LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
erwinl
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 aug 2003 08:45

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door erwinl »

Ik moet 17 maart voor de rechter verschijnen in Haarlem
contract vernietigd door echtgenoot.

Ik ben dus eega lease en razend benieuwd wat de rechter gaat zeggen na de uitspraak in Utrecht.

STRATEGO
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2003 21:21

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door STRATEGO »

Beste lotgenoten,

Dexia is een heel slechte verliezer!
Over een aantal maanden, jaren zal Dexia het lootje moeten leggen. Nu proberen ze in een voor hun verloren strijd wanhopig nog zoveel mogelijk slachtoffers met zich mee te trekken.
Het doet me denken aan vroegere duistere tijden!
Dexia wees eens flink en erken dat het goed fout zit bij jullie. Dexia heeft niet voor niets een groot conflict met Aegon. Daar wordt in het geheim over geduelleerd.
Dexia steek de witte vlag omhoog!!!

Groet Stratego

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door jll »

Kijk eens op het forumonderwerp STREEP DOOR JE CONTRACT!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

uit conclusie van repliek dexia productie no23
conclusie: de Bank heeft Snoeren juist en volledig geinformeerd over de kenmerken van zijn effecten leaseproduct en de daarmee samenhangende risico's. Van enige onjuiste mededeling van de Bank is dan ook geen sprake, evenmin heeft de bank gezwegen terwijl zij jegens Snoeren had behoren te spreken. Het is dan ook niet in te zien op welke wijze de Bank hem misleid zou hebben. Het beroep dat Snoeren daarop doet mist dan ook een feitelijke grondslag. Wellicht ten overvloede merkt de Bank nog op dat het vaste jurisprudentie is
dat een bepaalde mate van overdrijving in reclame-uitingen toelaatbaar wordt geacht.
Mijn antwoord van dupliek hierop is het volgende

23 Hier zijn enkele dingen tegengesteld. De Bank beweert mij volledig te hebben geïnformeerd, en stelt tevens dat een bepaalde mate van overdrijving in reclame-uitingen toelaatbaar moet worden geacht.
Welke bepaalde mate ?
Door wie bepaald ?
Wanneer het over mijn geld gaat ga ik er vanuit dat de rechtstaat mij beschermd, tegen financiële instellingen die het niet zo nauw nemen met hoe zij hun cliënten iets aansmeren.
Het gaat over heel veel geld en over heel veel mensen die allemaal geen benul over beleggen hadden, en duidelijk de doelgroep waren.
En de Bank zegt, ach als wij een bepaalde mate van overdrijven hanteren moet dat toelaatbaar worden geacht. Zie hier de feitelijke grondslag van mijn stelling dat ik ben misleid.

Aangezien mijn zaak om redenen zonder advocaat verloopt doe ik hierbij een verzoek aan de stichting leaseverlies of zij mij hierin nog kunnen adviseren, het lijkt mij namelijk een redelijk belangrijk punt.
en liefst voor 3 maart 2004

Ad

erik5
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2003 22:07

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door erik5 »

jazeker, vandaag kwam de postbode de tweede aangetekende dreigbrief brengen. Maar ik zal er geen gevolg aan geven. Een advocaat behartigt inmiddels mijn belangen.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Besta Ad,
Nogmaals, ik heb de stellige overtuiging dat Dexia met de meest loze en ongegronde redenen zal komen, wees verstandig ga z.s.m. met je zaak naar een kundige advocaat, kijk gelijk even of hij/zij haar op de tanden heeft, voor ons is de case wel duidelijk, je bent misleid, daar twijfelt niemand aan, toch zal Dexia de hele trukendoos openen, en het zal niet fris ruiken, ik heb heus vertrouwen in jou, en de mogelijkheid om jezelf te verdedigen is er, Dexia staat er niet best voor, maar onderschat de gemeenheid van je tegenstander niet, hun moraal en ethiek is niet de jouwe.

