LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Asus eeePC1005 scherm stuk
Asus eeePC1005 scherm stuk
Net mijn Netbook terug gekregen dat ik in december gekocht had. deze had ik opgestuurd naar het service bedrijf van Asus Dynalogic B.V.
Mijn scherm vertoonde plots van linksonder naar rechtsboven een soort haar met op sommige plaatsen een zwarte waaier.
Dit nadat ik hem in mijn neopreen tasje had gedaan en de volgende morgen er uit haalde. Hij is absoluut niet gevallen of gestoten of met geweld dichtgedrukt, waar ik nu wel van wordt beschuldigd door bovengenoemd bedrijf en ook nog voor onderzoekskosten moet opdraaien a 56euro.
Aan de buitenkant of op het scherm is ook helemaal niets te zien van enige beschadiging en voel mij dus ook behoorlijk genomen .
Mijn andere Asus was mijn accu al na 13 maanden stuk en vertoont nu al na 3 jaar ook kuren, en de andere laptops van Acer 8jaar en Gericom 15 jaar accu's nog als nieuw en alles werkt nog.
Jullie begrijpen dus wel, nooit meer een ASUS!!!
Het vervelende is dat je geen poot hebt om op te staan als zo'n bedrijf nee zegt.
Zo dit lucht op!!
Mijn scherm vertoonde plots van linksonder naar rechtsboven een soort haar met op sommige plaatsen een zwarte waaier.
Dit nadat ik hem in mijn neopreen tasje had gedaan en de volgende morgen er uit haalde. Hij is absoluut niet gevallen of gestoten of met geweld dichtgedrukt, waar ik nu wel van wordt beschuldigd door bovengenoemd bedrijf en ook nog voor onderzoekskosten moet opdraaien a 56euro.
Aan de buitenkant of op het scherm is ook helemaal niets te zien van enige beschadiging en voel mij dus ook behoorlijk genomen .
Mijn andere Asus was mijn accu al na 13 maanden stuk en vertoont nu al na 3 jaar ook kuren, en de andere laptops van Acer 8jaar en Gericom 15 jaar accu's nog als nieuw en alles werkt nog.
Jullie begrijpen dus wel, nooit meer een ASUS!!!
Het vervelende is dat je geen poot hebt om op te staan als zo'n bedrijf nee zegt.
Zo dit lucht op!!
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
Aan je verhaal te lezen is dat duidelijk een barst. Wat de oorzaak is laat ik in het midden.
Een barst in een LCD voel je in de regel niet aan de buitenkant van het scherm. Hier zit een soort beschermende kunststof laag. Ik zou zeggen probeer maar eens een LCD scherm te breken (wel een oude al defecte ).
Een barst in een LCD voel je in de regel niet aan de buitenkant van het scherm. Hier zit een soort beschermende kunststof laag. Ik zou zeggen probeer maar eens een LCD scherm te breken (wel een oude al defecte ).
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
Maar het is duidelijk, als dit met een ander merk gebeurd, dan ook deze niet meer!Jullie begrijpen dus wel, nooit meer een ASUS!!!
Jij heb pech, maar dit gebeurd ook met andere merken!
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
riesenbp schreef:Net mijn Netbook terug gekregen dat ik in december gekocht had. deze had ik opgestuurd naar het service bedrijf van Asus Dynalogic B.V.
Mijn scherm vertoonde plots van linksonder naar rechtsboven een soort haar met op sommige plaatsen een zwarte waaier.
Dit nadat ik hem in mijn neopreen tasje had gedaan en de volgende morgen er uit haalde. Hij is absoluut niet gevallen of gestoten of met geweld dichtgedrukt, waar ik nu wel van wordt beschuldigd door bovengenoemd bedrijf en ook nog voor onderzoekskosten moet opdraaien a 56euro.
Aan de buitenkant of op het scherm is ook helemaal niets te zien van enige beschadiging en voel mij dus ook behoorlijk genomen .
Ik zou me eigenlijk schamen dit er zo neer te zetten. De schade die je aangeeft ontstaat m.i. door druk/kracht uit te oefenen op het apparaat. Tasje ergens tegenaangeslingerd, iets eropgezet, er op zijn gaan zitten, steunen op het apparaat tijdens het opstaan etc kunnen allemaal al voldoende zijn om de omschreven klacht te veroorzaken. Eens scherm "scheurt" niet zomaar. Om daar vervolgens garantie op te eisen vind ik nogal brutaal eigenlijk. Als deze claim niet word gehonoreerd is asus ineens slecht?
