LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

De oplossing van een verbrekende verbinding ligt meestal bij uzelf.
Het heeft inderdaad geen nut om contact op te nemen met de helpdesk van geen enkele provider als u bij u thuis niets uitgesloten heeft.

1) Waar komt de ISRA punt (KPN telefoonlijn) binnen?
2) Welke type ISRA punt is dit?
(Meestal ziet u een dikke blauwe kabel uit de grond naar dit punt toe)
Type 1: Rechthoekkig
Type 2: Vierkant met 2 ingangen voor een telefoonkabel
Type 3: Cilindervorm, een soort pvc buis waar een telefoonkabel uit komt
Type 4: (Dubbele) Telefoon wandcontactdoos

3) Heeft u uw modem direct op 1 van deze punten aangesloten?
- Zo nee, graag zo kort mogelijk op het israpunt aansluiten.

4) Zo ja, hoelang is de kabel tussen dit punt en uw modem?
- Graag korter als 1,5 houden
5) Heeft u alles conform de regels aangesloten?
- Probeert u toch even een andere kabel tussen het israpunt en het modem.
- Heeft dit niet geholpen?

Hierbovenstaande is natuurlijk heel algemeen. Maar nog een enkele tips:
- Kijk ook even na of al uw apparaten die betrekking hebben tot het modem geaard zijn aangesloten?
- Wat doen de lampjes op het modem op het moment dat uw verbinding weg valt?

Pas als u al deze informatie heeft kan er gericht worden gekeken wat er aan de hand is.

Bel de helpdesk, maak kenbaar dat u het bovenstaande heeft geprobeerd en dat u uw best heeft gedaan om het probleem binnenshuis uit te sluiten.
En dat het toch echt niet aan de aansluiting ligt.
Het voorkomt dat u dit allemaal nog telefonisch moet proberen of dat u onnodig wacht op een technisch onderzoek terwijl het probleem aan uw kant ligt.

Met vriendelijke groet,
Helpdesk112

copie1910
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2010 11:12

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door copie1910 »

ook bij mij valt de verbinding meerder keren per dag uit , na ook te hebben gebeld en gemaild wordt er wederom gezegd, het ligt bij de technische dienst, als ik de hierboven vermelde berichten hoor , worden we allemaal afgescheept,
bij andere providers had ik geen last , vind het heel vreemd dat het nu ineens aan mijn bekabeling zou moeten liggen , ben nu een aantal weken bij Online , maar mijn geduld met hun is op , het schijnt mij dan ook dat het probleem bij de modem ligt , helaas nemen ze bij Online hier geen notitie van , en moet je als klant zelf maar bekijken hoe je je recht krijgt , je in de wacht laten staan als je belt , dat kunnen ze en is een mooie bijverdienste , ik ben klaar met Online , en hoop dat ik niet de enige ben,
dat de mensen massaal mogen stoppen met Online , zodat ze wakker worden geschut , en ze wel degelijk wat moeten doen voor hun geld .

:evil: :twisted:

dunja2
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2010 16:54

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door dunja2 »

Ik heb hetzelfde probleem, alleen niet 5x per dag maar gemiddeld 10 tot 15 maal per dag. Ik kwam hier 20 september achter, gebeld met Online, die konden zien dat het probleem al vanaf 11 september bestond. zij zouden hier iets aan gaan doen. Na een eindeloze mailwisseling en een aantal telefoontjes heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Wat ik al heb gedaan? andere draadjes, modem gereset, modem opnieuw geinstalleerd (zowel op ethernet en draadloos), ander stopcontact, nieuwe aansluitdoos geinstalleerd, ISRA-punt gecontroleerd. Op een gegeven moment gaf Online aan, mevrouw als wij uw snelheid downgraden is het probleem opgelost wij sluiten daarom uw dossier. Nou mooi niet dus. Maar weer contact opgenomen , mevrouw we kunnen zien dat dit niets heeft opgeleverd en we geven het door aan de juiste afdeling???? van de technische dienst. Om gek van te worden.
Heeft er iemand nog suggesties? :evil:

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Apart zeg, dit is dus waarom ik uiteindelijk bij Online weg bent gegaan. Niet omdat ik ontevreden was over het bedrijf zelf maar van de kwaliteit van de Livebox (a.k.a de Deadbox). Ook bij mij viel de verbinding weg, soms meer dan 5 x. Heb nieuwe livebox gehad en probleem was bij mij toendertijd opgelost. Toch ben ik uiteindelijk vanwege de prijs/kwaliteit naar Tele2 overgegaan.