Ton

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door arend »

Beste lotgenoten,

De DSI uitspraken betekenen feitelijk een zeer grote en absolute nederlaag voor Dexia. Als een slager zijn eigen vlees keurt en hij vindt dat het stinkt dan is er heel wat aan de hand! Toch blijft deze subslager voor zijn stinkvlees betalingen eisen. In de vleesbranche zou die goed hangen bij de Keuringsdienst der Waren. De handel wordt in ieder geval stopgezet!!
In de financiele wereld kan je kennelijk met het innen van geld voor ondeugdelijke produkten doorgaan. Deze zaak stinkt van alle kanten. Het getuigt van geen moraal, geen ethiek maar wel gemeenheid meedogenloosheid en ga zo maar door.
Het enige antwoord hierop is betaal absoluut niet meer aan zo'n instantie. Ik kan de naam niet meer uit mijn toestenbord krijgen.

Groet Arend

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door Annet »

Ach, en daar lag weer een brief in de bus vandaag. Een antwoord op een brief van maanden geleden en een acceptgiro verhoogd met incassokosten.
Ik heb de contracten vernietigd maar dat kan volgens Dexia niet dus ik moet betalen.
Ja hoor, als de paashaas toch blijkt te bestaan zal ik betalen.
Ga morgen beginnen met motorrijlessen. Daar heb ik voor gespaard. Ik ga mijn gespaarde eurietjes echt niet aan Dexia cadeau doen. No way.

Annet

Juul
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2004 15:48

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door Juul »

ik ga iedereen mailen in Den Haag. Ben een nette betalende Dexia klant maar kreeg van de week het afschrift van ons tweede wvd. E 5000,00 restschuld! Hier zat ook nog eens 200,00 verschuldigde divident bij!!!!! Mijn man wil betalen, die wil van alles af zijn maar ik ben het zat!!! Nu is het genoeg. Wat een hypocriet zooitje toch alles bij elkaar. Dexia drijft mensen in het nauw terwijl ze weten dat ze juridisch geen poot hebben om op te staan. Niemand doet hier iets aan, echt niemand, de incassobureau's gaan door, de deurwaarders en politiek Den Haag slaapt verder. Vorig jaar hebben we de restschuld van E 9000,00 netjes betaald (was nog huurkoop ook, zo stond het ook omschreven bij BKR toen we onze hypotheek gingen verhogen om de schuld af te betalen, heb het nog nietig verklaard maar Dexia voelde zich niet aansprakelijk) dus we hebben in feite nog heel wat geld van Dexia tegoed. Ik ga me aanmelden bij Payback want ik geloof dat dit de enige is die echt wat doen. SLV heeft het geld binnen en daar hoor je niks van, geen hulp, geen steun niks.Ik baal van dit hele gedoe. Legioleaser sta op, laten we gezamenlijk van ons laten horen dmv email en niet betalen!!!!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

neem maar van mij aan dat dexia doorgaat, de belangen worden steeds groter naarmate er meer incasso bureaus, advocaten, rechters, stichtingen, en controlerende instanties bezig zijn met enorme hoeveelheden papierwinkel te genereren, uiteindelijk komt er een gezamelijk uitspraak van de rechters die echt niet voor de kleine man positief zal uitpakken, want zelfs al zou dat wel zo zijn dan gaat dexia in hoger beroep, met als gevolg dat het nog jaren gaat duren met nog meer kosten kosten kosten, en wij maar kotsen van ellende, met als eind resultaat. dat we al die kosten van zaken en advocaten en andere zakkenvullers + dexia kunnen terug betalen ik zit midden in 'die rechtzaak en kom steeds meer tot de conclusie dat ik met gangsters te maken heb die het recht in dit land aan hun kant hebben en met slimme trukjes die voor het oprapen liggen in het wetboek van strafrecht ons allemaal de mond zullen snoeren.

