LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SLV stilte voor de storm?
-
SLV stilte voor de storm?
Waarom komen de SLV en vooral Eegalease niet terug op hun advies om onder protest te betalen, terwijl van diverse kanten aangeraden wordt om helemaal niet meer te betalen? Verschillende advocaten geven ook het advies om niet te betalen.
Waarom geeft SLV geen uitleg hieromtrent?
Worden er soms mensen bedreigd? De lichaamstaal van de woordvoerder van SLV maandagavond tijdens de uitzending vond ik niet bepaald overtuigend, dit in tegenstelling tot Payback.
Staan er wellicht mensen onder druk van dexia, wellicht omkoping, of zou dit ver gezocht zijn?
Waarom geeft SLV geen uitleg hieromtrent?
Worden er soms mensen bedreigd? De lichaamstaal van de woordvoerder van SLV maandagavond tijdens de uitzending vond ik niet bepaald overtuigend, dit in tegenstelling tot Payback.
Staan er wellicht mensen onder druk van dexia, wellicht omkoping, of zou dit ver gezocht zijn?
Re: SLV stilte voor de storm?
Helemaal met je eens "een beetje dom". Ik vond de woordvoerder van SLV zéér zwak, onzeker en niet overtuigend overkomen. Viel me meteen op. Dacht nog: moeten we het daar van hebben? Heb al eens gezegd één van de Moscovieten hadden we moeten hebben. Geld is er voldoende aanwezig in die Stichting. Dan hadden we veel meer publiciteit gehad en was er voor ons gevochten.
Trudy
Trudy
-
Het hele optreden, met uitzondering van dat van Piet en de aanwezige (sprekende) gedupeerden!, was zeer mat te noemen. Gewoon een aanfluiting.
Begrijp niet dat men zich zo, zeker gezien het maatschappelijk belang dat men dient, kan opstellen.
Maar ja dat zal wel allemaal aan ons liggen...NOT
Laten wij ons maar niet gek maken. Wordt voor zover je dat nog niet bent, lid, donateur van Pay-Back, en/of neem een advocaat en trek ten strijde. De kansen zijn, terecht, gekeerd. Nu is het tijd om ons recht te krijgen!
Begrijp niet dat men zich zo, zeker gezien het maatschappelijk belang dat men dient, kan opstellen.
Maar ja dat zal wel allemaal aan ons liggen...NOT
Laten wij ons maar niet gek maken. Wordt voor zover je dat nog niet bent, lid, donateur van Pay-Back, en/of neem een advocaat en trek ten strijde. De kansen zijn, terecht, gekeerd. Nu is het tijd om ons recht te krijgen!
-
Wenste dat ik wat jonger was, die junior-vertegenwoordiger leek me actiever, maar helaas, 'k loop met stok.
Beste allemaal
Ik was daar aanwezig bij die uitzending maar er komt nog veel vuil boven water.
Er word heel hard gewerkt bij het team van trosrader om alles boven water te krijgen.
Ik heb die avond heel veel geleerd en ik ben er van overtuigt dat hier zeker een onderzoek naar komt.
Vooral de aankoopkoersen van de contracten klopt niets van als dit onderzoek klaar is blijkt dat alle contracten fout zijn.
En dan zal Dexia nederland de boel wel laten springen.
Nee ik zou zeker stoppen met betalen want er is straks niets meer te halen...................
Een wijze spreuk
AL IS DE LEUGEN NOG ZO SNEL DE WAARHEID ACHTERHAALD HEM WEL
Ik was daar aanwezig bij die uitzending maar er komt nog veel vuil boven water.
Er word heel hard gewerkt bij het team van trosrader om alles boven water te krijgen.
Ik heb die avond heel veel geleerd en ik ben er van overtuigt dat hier zeker een onderzoek naar komt.
Vooral de aankoopkoersen van de contracten klopt niets van als dit onderzoek klaar is blijkt dat alle contracten fout zijn.
En dan zal Dexia nederland de boel wel laten springen.
Nee ik zou zeker stoppen met betalen want er is straks niets meer te halen...................
Een wijze spreuk
AL IS DE LEUGEN NOG ZO SNEL DE WAARHEID ACHTERHAALD HEM WEL
Ook ik heb een gevoel dat SLV niet echt voor mijn belangen bezig is.
Na de uitzending van afgelopen maandag ben ik zeker een beetje bang geworden om mijn volledige vertrouwen bij SLV te laten.
Ik heb op dit moment nog 4 lopende contracten, waarvan er een afglopen is met een restschuld van meer dan 5000 euro. Op dit forum is een oproep gedaan om collectief een advocaat te zoeken om de kosten een beetje te kunnen delen. A.S vrijdag vindt het eerste gesprek plaats tesamen met nog meer gedupeerden die gereageerd hebben op de oproep van Jan. Jan nogmaals bedankt en vrijdag zullen we meer weten. Indien er nuttige info uit komt om te delen met anderen zal ik dat kenbaar maken. Voor de duidelijkheid : Ook ik ben vanaf Januari gestopt met ook maar 1 eurocent aan premie te betalen.
