LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beltegoed T-Mobile niet anders te gebruiken? Pfff

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
atesli

Re: Beltegoed T-Mobile niet anders te gebruiken? Pfff

Ongelezen bericht door atesli »

Flex bestaat alleen nog maar zakelijk.
Onbeperkt houdbaar is het RELAX abonnement.

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Dat zou goed kunnen.
Ik ben al een "oude klant" met Flex, en misschien wel een zakelijke klant ook.
Dat weet ik niet precies meer.
Nooit geweten dat het inmiddels voor nieuwe klanten anders is geworden, want als ik mij goed herinner was Relax vroeger niet onbeperkt houdbaar, maar slechts 2 maanden.

Ik zag dat familie inderdaad Relax heeft.
En dat tegoed is onbeperkt houdbaar voor particulieren.
Zie ook: http://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement

Sorry voor de verwarring (ook weer veroorzaakt door een tussentijdse wijziging van de provider :lol: )

P.S. voor kweenie:
Ik zit (op een paar maanden na) al bijna 2 jaar in Flex 20.
Lager kan volgens mij niet.
Nu jij weer. :wink:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Tis weer bijzonder schreef: Niet goed inschatten van verbruik?
Kan jij zien wat ik bijv. voor mijn werk doe of dat er zich autopech, een ongeluk of familieomstandigheden voordoen?
Ik kan je alvast vertellen dat mijn verbruik zomers ieder jaar hoger is dan 'swinters.
Dat brengt mijn werk met zich mee.
En hoe los ik dat volgens jou dan op?
Telkens blijven up- en downgraden ofzo?
Nee, je moet natuurlijk niet je verbruik inschatten op basis van één willekeurige maand. Maar je hebt toch wel enig inzicht in wat je in een jaar ongeveer gebruikt en dan kun je daar je bundel op afstemmen. Dus dan houd je ook rekening met piekmomenten in het jaar.

En natuurlijk kan het zijn dat je wat minuten overhoudt, dat zal eerder regel dan uitzondering zijn. Maar daarom zijn de minuten binnen de bundel ook een stuk goedkoper dan buiten de bundel. Als je gewoon binnen de bundel ook per minuut zou (moeten) afrekenen, dan zou de minutenprijs daarom een stuk hoger liggen dan de ca. 10 ct van nu. Dan zou je wellicht 15 ct/min moeten betalen, maar dan betaal je in elk geval niet voor de minuten die je niet gebruikt. Dat je per saldo niet voordeliger uit zult zijn maakt blijkbaar niet uit, liever dat dan het idee hebben dat je met het niet gebruiken van je minuten duur uit bent.

Tis weer bijzonder

kweenie schreef: Nee, je moet natuurlijk niet je verbruik inschatten op basis van één willekeurige maand. Maar je hebt toch wel enig inzicht in wat je in een jaar ongeveer gebruikt en dan kun je daar je bundel op afstemmen. Dus dan houd je ook rekening met piekmomenten in het jaar.
Lieverd, ik zit al bijna 2 jaar in het aller laagste tarief en hou nog een flink tegoed over!
kweenie schreef:En natuurlijk kan het zijn dat je wat minuten overhoudt, dat zal eerder regel dan uitzondering zijn.
Ik hou geen minuten over, maar geld! Heuse euro's die ik niet ten gelde kan maken bij T-Mobile! Nog niet eens in hun eigen online shop of fysieke winkel.
De rest van je onzin sla ik gemakshalve maar even over, want volgens mij weet je maar slecht waar je het over hebt.
Het barst van de aannames.

En voordat je eventueel over prepaid begint.
Dat geknoei met opwaarderen en duur bellen in het buitenland, dat voor mij absoluut geen optie.

kweenie

Ik weet best waar ik het over heb, het punt is alleen dat jij/jullie niet willen begrijpen dat het maandtarief er al op gebaseerd is dat men die belminuten niet elke maand op maakt. En dat als je het zo zou willen hebben dat je voor de ongebruikte belminuten weer geld terug zou kunnen krijgen, de prijs per minuut ook een flink stuk hoger zou zijn. Dan zou je bijvoorbeeld binnen de kleinste bundel niet 5½ cent per minuut betalen, maar b.v. 10 cent per minuut.

