LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overname Tringg door Simyo is pure uitbuiting

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JopB
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:36

Overname Tringg door Simyo is pure uitbuiting

Ongelezen bericht door JopB »

Hoi allemaal,

Sinds kort is tringg overgenomen door Simyo.
Vandaag is mijn simkaart overgezet en meteen de eerste negatieve ervaringen!!!
1- de helft van de gesprekken valt weg!!!
2- de internet snelheid is belachelijk laag. wel 10x minder.

Eerst kwam er 11 maart de melding dat Tringg door KPN zou worden overgenomen.
Beste Jopb,

Je belt momenteel via Tringg. Deze dienst wordt je geleverd door 6GMOBILE B.V.. Onze service is gebaseerd op het betrouwbare mobiele netwerk van KPN.

Met deze e-mail laten wij jou weten dat KPN B.V. per 1 maart 2011 de bestaande overeenkomst die jij met Tringg hebt van 6GMOBILE B.V. heeft overgenomen. Je contractuele wederpartij is per 1 maart 2011 dus gewijzigd in KPN B.V..

Je hoeft verder niets te doen, want de dienstverlening, voorwaarden en tarieven blijven ongewijzigd. Je blijft dus profiteren van het scherpe aanbod van Tringg. Mocht je om welke reden dan ook niet willen meewerken aan deze aanpassing, dan kun je binnen 5 werkdagen contact opnemen met telefoonnummer 023-8906605 (vanaf maandag 14 maart).

Wij vertrouwen erop je hiermee goed te hebben geïnformeerd en wensen je nog veel bel- en SMS plezier bij Tringg.

Met vriendelijke groet,

Harry van Streun
Algemeen Directeur
6GMOBILE B.V
Iets voor de pasen kreeg ik spontaan een brief met simkaart van Simyo.
Ik kende Simyo niet en heb de brief rustig gelezen. TRINGG wordt ondergrbracht naar SIMYO!!! En volgens de brief zijn er alleen maar voordelen.
Maar goed alles kun je omdraaien in je voordeel, het is tenslotte maar net hoe je het beschrijft.

Enfin: GEEN overgenomen voorwaarden dus of blijvende dienstverlening. Het enige wat is aangehouden is het aantal belminuten en de prijs. Alle andere zaken zijn minder. Zo dus geen belplafond en de internetverbinding nu 10x trager!! van 7Mbit naar 700Kbit. Das nou net het verschil met een smartphone en een prehistorische N.O.K.I.A.

Ik heb ze vervolgens een een mailtje gestuurdt met een verklaring en kreeg het volgende bericht:
Beste Jopb,

Na de overzetting wordt uw nummer niet meer geblokkeerd als u een bepaald aantal minuten bereikt. Ook ontvangt u geen waarschuwingsberichten.

Het is echter niet mogelijk om uw abonnement bij Tringg vroegtijdig te beindigen. U zult dan een afkoopsom moeten betalen. Voor informatie hierover verwijzen we u door naar de Tringg klantenservice.

Om telefonisch contact op te nemen met de Tringg klantenservice belt u vanaf uw Tringg toestel naar 1200, dit kan ook via 0900-5551113 (€0,15 p/m).

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Simyo Klantenservice
Volgens mij is het voor de klant mogelijk om kosteloos alles te beeindigen wanneer er een product of dienst negatief wordt veranderd. Of zie ik dit verkeerd. Tringg heeft hier in april 2010 immers al eens ervaring mee gehad wegens een prijsverhoging.

Mijn enige conclusie:
KPN heeft Tringg opgekocht om een zeer goed lopende virtuele telecom aanbieder van de markt af te halen. (Nieuwe abo's van Tringg zijn er namelijk ook niet meer) Meldingen dat er niets veranderd aan service en dienstverlening zijn en worden klakkeloos genegeerd. Betalen voor internet is logisch maar internetten is gewoon amper mogelijk met 700Kbit en het belangrijkste nog is de belkwaliteit.
Naar mijn idee is dit puur verkeerde en misleidende voorlichting!

Wat kunnen wij hieraan doen?
Kan je kwaliteit opeisen?
Zijn er meer mensen met dezelfde problemen?
Is het wettelijk wel toegestaan wat KPN doet?

Ciao Jopb

PS. @Simyo Webcare: mochten jullie dit lezen? DOE HIER IETS AAN!!!

Gesloten