"nu al na 3 jaar ook kuren"? Hoelang moet zon ding meegaan. 3 jaar lijkt me acceptabel voor een laptop. Meeste bedrijven schrijven pc's binnen 3 jaar af. Asus is een groot en bekend merk, wat niet wil zeggen dat ze altijd gelijk hebben. Ik denk echter wel dat ze in dit geval gelijk hebben. Fouten " niet door de bebruiker veroorzaakt" geven andere klachten.riesenbp schreef:Mijn andere Asus was mijn accu al na 13 maanden stuk en vertoont nu al na 3 jaar ook kuren, en de andere laptops van Acer 8jaar en Gericom 15 jaar accu's nog als nieuw en alles werkt nog.
Jullie begrijpen dus wel, nooit meer een ASUS!!!
Het vervelende is dat je geen poot hebt om op te staan als zo'n bedrijf nee zegt.
Zo dit lucht op!!
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
umad: de afschrijvingstermijn voor automatiseringsapparatuur is bij normale bedrijfsvoering 5 jaar, voor ict bedrijven 3 jaar.
Zo te horen is de laptop van december dus dat zou nog net binnen het half jaar zijn waarin de leverancier moet aantonen dat het komt door een gebrek van de klant, het zeggen dat het door de klant komt is natuurlijk geen bewijs.
Vraag ze om dat bewijs en laat eventueel een second opinion door een ander bedrijf doen.
Als het apparaat gevallen is of je bent er op gaan zitten zou er meer te zien moeten zijn dan een aantal defecten in een lcd scherm, je moet namelijk aardig je best doen om een lcd scherm naar het hiernamaals te helpen.
Zo te horen is de laptop van december dus dat zou nog net binnen het half jaar zijn waarin de leverancier moet aantonen dat het komt door een gebrek van de klant, het zeggen dat het door de klant komt is natuurlijk geen bewijs.
Vraag ze om dat bewijs en laat eventueel een second opinion door een ander bedrijf doen.
Als het apparaat gevallen is of je bent er op gaan zitten zou er meer te zien moeten zijn dan een aantal defecten in een lcd scherm, je moet namelijk aardig je best doen om een lcd scherm naar het hiernamaals te helpen.
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
Ik heb toen ik de netbook ter reparatie aanbood aangegeven dat er geen druk op is uitgeoefend en ook niet gestoten of iets dergelijks. En dit is ook niet gebeurd.
Maar nu het volgende; Ik heb hem nu teruggekregen en tot mijn verbazing is de zwarte waaier bijna geheel verdwenen. Alleen linksonder is nog een klein zwart vlekje te zien. Het windows 7 logo vertoont ook strepen, en ik vermoed nu dat bij aanschaf er al een breuk in heeft gezeten, waardoor de streep mij niet is opgevallen.
Misschien door temperatuur verschil dat de waaier in het scherm is ontstaan en nu weer wegtrekt.
Maar nu het volgende; Ik heb hem nu teruggekregen en tot mijn verbazing is de zwarte waaier bijna geheel verdwenen. Alleen linksonder is nog een klein zwart vlekje te zien. Het windows 7 logo vertoont ook strepen, en ik vermoed nu dat bij aanschaf er al een breuk in heeft gezeten, waardoor de streep mij niet is opgevallen.
Misschien door temperatuur verschil dat de waaier in het scherm is ontstaan en nu weer wegtrekt.
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
Zonder het hele topic te hebben gelezen, is de volgende link misschien nuttig ?
Het probleem komt kennelijk vaker voor, wordt niet door asus erkend maar kan eventueel door handige knutselaars zelf worden opgelost.
http://www.nintendo-reparatie.nl/index. ... &Itemid=72
Het probleem komt kennelijk vaker voor, wordt niet door asus erkend maar kan eventueel door handige knutselaars zelf worden opgelost.
http://www.nintendo-reparatie.nl/index. ... &Itemid=72
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
Ik ben nu al 56 euro kwijt aan onderzoekkosten en dan voor een scherm 150 euro, zelf nog in te bouwen.
Bedankt voor de tip, neem mijn verlies en hou het in de toekomst op een ander merk.
Bedankt voor de tip, neem mijn verlies en hou het in de toekomst op een ander merk.
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
Qua merk kan je niet veel fout doen met een Asus vergeleken met hun concurrenten. Maakt niet uit of je een Samsung koopt, Acer of Packard Bell, maar 1 ding kan je zeker zijn, wat is dat Asus notebooks en netbooks een hoop Asus onderdelen gebruiken, wat een goed teken is.
Asus maakt geen schermen, dus jouw scherm komt van Samsung, Chimei, of AU optronics. Net als in elke andere netbook of notebook.
Dat jouw netbook een nacht in een neopreen hoesje heeft gezeten en daarna kuren vertoonde zegt weinig. Ten eerste geeft dat hoesje behalve wat demping eigenlijk alleen maar bescherming tegen krasjes, ten tweede kan de oorzaak van de schade al eerder zijn ontstaan. Nooit je netbook meegenomen in dat neoprene hoesje in een tas vol met andere spullen die er tegen aan zouden kunnen drukken? Of in een drukke trein terwijl mensen tegen je tas aan stoten/leunen? Altijd je je scherm netjes in het midden beetgepakt terwijl je deze open of dicht deed?
Panelen kunnen gewoon erg slecht tegen fysiek geweld door druk, te hoge spanning op bepaalde punten of stoten. Dat ligt niet aan Asus, want deze maakt geen panelen.
Mijn eigen notebook is 2x gevallen, ben er 1 keer op gaan staan, op een werkvakantie van 4 maanden in Azie heb ik er dagelijks zoutaanslag op gekregen in een gebied met een luchtvochtigheidsgraad van meer dan 71 procent en is er een nest spinnetjes in gaan leven voor een week. Deze werkt nog steeds bijna perfect, afgezien van de batterij die door mijn waardeloos slechte gebruik slechts 3 uur meegaat ipv 5 uur. Als mijn notebook spontaan stopt met werken ga ik niet klagen bij de fabrikant dat mijn notebook binnen 3 jaar stopt met werken, omdat de reparateur er letterlijk zout, dode spinnen, wateraanslag en zand in zal aantreffen en zal zien dat mijn batterij heet genoeg is geweest om er een eitje op te bakken. *edit* En ook dit merk wordt afgekraakt op dit forum omdat ze mensen geen losse voetdopjes willen sturen met wat secondelijm maar de onderkant willen vervangen en daar hoge kosten voor rekenen. */edit*
Als je wilt klagen over de bouwkwaliteit van een merk, klaag dan als deze op een correcte en verantwoorde manier gebruikt wordt. Als je een nieuwe netbook koopt, let niet te veel op het merk maar ga er gewoon wat voorzichtiger mee om.
Asus maakt geen schermen, dus jouw scherm komt van Samsung, Chimei, of AU optronics. Net als in elke andere netbook of notebook.
Dat jouw netbook een nacht in een neopreen hoesje heeft gezeten en daarna kuren vertoonde zegt weinig. Ten eerste geeft dat hoesje behalve wat demping eigenlijk alleen maar bescherming tegen krasjes, ten tweede kan de oorzaak van de schade al eerder zijn ontstaan. Nooit je netbook meegenomen in dat neoprene hoesje in een tas vol met andere spullen die er tegen aan zouden kunnen drukken? Of in een drukke trein terwijl mensen tegen je tas aan stoten/leunen? Altijd je je scherm netjes in het midden beetgepakt terwijl je deze open of dicht deed?
Panelen kunnen gewoon erg slecht tegen fysiek geweld door druk, te hoge spanning op bepaalde punten of stoten. Dat ligt niet aan Asus, want deze maakt geen panelen.
Mijn eigen notebook is 2x gevallen, ben er 1 keer op gaan staan, op een werkvakantie van 4 maanden in Azie heb ik er dagelijks zoutaanslag op gekregen in een gebied met een luchtvochtigheidsgraad van meer dan 71 procent en is er een nest spinnetjes in gaan leven voor een week. Deze werkt nog steeds bijna perfect, afgezien van de batterij die door mijn waardeloos slechte gebruik slechts 3 uur meegaat ipv 5 uur. Als mijn notebook spontaan stopt met werken ga ik niet klagen bij de fabrikant dat mijn notebook binnen 3 jaar stopt met werken, omdat de reparateur er letterlijk zout, dode spinnen, wateraanslag en zand in zal aantreffen en zal zien dat mijn batterij heet genoeg is geweest om er een eitje op te bakken. *edit* En ook dit merk wordt afgekraakt op dit forum omdat ze mensen geen losse voetdopjes willen sturen met wat secondelijm maar de onderkant willen vervangen en daar hoge kosten voor rekenen. */edit*
Als je wilt klagen over de bouwkwaliteit van een merk, klaag dan als deze op een correcte en verantwoorde manier gebruikt wordt. Als je een nieuwe netbook koopt, let niet te veel op het merk maar ga er gewoon wat voorzichtiger mee om.
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
Fiscaal gezien wordt een product minimaal 5 jaar afgeschreven, omdat per jaar maa 20% afgeschreven mag worden.aaten schreef:umad: de afschrijvingstermijn voor automatiseringsapparatuur is bij normale bedrijfsvoering 5 jaar, voor ict bedrijven 3 jaar.
Echter is door de technische ontwikkelingen de economische levensduur 3 jaar.
De meeste computerfabrikanten nemen een computer ouder dan 3 jaar niet meer in reparatie en na 3 jaar zijn er ook bijna geen onderdelen meer leverbaar.
Logisch, omdat een computer ouder dan 3 jaar totaal niets meer waard is.
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
En iemand van een jaartje of 75 zeker ook niet.
Een PC moet toch wel een jaartje of 5 meegaan toch ?
Een PC moet toch wel een jaartje of 5 meegaan toch ?
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
De fabrikanten hebben aangegeven dat de economische levensduur 3 jaar is.borgg schreef:En iemand van een jaartje of 75 zeker ook niet.
Een PC moet toch wel een jaartje of 5 meegaan toch ?
De consumentenbond is het daar niet mee eens en heeft aangegeven dat de economische levensduur voor consumenten 5 jaar behoort te zijn.
Nu is het zo dat aan de mening van de consumentenbond geen rechten ontleent mogen worden, en dat doet men dus wel.
De technische ontwikkelingen hebben niets te maken hoe vaak een consument zijn computer vervangt.
Door de technische ontwikkelingen gaat een computer economisch gezien maar 3 jaar mee, al zullen veel consumenten de computer maar tussen de 3 en de 6 jaar vervangen, en kan een computer technisch gezien wel 6 tot 10 jaar mee gaan.
Kan.
Wilt dus niet zeggen dat gedurende 6 jaar een computer niet kapot kan of zal gaan.
Dat is nooit te garanderen.
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
Ok bedankt voor de toelichting.
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
Klopt niet. Bij Sony kun je bijvoorbeeld 4 jaar garantie bijkopen. Wat dus impliceert dat Sony aangeeft dat de economische levensduur van deze laptop minimaal 4 jaar is. Geen 3 jaar zoals jij beweert.BBCS schreef:Door de technische ontwikkelingen gaat een computer economisch gezien maar 3 jaar mee, al zullen veel consumenten de computer maar tussen de 3 en de 6 jaar vervangen, en kan een computer technisch gezien wel 6 tot 10 jaar mee gaan.
http://www.sony.nl/hub/garantie?cid=140 ... 8325516954
En dan hebben we het dus over een laptop. Van een desktop PC mag je verwachten dat de fabrikanten een nog langere economische levensduur aangeven.
Maar niet de fabrikant kan de economische levensduur bepalen. De enige die dat kan bepalen is de specifieke gebruiker
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
Ik gebruik een Desktop uit 1888 en die werkt nog steeds
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
@Borgg: Als BBCS iets schrijft met betrekking tot de rechten van de koper dan kun je er bijna vanuit gaan dat het onjuist is. De fabrikant of winkelier gaat niet over wanneer de koper een product zouden moeten vervangen. Wanneer de gemiddelde koper een product vervangt is irrelevant voor wat je er van mag verwachten.
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
@Willemv:
Onjuist, als Sony zou denken dat de notebook probleemloos 4 jaar lang probleemloos mee zou gaan zouden ze €0 kunnen vragen voor deze service.