Inmiddels een batterij brieven geschreven naar DEXIA en daar in mijn standpunt uiteengezet. Antwoord Dexia : I.v.m. drukte hebben we uw brief niet inhoudelijk kunnen beoordelen. Ja begrijp ik er liggen er inmiddels 12 alleen van mij al. Ook brieven geschreven in de trand van hoe komen jullie in de afrekening aan .......enz enz. Of in het contract staat vermeld dat .in tegenstelling tot dit heben jullie dat enz enz. Ik denk dat ze bij DEXIA hardstikke gek worden van me! Heb inmiddels een voorgedrukt vel met 36 voorgedrukte adresstickers van dexia klaar liggen voor de volgende brief. Je kan van alles verzinnen v.b. of ze intern door willen geven dat ik niet thuis gebeld wil wordendoor enig medewerker van hun dan ook. Per brief vragen om een bewijs van de verkoop van de aandelen. Korom ik heb waarschijnlijk nu een kruisje achter mijn naam als moeilijke klant. En nu dan als klap op de vuurpijl DEXIA aanklagen via de advocaat. Er zullen nog heel wat brieven volgen.
samen staan we sterk.
prettige dag
Luc
Na de uitzending van afgelopen maandag ben ik zeker een beetje bang geworden om mijn volledige vertrouwen bij SLV te laten.
Ik heb op dit moment nog 4 lopende contracten, waarvan er een afglopen is met een restschuld van meer dan 5000 euro. Op dit forum is een oproep gedaan om collectief een advocaat te zoeken om de kosten een beetje te kunnen delen. A.S vrijdag vindt het eerste gesprek plaats tesamen met nog meer gedupeerden die gereageerd hebben op de oproep van Jan. Jan nogmaals bedankt en vrijdag zullen we meer weten. Indien er nuttige info uit komt om te delen met anderen zal ik dat kenbaar maken. Voor de duidelijkheid : Ook ik ben vanaf Januari gestopt met ook maar 1 eurocent aan premie te betalen.
Inmiddels een batterij brieven geschreven naar DEXIA en daar in mijn standpunt uiteengezet. Antwoord Dexia : I.v.m. drukte hebben we uw brief niet inhoudelijk kunnen beoordelen. Ja begrijp ik er liggen er inmiddels 12 alleen van mij al. Ook brieven geschreven in de trand van hoe komen jullie in de afrekening aan .......enz enz. Of in het contract staat vermeld dat .in tegenstelling tot dit heben jullie dat enz enz. Ik denk dat ze bij DEXIA hardstikke gek worden van me! Heb inmiddels een voorgedrukt vel met 36 voorgedrukte adresstickers van dexia klaar liggen voor de volgende brief. Je kan van alles verzinnen v.b. of ze intern door willen geven dat ik niet thuis gebeld wil wordendoor enig medewerker van hun dan ook. Per brief vragen om een bewijs van de verkoop van de aandelen. Korom ik heb waarschijnlijk nu een kruisje achter mijn naam als moeilijke klant. En nu dan als klap op de vuurpijl DEXIA aanklagen via de advocaat. Er zullen nog heel wat brieven volgen.
samen staan we sterk.
prettige dag
Luc
-
Heb 5 jaar geleden de aankoopkoers vergeleken met teletekst.
ze zaten er bij Aegon 1 euro naast.
maar dat maakte op de 35 niet zo veel uit dacht ik.
wist ook niet precies welke dag en welk moment op de dag ze aanhielden.
Goed dat Radar erop zit.
Maak bij Dexia en CGA denk ik best wel indruk.
bedankt voor je bijdrage T.
En wat de hutspot betreft, voor elk wat wils en 't blijft natuurlijk om de kijkcijfers gaan, maar we moeten op ons eindfeest Antoinette (en Agnes Kant) zeker niet vergeten uit te nodigen !!!!
ze zaten er bij Aegon 1 euro naast.
maar dat maakte op de 35 niet zo veel uit dacht ik.
wist ook niet precies welke dag en welk moment op de dag ze aanhielden.
Goed dat Radar erop zit.
Maak bij Dexia en CGA denk ik best wel indruk.
bedankt voor je bijdrage T.
En wat de hutspot betreft, voor elk wat wils en 't blijft natuurlijk om de kijkcijfers gaan, maar we moeten op ons eindfeest Antoinette (en Agnes Kant) zeker niet vergeten uit te nodigen !!!!
