LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 80% - regeling

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

80% - regeling

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik word er niet goed van dat je overal leest dat wij een 80%-tegemoet-regeling kunnen verwachten.

Dsi heeft alleen 20% van de aankoopsom als eigen bijdrage genoemd.

De restschuld is VEEL minder dan de aankoopsom en die restschuld lijkt
de komende tijd nog steeds minder te worden.

Wie de som 100-20=80 maakt trekt dus 2 totaal verschillende dingen van elkaar af !!!!!!

Als de uitspraak van DSI door Oosting overgenomen wordt staat het verlies van ons vast: we blijven met de aangegane lening zitten + 20% verzekeringspremie van de aankoopsom.

Het verlies van Dexia wordt door de beursstijging (lees het optimisme over de Amerikaanse economie van A.G) WEL steeds minder.

Dexia zal er daarom bij gebaat zijn zoveel mogelijk te rekken.

En SLV trapt daar in, ongelooflijk.

En niemand begrijpt waarom wij nog klagen nu Dexia ons maar liefst
" 80% " moet kwijtschelden.

Hebben we weer wat uit te leggen aan de media.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Terug bij af.

Dexia stribbelt nog wel wat tegen maar komt gewoon goed weg.
WIJ zijn de morele winnaars: van AFM gelijk gekregen wegens misleiding en van DSI gelijk gekregen in de zorgplicht.

Alleen op financieel gebied hebben we verloren.
Maar ja, een kniesoor die daar op let.

Oosting zal de wijsheid van Salomo nodig hebben.

Maar 't lijkt onderhand een beerput te worden met al dat compromis-gedoe.
Dexia fout ?, Dexia betalen, simpel toch.

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door pimmy »

Oom Dagobert

Helemaal mee eens, al die verkochte rotzooi terug naar de eigenaar en gewoon al ons geld terug en een eind maken aan deze vertoning.
Commissie hier en daar advies zus en zo het blijft lachen hoor maar ik ga gewoon voor mijn recht en dat is alles terug .
Zo begint de dag weer goed OOM DAGOBERT gewoon alles terug en gewoon weer genieten van de alledaagse dingen.
Kom op mensen sta voor je recht en laat je niet kisten .


groetjes Pimmy

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ach Pimmy, je denk wel eens, al dat geklaag, wat voor nut heeft het eigenlijk nog, alle dingen gaan zoals ze gaan.

Maar 't is hier voor veel mensen een prima uitlaatklep en ervaar je elke dag weer dat je niet alleen staat in dit Dexia-drama.

gr. Oom dagobert.

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door pimmy »

Oom Dagobert

Zo is het maar net,samen staan we sterk,ik denk als er meer mensen die met deze toestand zitten op de hoogte zou zijn van dit forum en er regelmatig op zou kijken er net zo als wij steun aan zouden hebben.
Voor dat ik dit forum tegen kwam was ik in paniek en had slapeloze nachten.
Dat is allang niet meer ik slaap prima,en ga door omdat je niet de enige bent ook in ellendige situaties kun je samen sterk staan.
De meesten hebben hetzelfde doel,gewoon geld terug !


Groetjes Pimmy

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Goedenmorgen medelotgenoten,
Is het bij iemand bekend of er door Dexia nog jaaropgave's voor de belastingaangifte zijn verzonden.
Of komt onze groep die een vernietigingsbrief naar Dexia (krijg telkens een bittere smaak in mijn mond bij dit woord) deze niet meer?
Groetjes Franske
PS We gaan voor 100%

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

nog niets ontvangen

Wel ligt er nog steeds een brief van hen waarin ze hun excuses aanbieden dat ze vergeten zijn de vooruitbetaalde rente als "MIJN bezit zijnde" te verekenen.
Deze fout ven hen hebben ze ook aan de fiscus gemeld en zit dus nog steeds op een naheffing te wachten.......
Leuk he......

maar ik zei het al eens eerder, ze zijn daar in Amsterdam alleen maar druk bezig hoe ze er in een deal met Oosting zo goed mogelijk van af kunnen komen, voor de rechter zijn ze inmiddels hartstikke bang.

WIJ niet, 100 % terug , en als de Amerikaanse regels hier golden dan ook nog smartegeld !!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 12 feb 2004 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

emitko

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door emitko »

Ik heb ook nog steeds geen jaaropgave van Dexia.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door Hans A »

Door deze uitspraken van de DSI is het duidelijk dat deze de zaken niet onpartijdig afhandelen.
Ik denk dat CGA dat echt wel laat meespelen en de bedachte "achterafverzekering" niet serieus zal nemen.