(Overigens zijn de tarieven voor bellen in het buitenland voor prepaid en abonnement gelijk. Maar ook voor de meeste mensen die weinig bellen is een abonnement goedkoper. Als je gemiddeld meer dan een kwartier per maand verbelt, kun je beter een abonnement nemen.)

Tis weer bijzonder

Wat jij niet kan of wil begrijpen is dat er binnen het abonnement -en daar ben ik niet uniek in- een batig saldo in euro's opgebouwd is.
Spreekt men over een tegoed aan belminuten, dan is het wat anders.
Anders gezegd: het betreft hier geld, wat mij toekomt.

Dit systeem is gewoon een regelrecht gedrocht voor velen.
En over wat bellen zou moeten kosten als dit gedrocht niet bestond is louter speculatie.
Als de providers zouden willen, kan het misschien wel voor 1ct p/min.
De discussie hierover kunnen wij niet voeren omdat er domweg geen vergelijkingsmateriaal (meer) is.
Mond open en happen met die bundels.
Wereld uitvinding!
Echter, voornamelijk ten gunste van de providers.
Immers de straf voor bellen buiten de bundel is vaak ook al bekend.
Zie daar ook het éénrichtingsverkeer, indien klanten geld 'overhouden': het is er wel, maar je kunt er met goed fatsoen niet bij. :mrgreen:

Ik ga er geen proces over voeren, maar in juridische zin ga ik het waarschijnlijk nog winnen ook, als ik mijn geld zou willen opeisen, of op een andere manier verrekend wil zien.
Bij dat laatste kan men denken aan o.a.: verrekenen met het maandelijks bundelbedrag, of de aankoop van een "mobieltje", of andere aankopen uit de T-Mobile cadeau/punten shop.
Soms doet een rechter nog wel eens verrassende uitspraken. :wink:
Zie o.a. http://www.bndestem.nl/algemeen/brabant ... ellers.ece

kweenie

Het is logisch dat er een saldo in euro's wordt opgebouwd en niet in minuten of zo, omdat je het saldo niet alleen voor bellen kan gebruiken maar ook voor bv. sms-en. Ze zouden ook kunnen zeggen, bellen kost 5½ pepernoot of mobielmunten per minuut en bij een abonnement van 5½ euro per maand krijg je 100 pepernoten/mobielmunten per maand. Maar omdat je het dan alleen maar onnodig ingewikkeld maakt, kun je het beter centen noemen.

Het feit dat je een tegoed in Euro's hebt betekent sowieso niet dat je het zomaar overal voor zou moeten kunnen gebruiken, maar betekent het in het algemeen dat er specifieke zaken zijn waar je het tegoed aan kunt besteden. Ook bij andere bedrijven kun je een tegoed in euro's niet zomaar voor andere dingen gebruiken dan waar je het tegoed voor hebt gekocht. Ik heb het voorbeeld van de videotheek al genoemd, waarbij je het tegoed (soms) alleen kunt gebruiken voor de films en niet voor bv. een zak chips of zo. Maar ook bijvoorbeeld bij de telefoonkaarten (bestaan die nog?) die je vroeger voor de telefooncel had, kon je het saldo niet voor andere dingen gebruiken dan het bellen. Pech als je maar één keer hoeft te bellen. Zelfs als je een tegoedbon van een warenhuis hebt, dan zijn er vaak nog producten waarvoor je het niet kunt gebruiken.

Tis weer bijzonder

Er is m.i. nog nooit iemand een rechtszaak begonnen om een zak chips of pepernoten, maar als dat ooit zou gebeuren kijk jij misschien toch nog raar op over wat wel en niet mag.
200 euro komt al een heel klein beetje in die richting.
Ik spaar inmiddels nog een beetje door. :lol:

kweenie

Tsja, wie weet. Dan zou ik daarna ook een rechtzaak tegen Shell beginnen, omdat je geen benzine kunt kopen van de shell-zegeltjes. Of dat je niet alle boodshappen met airmiles kunt aanschaffen. Of een nog leukere, koop voor 2,19 een pak met 7 Marsen, eet er een op, en eis dat ze de 6 anderen terugnemen; ze verkopen immers ook losse marsen. Ach, zo kan ik nog wel verder doorgaan.

Tis weer bijzonder

Ik stop er mee, omdat je niet wil zien dat het in dit geval over een tegenwaarde in geld gaat, en het is wat lastig trekken met een paard ACHTER de wagen.
Prettige dag verder.

kweenie

O, dat snap ik best. Mijn vorige reactie was gericht op de pepernoten-reactie, die immers ook niet om geld gaan.

