Beste Tros Radar/ Beste Forumleden,
Het volgende is aan de hand.
Ik ben bestaande klant bij T-Mobile. Ik loop tegen het einde van mijn contract aan en wil deze dus verlengen. Ik kijk op de website en zie en Galaxy S staan van Samsung. Bij een i-150 abonnement ben ik 29,95 per maand kwijt. Maar moet ik eenmalig 9,95 betalen voor het toestel.
Ga ik mijn abonnement niet verlengen en ga ik het traject in van nieuwe klant; zeg maar. Dan betaal ik niet de 9,95. Even kort door de bocht is de bestaande klant dus de sigaar.
Mij gaat het hier niet om het luttele bedrag van 9,95 maar om het feit dat ik dat wel moet betalen en een nieuwe klant niet.
Ik bel met de klantenservice. De uitkomst van dit gesprek is: Ja het is nu eenmaal zo.
Dagje later, vandaag, chat ik met iemand van der verkoop. Ook deze man kan mij niet verder helpen maar vind het zelf ook vreemd. Hij begrijpt dat ik er mee zit maar kan mij helaas niet verder helpen. Deze service was gelukkig beter dan de eerste klantenservice medewerkster. Wel meld hij me dat ik als nog goedkoper ben dan de nieuwe klant omdat die 30 euro aan aansluitkosten moet betalen.
Ik probeer hem nog uit te leggen dat die kosten zijn voor het aansluiten van nieuwe klanten. Dus niet gebruikt kunnen/mogen worden voor kortingen. Dit bedrag word namelijk overal berekend en zou dus kostendekkend moeten zijn en zou niet moeten lijden tot extra winst en of marge.
De klantenservice weer gebeld. De man die ik dan krijg kan het mij helemaal uitleggen. En hij verteld eigenlijk wat ik al vreesde. Als bestaande klant betaal je gewoon die 9,95. De nieuwe klanten lokken ze naar binnen door te zeggen dat zo'n toestel gratis voor hun is en ze gebruiken de marge en of winst van de aansluitkosten om die 9,95 goed te maken.
Ik zeg tegen de beste man dat ik het niet snap dat T-mobile dus €30 aansluitkosten rekent terwijl dat dus veels te veel blijkt te zijn. Daar wou hij niet over uit wijken, maar hij verzekerde me dat die €30 nodig is en kostendekkend is.
Hij spreekt zichzelf dus eigenlijk tegen
Concluderend kan ik niets anders stellen dat T-Mobile bestaande klanten in de kou laat staan en dat de aansluitkosten een grap van jewelste zijn. Gewoon weer een middel om de consument tot betalen te dwingen zodat de bobo's in dure bakken kunnen rond rijden langs de franse rivièra.
Ik dacht altijd dat aansluitkosten een wettelijk bepaald bedrag waren. Maar dit lijkt dus of niet het geval of er is iets heel fout gegaan.
Heeft iemand hier ook mee te maken gehad?
NB Ik heb vernomen dat andere telecomaanbieders ditzelfde kunstje flikken. Dus T-Mobile is niet de enige die dit kunstje flikt maar ik ben geen klant bij de anderen dus daar heb ik niets mee te maken.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Het leed dat aansluitkosten heet [T-mobile]
-
rem4rk4ble
Re: Het leed dat aansluitkosten heet [T-mobile]
Aansluitkosten wettelijk bepaald ? Waarom ?
Providers zijn 'normale' commerciele bedrijven met als doelstelling om geld te verdienen aan de diensten die ze leveren. Hoe ze dit doen moeten ze zelf weten ( zo lang ze binnen de wettelijke kaders blijven ).
Aansluitkosten zijn idd. gewoon een methode om geld te verdienen ( net als administratiekosten ).. Hoeveel dit is mogen ze vanzelfsprekend zelf bepalen en je gaat daar als klant wel of niet akkoord mee..
lijkt me niet zo ingewikkeld.
Providers zijn 'normale' commerciele bedrijven met als doelstelling om geld te verdienen aan de diensten die ze leveren. Hoe ze dit doen moeten ze zelf weten ( zo lang ze binnen de wettelijke kaders blijven ).
Aansluitkosten zijn idd. gewoon een methode om geld te verdienen ( net als administratiekosten ).. Hoeveel dit is mogen ze vanzelfsprekend zelf bepalen en je gaat daar als klant wel of niet akkoord mee..
lijkt me niet zo ingewikkeld.