LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Luccati scooters

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
jangoedhart
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2011 13:51

Luccati scooters

Ongelezen bericht door jangoedhart »

Voor de verjaardag van mijn dochter een Luccati 21 scooter gekocht zo'n retro model met alles erop en aan. Na nog geen jaar erop gereden te hebben (3500km)start die in eens niet meer. Hij wordt door de dealer opgehaald en nagekeken, en dit wordt wel een 4x herhaald zonder succes!De scooter doet het nog steeds niet. Hij wordt uiteindelijk ook nog naar de importeur van Luccatti in Leimuiden (2x) gebracht en die krijgen het ook niet voor elkaar! Ik kan bij de dealer van Lucatti in Papendrecht een nieuwe krijgen als ik €300,- bij betaal? Het is toch te gek voor woorden deze scooter is in december 2009 nieuw gekocht en de problemen begonnen in november 2010, dit moet toch onder garantie opgelost worden? De dealer doet er niks mee en verwijst ons naar de importeur Dhr.Ben Langemeijer van Lucatti Nederland, maar na diverse mails en telefoontjes die hij niet beantwoord geven wij het op.Dan maar weer naar de Lucatti dealer in Papendrecht om verhaal te halen maar deze verschuild zich overal achter en zeg dat die niks voor ons kan doen, en verteld dat onze scooter eigenlijk total loss is wat hem betreft. Woorden schieten je te kort op zo'n moment, ik eis mijn geld terug of een nieuwe scooter. Uiteindelijk wordt er een mondelinge toezegging gedaan door Dhr.Ben Langemeijer van Lucatti Nederland dat er een nieuwe scooter geleverd gaat worden. Wij zijn inmiddels bovenop de 4 maanden dat dit speelt alweer 1 maand verder en hebben nog steeds geen nieuwe scooter!
Mijn ervaringen met Lucatti zijn : dat ze geen afspraken nakomen, dat ze heel slechte service en garantie hebben, en dat zowel de scooter en dealer / importeur heel onbetrouwbaar zijn!!!!!!!!! :cry:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Luccati scooters

Ongelezen bericht door ronald g »

De garantie is 1 jaar en aflopend dus bij een defect in de garantie periode gaat die niet opnieuw in. De afschrijving in het eerste jaar zou maarzo 300 euro kunnen zijn op een scooter van om en nabij de 1300 euro nieuwprijs.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Luccati scooters

Ongelezen bericht door oo4load »

Voor 300 euro een nieuwe scooter kunnen krijgen en nog moeilijk doen. Dat snap ik echt niet.

Als een apparaat defect is dan krijg je inderdaad geen nieuwe. Dan wordt hij als het nog in garantietermijn is gerepareerd of krijg je een 2e hands die gerepareerd is. De aanbieding om met bijbetaling een nieuwe te kopen is een ongekend goede aanbieding aangezien dit zo'n uitermate slechte kwaliteit chinese scooter met een levenduur van ongeveer 1 jaar, dus die is na 11 maanden toch al 93% compleet afgeschreven. Dit is dus zoals gezegd een ongekend goede aanbieding. Overigens zijn dit soort baggerscooters inkoop in china ongeveer 400 euro dus in feite betaal je hem gewoon zelf :mrgreen:

Als je nou een scooter wilt die wel 2 jaar mee gaat, koop dan een normaal merk.
De waarheid is misschien niet altijd comfortabel om aan te horen, maar een IETS duurdere scooter van een bekend merk is uiteindelijk VEEL goedkoper op de lange termijn.

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: Luccati scooters

Ongelezen bericht door Echelon »

Weer een voorbeeldje goedkoop = duurkoop.

Misschien een slimme les voor een volgende keer?
Koop een GOEDE MERKscooter!

Gesloten