LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smartcard Ziggo werkt niet

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Peetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jan 2005 14:59

Smartcard Ziggo werkt niet

Ongelezen bericht door Peetje »

Ik heb van iemand een drie jaar oude decoder overgenomen voor digitale tv, een Philips dcr 2022. Daar zat nog een oude smartcard bij. Toen het apparaat was aangesloten, ontving ik alleen ned1 digitaal en bij de rest van de zenders kreeg ik de melding 'kanaal is versleuteld'. Ik ging er vanuit dat dit aan het gedateerde kaartje lag, dus heb ik voor 30 euro een nieuwe smartcard gekocht voor het standaardpakket. Ik heb de kaart telefonisch laten activeren door Ziggo en dan zou het binnen 5 minuten moeten werken. Maar na 3 uur werkt het nog niet. Ik heb nog steeds alleen Ned. 1 en het previewkanaal en bij de andere zenders krijg ik de melding E05: onbekende smartcard. Ziggo weer gebeld en daar zeggen ze: de kaartlezer van de decoder is kapot. Dat lijkt me sterk, aangezien ik bij de oude smartcard een andere melding kreeg dan bij de nieuwe. De lezer werkt dan volgens mij prima. Maar nu zit ik dus met een smartcard van 30 euro, die wel is geactiveerd, maar niet werkt. Iemand enig idee wat er aan de hand is? De telefonische helpdesk van Ziggo is echt een gedrocht, dus die bel ik niet meer :evil: .

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Smartcard Ziggo werkt niet

Ongelezen bericht door aaten »

Peetje: dus omdat jij een antwoord krijgt wat je niet bevalt is de helpdesk een gedrocht? :)

Doe je de smartcard wel juist om in het apparaat? De chip moet bij philips als ik het me goed herinner boven ipv onder (in iedergeval staat op de smartcard de tekst "deze zijde boven" en die zijde moet bij philips onder)

Zo ja probeer de smartcard eens bij de buren ofzo in een andere decoder. Ook al krijg je een andere melding dat betekend nog niet dat je lezer het ook goed doet. Eerst even uitsluiten dus door de smartcard in een ander apparaat te testen of een andere smartcard in jouw decoder.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Smartcard Ziggo werkt niet

Ongelezen bericht door tennis »

Zo ja probeer de smartcard eens bij de buren ofzo in een andere decoder. Ook al krijg je een andere melding dat betekend nog niet dat je lezer het ook goed doet. Eerst even uitsluiten dus door de smartcard in een ander apparaat te testen of een andere smartcard in jouw decoder.
Juist zo simpel is het.
Nog een tip, ga naar de winkel waar jij de smartkaart hebt gekocht, en laat deze daar testen.

Ik heb van iemand een drie jaar oude decoder overgenomen voor digitale tv, een Philips dcr 2022
Misschien een kapotte gekocht, kan toch ook,of niet?

Laat weten wat het was.

Peetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jan 2005 14:59

Re: Smartcard Ziggo werkt niet

Ongelezen bericht door Peetje »

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb een software-update uitgevoerd op de decoder, waarna de melding veranderde in E16: kanaal is versleuteld. Toen Ziggo gebeld, waar bleek dat mijn smartcard opnieuw geactiveerd moest worden.

Overigens: dat ik de helpdesk bagger vind heeft meer te maken met de onlogische indeling van het menu. Dit is de enige helpdesk die begint met optie 6 :) Toen ik bij de verkeerde optie belandde, werd ik door een medewerkster ook nog fout doorverwezen. Da's best irritant.

Gesloten