LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Andere onderwerpen over auto en vervoer
dijk1958
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2011 22:52

overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door dijk1958 »

op 02-04 2009 sterreparatie laten uitvoeren door atlantic fix,maar hebben vooraf de groene kaart laten zien.hierop werd gemeld dat er geen kosten aanvast zitten en men dit met de verzekering regelde.nu 13 april 2011 een akte van cessie en een rekening €49,95 waar de korting van € 35,05 al is afgehaald.
de naam van de verzekering en het polis nummer komen niet met elkaar overeen.en dan te bedenken dat atlantic fix zelf een handtekening heeft gezet op de akte van cessie,dus een vervalsing.op de rekening van atlantic fix incasso "s staat geen inschrijf nummer van kvk e.d.
de heer bos is op geen enkele manier te bereiken,zowel per mail als mobiel niet.deze persoon reageerd nergens op.het bedrijf van dhr bos bestaat niet meer.er is ook geen rekening naar de verzekering gestuurd,men weet hier niets van.duistere praktijken op urk, door deze persoon.
ik ga op zoek naar dit persoon, en zal hem zeker vinden.
zodra ik meer informatie heb,zal ik zeker een bericht plaatsen,wij houden elkaar op de hoogte..gr.vd

flappie11
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2011 20:21

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door flappie11 »

ik heb inderdaad afgelopen vrijdag 15 april 2011 dezelfde brief gehad.

mijn verzekering heefd deze rekening nooit gehad en dus ook niet geweigerd.
mijn reparatie is uitgevoerd op 28-03-2009.

ook heb dhr bos geprobeerd te bellen maar nummer bestaat niet meer.

wat is wijsheid betalen of niet betalen.

graag uw reactie

groeten leon

dijk1958
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2011 22:52

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door dijk1958 »

Hallo Leon,

ik heb aangifte gedaan bij de politie,en betaal de rekening niet.
als je op google in tikt atlantic fix urk en dan trosradar hier opzoekt op de eerste pagina,kun je veel informatie opdoen van andere personen.

m.vr.gr.jan

rinus ottens
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2011 16:26

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door rinus ottens »

het schijnt dat mijn vrouw een reperatie heeft laten uitvoeren door dit bedrijf , krijg nu ook een rekening van 49,95 of ik die maar even zo gauw mogelijk wil voldoen ,anders komen er incasso kosten bij . dus eigenlijk het zelfde gelul als de andere mensen ,met verhalen van ja hoor word volledig vergoed door de verzekering ,maar die wil niet betalen omdat ze het bedrijf van de heer niet kunnen ????????????? . er staat wel mijn volledige adres op en een handtekening van mijn vrouw , maar dat zijn wel makkelijke slachtoffers die er niet zo mee op de hoogte zijn . Maar het volgende is er wel aan de hand er staat geen datum op de rekening van wanneer het gemaakt is ,dus volgens mij hoef ik niet te betalen ,is dit een foutje van de heer BOS ,zal het laten uitzoeken door mijn rechtbijstand verzekering , en ik zal nu al laten weten dat ik niet van plan ben om te betalen .
word vervolgd .
gr. rinus.

dijk1958
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2011 22:52

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door dijk1958 »

Goedenmiddag rinus,
de verzekering heeft geen faktuur ontvangen van atlantic fix,antwoord verzekering ,niet betalen.na de pasen hebben wij een gesprek met politie zwartewaterland waar wij melding van oplichting hebben gedaan.
de faktuur zit ook vol met fouten c.q. niet volledig zelf geen uiterste betaal datum.ik ben nog steeds opzoek naar dat geboefte in urk.het kan lang duren maar vinden doen wij hem.

m.vr.gr.jan

Davelz
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2011 18:46

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door Davelz »

Ook ik heb een incasso binnen gekregen van Atlantic incasso's en mijn buurvrouw had 2 weken terug eenzelfde brief binnen gekregen.

Aangezien ik all-risk verzekerd ben zal mijn verzekering nooit deze nota geweigerd kunnen hebben (wat ook zo is want heb natuurlijk even gebeld).

Ik betaal geen cent natuurlijk laat maar komen zeg ik op mijn beurt.

Kan geen aangifte doen omdat ik niet financieel pootje gelicht ben (het poging tot oplichten is niet strafbaar in dit prachtige land).

Op de incasso staat geen uiterste betaaldatum, telefoonnummer ontbreekt, en het adres (Lange Nering 86 te Emmeloord/Urk) is van een bedrijf genaamd de natuurvriend (Nr. 86B) en een reisbureau genaamd Globe (Nr. 86).

Mijn advies...NIET BETALEN LAAT MAAR KOMEN. veel meer kunnen je (als je niet betaald) niet doen.

Pas als je betaald ben je opgelicht.

