LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone: 'malafide organisatie'

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mouchene

Vodafone: 'malafide organisatie'

Ongelezen bericht door mouchene »

Beste allen,

Dit is een ongeloofelijk verhaal.

Op 29 mei 2009 heb ik mijn abonnement bij Vodafone telefonisch opgezegd. (Dit is gelukkig bevestigt door het incassobureau). Op 11 juni 2009 ben ik door de afdeling 'win back' van Vodafone 'gebeld'. Deze afdeling is in het leven geroepen om mensen te overtuigen om toch bij Vodafone te blijven.

In deze periode was ik met mijn gezin op vakantie in italië! Ik heb niemand van deze afdeling gesproken! Deze dame waarvan ik de naam heb gekregen van 1 van de weinig behulpzame medewerkers, maar uiteraard hier niet zal noemen, heeft zonder mijn toestemming een contractverlening van 2 jaar doorgevoerd.

Ondertussen heb ik een contract bij KPN afgesloten.
Dit betekende dat ik dus 'zogenaamd' schuldig ben van contractbruik, en dus 2 contractjaren moet afkopen. Het ging om een bedrag van € 427.

Na tig telefoontjes, e-mail en brieven ben ik nog steeds geen stap verder. Er bestaat helaas geen protocol om dit onrecht ongedaan te krijgen. Nu ligt de zaak al langer dan een jaar bij een incassobureau. Mijn vrouw was ook nog eens hoogzwanger in die tijd. Bij elke brief van incasso schrok ze. We hadden steeds de hoop dat Vodafone zich zou verontschuldigen. Maar dat was ijdele hoop.

Als ik nu niet betaal riskeer ik het feit dat een deurwaarder langskomt.

In de brief van het incassobureau staat letterlijk: 'Omdat de aanvraag langer dan 6 maanden geleden heeft plaatsgevonden, is er geen voicelog beschikbaar. Dit is echter geen reden om de vordering in te trekken'. Ik had om de voicelog gevraagt. Ik weet helaas niet hoe lang ze de voicelog moeten bewaren.

Help!

adrieanus

Re: Vodafone: 'malafide organisatie'

Ongelezen bericht door adrieanus »

hoy , ikzelf heb ook twee telfs van vodf en je wilt het eigenlijk niet weten . kcontrakt is contract . verder weten ze ook niet veel . behalve dan aan je centen zitten .
ben gebeld met een super aanieding omdat het koninginnendag gaat worden , en wel met 40% korting en internet gratis maar wel voor 25,95 . je ziet ik had al twee abbonnementen ik zeg dat gaat net - hij zegt dat gaat wel maar je wil niet . dus ik heb het na wat prive gesprekjes zijn zeide maar netjes opgehangen al had hij nog wel extra' s moest even blijven hangen , dus opgehangen .
dit verhaal daar ik al besodemitert was met een bb die ik na een gesprek via tel door hen gevraagd , mijn beltegoed kon ik ook gewoon in het buitenland opbellen - nu dus nietmeer (slimmerikkus ) . ik kon nu een zeer goed alternatief krijgen en wel voor half geld en dus uiteindelijk 17en een klets . alleen die bb opdate zonder vragen en wordt ook gewoon zo afgeschreven .
had in het voorgesprek gesproken over een goed tel met minstens vijf megpx . dus die thuis gekregen is het er een met 1,2 mpxs . dus ik reclameer en dan begint het pas .
vier maanden heeft hij nu in de kast gelegen en ben hem tog uit noodzaak alleen voor in nood te gebruiken . en nu buitenland (ik werk in belgie) gaat af van je eigen rekening en niet van je beltegoed .
om bij vodafoon te komen , nou doe je best eigenlijk lukt het niet en als het dan lukt kun je alleen de door hen gestelde vragen of antwoorden gbruiken .
als dit niet lukt kun je een mail sturen lukt negen van de tien keer niet . ze gzeggen ook als je problemen hebt moet je bin Tader zijn , dus dat is hem nou die doen de verkoop voor vodaf en je hangt er aan
ze willen dan met trader nog wel in gesprek gaan als ik er niet uit kom , maar trader legt de hoorn gewoon neer en e vijf minuten omdat ik gezegt had dat ik het rustig wilde uitleggen . en daarna ben je nog eens een kind ook , nu heb ik allerlij mannieren gepoogd om er van af te komen en niets maar ook niets zal het worden .
vandaag was weer zo iemand van trader . en probeerde me er tog weer in te luizen , alleen vandaag ging het me beter . ik ben een suikerpatieent en moet vier keer per dag spuiten en ook ben ik nog getransplanteerd .
dit is geen smoes om het rechtte breien maar dan begrijp je ook hoeveel ze om iemand geven ,, nuk,nul , . ik wil zeggen ga op internet nergens op in dan zullen ze je waarscheinlijk ook niet bellen , en dan net als ik even niet helemaal bij je positiven . had ook nog een simvriie kaart gekocht bij hen want ik dacht als deze terug moet kan ik tog nog bellen . wat maakte het ook uit je kunt tog per maand opzeggen , nu mooi niet dus
wel zal ik nu proberen alles goed te onthouden dat ik aan het eind alles op is , anders steken ze dit ook nog in hun zak . mijn vorige abbonnement stond nog 185 euro tegoed op . dat was ik dus ook kweit . alles te mooi om waar te zijn ? de groeten lag of huil maar met mij . ik hoop dat het jezelf niet overkomt . maar vertel het wel als trader of vodaf je een loer heeft gelapt

