LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Beste Snoepie84,

We vinden het vervelend dat er onterecht bedragen via een rembours incasso zijn afgeschreven van je rekening. We willen je hierbij uitleg geven over de werkwijze van rembours incassso’s.

Rembours Incasso
Een rembours incasso is een bedrag dat met toestemming wordt ingehouden maar dat niet gestorneerd kan worden. Het bedrijf is bij een rembours incasso namelijk gemachtigd om dit bedrag af te schrijven voor een (geleverde) dienst of product.

Incasso’s en roodstand
Een incasso wordt van je rekening afgeschreven, ook al wordt er dan een roodstand gecreëerd en heb je geen kredietlimiet.

Incasso blokkeren
Ben je het niet eens met een incasso die is afgeschreven, kun je via de onderstaande link de incassant blokkeren. https://www.snsbank.nl/particulier/klan ... keren.html

Aangifte
Tevens is het altijd verstandig om bij de politie aangifte te doen van fraude.

We hopen je met deze toelichting duidelijkheid te hebben gegeven over de werkwijze van rembours incasso’s.

Met vriendelijke groet,

Tineke
SNS Bank Webcare

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

SNS Bank Webcare schreef: Tineke
SNS Bank Webcare

Tineke,

Ik breek even op de discussie in.
Jij noemt het Rembours Incasso's ... is dat hetzelfde als een 'eenmalige machtiging' ?

Daarbij is dat systeem in mijn mening zo lek als een mandje.
Waarom wordt die betaalmethode niet per direct van de markt gehaald?

Als ik jouw rekeningnummer zou kennen dan kan ik zo 100 aan een goed doel geven op jouw naam! Ook kan ik leuke kado's her en der laten bezorgen, betaald met het geld van jouw bankrekening.

Het kan. Jij moet dan heel veel moeite gaan doen om je geld terug te krijgen.
Dan kom je bij de bank, de baliemedewerker zegt dan dat ze niets kan doen; ze kan het bedrag niet terughalen. MAAR vermeld niet dat je melding moet doen van onrechtmatige incasso. En dat de bank dan opeens veel meer kan doen. Is het policy dit niet te vermelden aan de klant?

Daarbij vroeg TS per direct haar rekening te blokkeren.
Ga hier eens nader op in?
Je kunt namelijk wel je PAS blokkeren, maar kennelijk niet je rekening!
Persoonlijk vind ik dat je in dit geval OOK je rekening moet kunnen blokkeren en wel per direct voor alle bewegingen op dat rekeningnummer.

En dan nog iets; als ik als rekeninghouder NIET ROOD wil staan (oke, mijn voorbeeld is over de Rabobank) dan wil ik in GEEN geval rood komen te staan. OOK NIET door Machtigingen! Wordt er dan NIETS gecheckt of er voldoende saldo is op een rekening om zo'n actie uit te voeren???

Hoe zit dat bij de ING?


a) ik wil klantvriendelijke baliemedewerkers (of aan de telefoon) die mij duidden op de mogelijke actie's en dus ook geen mogelijke acties VERZWIJGEN! Zoals bijvoorbeeld een tegenrekeningnummer wat te blokkeren valt!
b) NIET ROOD KUNNEN STAAN ... ook niet als laat zeggen het energiebedrijf met een doorlopende machtiging wil innen.
c) Mijn gehele rekening bij fraude direct kunnen blokkeren voor welke in of uit-gaande opdrachten dan ook.

IS dit mogelijk?
Zo nee, waarom niet???

snoepie84
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:03

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door snoepie84 »

beste tineke (sns web-care)

graag zou ik op het volgende ingaan.
Een rembours incasso is een bedrag dat met toestemming wordt ingehouden maar dat niet gestorneerd kan worden
met toestemming , welk toestemming ik heb nergens toestemming gegeven.....
niet gestorneerd kan worden klopt ,waarom eigenlijk niet? jullie geven ook mijn geld weg ,en kunnen het niet terug halen.
Een incasso wordt van je rekening afgeschreven, ook al wordt er dan een roodstand gecreëerd en heb je geen kredietlimiet.
daar ben je dan klaar mee , duzz als ik het nie via de bedrijven terug kon krijgen , ben ik voor alsnog aansprakelijk voor de ontstane roodstand op mijn rekening????? vreemd.
Ben je het niet eens met een incasso die is afgeschreven, kun je via de onderstaande link de incassant blokkeren.
klopt helemaal , maar in mijn geval kan ik dan minstens 15 tegenrekeningnrs gaan blokeren .terwijl''dader'' wel weer nieuwe bedrijven vind.
dank je voor de link , moet je papiertjes ondertekenen en op sturen om de tegen rekening te blokeren zelfs kopie id kaart bij voegen ter voorkomen van fraude.(staat op uitgeprinte papier) :shock: ,wat de persoon de tijd geeft nog meer machtiging uit te geven, via andere bedrijven waarvan jij de tegenrekeningnr nog niet geblokeerd hebt .