Neefjes68
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2011 17:11

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door Neefjes68 »

Ik kreeg vanmiddag een brief van Atlantic Incasso's met een akte van cessie (zonder datum). Toen ik de brief zag kon ik het niet meteen plaatsen, maar toen ik de bijlage zag, wist ik gelijk dat het fout was. Ik weet nog precies dat ik die reparatie heb laten doen. Vertrouwde het toen al niet helemaal en heb wel twee maal gevraagd of het me niets kostte, stom stom! De meneer zei nog nee, dat wordt met de verzekering geregeld. Er staat geen datum op de akte, maar ik weet dat ik de reparatie al 2 of 3 jaar geleden heb laten uitvoeren. Mijn handtekening staat er ook op, verzekering en polisnr. kloppen wel. Bij mijn verzekering heb ik nog niets nagevraagd, maar ik weet zeker dat die niets hebben gehoord of gezien van dit bedrijf. Dan had ik toch al eerder wat gehoord? Ik heb gelijk op internet gekeken en vond op dit forum informatie. Ben niet van plan om te betalen, natuurlijk. Mobiele telefoon is niet bereikbaar. Maar straks staan ze hier op de stoep?? Wat moet/kan ik doen??

Neefjes68
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2011 17:11

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door Neefjes68 »

Ik heb net de verzekeringstussenpersoon gesproken. Die wist gelijk waar ik het over had. Advies: NIET BETALEN, HET IS PURE OPLICHTERIJ! Ze hadden ook een aantal klanten die zo'n brief hadden gehad. Anderhalf jaar geleden al. Die mensen hebben ook niet betaald en er daarna niets meer van gehoord.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door dhc »

Davelz schreef: Kan geen aangifte doen omdat ik niet financieel pootje gelicht ben (het poging tot oplichten is niet strafbaar in dit prachtige land).
Wel:
Poging tot oplichting is strafbaar gesteld via artikel 45 Wetboek van Strafrecht

123piet
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2011 12:12

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door 123piet »

27 april. Zelfde verhaal. Ster gerepareerd, twee jaar geleden. Nu een rekening, omdat de verzekering niet zou willen betalen. Dat klopt niet: mijn autoverzekering heeft twee jaar geleden heel vlot betaald, ruim 138 Euro!! Verder klopt er niets, adres, telefoon, enz. Het is eenvoudig een poging tot oplichting. Niet op reageren! Jammer dat zoiets niet keihard wordt aangepakt.

Davelz
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2011 18:46

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door Davelz »

Davelz schreef: Kan geen aangifte doen omdat ik niet financieel pootje gelicht ben (het poging tot oplichten is niet strafbaar in dit prachtige land).
dhc schreef: Wel:

Poging tot oplichting is strafbaar gesteld via artikel 45 Wetboek van Strafrecht

Goed om te weten..
Volgens mijn buurvrouw (die hoofdagent is dus heel apart om dat dan te zeggen) was het niet mogelijk omdat ik niet betaald heb.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door dhc »

Dat is dus het verschil tussen daadwerkelijke oplichting en poging tot...
En een hoofdagente weet ook niet alles.....

dijk1958
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2011 22:52

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door dijk1958 »

aangifte gedaan bij politie zwartewaterland,en een anderhalf uur daar een gesprek gehad.
een poging tot oplichting is zeker strafbaar is ons medegedeeld.
het blijkt dat de persoon in atlantic fix ook de praktijken uitvoerd via internet,waar ook al diverse gedupeerden zijn gevallen.
men heeft de zaken in onderzoek en zal met de politie flevoland de aangiften bundelen.
zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn,deze melden bij politie.
ons is weer door de politie gemeld nooit betalen,dus !!!!!

m.vr.gr.jan

inazandstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:49

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door inazandstra »

Ook wij hebben vanmorgen eenzelfde brief ontvangen met dezelfde bedragen. Net met de verzekering gebeld en die hebben de rekening gewoon betaald destijds. (in 2009)
Bij ons begon de argwaan al bij het zien van de envelop. Handschrift erg kinderlijk. Nota niet voorzien van data.
Incasso Star Quality is niet te vinden op internet.
Al zoekende kwam ik op dit forum, waardoor mijn vermoeden van oplichting werden bevestigd.
Advies van verzekeringsmaatschappij, niet betalen, aangifte doen.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door King Koopa »

Vandaag 5 mei was het bij mij ook zo ver.
Een brief geadresseerd aan ''Grootebroek'' (de plaats waar het gerepareerd is)
En mijn adres d'r onder.
Mijn naam klopt dus al niet (wat ik al wazig vond)

Hier mijn brief;


''Geachte heer/mevrouw,

Autoruit raparatie bedrijf: Atlantic Fix heef tizh tot onze afdeling gewend.

Atlantic Fix heeft gerepareerd en onkosten gemaakt.

Om u tegemoet te komen, geeft Atlantic Fix u een eenmalige korting indien u binnen vijf dagen na dagtekening betaald,na die datum vervalt de korting!!

