LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te kleine parkeerplaats

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
wpsmit

Te kleine parkeerplaats

Ongelezen bericht door wpsmit »

Onze uitrit komt uit op onze straat (uiteraard). Tussen de straat en de stoep ligt nog een parkeer strookje evenwijdig aan de straat. Dus als ik de uitrit uitrij, heb ik voor ik de straat op rij aan beide kanten een parkeerplaats waar ik langs moet.

Het vervelende is dat één van die parkeerplaatsen erg klein is. Goed beschouwd kan alleen een auto van het formaat Smart in het vak staan. In de praktijk kwakt iedereen zijn auto daar neer, dus ook grotere auto's. Tenzij deze mensen de auto dan een stuk met de wielen op de stoep zetten en de bumper strak tegen het boompje dat er staat, komt het nogal eens voor dat de auto gedeeltelijk over onze uitrit komt te staan. Onze uitrit is redelijk smal, dus ik heb de ruimte volledig nodig om er fatsoenlijk uit te komen.

Ik heb contact opgenomen met de gemeente met de vraag of deze parkeerplek geschrapt kan worden. Immers feitelijk kunnen er maar weinig auto's staan, en er wordt niets gedaan om aan te geven dat alleen kleine auto's er kunnen staan. (er is ook geen belijning rond dit parkeerplekje).
Er werd geantwoord dat er in verhouding weinig parkeerplaatsen waren in de straat, en dat hierom het parkeerplekje niet kon worden opgeheven.
Ik moest de politie maar bellen als iemand de auto niet goed neerzette.
Hier was ik het niet mee eens. Ik heb niet de illusie dat de politie op stel en sprong langskomt voor een foutparkeerder, zodat ik mijn uitrit uit kan. Ze hebben natuurlijk wel iets beters te doen. Dit werd uiteindelijk dan ook wel toegegeven. Ik heb ook aangegeven dat er in onze straat behoorlijk veel woningen zijn met een eigen oprit, de parkeerplaatsen zijn 's avonds misschien voor 50% gevuld, overdag staan ze voller met mensen die in de buurt werken en gratis willen parkeren. Daarnaast zijn er zeer dichtbij twee openbare parkeerpleinen waar ook geparkeerd worden. In mijn ogen dus ruim voldoende parkeergelegenheid voor bewoners en bezoekers.

Ik heb ook gevraagd om i.i.g. belijning op het parkeerplekje aan te brengen zoals dat op alle andere parkeerplaatsen in de straat ook het geval is. Zo dat het tenminste duidelijk is waar de parkeerplek ophoudt. Zelfs dit wordt niet toegezegd.

Na wat pushen van mijn kant was de laatste reaktie twee maanden geleden dat men het intern zou bespreken. Tussentijds nog tweemaal per email gevraagd hoe het er voorstond. Maar geen enkele reaktie gekregen.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken, of iemand die iets weet van regelgeving omtrent parkeerplaatsen waar ik iets mee kan?
Alvast bedankt.

witte angora

Re: Te kleine parkeerplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Gewoon zelf een lijntje trekken. Niemand zegt dat je het niet mag doen, maar het is wel juridisch geldig. Of desnoods een vak met een groot kruis voor je oprit schilderen, zodat niemand op dat vak gaat staan.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

typisch weer een gemeente die helemaal begrijpt waar ze eigenlijk voor zijn, namelijk voor de burger.....

goed: u zou een aanvraag kunnen doen voor verbreding van uw bestaande oprit met bovenstaande argumenten.
Daar moet netjes binnen termijn op gereageerd worden (op uw andere vragen ook trouwens, zijn bij mijn weten regels voor termijn van reageren, en ik geloof dat gemeentes tegenwoordig zelfs boetes kunnen krijgen voor negeren ervan.)

werkt dat niet zijn er andere (minder legale ) mogelijkheden, zoals zelf verbreden, zelf gele lijnen aanbrengen etc. Maar zorg vooraf dat u een goed dossier heeft, dus niet bellen, maar alles schriftelijk, email mag ook.

Officieel moet er als er vakken zijn aangebracht meen ik ook binnen de vakken geparkeerd worden. U zou dus kunnen overwegen om wanneer de gemeente niets doet toch maar telkens de politie c.q. parkeerbeheer te bellen . Ook vooral telkens bij d epolitie aangeven dat u met de gemeente getracht heeft zaken te regelen, maar zonder resultaat. Dan gaan zij vanzelf wel bij de gemeente langs omdat ze het zat worden.