Berichtje voor Luc: ook ik zou wel graag deelnemen aan de gezamenlijke actie tegen Dexia. Ik heb inmiddels een advocaat benaderd om te kijken of zij iets voor mij kunnen doen maar misschien dat een gezamenlijke strijd meer vruchten afwerpt. Hoe kan ik met je in contact komen?
Nancy
Nancy
Trosradar impliceerde met het grafiekje wat ze maandag toonde dat aandelen (onderste staafje) onder 0 konden komen, en dat daardoor een restschuld ontstond. Fout natuurlijk, maar het zegt mij dat ze bij tros ook niet veel meer weten dan hier op het forum.
Wat de aankoop en verkoopwaarden betreft als het aandeel die dag die koers KAN hebben gehad (tussen hoogst en laagste dagkoers) kan men niet bewijzen dat er gefraudeerd is.
Wat de aankoop en verkoopwaarden betreft als het aandeel die dag die koers KAN hebben gehad (tussen hoogst en laagste dagkoers) kan men niet bewijzen dat er gefraudeerd is.
Het grafiekje van Trosradar liet zien dat aandelen onder de aankoopprijs kunnen zakken. Niet onder nul. De aankoopprijs is als nulpunt genomen, zodat een verkoopprijs daaronder inderdaad een negatief rendement geeft.
Trouwens elke koersstijging van minder dan 12% per jaar geeft een negatief rendement met deze producten. Hadden ze er niet bij verteld bij het sluiten vn de contracten.
Trouwens elke koersstijging van minder dan 12% per jaar geeft een negatief rendement met deze producten. Hadden ze er niet bij verteld bij het sluiten vn de contracten.
Dat is niet waar, de nul lijn was verticaal. Daarvan ging zowel het staafje dat de lening voorstelde (boven) als de lijn die het aandelenpakket voorstelde naar rechts. Daarna daalde de blauwe staaf tot onder de zwarte nul-lijn, men impliceerde dat het aandelenkapitaal negatief werd.
Die 12% klopt ook niet. men kon voor 250 per maand een aandelenpakket van in totaal 42000 leasen. Men betaalde feitelijk een kleine 8% per jaar, door de optiestrategie, als men de rente nog aftrok betaalde men feielik 4-6%. Dexia ontving wel 12%. Maar bij een koersstijging van boven 8% maakte men al winst.
Waarschijnlijk heb je gelijk. Vopor mij was het grafiekje weer te snel weg. Het was mij in elk geval niet opgevallen. Wat mij wel opvalt in de media is dat vak kortweg gesuggereerd wordt dat mensen met geleend geld gingen beleggen en nu niet meer kunnen betalen. Als ik zelf geen gedupeerde was zou ik ook zeggen: domme mensen.
Onvoldoende aandacht wordt besteedt aan het feit dat de meesten dat niet wisten ... en dachten gewoon te beleggen.
In de uitzending kwam dat ook pas heel laat naar voren.
Die jongen va juniorlease gooit het helemaal op dat studenten niet draagkrachtig zijn en daarom geen leaseovereenkomst hadden mogen afsluiten. Ook hij benadrukt onvoldoende dat die studenten waarschijnlijk ook niet wisten dat er veel meer op het spel stond dan hun inleg.
Onvoldoende aandacht wordt besteedt aan het feit dat de meesten dat niet wisten ... en dachten gewoon te beleggen.
In de uitzending kwam dat ook pas heel laat naar voren.
Die jongen va juniorlease gooit het helemaal op dat studenten niet draagkrachtig zijn en daarom geen leaseovereenkomst hadden mogen afsluiten. Ook hij benadrukt onvoldoende dat die studenten waarschijnlijk ook niet wisten dat er veel meer op het spel stond dan hun inleg.
Dubio,
Ik begrijp werkelijk niet waar jij nu over loopt te zeuren. Enkel het feit dat mensen met een restschuld - en bij sommige is dat een gigantisch bedrag - zijn blijven zitten, wil jij blijkbaar aantonen dat deze positief zijn verlopen?? Dit is wederom een mening van jouw die nergens op slaat en dus, zoals gewoonlijk van jouw, pure onzin is! !
Ik begrijp werkelijk niet waar jij nu over loopt te zeuren. Enkel het feit dat mensen met een restschuld - en bij sommige is dat een gigantisch bedrag - zijn blijven zitten, wil jij blijkbaar aantonen dat deze positief zijn verlopen?? Dit is wederom een mening van jouw die nergens op slaat en dus, zoals gewoonlijk van jouw, pure onzin is! !
Zie je nou wel? Na al het geheen en weer begrijp ik er nog steeds weinig van. Dit is geen product voor ondeskundigen, zoveel is wel duidelijk. Die kunnen onmogelijk een inschatting van de risico's maken en zijn volledig afhankelijk van de adviseur. Als die geen waarschuwing geeft en de bank ook niet, dan hang je met al je goede beleggingsvoornemens in "solide aandelen".