Het kan zijn dat het met de livebox te maken heeft. Bij mijn zwager lag het probleem daar uiteindeiljk ook. Trouwens zowel bij hem als bij mij was de ISRA punt nagekeken. Aangezien we beide systeembeheerders zijn hebben we zelf alles thuis binnen ons netwerk gecheckt. Dus het was verklaarbaar dat we allebei een nieuwe livebox kregen en het probleem opgelost was.

In my humble oppinion is het het waard dit onder de aandacht te brengen van de klantenservice danwel technische dienst.

Succes!

P.S. ik ben een zeer tevreden Tele2 klant :D )

dunja2
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2010 16:54

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door dunja2 »

Ik was ook een zeer tevreden Tele2 klant :D , maar die leverden geen ADSL meer op mijn adres, omdat zijn alleen nog maar abonnementen met hoge snelheid leveren, ik ben dus ook noodgedwongen overgestapt. De prijs van Online is veel gunstiger, maar de kwaliteit dus duidelijk niet :evil: . Ik ga eens even kijken of ik het modem van de buren kan lenen die ook abonnee zijn bij Online om te kijken of het aan het modem ligt. Volgens Online kan dit niet, omdat het een nieuw modem is, maar dat zegt dus niets.

gjbrand
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2010 19:44

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door gjbrand »

Mijn probleem is dat mij verbinding continue wegvalt tijdens het spelen van games op mijn Playstation 3.

Ik heb hierover met EA (de uitgever van de game) gesproken en na uitgebreide correspondentie en testen blijkt dat Online niet alle data uit de EA servers doorlaat.

Vervolgens heb ik Online gebeld.

Online geeft al direct aan dat zij bekend zijn met het probleem (en dat dit zich al langer voordoet), maar dat zij er bewust voor kiezen er niets aan te doen en pertinent weigeren ondersteuning te geven voor dit onderwerp. Ze benadrukken ook dat er in de algemene voorwaarden staat dat zij dit niet verplicht zijn.

Absoluut ridicuul als je je bedenkt hoeveel mensen internet gebruiken voor online (console) gaming. Nog veel gekker is het dat je bij Online dus niet terecht kan met vragen die direct verband hebben met het product dat jij afneemt en waar je ze voor betaalt, namelijk de (huur)modem.

Toen ik het bovenstaande meldde aan de helpdesk-medewerker raadde deze mij zonder enige gêne aan zelf een andere modem en router te kopen. Echter zou ik dan niet meer gebruik kunnen maken van het telefonie abonnement dat ik ook afneem bij Online. Dit zou inhouden dat ik minstens 100 euro mag uitgeven en vervolgens maandelijks mag blijven betalen voor een service die ik niet ontvang.

Ik vind deze instelling echt waardeloos en respectloos tegenover de klant. Ik zal zo snel mogelijk mijn abonnement bij Online opzeggen.

dunja2
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2010 16:54

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door dunja2 »

Als het goed is is het probleem bij mij opgelost, nadat er diverse monteurs waren gesst van de KPN, iemand van de KPN een las had vervangen en er daarna door de heren van de HAK een nieuwe kabel was getrokken naar huis en dit allemaal geen oplossing bood. heeft een andere monteur van de KPN het gisteren waarschijnlijk opgelost, tot nu toe is de verbinding stabiel. :D

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

gjbrand schreef:Mijn probleem is dat mij verbinding continue wegvalt tijdens het spelen van games op mijn Playstation 3.

Ik heb hierover met EA (de uitgever van de game) gesproken en na uitgebreide correspondentie en testen blijkt dat Online niet alle data uit de EA servers doorlaat.

Vervolgens heb ik Online gebeld.

Online geeft al direct aan dat zij bekend zijn met het probleem (en dat dit zich al langer voordoet), maar dat zij er bewust voor kiezen er niets aan te doen en pertinent weigeren ondersteuning te geven voor dit onderwerp. Ze benadrukken ook dat er in de algemene voorwaarden staat dat zij dit niet verplicht zijn.