Een laatste tip die ook wel eens wil helpen, zeker daar waar ambtenaren laks zijn: kontakt zoeken met de verantwoordelijk wethouder, regelrecht. kan uit ervaring zeggen dat dat eigenlijk het beste en snelste werkt.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

zelf belijningen op de openbare weg aanbrengen is officieel niet toegestaan, maar was wel een tip die de politie ons gaf bij een dergelijk probleem bij ons vorige huis. zolang je geen wijzigingen aanbrengt (dus gele lijnen daar waar officieel wel geparkeerd mag worden..) kunnen ze niet veel zeggen, en ze moeten het ook nog maar opmerken.. zou een oplossing kunnen zijn, hoewel ik persoonlijk liever de officiele weg zou bewandelen, al was het in een dergelijk geval allleen maar om de ambtenaren te leren voor wie ze eigenlijk werken.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Ik weet niet in welke gemeente je bent, maar op de website van onze gemeente staat een klachtenbehandeling dus misschien ook hier nog eens de klacht doorgeven, dat je met de oplossing niet tevreden bent.

Het kan toch niet zijn, dat jij de politie moet bellen,om te kunnen uitrijden.
Dit heeft niets met weinig parkeerplaatsen te maken, maar de gemeente moet hier het gebruikelijke kruis maken7laten aanbrengen, dat niemand kan parkeren.

Ter aanvulling, kijk of jouw gemeente bij de landelijke BurgerService-
Code aangesloten is. Dit is een gedragscode met tien kwaliteitseisen:

De BurgerServiceCode
1. Rechten en plichten van
de klant moeten inzichtelijk
zijn.
2. Alle dienstverleningskanalen
(internet, balie,
telefoon en post) moeten
voor de klant beschikbaar
zijn.
3. De klant wordt niet van
het kastje naar de muur
gestuurd.
4. De klant wordt door ons
op de hoogte gehouden
van het verloop van de
procedures waar hij bij
betrokken is.
5. Juiste, volledige en actuele
informatie is beschikbaar,
afgestemd op de
situatie van de klant.
6. De klant kan meedenken
en zijn belangen zelf kan
behartigen; wij bieden
daarvoor informatie en
middelen.
7. De klant kan eenvoudig
zijn klachten kwijt; wij
herstellen fouten en
compenseren tekortkomingen.
8. De klant kan volstaan
met éénmalige aanlevering
van zijn gegevens.
9. De klant weet wat wij met
zijn gegevens doen.
10. De klant kan de prestaties
van onze dienstverlening
vergelijken, controleren
en beoordelen; wij stellen
de daarvoor benodigde
informatie beschikbaar.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:Gewoon zelf een lijntje trekken. Niemand zegt dat je het niet mag doen, maar het is wel juridisch geldig. Of desnoods een vak met een groot kruis voor je oprit schilderen, zodat niemand op dat vak gaat staan.
hou er dan rekening mee dat er altijd mensen zijn die over zoiets bellen en dan halen ze de lijn op kosten van TS terug, hier in mijn wijk ook zo gegaan.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik heb een soortgelijk probleem, alleen bij mij is de uitrit en het gebied eromheen 'verboden te stoppen en te parkeren'. Mijn buren en hun gasten doen dit echter toch en wel 's nachts en in het weekend, omdat ze weten dat zo overdag toch met de auto weg zijn en de politie 's nachts toch niet controleert. Het is echter al meerdere keren gebeurd dat ik hierdoor mijn eigen garage niet in- dan wel uit kon, of hier allerlei manoevres voor moest uithalen. Het heeft me zelfs een bekeuring opgeleverd die ik wel succesvol heb betwist, maar toch, het is erg vervelend.

Aanspreken, briefjes op de auto etc. werkt misschien 2 weken en dan doen ze het gewoon weer. Iedere keer 'sorry meneer, sorry meneer' en dan een smoes: 'Het onweerde en ik wilde de auto dicht bij de deur zetten zodat ik snel naar binnen kon en mijn regenjas pakken / de bui afwachten, daarna wilde ik de auto meteen wegzetten', 'mijn garagedeur kan ineens niet open', 'maar u kunt er nu toch nog wel langs?', 'maar ik zet mijn auto nu toch weg?'

Mijn voordeel ten opzichte van dit probleem is echter wel dat ik kan dreigen met de politie. Nadeel is dat het ook in mijn stad vaak wel een flinke tijd duurt voor ze komen met een sleepwagen... Wat wel hielp was mijn parkeerbon (die ik succesvol betwist maar bewaard had) na verwijdering van mijn nummerplaat en andere details achter de ruitenwisser van de foutparkeerder haken. Geheid dat hij er in elk geval flink van zal schrikken!

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

^^ Ik zou de buren elke keer dat dit gebeurde 's nachts uit bed bellen.
Even kijken hoe leuk ze dat vinden na een tijdje.

Gesloten