Die contracten zijn een aantal jaren geleden afgelopen en we hebben de betaling van de restschulden ruim een jaar kunnen uitstellen. Maar omdat we in die tijd behoorlijk lange tijd van huis zouden zijn en dus niet de post konden checken (b.v. van incassobureau), zijn we gezwicht voor de dreigingen van LegioLease en hebben , onder protest, betaald.
Maar toen de betalingsopdrachten al bij de bank waren, kwam er toch een brief van het incassobureau met de eis dat we de restsom moesten betalen , plús de bijgekomen kosten ! Ik meteen een brief gestuurd dat e.e.a. zich had gekruist en dat de betaling al onderweg was naar Dexia. Na een paar maanden kreeg ik opnieuw een brief van ze met de mededeling dat ik de onkosten nog moest betalen ! Ik opnieuw een kopie van de vorige brief gestuurd. Dit is nu zo'n 4 - 5 maanden geleden.
Wie schetst mijn verbazing dat ik gisteren opnieuw een aanmaning krijg voor de onkosten !! Maar ook ontving ik ironisch genoeg op dezelfde dag een brief van DSI,dat er uispraken door de klachtencommissie zijn gedaan die perspectief bieden ! (zie persberichten van deze week ) Maar dat we nog geduld moeten hebben.
En nu dreigt het incassobureau dat als ze het bedrag van de onkosten niet binnen 10 werkdagen ontvangen, ze in opdracht van hun client (Dexia) zullen overgaan tot het nemen van rechtsmaatregelen. En dat de hoge kosten die dit met zich meebrengt op ons verhaald zal worden!
HELP , WAT TE DOEN ?
Is er iemand die ervaring heeft met een situatie als deze ?
Wat kunnen wij verwachten als we die (onredelijke) onkosten niet betalen ? En als we het wel betalen en later blijkt dat we de rechtzaak tegen Dexia winnen, krijgen we dan ook het bedrag van de incasso onkosten terug ?
Graag advies van mensen met deze ervaring !![/b]