sterkte allemaal

ik geloof er niet meer in

Ad

abraham
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2004 19:37

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door abraham »

Niet betalen is al ruim een jaar het motto van de stichting adviesverlies. Op hun site las ik dat onze voormalig minister van justitie Korthals, samen met Zalm en Jorritsma (allemaal VVD) medegedoger en veroorzaker van de beleggersellende en aandelenleaseaffaires in de jaren 90 en 2000, is nu de 'grote baas' van GGN. De grootste deurwaardersorganisatie van Nederland, nu verantwoordelijk voor de schofterige brieven aan de gedupeerden. Diegene (Korthals) die de 'moordenaars' (de branche) hun gang heeft laten gaan, is nu opper premiejager die in opdracht jaagt op de onschuldige slachtoffers. We hebben na Westerbork nog niet veel geleerd. Ook toen was primair de Nederlanse overheid zelf verantwoordelijk voor de vele deportaties.
Jammer, maar helaas, dezelfde 'individuen' trekken via het old boys netwerk nog steeds aan de touwtjes. Wanneer is genoeg genoeg voor de burger. Hoelang worden dergelijke zaken nog getolereerd.

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door tester »

Korthals president-commissaris bij GGN Holding
Persbericht

Nieuwkuijk, 10 juli 2003

Korthals president-commissaris bij GGN Holding B.V.

Benk Korthals (5, oud-minister van Justitie in het tweede kabinet-Kok, wordt president-commissaris bij de grootste gerechtsdeurwaarder-organisatie van Nederland: Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland (GGN). Korthals heeft in 2000 in zijn functie als minister van Justitie onder andere de nieuwe Gerechtsdeurwaarderswet tot stand gebracht, waardoor meer marktwerking werd geïntroduceerd binnen de beroepsgroep.

GGN is verheugd over het aantreden van Korthals. Peter Taks (algemeen directeur): ”We mogen trots zijn op zo’n voorzitter. Iemand met verstand van zaken, een indrukwekkende juridische carrière en een duidelijke visie op de ontwikkeling van ons vakgebied”. Korthals, gevraagd naar zijn ambities als president-commissaris: “Op mijn verlanglijstje staat vooral het verder uitbouwen van de maatschappelijk verantwoorde manier waarop GGN te werk gaat. Fatsoen, begrip en meedenken in de sfeer van preventie staan bij GGN hoog in het vaandel. Daarnaast zal ik mij bezighouden met het verder stroomlijnen en uitbreiden van het bedrijf. Bovendien is het voor mij persoonlijk natuurlijk interessant om te zien hoe de wetgeving – waar ik mij tot voor kort mee bezig hield – uitpakt in de praktijk”.

Korthals begon zijn carrière als advocaat en procureur in Rotterdam. Als Tweede Kamer-lid voor de VVD was hij van 1982-1998 jusititie-woordvoerder. Ook was hij vice-fractievoorzitter en voorzitter van de vaste Kamercommissie voor Defensie. Na zijn functie als minister van Justitie van 1998-2002, vervulde hij in 2002 de functie van minister van Defensie in het eerste kabinet-Balkenende.

GGN is een krachtenbundeling van achttien incasso-en gerechtsdeurwaarderkantoren met 29 vestigingen verspreid over Nederland. De dienstverlening van GGN omvat, naast het gehele traject van minnelijke tot gerechtelijke incasso, ook pre-incasso, vonnisexecutie, consultancy en detachering. GGN wil het ondernemersrendement van haar opdrachtgevers verhogen door het voorkomen, beheersbaar maken en terugdringen van debiteurenrisico’s

STRATEGO
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2003 21:21

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door STRATEGO »

Beste lotgenoten,

Als onze voormalige Minister van Justitie Mr. Korthals nu president-commissaris van de GGN zijn medewerking geeft tot het innen van gelden t.a.v. ondeugdelijke producten tegenover wanhopige slachtoffers dan zakt mijn broek wel heel diep naar beneden.
Het is haast niet te geloven!!

