehkamp heeft ook geen verkopers die (het verkeerde) adviseren.
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
BBCS, je wint het van me met 2 minuten
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
Wat nou al die wetjes en regeltjes, het gaat hier om verkeerd geleverde spullen, je mag er op z'n minst vanuit gaat dat je krijgt wat je besteld, maar nee in Nederland moet het weer anders gaan en wehkamp en al dat soort bedrijven moeten weer zo nodig op de regeltjes staan.
Je hebt als consument recht op een product die voldoet aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen.
MODELBRIEF INGEBREKESTELLING
AANTEKENEN MET BERICHT VAN ONTVANGST
Naam Leverancier
T.a.v. ……
Straat
Postcode
Plaats
Ons kenmerk :
Uw kenmerk :
Inzake : gebrekkig product
Geachte heer, mevrouw,
Het is mij gebleken dat het door u geleverde product ..............( omschrijving product ) niet voldoet aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen. Met name heb ik de volgende klachten:
-.................;
-.................; (omschrijving gebreken)
Gezien het bovenstaande verzoek en voor zover nodig sommeer ik u, de hierboven bedoelde gebreken binnen ............dagen na heden te (doen) herstellen, dan wel binnen genoemde termijn een ander ..........( omschrijving product ) te leveren, dat wel aan de daaraan te stellen eisen voldoet.
Mocht u niet aan het bovenstaande voldoen, dan behoud ik mij het recht voor de met u gesloten koopovereenkomst(en) te ontbinden. Bovendien stel ik u nu reeds aansprakelijk voor alle door mij geleden en nog te lijden schade.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.
Een kopie van dit schrijven doe ik u per gewone post toekomen.
Hoogachtend,
En zo moet je dit aanpakken en ze direct een termijn stellen om de boel op orde te maken.
Kijk vooral even naar het gegeven dat je de koopovereenkomst kunt ontbinden.....
Je hebt als consument recht op een product die voldoet aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen.
MODELBRIEF INGEBREKESTELLING
AANTEKENEN MET BERICHT VAN ONTVANGST
Naam Leverancier
T.a.v. ……
Straat
Postcode
Plaats
Ons kenmerk :
Uw kenmerk :
Inzake : gebrekkig product
Geachte heer, mevrouw,
Het is mij gebleken dat het door u geleverde product ..............( omschrijving product ) niet voldoet aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen. Met name heb ik de volgende klachten:
-.................;
-.................; (omschrijving gebreken)
Gezien het bovenstaande verzoek en voor zover nodig sommeer ik u, de hierboven bedoelde gebreken binnen ............dagen na heden te (doen) herstellen, dan wel binnen genoemde termijn een ander ..........( omschrijving product ) te leveren, dat wel aan de daaraan te stellen eisen voldoet.
Mocht u niet aan het bovenstaande voldoen, dan behoud ik mij het recht voor de met u gesloten koopovereenkomst(en) te ontbinden. Bovendien stel ik u nu reeds aansprakelijk voor alle door mij geleden en nog te lijden schade.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.
Een kopie van dit schrijven doe ik u per gewone post toekomen.
Hoogachtend,
En zo moet je dit aanpakken en ze direct een termijn stellen om de boel op orde te maken.
Kijk vooral even naar het gegeven dat je de koopovereenkomst kunt ontbinden.....
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
Als het inderdaad gaat om verkeerd geleverde spullen.....koeloejoek schreef:Wat nou al die wetjes en regeltjes, het gaat hier om verkeerd geleverde spullen, je mag er op z'n minst vanuit gaat dat je krijgt wat je besteld,
Echter komt het ook vaak voor dat de mensen zelf verkeerd bestellen en precies datgene krijgen wat zij besteld hebben. Dan ligt de fout niet bij de verkopende partij, maar bij de koper. En dan gaat het verhaal van je totaal niet op.
Als de TS zeer goed kijkt op de aankoopfactuur en daarop staat de juiste filter, maar heeft in dat geval een totaal verkeerde filter gekregen, dan heeft de TS wel degelijk recht op een kosteloze juiste filter.
Artikel 17 van wetboek 7 is hierbij van toepassing.