Voor een notebook van €919 betaal je €349 voor volledige dekking, wat 2 jaar extra normale garantie inhoudt bij technische gebreken, 4 jaar dekking voor ongelukken zoals de meest waarschijnlijke oorzaak van TS en snellere support. Dit alles zit ingecalculeerd in de prijs.
Voor €2000 zou Sony misschien een optie kunnen geven voor 10 jaar garantie op technische gebreken. Zou dat betekenen dat zij verwachten dat een notebook gemiddeld 10 jaar meegaat? Of is het een rekensommetje waarin meegenomen is hoe vaak een notebook defect raakt en hoe vaak mensen daadwerkelijk gebruik maken van deze verlengde garantie voor een verouderd model?
Dat de optie er is om tegen betaling de garantie te verlengen + dekking tegen ongelukken en voor betere service zegt niets over de verwachte levensduur. Er wordt hier namelijk extra voor betaald.
Onjuist, als Sony zou denken dat de notebook probleemloos 4 jaar lang probleemloos mee zou gaan zouden ze €0 kunnen vragen voor deze service.
Voor een notebook van €919 betaal je €349 voor volledige dekking, wat 2 jaar extra normale garantie inhoudt bij technische gebreken, 4 jaar dekking voor ongelukken zoals de meest waarschijnlijke oorzaak van TS en snellere support. Dit alles zit ingecalculeerd in de prijs.
Voor €2000 zou Sony misschien een optie kunnen geven voor 10 jaar garantie op technische gebreken. Zou dat betekenen dat zij verwachten dat een notebook gemiddeld 10 jaar meegaat? Of is het een rekensommetje waarin meegenomen is hoe vaak een notebook defect raakt en hoe vaak mensen daadwerkelijk gebruik maken van deze verlengde garantie voor een verouderd model?
Dat de optie er is om tegen betaling de garantie te verlengen + dekking tegen ongelukken en voor betere service zegt niets over de verwachte levensduur. Er wordt hier namelijk extra voor betaald.
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
Mijn ervaring is garantieverstrekkers de langste garantie termijn altijd korter laten duren dan de gemiddelde levensduur. Men wil namelijk ook de prijs aantrekkelijk houden. Ik moet de eerste garantieverstrekker nog tegen komen die een langere garantie termijn hanteert dan de gemiddelde levensduur. Vier jaar garantie is nog altijd twee jaar minder dan de zes jaar gemiddelde levensduur die dergelijke uit onderzoek gebleken hebben te bezitten.
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
Waar heb ik volgens jou beweerd dat er in die 4 jaar geen 'problemen' zouden kunnen optreden?53o schreef:@Willemv:
Onjuist, als Sony zou denken dat de notebook probleemloos 4 jaar lang probleemloos mee zou gaan zouden ze €0 kunnen vragen voor deze service.
Waar ik op reageer is het feit dat BBCS stelt dat de fabrikanten zeggen dat de economische levensduur van een computer maar 3 jaar is omdat er daarna geen onderdelen meer zouden zijn om de computer bij een eventuele storing te kunnen repareren. En dat klopt dus niet aangezien Sony tegen betaling 4 jaar garantie kan geven.
Re: Asus eeePC1005 scherm stuk
We wijken hier veel te veel af van topic...
Zelfs als verkoper vind ik dat je meer dan gelijk hebt als je hier achteraan zou gaan.
Je hebt 3 maanden garantie op de reparatie (en Alfatrion, laat het om hier 6 maanden van proberen te maken ... ). Je zou kunnen overwegen om te eisen dat de reparatie niet goed is uit gevoerd door dat zwarte vlekje. Lijkt mij niets mis mee, afgezien van het feit dat je de netbook weer enige tijd kwijt zal zijn, maar je hebt ervoor betaald om de netbook in deugdelijke staat terug te krijgen en het lijkt erop dat dit nog niet het geval is.Maar nu het volgende; Ik heb hem nu teruggekregen en tot mijn verbazing is de zwarte waaier bijna geheel verdwenen. Alleen linksonder is nog een klein zwart vlekje te zien.
Zelfs als verkoper vind ik dat je meer dan gelijk hebt als je hier achteraan zou gaan.