Ja volgens jou.Fiesiekus schreef:Volgens mij gaat het niet om dat witte vlak. Volgens de WVW bestaat een verdrijvingsvlak uit witte strepen, (vroeger sergeantstrepen genaamd).
Rijst de vraag natuurlijk wat dit vlak is, i.c. welke wettelijke betekenis hier aan toegekend kan worden. Maar wat heeft het met de aanrijding te maken?
Ik weet het ook niet zeker en daarom staat er ook wel/niet.
ALS dus!... Als het dus wel een officieel verdrijfingsvlak is mag de bestuurder er niet overheen rijden en wordt de weg plaatselijk (te) krap voor beide voertuigen tegelijk.
Je kan van bestuurder B ook niet verwachten dat hij uiterst rechts zal rijden, gezien de aanleg (situering) van het kruispunt.
Als het dus WEL een officieel verdijfingsvlak is, hadden er ook bloembakken kunnen staan en had bestuurder A wel moeten stoppen voor B.
Had A er toch omheen gereden dan was A schuldig, aangezien het verdrijfingsvlak aan de kant van A zit.
De bedoeling van de wetgever is dan om bewust een éénrichtingssituatie te creeeren uit oogpunt van de veiligheid.