Absoluut ridicuul als je je bedenkt hoeveel mensen internet gebruiken voor online (console) gaming. Nog veel gekker is het dat je bij Online dus niet terecht kan met vragen die direct verband hebben met het product dat jij afneemt en waar je ze voor betaalt, namelijk de (huur)modem.

Toen ik het bovenstaande meldde aan de helpdesk-medewerker raadde deze mij zonder enige gêne aan zelf een andere modem en router te kopen. Echter zou ik dan niet meer gebruik kunnen maken van het telefonie abonnement dat ik ook afneem bij Online. Dit zou inhouden dat ik minstens 100 euro mag uitgeven en vervolgens maandelijks mag blijven betalen voor een service die ik niet ontvang.

Ik vind deze instelling echt waardeloos en respectloos tegenover de klant. Ik zal zo snel mogelijk mijn abonnement bij Online opzeggen.
Hier klopt iets niet, ik heb hier zelf een stappenplan voor gemaakt doe er voor je voordeel mee. Mits je een speedtouch/thomson modem hebt. Deze poorten zijn van destijds een jaar geleden ongeveer. Voor de actuele poorten raad ik je de site www.portforward.com aan.

- Internet explorer aanklikken
- Adresbalk leegmaken
- 192.168.1.254 intypen
- Klik linksbovenaan in het menu op thuisnetwerk
- Vervolgens op apparaten klikken.

Je hebt daar een aantal apparaten staan als je meerdere draadloze of bekabelde laptops/pc's gebruikt.
We moeten de playstation 3 hebben.

Dus volg deze stappen op je PS3
1. Selecteer Instellingen in het Beginmenu van je PS3.
2. Blader omlaag en selecteer [Systeeminstellingen].
3. Selecteer [Systeeminformatie]. Het IP-adres wordt hier weergegeven.
Vergelijk deze IP-adres nu op de computer.
De naam van de PS3 zal unknown.x. nogwat zijn standaard.

4. Klik hierop.
5. Rechtsbovenaan configureren
- Nieuwe naam: PS3
- Type: Spelconsole
Vink deze optie aan -> Always use the same IP address:
Vervolgens toepassen.

Klik nu op Toolbox;
- Delen van spelen & toepassingen
Onderaan Kies een taak ...
- Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken
Geef naam van nieuw spel of nieuwe toepassing.
- Naam: Playstation 3 poorten
Vink deze optie aan -> Handmatige invoer van poortkaarten
- Druk op volgende.
Nu kan je de poorten invoeren.

We moeten om te beginnen poort 80 openzetten
Laat het protocol op Any staan
Poortbereik 80 naar 80 ''moet er staan.''
Omzetten naar ... 80
En vervolgens toevoegen.
En hetzelfde bij::
80 (deze heb je al)
443
5223
3478
3479
3658

Als je alles hebt toegevoegd hoef je niet op toepassen te drukken,
Onderaan Kies een taak ...
Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen

UPnP gebruiken: aanvinken
Uitgebreide beveiliging gebruiken: GEEN VINK
Druk op Toepassen

Daarna mag je weer klikken Onderaan op Kies een taak ...
Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen

De UPnP staat nu goed, en je mag nu onderaan;

Spel of toepassing
> Playstation 3 poorten

Apparaat
> PS3

TOEVOEGEN.

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

dunja2 schreef:Als het goed is is het probleem bij mij opgelost, nadat er diverse monteurs waren gesst van de KPN, iemand van de KPN een las had vervangen en er daarna door de heren van de HAK een nieuwe kabel was getrokken naar huis en dit allemaal geen oplossing bood. heeft een andere monteur van de KPN het gisteren waarschijnlijk opgelost, tot nu toe is de verbinding stabiel. :D
Het was dus toch niet de ''slechte service'' van Online :D.
Ook is hiermee het tegendeel bewezen. Het ligt niet aan de provider, maar aan de kabel als je een slechte verbinding hebt. Hoe snel zoiets wordt opgelost weer wel natuurlijk, maar vergeet niet.. Alle providers zijn afhankelijk van KPN. :wink:

Rover1NL
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2011 20:13

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Rover1NL »

Hallo meneer helpdesk112

je kunt hier nu wel dikgedrukt staan te schreeuwen, maar dat heeft weinig nut

Ik heb zelf de thomson tg712 in bezit van online en ik moet je zeggen dat ik het een beperking vind van mijn internet-vrijheid, de manier hoe ze bij online het ding hebben dichtgetimmerd.