Betaal op tijd,voorkom hoge incasso kosten !!
De verzekering betaald gewoonlijk Eu.85,- euro

Rekening: Eu.85,- euro
Korting: Eu.35,05 euro

U betaald incl. korting Eu.49,95 euro

U betaald door over te maken op rekening
Nr. SNS 93.13.80.057
T.N.V. Star Quality onder vermelding van u kenteken

Vermeld altijd uw kenteken!!

Afedling Incasso,
Jacob Wouter




Indien er betaald is,kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen.
KvK:50357611
Post adres: Blokzijl: Zeedijk 3 / 8356 DW''



Allereerst staat de brief vol fouten.
Na een komma komt een spatie, je typt nooit direct door.

Je beëindigt een zin, met een punt.

Het is 'onder vermelding van UW kenteken', en niet u kenteken.

En een echte professionele brief zet echt geen twee uitroeptekens achter een zin waar nadruk op moet.
Die zetten er eventueel een streep onder of vet gedrukt of schuin gedrukt.

Plus dat het erg vreemd is dat ze mijn naam + achternaam niet weten.
En er in de broef staat 'geachte heer/mevrouw'
Een incasso is altijd persoonlijk!

Volgens mij is 'vermeld' ook fout en moet dit gewoon 'vermeldt' zijn.
Maar ik ben niet zo heel super in het DT gebeuren dus die geef ik ze bonus.

Mensen die dit dus krijgen, gewoon absoluut niet betalen.
Gewoon langs de politie gaan en langs de verzekering die er weer melding van zullen maken voor het dossier, de brief bewaren en zeker niet betalen!

Het schijnt dat ik weer een van de nieuwere broeven heb ontvangen.
Vandaar dat ik hem even over heb getypt.
Precies zo als het op de brief staat.


De politie Stede Broec heeft inmiddels al 'honderden' aangiftes gehad en de telefoontjes stromen binnen.

cleo14
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2011 20:16

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door cleo14 »

Vandaag lag de brief ook bij ons in de bus, datum reparatie 14-08-2009 in Nunspeet. Ik heb het idee dat ze de originele Akte van Cessie mee gestuurd hebben, het doordruk velletje zat nog in mijn map, op de incasso werd mijn naam ook niet genoemd, ziet er erg knullig uit. Ook aan ons werd verteld dat er geen kosten aan zouden zijn, we zijn All-Risk verzekerd. Zal morgen zeker even mijn verzekering bellen. Als deze aangeven dat er aangifte gedaan moet worden dan zal ik dat zeker doen. En voor de duidelijkheid ik betaal niets.

rollie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:26

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door rollie »

Vandaag 5 mei een akte van cessie ontvangen van Incasso Star Quality.
In Nunspeet door Atlantic Fix een vooruit laten repareren, steenslag..
Dit is of in 2009 of in 2010 gebeurd ,weet de exacte datum niet meer , en op de akte van cessie staat de datum niet ingevuld....
Ook ik ben hier tegen verzekerd en de bedragen zijn hetzelfde als van de anderen .
Het is de zelfde tekst...
Voorlopig maar niet betalen!!

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door King Koopa »

Sowieso niet betalen inderdaad.

Zelfs al komen ze netjes over en is het goed bedacht.
Dan nog zijn het een stelletje amateurs.
Elk normaal mens kan een knappere brief opstellen dan zij doen.

Mijn ruitreparatie was overigens gedaan op 18-08-2009, was ik vergeten te vermelden.

cleo14
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2011 20:16

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door cleo14 »

Ik heb mijn verzekering gebeld (OHRA) en deze zijn ook met de zaak bezig. de rekening hebben ze in 2009 betaald. Zij willen dat ik de rekening van Incasso Star Quality en de Akte van Cessie naar hun opstuur. Ik hoef zelf geen aangifte te doen aangezien zij (OHRA) hier al mee bezig zijn. Het blijkt dus dat hier oplichters bezig zijn, hopelijk worden ze gepakt. Voor de duidelijkheid mijn verzekering zegt NIET BETALEN.

rvankerkwijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2011 10:18

Re: overig auto & vervoer ster reparatie atlantic fix

Ongelezen bericht door rvankerkwijk »

Ook wij hebben gisteren eenzelfde brief ontvangen met dezelfde bedragen. Net met de verzekering gebeld en die hebben de rekening in 2009 betaald. Bij ons begon de argwaan al bij het zien van de envelop. Handschrift, nota niet voorzien van data.
Incasso Star Quality is niet te vinden op internet.
Al zoekende kwam ik op dit forum, waardoor mijn vermoeden van oplichting werden bevestigd.
Advies van verzekeringsmaatschappij, niet betalen, aangifte doen. Al is de kans dat ze er iets mee doen klein. :evil:

Gesloten