Blijft over:
-Misleiding (AFM)
-Dwaling (DSI en rechter)
-Zorgplicht (AFM en DSI)
-Verkeerd product (DSI ivm verzekering)
-Huurkoop en dus in aantal gevallen vernietigbaar (DSI en rechter)

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

hoop dat ook wel een beetje maar vergeet niet: CGA moet namens Zalm bemiddelen, de rust in Nederland moet terug keren, Dexia moet dus ook tevreden gesteld worden (geen rechtzaken door Dexia meer).

Oosting is geen rechter, een bemiddelaar.!!!!!!

Als hij eerlijk is zegt hij dat er niet bemiddeld behoeft te worden, geeft hij het advies af dat wij naar de rechter moeten gaan omdat we voor 100 % in ons recht staan.

Maar zijn opdracht is niet om een oordeel te geven maar een bemiddelingspoging !!!!!!

Een jaar geleden zou ik met een deal blij zijn geweest omdat ik me toen nog in mijn onschuld schuldig voelde.
Inmiddels ben ik wijzer geworden en wordt het hoog tijd dat er een groep advocaten opstaat die morgen bij de rechter een eind wil maken aan het belachelijke manouvreren van stichtingen en commissies en uitspraken van belanghebbenden.

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door pimmy »

Voorlopig zijn we dus afhakelijk van alles en iedereen,een uitspraakje hier en een uitspraakje daar.
Weg met die rotzooi,we blijven erbij dat dat ons einddoel moet zijn en anders niets.
Geen verzekeringspremies laten betalen door ons die niet eens bestond.
zo ken ik er ook wel een verzinnen.
Restschuld omzetten in winst en dan ben ik weer tevreden ha ha
We blijven lachen jongens.

groetjes Pimmy

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door Hans A »

Ik denk dat CGA nog een opdracht heeft mee gekregen:
Zorg dat de slachtoffers deze klap te boven komen. De consumptieve uitgave blijven dalen, en met bijna een half miljoen huishoudens die voor vele jaren zwaar in de geldzorgen zitten zal dit voorlopig niet veranderen. En daar is de nederlandse economie niet bepaald mee gebaat.
Laatst gewijzigd door Hans A op 12 feb 2004 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

leuk bedacht.

ik heb geen plannen om het geld op te gaan potten maar grootste plannen om heel veel uit te gaan geven.

als ze dus snel alles teruggeven hebben ze aan mij een goeie om de ned. economie een handje te helpen.

:-)

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door pimmy »

VAKANTIE,NIEUWE AUTO ,NIEUWE BADKAMER,KLEREN,IETS LEUKS VOOR DE KIDS
WERKELOOSHEID DAALT MET SPRONGEN,MENSEN GEVEN WEER GELD UIT,
GELUKKIG MAAR DAT DEXIA ZO GOED OP ONZE CENTJES HEEFT GEPAST.

GROETJES PIMMY

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door Hollander »

Het zou redelijk zijn om de restschuld kwijt te schelden. Toen ik ermee begon wist ik dat ik alles kwijt kon raken (het werd in drie verschillende aandelen belegd - ik wist dat je met beleggen alles kwijt kon raken). Dat risico heb ik genomen. Ik dacht nooit dat ik echt alles zou verliezen, maar ik wist dat het kon. Dat ik mijn inleg kwijt ben, ok, dat hoort er bij.
Maar die restschuld, dat heb ik nooit geweten. Die is ook niet fair - ik begreep dat bij sprintplan of zo dat risico ook niet bestond.

Dus: 100% van de restschuld kwijtschelden.

Alycia
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 feb 2004 00:21

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door Alycia »

Ik ben het met jullie eens, wil ook de volle 100% terug... en heb inmiddels ook een hoop kosten gemaakt (advocaten, leningen etc.) dat moet ook geregeld worden...

Maarja... hoe lang gaat dat allemaal nog duren, we weten allemaal hoeveel dexia hieraan verdient heeft... een hele hoop geld... ze zullen procederen totdat ze erbij neervallen... ik heb ergens gehoord dat het bijna om 4 mld. euro gaat... dus ze kunnen nog wel even, ze kunnen duizenden advocaten aan het werk houden en miljoenen procedures vinden... en dat wordt gefinancierd door de rente die zijn maken over onze centen... eigenlijk helemaal te zot.. wij financieren dus eigenlijk hun advocaten om ons kapot te maken... Hoe oneerlijk kan de wereld in elkaar steken... :evil:

Maargoed, je hebt dus blijkbaar hakbijlen en hamers nodig om die berlijnse muur van advocatuur en ambtenarij om te krijgen...

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door Hollander »

en dat wordt gefinancierd door de rente die zijn maken over onze centen...
Ik betaal Dexia niet meer. Jij wel dan?

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: 80% - regeling

Ongelezen bericht door jll »

Kijk eens op het forumonderwerp STREEP DOOR JE CONTRACT!

Gesloten