Ja, ik ben een online gamer en doe dit al vele jaren met plezier,totdat ik de livebox verving door de thomson tg712,deze kreeg ik pas 3 weken nadat het nieuwe abonnement inging toegestuurd, en ook nog omdat ik er zelf 3 dage tevoren nog maar eens een keer voor gebeld had.

maar nu ter zake ik kreeg de modem dus pas 3 weken na ingang abbo ne enig getst aan mijn kant en een week verder te zijn met diverse uren klantenservice heb ik een mail gestuurd en ze in gebreke gesteld.
De poorten kunnen niet ingesteld worden om normaal online te spelen je houdt namelijk een strikt nat dat wil zeggen dat niemand anders kan verbinden met jouw en als je geluk hebt kun je nog een server online vinden.
Volgens "ONLINE" moet dit wel kunnen maar het gaat niet (het hele internet staat er vol mee) en alle spellen die ik speel hebben een open nat nodig dus dat ik een directe verbinding kan maken met het internet.

als reactie van online kreeg ik te horen dat het abbo gewoon door ging omdat ik 2 weken na accoord had moeten reageren (dus een week voordat ik iets kan testen moet ik al doorgeven dat het abonnement niet doorgaat)

dus ik zou maar eens wat rustiger zijn op het forum en brand je mond niet met online , ik zit er nu 2 jaar aan vast tewijl een nieuwe abonee maar een jaarcontract heeft, en ik was van te voren al een jaar of 10 lid vanaf Wanadoo,

dus service is waardeloos en het zijn gewoon een stelletje oplichters daar als deze 2 jaar voorbij zijn zal ik met plezier een duurde provider opzoeken einde van abonnement is in januarie 2013 dus we speken elkaar nog wel een keer als je nog een keer probeerd die helpdesk in het gelijk te stellen 112 :evil:

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door oppie11 »

@Rover: http://online.gebruikers.eu , daar vind je genoeg informatie over hoe je het wel juist in kunt stellen.

Rover1NL
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2011 20:13

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Rover1NL »

tuurlijk daar vind je ook alle informatie waarom het niet lukt met de thomson tg712

zefs het bovenstaande forum had ik al van boven tot onder nagekeken.

en ook weet ik heus wel hoe ik moet portfarden en welke poorten ik voor een spel moet pootforwarden, je hebt hier jammergenoeg niet met een leek te maken het ligt gewoon aan het dichtgetimmerde modem/router van online met zijn fijne inbraakbeveiliging

en ja, ik ben ict er en ik werk voor mijn beroep met netwerken dus loop hier nu aub niet uit je nek te lullen, als ik alleen met een strict nat kan spelen kan er dus niemeand mij volgen.
Mijn vorige modem de livebox werktte prima en die gaf de instellingen wel correct door.
De thomson tg712 doet dit niet en als je het niet gelooft probeer het zelf maar eens uit als je tenminste weet hoe je moet port forwarden anders kijk maar eens op http://portforward.com dus kom niet aanzeiken met het werkt wel, en ja je hebt gelijk eenmalig werkt het als je daarna de pc afsluit of je ps2 afsluit (en ik heb de portforward regels er nog identiek instaan) lukt het niet meer.
dan moet het hele tg712 weer terug in de fabrieksstand (harde reset aan de zijkant met een gebogen paperclip)
dan weer alle poorten invullen voor het spel dat je gaat spelen want die zijn dan ook weer weg want spellen die je zelf in de thomson aanmaakt worden niet bewaard na een harde reset, en jippie na 10 minuten heb je weer internet en dan werkt het weer totdat je het spel stopt en de pc of de ps 2 uitzet.

Om dit te testen heb ik alle poorten dus 0 tot 65535 udp en tcp op de router opengezet naar mijn pc en wat gebeurt er nu dan heel gemakkelijk je hele internet wordt geblokt in het netwerk terwijl je tg712 netjes aangeeft verbonden te zijn.

maar in ieder geval bedankt voor het beter weten
ik ben geen sukkel van 16 jaar ik ben een man van 43 die al 25 jaar met pc's en netwerken bezig is.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door oppie11 »

Voor een man van 43 reageer je toch vrij kinderachtig moet ik zeggen. Ik probeer je op weg te helpen. Dat jij dit niet kan waarderen omdat je kennelijk de wijsheid in pacht denkt te hebben is toch jammer. Reageer je altijd zo op een goedbedoeld advies? Er zijn daar genoeg mensen die dezelfde problemen hadden maar na eea stapsgewijs getest te hebben te boel toch aan de praat hebben gekregen.
Dat het modem aardig is dichtgetimmerd ben ik met je eens, wellicht overwegen om een eigen modem te nemen en af te zien van Voip van Online en bijvoorbeeld een alternatieve Voip aanbieder te nemen. Ook dit is weer een goedbedoeld advies, ben benieuwd hoe jij ermee omgaat.

Thorgal
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:31

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Thorgal »

Hallo,

Ook ik heb sinds een tijdje problemen met het modem. Voorheen toen ik nog al mijn netwerkeer via een router liep ging alles nog prima. De enige kabel die toen uit mijn modem ging was die naar mijn router dus die vervolgens alles dus afhandelde. Nu doe ik alles via het modem van Online en steken er 4 netwerkkabels uit en zijn nog een aantal apparaten in huis ook draadloos verbonden met deze router.

Ik merk nu dat ik regelmatig van xbox live wordt gegooid, dat mijn live messenger er in de ochtend altijd uitligt en weer opnieuw moet inloggen en dat soms het modem "over de ****" lijkt te gaan. Ik kan dan geen draadloze verbinding meer krijgen me de router en het enige dat helpt is het opnieuw opstarten van de router.

Als ik alles zo lees hier dan denk ik dat ik niet het traject in ga van bellen met de helpdesk.
Ik denk dat ik over ga naar Ziggo. Ik betaal dan voor alle diensten die ik nu ook heb slechts 6 euro per maand meer (52 euro voor internet, bellen en (digitale) tv. De snelheid die ze bieden is met 40MB ruim 2 maal zo hoog als online dat biedt.
En!! ik krijg nog een modem kado met ingebouwde draadloze (wifi n!!)router.
Oh ja en bij Ziggo krijg ik ook nog eens een groot aantal zender in HD kostenloos binnen (dat HD- aanbod wordt binnenkort ook nog eens fors vergoot).

Ik denk zelf dat Online een jaar geleden een zeer concurende tarief had maar dat ze veel achterstand hebben opgelopen de afgelopen periode. Ze kunnen de snelheid van de kabelaars niet bijhouden. Dat is een technisch probleem dat snap ik, ADSL heeft zijn limiet min of meer bereikt. Het zou dan echter logisch zijn dat de prijzen zouden worden verlaagd.

PS> nog even aan Rover1NL: je gedraagt je als een puber, niet als een 43-jarige. Vetgedrukt antwoorden is niet schreeuwen, dat zijn hoofdletters namelijk wel.
Er zijn hier verschillende mensen die je graag willen helpen en dan reageer je op deze wijze.....als je het zelf allemaal zo goed weet en geen antwoorden accepteert ga dan lekker voor de klas staan ofzo. Ga in ieder geval niet posten in een forum.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Rover1NL schreef:tuurlijk daar vind je ook alle informatie waarom het niet lukt met de thomson tg712

zefs het bovenstaande forum had ik al van boven tot onder nagekeken.

en ook weet ik heus wel hoe ik moet portfarden en welke poorten ik voor een spel moet pootforwarden, je hebt hier jammergenoeg niet met een leek te maken het ligt gewoon aan het dichtgetimmerde modem/router van online met zijn fijne inbraakbeveiliging

en ja, ik ben ict er en ik werk voor mijn beroep met netwerken dus loop hier nu aub niet uit je nek te lullen, als ik alleen met een strict nat kan spelen kan er dus niemeand mij volgen.
Mijn vorige modem de livebox werktte prima en die gaf de instellingen wel correct door.
De thomson tg712 doet dit niet en als je het niet gelooft probeer het zelf maar eens uit als je tenminste weet hoe je moet port forwarden anders kijk maar eens op http://portforward.com dus kom niet aanzeiken met het werkt wel, en ja je hebt gelijk eenmalig werkt het als je daarna de pc afsluit of je ps2 afsluit (en ik heb de portforward regels er nog identiek instaan) lukt het niet meer.
dan moet het hele tg712 weer terug in de fabrieksstand (harde reset aan de zijkant met een gebogen paperclip)
dan weer alle poorten invullen voor het spel dat je gaat spelen want die zijn dan ook weer weg want spellen die je zelf in de thomson aanmaakt worden niet bewaard na een harde reset, en jippie na 10 minuten heb je weer internet en dan werkt het weer totdat je het spel stopt en de pc of de ps 2 uitzet.