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
Als je spullen besteld met gelijknamige codes dan mag je als consument op zijn minst verwachten dat het bij elkaar past.
Is dit niet het geval dan moet dit fatsoenlijk opgelost worden.
Een oude gezegde zegt ons dat de klant KONING is.........
Is dit niet het geval dan moet dit fatsoenlijk opgelost worden.
Een oude gezegde zegt ons dat de klant KONING is.........
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
Les 1:
Als je de bestelde producten binnenkrijgt, altijd eerst controleren of je wel datgene gekregen hebt wat je besteld hebt, en ook gelijk kijken of alles wel op elkaar aansluit en aan elkaar te koppelen is.
Nooit zomaar iets aannemen, maar altijd controleren of het wel zo is.
Ik begrijp echt niet waarom dat mensen dat niet doen.
Als je de bestelde producten binnenkrijgt, altijd eerst controleren of je wel datgene gekregen hebt wat je besteld hebt, en ook gelijk kijken of alles wel op elkaar aansluit en aan elkaar te koppelen is.
Nooit zomaar iets aannemen, maar altijd controleren of het wel zo is.
Ik begrijp echt niet waarom dat mensen dat niet doen.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
het komt er gewoon op neer dat de filters omgeruild moeten worden, kosteloos.
het is een complete kit voor een nikon D5000.
de filters zitten er dus bijgeleverd en zijn dus niet apart besteld.
en zoals ik ook al zei, mijn schoonouders hebben precies hetzelde besteld en hebben dit probleem ook.
@vogels,
ik hoef niet uit te leggen hoe ik dit gekocht heb en van welk geld toch?
maar kan je wel verzekeren dat het compleet ineens betaald is.
zonder dat er problemen of schulden ontstaan.
het is een complete kit voor een nikon D5000.
de filters zitten er dus bijgeleverd en zijn dus niet apart besteld.
en zoals ik ook al zei, mijn schoonouders hebben precies hetzelde besteld en hebben dit probleem ook.
@vogels,
ik hoef niet uit te leggen hoe ik dit gekocht heb en van welk geld toch?
maar kan je wel verzekeren dat het compleet ineens betaald is.
zonder dat er problemen of schulden ontstaan.
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
Dit is juist en ik sluit mij helemaal bij aan.JtC schreef:Heb je als koper zelf niet een onderzoeksplicht, m.a.w. je had het pakket volledig moetenna kijken na onvangst?
Als jij de filters nu met Pasen niet had gebruikt, dan was het jouw nu nog niet opgevallen.
Meteen gecontroleerd, had je binnen de 14 dagen gezeten, en het was van Wehkamp opgelost worden.
Jammer, de schuld bij andere te zoeken.
@koeloejoek
Jouw voordeelbrief is eerste klasse, maar hier helaas niet toe tepassen, want de klant, en niet het bedrijf is in gebreke.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
helaas tennis,
de klant, ik dus, is niet in gebreke. ik kan me ook nog beroepen op wb7 art.23.
tevens is de zichttermijn helemaal nog niet voorbij heb ik berekend.
de zichttermijn is namelijk 14 werkdagen en niet gewoon dagen.
dus er zijn diverse dingen waar wehkamp gigantisch mee de fout ingaan.
de klant, ik dus, is niet in gebreke. ik kan me ook nog beroepen op wb7 art.23.
tevens is de zichttermijn helemaal nog niet voorbij heb ik berekend.
de zichttermijn is namelijk 14 werkdagen en niet gewoon dagen.
dus er zijn diverse dingen waar wehkamp gigantisch mee de fout ingaan.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39
Re: wehkamp zadelt consument met hun eigen fouten op.
Er staat 14 dagen zichttermijn bij Wehkamp en niet werkdagen:
http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/In ... px?IHC=KRT
http://www.wehkamp.nl/Klantenservice/In ... px?IHC=KRT
Zichttermijn
Voor je wehkamp.nl bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.
Controleer alsjeblieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden.
Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het retourneren. Dit geldt ook voor actieartikelen en artikelen uit de opruiming. Je kunt het artikel retourneren:
binnen de zichttermijn van 14 dagen
als het artikel compleet is
in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking.