LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte service miele
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 mei 2011 13:02
slechte service miele
mijn inbouwkoel/vriescombinatie(€1849.-adviesprijs) is binnen 4 jaar stuk. Monteur is er 3x bij geweest in 3weken tijd(dus 3 weken geen koeling cq vriezer) en kwam tot de conclusie dat er een koelprobleem was. nu moet ik € 600.- betalen om een nieuwe te krijgen dit vinden ze coulance. Ik verwacht van een miele koel/vriescombinatie dat het minimaal 12-15 jaar meegaat. miele er is geen betere maar wat is er dan beter de service in ieder geval niet. Ze laten je gewoon 3 weken zonder koeling zitten.
Wat moet ik nu doen?? graag jullie reactie hier op
Wat moet ik nu doen?? graag jullie reactie hier op
Laatst gewijzigd door mevr cactus op 06 mei 2011 03:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: slechte service miele
Tsja een lastige situatie. De wet geeft aan dat je de eigenschappen van een product mag verwachtten die door de verkoper aan dat product gesteld worden of die in het algemene verkeer verwacht mogen worden.
In geval van een Miele zou je verwachtten dat die langer mee gaat echter is het wel zo dat er dan wel over een afschrijving wordt gesproken.
De koelkast kostte destijds 1849 verteld u en die is nu 4 jaar oud. Miele verwacht dat u 600 euro bijbetaald voor een nieuwe koelkast.
Op basis daarvan zou je concluderen dat hij 12,3 jaar mee zou gaan wat niet geheel onlogisch klinkt. U betaalt in dit geval voor de afschrijving van 4 jaar.
(berekening 1849/600 = 3,08 * 4 = 12,3)
Ik denk niet dat je er na een juridische procedure een betere deal uit krijgt. U krijgt een nieuw apparaat en heeft gewoon de afschrijving betaald en dat is precies wat er verwacht mag worden.
In geval van een Miele zou je verwachtten dat die langer mee gaat echter is het wel zo dat er dan wel over een afschrijving wordt gesproken.
De koelkast kostte destijds 1849 verteld u en die is nu 4 jaar oud. Miele verwacht dat u 600 euro bijbetaald voor een nieuwe koelkast.
Op basis daarvan zou je concluderen dat hij 12,3 jaar mee zou gaan wat niet geheel onlogisch klinkt. U betaalt in dit geval voor de afschrijving van 4 jaar.
(berekening 1849/600 = 3,08 * 4 = 12,3)
Ik denk niet dat je er na een juridische procedure een betere deal uit krijgt. U krijgt een nieuw apparaat en heeft gewoon de afschrijving betaald en dat is precies wat er verwacht mag worden.
Re: slechte service miele
Ik vind het wel een goede service van Miele.
Ze hadden helemaal niks hoeven te doen.
De betaling van die 600 euro kunt u het best verhalen op de verkopende partij!
Ze hadden helemaal niks hoeven te doen.
De betaling van die 600 euro kunt u het best verhalen op de verkopende partij!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 mei 2011 13:02
Re: slechte service miele
het gaat hier wel om een adviesprijs van €1849.- . wij hebben toendertijd(4 jaar geleden) 6 apparaten gekocht van miele voor onze nieuwe keuken daardoor konden we een flinke korting bedingen van 50%(dit ging uit van de miele, dacht ik, als je minimaal 5 apparaten kocht kreeg je flinke korting) dus nu moet ik gewoon 2/3 van de prijs betalen. bij de "reparaties"is gezegd dat het niet meer dan max €325.- mocht kosten want dat was de afschrijving voor wat wij hadden betaald dus ik vind € 600.- dan te veel.
Re: slechte service miele
Zoals al gezegd... geen slechte deal om eerlijk te zijn.
Re: slechte service miele
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal geen goed aanbod. Je kiest bewust voor kwaliteit en investeert dus in Miele apparatuur en wordt vervolgens na 4 jaar met 600 euro kosten geconfronteerd. Waarom dan nog voor Miele kiezen?
Wat meer coulance gebaseerd op de werkelijke marktprijzen was in mijn ogen klantvriendelijker geweest..
Wat meer coulance gebaseerd op de werkelijke marktprijzen was in mijn ogen klantvriendelijker geweest..