Om dit te testen heb ik alle poorten dus 0 tot 65535 udp en tcp op de router opengezet naar mijn pc en wat gebeurt er nu dan heel gemakkelijk je hele internet wordt geblokt in het netwerk terwijl je tg712 netjes aangeeft verbonden te zijn.

maar in ieder geval bedankt voor het beter weten
ik ben geen sukkel van 16 jaar ik ben een man van 43 die al 25 jaar met pc's en netwerken bezig is.
Ik had ook jaren geleden problemen met online met de ps2, elke keer de modem opnieuw instellen tussen het spelen van Socom en NFS. Super irritant was dat, en zorgde er voor dat ik niet meer geintresseerd was in de online service van Sony. Ik had trouwens geen poorten geforward in mijn Thomson modem toendertijd om met mijn m'n ps2 online te gaan. Ik denk dat het aan de software ligt van Sony, die je eerst eenmalig gebruikte om online te gaan met de ps2. Na gebruik van de cd heb ik gewoon Socom kunnen spelen en mijn pc kon ik tegelijkertijd gebruiken zonder portforwarding toe te passen. Heb je dit al geprobeerd, dus harde rest van modem, pc checken of ie online kan en daarna CD van Sony gebruiken voor ps2 om die online te krigjen?

Maar ik kan je wel volgen hoor, dus dat niemand dat kan lijkt mij sterk..... Het is trouwens bijna macho geworden om te zeggen dat je in de ICT werkt. Laat ik maar meedoen dan, ik ben ook werkzaam in de ICT sector, geen 25 jaar maar 10 jaar. **** man, ben ik minder dan iemand anders....ik schaam me diep, weer een deuk in mijn mannelijkheid whahaha.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door devious »

lol
een ICT-er die klaagt dat zijn downstream vastslaat omdattie ALLE poorten heeft gereserveerd voor iets dat niet of nauwelijks gebruikt wordt..

Dat zijn de beste ICT-ers :lol: Dan weet je toch allang dat je gewoon je Livebox kunt flashen en zodoende tot +2MBps meer down krijgt? Oww..wacht, da's natuurlijk geen ICT..

Doe ik ff stoer mee: ik ben pas sinds 1982 op het internet bezig..en nee..toen hadden we nog bakelieten telefoon die je op een inbelmodem ( met draaischijf )moest leggen..en daarna rennen, want de herrie was niet te harden. Verdacht weinig mensen online, en jawel, UltraHighDefenition-beeldschermen in 1 kleur. Als er wieltjes onder zaten had je ze nu kunnen verkopen als kleine elektrische gezinsauto's..Those were the days!

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Amen, brother!
:D

Bottel
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:06

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Ongelezen bericht door Bottel »

KPN :mrgreen: Ik had de laatste tijd steeds vaker last van het wegvallen van de internetverbinding. Nou wil het geval dat ik wel het een en ander weet en dus al vrij snel in mijn wat oude modem SpeedT 780WL was gaan kijken. Eers even soft reboot ( stroom er af ff 1 min wachten stroom er op ) hielp niet. Dan maar een harde reset ( dat gaatje en de naald ) hielp niet.

Gisteren was het mooi weer, maar niet in huize bottel ... de internetverbindig lag er talloze keren uit. Vanmorgen begon het weer en dacht laat ik die KPN maar eens bellen. Met tegenzin welliswaar want ik ging er van uit dat het weer talloze drama dagen, weken zouden worden zoals gebruikelijk bij KPN.

Nou komt het !

Ik krijg een reuze vriendelijke jongen aan de telefoon. Ik geef mijn postcode en huisnummer en wat denk je ? De jongen ging eens kijken wat er loos was en het eerste wat hij zij was, u moet een nieuw modem hebben want deze restart steeds vanzelf, gisteren 12 keer ( kernel cold restart ) en das niet de bedoeling.

Ik krijg over 2 dagen een nieuw modem van KPN ! Het kan dus wel !

:mrgreen: KPN :mrgreen: Bedankt !!

Gesloten