Groet Stratego
Laatst gewijzigd door STRATEGO op 14 feb 2004 06:10, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Ad Snoeren,

Juist nu moet je er wel in geloven, je bent heus op de goede weg.
Je zult alleen moeten accepteren waar je mee te maken hebt, en vervolgens de juiste stap zetten.

Ton

BertH
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2004 21:12

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door BertH »

Hallo,

Normaal heb ik nog niet de wens gehad om te reageren in een forum, echter ook wij zitten met ruim 11K Euro restschuld in het schip. Echter ook mijn vrouw heeft ook verworpen op basis van niet meetekenen. Ik ben op 28 dec door een mevr. van Dexia telefonisch benaderd of ik nog ging betalen en anders kon ze mij een lening aanbieden met 8,7% rente. Ik heb gezegd dat ik geen lening nodig heb aangezien ik ook geen contract heb :o
Zij dreigde met procedures en BKR noteringen :lol:
Nu is het inmiddels 13 feb, en we hebben niets meer vernomen, ik ben benieuwd of ze nog iets gaan doen :!:
Ik denk dat ze wel een keertje genoeg hebben.

Heeft iemand hiervoor al met succes zijn/haar rechtsbijstandverzekering aangesproken, ik ben hiervoor namelijk verzekerd.

Groetjes,

Bert

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Samenstelling van de commissie Oosting:

Mr. dr. M. Oosting, lid van de Raad van State en oud-Nationale ombudsman, voorzitter;

Mw mr. W. Sorgdrager, voorzitter van de Raad voor Cultuur, oud-minister van Justitie;

Prof. mr. C.E. du Perron, hoogleraar privaatrecht aan de juridische faculteit van de Universiteit van Amsterdam;
N.B.: In verband met zijn lidmaatschap van de commissie geschillen aandelenlease, heeft de heer Du Perron zich onttrokken aan de behandeling van de prototypische aandelenleasezaken bij de klachtencommissie DSI.

Secretaris van de commissie is drs. F.A. Schilthuis

Die W.Sorgdrager is ook oud-minister van Justitie geweest.
Zouden dat vriendjes zijn.. met die van GGN bedoel ik
is niet veelbelovend :?

Wimmy
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2003 22:53

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door Wimmy »

Beste Arend ,

Ook ik heb een aangetekende brief ontvangen van Dexia. Zij deelden o.a. mee dat zij overgaan tot A melding BKR en indien ik niet betaal dat ik, ook de daarbij opgetelde incassokosten voor mijn rekening zal moeten nemen.
"Kosten die ik geheel en al aan mij zelf te wijten heb", zo schrijft men.

Ga jij hier nog per brief op reageren? En bestaat er, voor deze fase van het traject, ook een voorbeeldbrief ?

Hartelijk dank.

john uit goirle
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:46

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door john uit goirle »

Korthals president-commissaris bij GGN Holding B.V.

Benk Korthals (5, oud-minister van Justitie in het tweede kabinet-Kok, wordt president-commissaris bij de grootste gerechtsdeurwaarder-organisatie van Nederland:


dit noemen ze nou: een crimineel die zich achter de wet schuil houdt.
eerst voor de mensen opkomen zoals dat in de juiste woorden heet,
en dan even flink natrappen en je zakken goed vullen op andermans kosten

je zou zo maar je eigen populair willen maken.

arend
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 nov 2003 04:12

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door arend »

Beste Wimmy,

Neem de bovenste tread van het forum Legio-Lease getiteld "Belangrijke links en topics". Hier vind je samengevat de belangrijkste zaken, zo ook voorbeeldbrieven. Veel succes!!

Groet Arend

Wimmy
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2003 22:53

Re: Sommeert Dexia nog steeds tot betaling?

Ongelezen bericht door Wimmy »

Dank je Arend.

Ga jij nog reageren?

Met vriendelijke groet.

Gesloten