Re: slechte service miele
Wat was het probleem, in technische zin? Als dat echt in het koelsysteem zit, is er waarschijnlijk sprake van een fabricage- of montagefout. Dan mag je zeker bij Miele verwachten dat dat 100% in orde wordt gemaakt.
Zou een brief op hoge poten aan Miele, de leverancier en de winkelier schrijven. En dreigen met flink (negatieve) reclame maken, daar zijn de extra gevoelig voor.
Zou een brief op hoge poten aan Miele, de leverancier en de winkelier schrijven. En dreigen met flink (negatieve) reclame maken, daar zijn de extra gevoelig voor.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 mei 2011 13:02
Re: slechte service miele
het is inderdaad een fout in het koelsysteem. er zit moter in en die moet zowel de vriezer als de koelkast koelen maar als de vriezer op-18 is staat de koelkast op+11 en als de koelkast op+4 staat staat de vreiezer op- 8. dus duidelijkeen gas cq koelvloeistof probleem. dus daarom weigeren wij om €600 -.- te betalen voor een andere.
Re: slechte service miele
Mevr Cactus,
Natuurlijk mag u weigeren om zoveel geld te betalen, feit blijft dat Miele u niets verplicht is. Zij hebben namelijk de koelkast niet aan u verkocht. U moet uw ongenoegen bij de verkoper (keukenzaak) neerleggen, zij zijn ten slotte verantwoordelijk voor een nette afhandeling en niet Miele zelf.
Dat u zoveel korting heeft gekregen bij aankoop is mooi, maar ook hier staat Mile buiten. Zij rekenen vanaf hun adviesprijs
Suces
Rick
Natuurlijk mag u weigeren om zoveel geld te betalen, feit blijft dat Miele u niets verplicht is. Zij hebben namelijk de koelkast niet aan u verkocht. U moet uw ongenoegen bij de verkoper (keukenzaak) neerleggen, zij zijn ten slotte verantwoordelijk voor een nette afhandeling en niet Miele zelf.
Dat u zoveel korting heeft gekregen bij aankoop is mooi, maar ook hier staat Mile buiten. Zij rekenen vanaf hun adviesprijs
Suces
Rick
Re: slechte service miele
Goed, maar dat lat onverlet dat deze mevrouw niet heeft gekregen wat je van een kwalitatief goed product mag verwachten. Of ze nou op Miele of op de winkelier de schade verhaalt, laat onverlet dat het product technisch niet goed was gemonteerd.
Re: slechte service miele
Het verhaal is wel heel kort door de bocht. Makkelijk als een bepaalde 'verwachting' niet gehaald wordt.
Ten eerste ligt de aansprakelijkheid bij de winkelier waar produkt gekocht is, die moet een coulance met u overeenkomen. Daarbij wordt de economische levensduur van het apparaat gebruikt adhv de staffels die vastgelegd zijn door UNETO-VNI, Consumentenbond en overheid. Voor een koelkast Miele ligt dit volgens mij op 8 jaar (langerwordt er nooit gegeven). U heeft 4 jaar genot gehad van apparaat dus de afschrijving is 4 jaar. Dat Miele slechts een bijbetaling vraagt van €600,- is dan zeer redelijk.
Als u twijfelt waarom geen procedure gestart bij de geschillencommissie? Er bestaat dan wel kans dat u opdraait voor de kosten als winkelier/Miele gelijk krijgt.
Ten eerste ligt de aansprakelijkheid bij de winkelier waar produkt gekocht is, die moet een coulance met u overeenkomen. Daarbij wordt de economische levensduur van het apparaat gebruikt adhv de staffels die vastgelegd zijn door UNETO-VNI, Consumentenbond en overheid. Voor een koelkast Miele ligt dit volgens mij op 8 jaar (langerwordt er nooit gegeven). U heeft 4 jaar genot gehad van apparaat dus de afschrijving is 4 jaar. Dat Miele slechts een bijbetaling vraagt van €600,- is dan zeer redelijk.
Als u twijfelt waarom geen procedure gestart bij de geschillencommissie? Er bestaat dan wel kans dat u opdraait voor de kosten als winkelier/Miele gelijk krijgt.