LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is wijsheid als je de betalingen wilt stoppen ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

IK STOP MET BETALEN, U OOK ?

Ja
17
74%
Weet nog niet
5
22%
Nee
1
4%

Totaal aantal stemmen: 23

heuve319

Wat is wijsheid als je de betalingen wilt stoppen ?

Ongelezen bericht door heuve319 »

Ik heb een contract 'Korting kado' waar ik 10 jaar voor moet betalen (zou oorspronkelijk 3 jaar zijn). Inmiddels heb ik al 4 jaar betaald, maar ik heb uiteraard geen enkel vertrouwen meer in een goede afloop. In het contract staat dat je na 3 jaar kunt stoppen, en dan 50% korting krijgt op de nog te betalen termijnen. Dat is dus hetzelfde als dat je nog over 6 jaar (= 72 maand-termijnen !) de helft moet betalen, wat een aanzienlijk weggegooid bedrag wordt. Daarnaast is er natuurlijk ook nog weer een forse zogenaamde 'restschuld'. Wie heeft hier ervaring mee opgedaan ? Komt Dexia inderdaad achter je aan wegens contractbreuk ? Zal zeker wel, maar ik wil toch stoppen met betalen en niet nog 6 jaar lang geld weggooien.
Wie heeft goede raad ?
Alvast bedankt.

memo

Re: Wat is wijsheid als je de betalingen wilt stoppen ?

Ongelezen bericht door memo »

Hallo heuve,

Ik heb ook soortgelijk contrakt als jou, Ik ben ook inderdaad niet van plan om nog een cent te betalen aan dexia, volgens misleiding dwaling zorgplicht, heb ik een advocaat ingeschakeld en de contract vernietigd verklaard, Het beste is gewoon een advocaat inschakelen die van deze materie op de hoogte is, en gewoon afwachten totdat de rechter de uitspraak over gedaan heeft, wat wij doen is geen contractbreuk tenminste zo zie ik het, wij zijn gewoon opgelicht en in de maling genomen, van mij krijgen zij geen rooie cent, ook al verlies ik de uitspraak, nou ze doen maar wat ze willen,

groet memo,

john.elsewhere

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

Heb zo'n "Profit"-Effect = Korting Kado. Heb incasso ingetrokken en de eerste betalingsherinnering van de "klantenservice"al binnen en heb die onmiddellijk teruggestuurd. Heb in het verleden al een heel uitvoerige correspondentie met die Dexianen gevoerd, o.a. gevraagd hoe die korting nu eigenlijk gefinancierd wordt. Ook gevraagd naar de aankoopbewijzen van de aandelen en of de aandelen wel gedurende de gehele looptijd in hun bezit zijn geweest en nog steeds zijn, Krijg gewoon de mededeling dat ze mij die informatie niet hoeven te verstrekken. Heb hierover ook een klacht ingediend bij DSI. Wat een klantenservice!!!!

memo

Ongelezen bericht door memo »

hallo John

Tuurlijk stuurt dexia geen aankoop bewijzen, Ik ben sindskort achtergekomen dat de aandelen bij dexia veel hoger uitvallen dan dat zij mij verkocht hebben, m.a.w. pasop want ik weet zeker dat zij daar ook aan het sjoemelen zijn geweest met de aankoop van aandelen, op mijn contract 139 aandelen en op afkoopbrief staat 119 aandelen, nou wat vindt je hiervan, zij kunnen zich niet eens verantwoorden over de aankoop laat staan je bewijzen daarvan opsturen..Hoe dan ook dexia ziet in vele gevallen in FOUT.

jll
Contacteer:

Ongelezen bericht door jll »

Kijk eens op het forumonderwerp STREEP DOOR JE CONTRACT!

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Elke euro betaalt aan dexia is een verloren euro.

Wat is de logica om dexia te betalen om vervolgens je geld terug te vorderen bij dexia.

Het geld wat je aan dexia moet betalen kun je beter investeren in een advocaat om al je geld teug te vorderen van dexia.

Of denk je dat "ZE" het wel voor je regelen en dat dexia je geld thuis komt brengen?

Je zult het ZELF moeten regelen als je ooit je geld wilt terugkrijgen.

Groeten,
Piet

HHans

Ongelezen bericht door HHans »

Hallo Heuve

Ook ik heb zo 'n contract waar ik 10 jaar voor moet betalen en heb inmiddels al ruim 3 jaar betaald, natuurlijk heb ook ik geen enkel vertrouwen meer in een goede afloop.
Volgens Piet is elke euro betaalt aan dexia een verloren euro.
Het geld wat je aan dexia moet betalen kun je beter investeren in een advocaat om al je geld terug te vorderen van dexia.
Dat ben ik wel met hem eens.
Maar, velen van ons zitten met precies dezelfde gebakken peren.
Het zou dan toch van de gekke zijn als we allemaal ZELF een advocaat moeten regelen om ooit geld terug te kunnen krijgen. :evil:
Mooi zakcentje trouwens voor al die advocaten, om van de overuren die een rechtbank moet maken maar niet te spreken.
Kortom vraag ik me af of het niet mogelijk is om met meerderen van één advocaat gebruik te maken.

Groet, Hans

EEE

Ongelezen bericht door EEE »

Hans maar betaal NIET je restschuld, informeer eerst een goeie advocaat.

groet

john uit goirle

Ongelezen bericht door john uit goirle »

als iedereen nu stop met betalen dan zijn er geen inkomsten meer voor dexia ...

dus houdt het snel op want dan zitten ze ook snel aan de grond.
dan zullen de ratten(dure advokaten) het zinkende schip wel verlaten.
hun naam komt ook in het slechte daglicht te staan. maar genoeg geld die dexia waarschijnlijk nu betaald van onze centen compenseerd het leed voor hun.

daarbij wordt de groep alleen maar groter die ze moeten aanschrijven en someren tot betaling en loopt de boel ook daar vertraging op.
personeel is toch al volgens berichten bij dezia op een laag pitje gezet.
het schijnt dat de toren van dexia gedeeltelijk tehuur staat en hun nog maar een kleindeel van het pand bezetten.
dit is rreds in een van de forums geschreven.

het rechtstelsel zal hierdoor ook vast komen zitten en de zaken gaan alleen hierdoor nog meer vertraging oplopen. (met name dagvaardingen. en het voorkomen bij de rechtbank.

dit is de enige manier om het te winnen van dexia. en hun duidelijk te maken dat ze wel het kapitaal hebben, maar de macht verliezen over deze strijd.

Gesloten