Maar wat jíj niet wil zien is dat als je in het verleden in een contract afspreekt dat je maandelijks een x-bedrag aan de telefoonmaatschappij betaalt, voor een bepaald maandelijks saldo dat gebruikt kan worden voor bellen, sms-en, internet etc., dat je dan niet achteraf nog eens kunt gaan eisen dat dat saldo ook voor ándere dingen gebruikt 'moet' kunnen worden. Dat saldo kan dan in principe alleen gebruikt worden voor de dingen die jullie in het contract hebben afgesproken.

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Ik ben ook elke keer bij afloop van mijn abo een aantal tientjes "kwijt".

Ik zie dit echter niet in geldswaarde, maar in omgerekende belminuten/smsjes.
Als ik een lager abo had genomen en dus minuten had moeten betalen tegen een hoger tarief was ik waarschijnlijk meer geld kwijt geweest.
Daarom moet je dit tegoed in mijn ogen niet zien als een geldseenheid. Precies was T-mobile je ook vertelde.

Ik had nog nooit gehoord van bedrijven die je die minuten kunnen uitbetalen, en ik denk ook niet echt dat dit een wenselijke markt is. Daarbij denk ik inderdaad dat er een hoop malafide bedrijven zijn die zo snel en makkelijk geld willen verdienen.

Thoorn.nl

Ongelezen bericht door Thoorn.nl »

Als oprichter van een bedrijf als waar nu over gesproken wordt, waar je beltegoed kan cashen, wil ik hier toch even op reageren.

De reden waarom providers zelf niet zo'n dienst aanbieden, is, zoals al eerder is gezegd, omdat ze veel meer winst maken als het beltegoed wordt besteed aan het bellen naar normale nummers.

Je moet inderdaad wel even kijken of het betreffende bedrijf te vertrouwen is, dat kan door op internet te kijken, maar je kan ook gewoon steeds voor een klein bedrag te gaan bellen, en dat uit te laten betalen, zodat je nooit een te groot risico loopt.

Ondanks dat je maar een percentage van het bedrag terugkrijgt (rond de 60%), houdt de dienstverlener zelf ook maar een marginaal percentage eraan over, het is niet dat deze de resterende 40% opstrijkt. Een groot deel (19%) gaat al naar de belasting, vervolgens verdienen de providers en de tussenliggende bedrijven er zelf ook nog wat aan.

Beltegoed cashen kan jammergenoeg alleen maar met T-Mobile Flex en met prepaidaansluitingen. Andere aansluitingen zullen doorgaans niet werken, omdat daar met belminuten wordt gerekend i.p.v. beltegoed. Beltegoed cashen lukt dan niet, omdat je immers helemaal geen beltegoed hebt. 0900-nummers zullen in dat geval dus buiten je bundel vallen, wat inhoudt dat de kosten daarvan dan achteraf op je factuur terecht komen. Bij T-Mobile Flex en bij prepaidaansluitingen is dit dus niet het geval, daar gaan de kosten wel gewoon van het beltegoed af.

Tis weer bijzonder

Bedankt voor je reactie.
Je service was mij al eens onder de aandacht gebracht.
Daarbij werd tevens 'een goede ervaring' vermeld.
Ik hoop niet dat je hierdoor naast je schoenen gaat lopen. :lol:

Alfredje

Ongelezen bericht door Alfredje »

Om zomaar even in te haken.
Heb hetzelfde voorkomende geval en gaat bij mij maar liefst om +/- 800,- EURO aan teveel bel te goed. En dat krijg je te horen als je eigenlijk wilt overstappen naar een andere provider.
(De reden is niet echt van toepassing, maar het betreft de bereikbaarheid in bepaalde gebieden in Nederland)

Ben met de uitspraken van kweenie het absoluut niet eens, appels en peren vergelijken is hier niet aan de orde, waar het om gaat is dat er gekeken moet worden naar een mogelijke oplossing.

