@vogels: ik was even in de bonen, vanaf 21 jaar is de moeder niet meer bankaansprakelijk. Ik ging even uit van tm 21 maar het is tot 21. Dit heeft niets met het curatorschap te maken. De moeder is nu dus niet aansprakelijk meer omdat er geen verplichting tot onderhoud is.Chocomelk schreef:Een curator is dus niet verantwoordelijk ?vogels schreef:Hoe kom je daar nou bij?je geeft aan dat ze 21 is dus ben jij nog bankverantwoordelijk wat ook nog een risico voor je is
Een curator is niet verantwoordelijk tenzij deze aan te rekenen is dat deze het curatorschap niet correct heeft uitgevoerd, dit volgt vanuit onrechtmatige daad volgens boek 6 art 162 Bw.
Dit klinkt ook niet helemaal als een volledige onder curatele stelling, daarvoor is namelijk nodig dat je volledige inzage hebt en ook regelmatig contact hebt. Je kan de functie van curator op deze manier niet naar behoren uitvoeren dus terecht dat je daar zo snel mogelijk vanaf wilt, de rechter zal daar ook wel in meegaan lijkt me.
Jij moet als curator namelijk zorgen dat je dochter haar financiële wereldje weer op orde krijgt maar dat lukt niet als je altijd achter de feiten aanloopt en contracten moet ontbinden die vanwege de handelingsonbekwaamheid niet afgesloten hadden mogen worden.