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

1) Het is bekend dat Vodafone zich schuldig maakt aan oneerlijke handelspraktijken. Zie o.a. http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3824

2) Ik zou direct een geschil aanspannen tegen Vodafone bij de Geschillencommissie Telecommunicatie; http://www.sgc.nl

Wie eist bewijst. Laat je dus niet intimideren door incassobureaus en deurwaarders. Niet betalen, maar een geschil aanspannen! Je kan bij je geschil ook een onkostenvergoeding vragen van bijvoorbeeld 100 euro voor de tijd en moeite die Vodafone je kost om dit opgelost te krijgen.

Fijn dat het incassobureau zwart op wit toegeeft dat er geen voicelog is. Er is dus geen overeenkomst en er valt dus geen rooie cent te vorderen. Dat die geldwolven daar heel anders over denken is erg begrijpelijk. Maar mist elke wettelijke grondslag (en dat weten ze). Blufpoker dus.

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... eluisteren
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 01 mei 2011 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bob Schurkjens schreef:1) Het is bekend dat Vodafone zich schuldig maakt aan oneerlijke handelspraktijken. Zie o.a. http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3824

2) Ik zou direct een geschil aanspannen tegen Vodafone bij de Geschillencommissie Telecommunicatie; http://www.sgc.nl

Wie eist bewijst. Laat je dus niet intimideren door incassobureaus en deurwaarders. Niet betalen, maar een geschil aanspannen!

Fijn dat het incassobureau zwart op wit toegeeft dat er geen voicelog is. Er is dus geen overeenkomst en er valt dus geen rooie cent te vorderen. Dat die geldwolven daar heel anders over denken is erg begrijpelijk. Maar mist elke wettelijke grondslag (en dat weten ze). Blufpoker dus.

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... eluisteren
Dat weten denk ik heel veel mensen niet zeg, is ook goed iets dat je dat hier
geplaatst hebt.
Super !

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vind het onbegrijpelijk dat het kennelijk is toegestaan om consumenten met behulp van bluf en intimidatie te bestelen. Of dat in elk geval te proberen. Zo'n incassobureau zou beboet moeten worden voor de lariekoek die ze verkopen om maar geld te kunnen beuren. Echt een smerige bedrijfstak.

hk77

Ongelezen bericht door hk77 »

Een incassobureau heeft minder bevoegdheden dan wat zij vaak suggereren. Ligt er geen rechterlijk vonnis kunnen zij niets. De enige uitzondering vormen incassobureaus en deurwaarders die in opdracht van de overheid een openstaand bedrag komen innen. Denk hierbij aan belasting

Of een firma daadwerkelijk een gerechtelijke procedure wilt volgen hangt af van de hoogte van het bedrag. Veel firma's zullen bij bedragen tot 500 euro hiervan afzien. Zeker als de consument van te voren de reden heeft aangegeven waarom hij niet betaald heeft. Denk hierbij aan opzegging van een contract binnen de gestelde termijn. Of falende dienstverlening van het bedrijf.

Incassobureaus hanteren brutale intimidatie technieken. Het bellen van de persoon zelf of familieleden. Of buren gaan bellen. In het contact probeert men zoveel mogelijk informatie los te krijgen over een vermeende wanbetaler. Wettelijk gezien mogen zij dit niet. Het is geen justitie dus er is geen informatieplicht. Ook kan (behalve de incasso/deurwaarder die voor de overheid een opdracht uitvoert) een incassobureau bij gemeentes geen privacy gegevens opvragen.

De taal die zij hanteren in hun brief zoals deurwaarder, beslaglegging etc is bluf. Zonder een rechterlijk vonnis (uitzondering overheid) kunnen zij niets. Bij persoonsverwisseling dwz oude bewoner is verhuisd met een schuld en incasso komt bij de nieuwe bewoner kan deze een aanklacht wegens overlast indienen bij de politie.

Mijn advies bij conflict situaties met een malafide organisatie is dossiervorming, per aangetekend schrijven de klacht vastleggen en hierop blijven hameren in de correspondentie met het incassobureau. Hoe dikker het dossier hoe minder zin een incassobureau heeft om hier iets mee te doen. Alleen bij zeer hoge bedragen boven 1500 tot 2000 euro nemen zij de gok. Anders niet.

Gesloten