Dat de bel providers moeten inkopen is een feit, echter verdienen zij in de meeste slechte geval 2 keer op het inkopen en verkopen van belminuten!
Als voorbeeld 2 abonnementen.
nr 1 heeft belbundel 100minuten en verbruikt er maar 15% van.
nr 2 heeft belbundel 100minuten en verbruikt er 150% van, dus moet bij betalen tegen een duur tarief omdat de provider meld dat zij dat zelf ook duur moeten inkopen.

nr1 komt snel in een overschot terecht en nr 2 blijft duur bijbetalen.
Inkoop provider is 200minuten en u snapt hem al?
Het tegoed van mensen die telkens overhouden aan belminuten loopt alleen maar op en dat is voor de provider gewoon extra kassa.
Hier kunnen de bel providers best wat mee doen, echter stoppen ze het liever in eigen zak dan de klant beter van dienst te zijn of misschien de klant tegemoet te komen.

Vele denken dat dit terecht is, het kan, en tuurlijk moet je verdienen als ondernemer.
Een echte bel provider laat zien dat hij wat kan betekenen voor de klant.
Ze moeten blijkbaar nog geboren worden.

Enige oplossing die ik idd ook lees is om je saldo over te bellen naar een firma of dat jezelf tijdelijk een betaald nummer abb. afsluit.
Heb de kosten nog niet bekeken maar 50% eraan over houden zal geen punt zijn.

En nee, ben niet de enige die het onbewust verkeerd inschat als het gaat om belgedrag, je weet niet van te voren wat je verbruik zal zijn en net zo min dat je niet weet wanneer je onder een tram komt te liggen.
Met de belbundels heb je niet genoeg keuze en de gratis telefoon... tja dat is mooi meegenomen. alhoewel je tegenwoordig wel betere diensten krijgt van enkele nieuwe providers:)

Met groet,

Alfred

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Ik zat ongeveer in dezelfde situatie. Samen met mijn vriendin had ik ook ruim 150 euro aan bel tegoed bij T-mobile. Gelukkig kreeg ik van de T-mobile de tip om het beltegoed op te maken omdat dit bij het einde van het abonnement zou gaan vervallen.

Ik heb (T-mobile vind dit niet leuk) mijn beltegoed opgemaakt bij een belsite. Ik weet niet meer welke maar je belt met een duur nummer. Dan krijg je dit geld min de fee op je rekening gestort. Ik had wel een abonnement waar alles uit betaald werd. Ik weet niet of dit voor jouw geld.

Uiteindelijk ongeveer 75% van het beltegoed op mijn rekening gestort gekregen.

mahannah

Ongelezen bericht door mahannah »

T-Mobile is een malafide organisatie. Ik enkele jaren geleden een telefoon, actie van T-Mobile, met een prepaid kaart. Er waren geen voorwaarden.
Ik upgrade soms en heb hem in de auto en als op reis bij me om me zeker te voelen als er wat gebeurt.

Toen schijnen er regels gekomen te zijn. Men beweerde dat die via SMS waren verstuurd. Een regel was 1x per half jaar bellen. Plotseling was mijn hele nummer en al mijn geld weg.

IK belde maar dat leverde niets op. Ik moest naar Den Haag schrijven waar de zg. klachtenregeling zou zitten. Nou dat hield in dat je een bla bla antwoord terugkreeg. Nu was het antwoord dat ik er via internet van op de hoogte was gesteld en nog zo wat onzin. Men kwam helemaal niet terug op het feit dat ik die telefoon met het prepaid abonnement kocht toen dat alles nog niet bestond.

Ik heb de indruk dat T-Mobile een zieke organisatie is. Zij schijnen de regels te kunnen bepalen en te kunnen veranderen afstemmende op winst . De consument als slaaf, de consument aan de paplepel van de psychopathie der moneymakers.
De wereld

kweenie

Alfredje schreef: Dat de bel providers moeten inkopen is een feit, echter verdienen zij in de meeste slechte geval 2 keer op het inkopen en verkopen van belminuten!
Als voorbeeld 2 abonnementen.
nr 1 heeft belbundel 100minuten en verbruikt er maar 15% van.
nr 2 heeft belbundel 100minuten en verbruikt er 150% van, dus moet bij betalen tegen een duur tarief omdat de provider meld dat zij dat zelf ook duur moeten inkopen.

nr1 komt snel in een overschot terecht en nr 2 blijft duur bijbetalen.
Inkoop provider is 200minuten en u snapt hem al?
Jij ziet het toch anders. Omdat ze er vanuit gaan dat de meeste mensen niet alles op zullen maken, is (afhankelijk van het soort abonnement) het abonnementstarief vaak lager dan het aantal minuten keer het tarief per minuut. Maar ook in die methodiek kun je vaak nog kiezen.