de bank creeert een mogelijk heid ,zonder indentificatie op welke manier dan ook ,machtigiingen uit te geven online, zonder indentificatie fraude is het niet strafbaar ....... waar ligt de fout ???? naar mijn mening bij de bank.
die creeert deze mogelijk heid , en bied mij de mogelijkheid aan voor blokeren van 1 rekening per keer per post.
handiger zou zijn dat de betaalrekening geblokeerd kon worden op verzoek , al was t alleen maar voor rembours incasso s.of een algehele incasso blokade.
(wat onder bewindvoering wel mogelijk is ! maar nie in geval van onbewezen fraude)

snap gewoon niet dat betaalverkeer zo onveilig kan zijn , terwijl je overal en nergens moet indentificeren behalve online bij een webshop , daar geef je gewoon een bankrekening nr van de buren ,wordt toch niet gecontroleerd.
niet door de bank , niet door bedrijf waar aan de machtiging is gegeven. en politie kan niets bewijzen.
rekeninghouder blijft verantwoordelijk.
gelukkig heb ik inmiddels een nieuwe bankrekeningnr , die ik net zo prive hou als mijn pincode .

snoepie84

SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Beste Snoepie84,

Rembours Incasso
Een rembours incasso is een eenmalige incasso. Hierbij geef je dus toestemming om één keer een bedrag van jouw rekening te incasseren.

Rekening blokkeren
Als er sprake is van fraude kan je rekening uiteraard geblokkeerd worden. Mocht dit het geval zijn, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij zullen het doorzetten naar Veiligheidszaken. Deze afdeling neemt contact met je op en zal ervoor zorgen dat je rekening geblokkeerd wordt.

Roodstand
Als je geen kredietlimiet en absoluut geen roodstad wilt creëren op je rekening is het niet verstandig om incasso’s af te geven. Omdat je zelf toestemming geeft om een incasso te innen, zal deze altijd worden afgeschreven.

Geen toestemming?
Incasseert een bedrijf van je rekening en heb je geen toestemming hiervoor afgegeven? Dan kun je Melding Onterechte Incasso doen. Dit kun je doen via de onderstaande link.
https://www.snsbank.nl/particulier/klan ... -doen.html

Als een incassant misbruik maakt van het incassocontract, kan deze worden ingetrokken door de bank waarbij dit contract is afgegeven. Als je weet bij welke bank de incassant bankiert, kun je contact opnemen met de bank en hier melding van maken. Zij zullen hier onderzoek naar doen en eventuele actie ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Tineke
SNS Webcare

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door aaten »

@snoepie: Indien er echt bedragen van je rekening afgeschreven worden zonder jouw handtekening kan je bij de bank altijd een MOI aanmelden (Melding Onterecht Incasso), de incassant moet namelijk altijd kunnen aantonen dat deze wel daadwerkelijk een machtiging heeft, heeft deze dat niet (oftewel kan deze de machtiging niet overleggen) dan wordt het geld teruggestort (dit is wat anders dan een storno).
Voor de MOI is geen aangifte nodig, deze kan je altijd nog doen nadat uit de MOI blijkt dat er een machtiging is maar dat je handtekening vervalst is.
De MOI kan tot één jaar na afschrijving gedaan worden, de aangifte tot 2 jaar na het misdrijf, houd daar even rekening mee.

Een beetje vreemd dat SNS Webteam dit niet meegeeft maar goed.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door bianca82 »

over de bonnetjes moet ik onthouden helemaal niet aangedacht..

gelukkig is het op mijn werk algemeen beleid (al heb ik wel is in filialen gewerkt waar dat vergeten wordt) dat als men niet de bon wilt deze verscheurd wordt en dan pas in de papierbak wordt gedaan..

voor 2 soorten fraude.. de rekeningnummer uiteraard (want hier hebben we het over) en voor eventuele retour want we hebben "klanten"gehad die we verdachten van bonnen stellen uit de papierbak om daarmee geld terug te krijgen.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

aaten schreef:
Een beetje vreemd dat SNS Webteam dit niet meegeeft maar goed.
Die doen alleen copy & paste acties ... verder dus kennelijk niets.
Ze hebben het verhaal van de T.S. geeneens GOED gelezen.

snoepie84
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:03

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door snoepie84 »

hoi , hier was ik nog eens weer

ik denk idd dat de helft niet goed wordt gelezen hiero

en ten 2e sns webcare. heel leuk al die dingen , maar waarom moet ik dan 1001 x naar een sns kantoor ,of bellen , en krijg ik 1001 x te horen dat een rekeningnr niet geblokkeerd kan worden in mijn geval.
fraude is niet bewezen , handtekening ontbreekt , ook weet 99% van de medewerkers niet wat een MOI is , en over navraag laten doen na een incassant tja gevonden op internet , maar geen medewerker die daar over begint , ten 2 e neemt dit alles te veel tijd in beslag.terug gebeld worden door afdeling veiligheid uhmmmm toen ik met het verhaal op sns kantoor kwam dat ze contact op moeten nemen met afdeling veiligheid , hebben we die dan zegt ene medewerker tegen de andere ..........pff

rekeningnr is inmiddels opgeheven na 14 jaar gebruik,wat niet nodig had hoeven te zijn als de bank blokkade op de incasso s had gelegt, gelukkig heb ik een nieuwe rekeningnr die net zo geheim is als pincode :D


:!: btw vergeten TANK bonnetje staat je volledige banknr op vooral bij de onbemande tankstations :!:

SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: eenmalige machtigingen / rembours incasso s online

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Beste Snoepie84,

Graag willen we je het een en ander telefonisch toelichten, zodat alles duidelijk wordt. Als je dan nog vragen hebt, kunnen we deze direct beantwoorden.

Als je je telefoonnummer in een e-mail aan [email protected] stuurt, dan nemen we contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Tineke
SNS Webcare

Gesloten