Een voorbeeld van t-mobile, stel je verbelt ongeveer 200 minuten per maand. Je hebt daar 'relax' en 'voordeelsim'. Bij 'relax' is het abonnement ongeveer gelijk aan het aantal minuten keer het tarief per minuut en zijn de extra minuten niet veel duurder. Bijvoorbeeld relax 220 kost 14.95, wat ongeveer 7 cent per minuut is. Extra minuten kosten dan 7 cent. Moet je heel veel meer bellen, dan ben je hierbij niet veel duurder uit dan als je een grotere budel had gehad. Dit is handig als je (nog) geen goede inschatting kunt maken van je belgedrag. En dit zijn goede abonnementen voor als je steeds ongeveer zoveel als je beltegoed verbelt en niet heel veel meer of minder.

Denk je dat je 200 minuten verbelt, maar het worden er 300, dan ben je met de keuze voor het 220 abo dus niet heel veel duurder uit dan als je een 330 abo had gehad, beiden ongeveer 20 euro. Iemand die van de gedachte 200 minuten 15% verbelt en iemand die 150% verbelt, zijn bij elkaar dan ongeveer 35 euro kwijt. Bij elkaar is dat dus ongeveer 9 ct per minuut.

Maar bij 'voordeelsim' is het abonnement veel lager dan het aantal minuten keer het tarief per minuut, maar als je meer belt dan je bundel, dan zijn die minuten extra duur. Hierbij moet je dus goed nagaan hoeveel je denkt te zullen gaan verbellen. En dan dus liever een iets groter abonnement nemen dan een te klein. Als je dan denkt dat je 200 minuten zult verbellen, dan kun je beter de 300 variant kiezen dan de 150 variant. Maar ook t-mobile weet dat mensen dan vaak voor alle zekerheid een te groot abonnement nemen, zodat ze de prijzen van die abo's een stuk lager kunnen maken, misschien wel ongeveer de helft van wat een normaal abo zou kosten. Neem je hier een veel te groot abonnement, van 300 minuten, dan ben je met 150% nog steeds binnen de bundel. Bij elkaar kosten die 15% en 150% hier dan ongeveer 24 euro.

Als je een redelijke indicatie hebt en een ruim genoeg abonnement neemt, ben je hier dus goedkoper uit. Dit zijn dus abonnementen waar je in principe veel minuten over zult houden en juist daarom kunnen de tarieven (per minuut) zo laag zijn. In die tarieven zit dus al verwerkt dat er veel minuten overblijven.

Alfredje

Ongelezen bericht door Alfredje »

Het grootste probleem is dat de manier van aanbieden steeds ingewikkelder wordt en je met een te groot overschot saldo (belminuten en = EURO's) blijft zitten waar je niets mee kan doen dan alleen je telefoon lijntje maar open te houden en iemand maar lastig moet gaan vallen om je bundel dan op te maken.

Of ik nu 5cent of 20cent betaal voor een minuut bellen zal mij een zorg zijn.

Belangrijk is dat ze de klanten even op de hoogte stellen van het saldo overschot, en niet zoals ik (en vele andere blijkbaar) plots vernemen "U kunt het beste niet opzeggen want u saldo is een xxx bedrag en dat zal zonde zijn!" aldus T-Mobile, en vermoedelijk in de hoop dat je dan klant blijft(dat is idd maar hopen voor ze en zal een droom worden).

En ik praat niet over een bedragje van 100,- EURO maar over ruim +800,- EURO wat zomaar kan gebeuren dus.
In al die tijd ben ik dus wel degelijk duur uitgeweest, want heb het niet kunnen verbellen en je kan er verder niets mee dan een truukje uithalen zodat je wat meer dan 50% overhoud. En ook daar moet je dus bij opletten dat ze je niet opeens een apart faktuurtje erover zullen sturen omdat het dan opeens niet in je bundel thuishoort.

Maargoed, ben niet de enige met een groot saldo overschot en dat in tegenstelling als je niet betaald dat je afgesloten wordt.. leuker kunnen we het niet maken, maar wel makkelijker...

Heb niet veel vertrouwen meer in dit soort bedrijfjes die eigen regels maken en de klant voor dom aanzien.

Mvg. Alfred

Gesloten