LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opheffen mobiel nummer Telfort zonder bericht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Johannes B
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2011 10:38

opheffen mobiel nummer Telfort zonder bericht

Ongelezen bericht door Johannes B »

Vanmorgen kreeg ik een bijzonder vervelende ervaring met mijn prepaid mobiel nummer van TELFORT. Ik gebruik die sim kaart alleen als ik op vakantie naar het buitenland reis. Binnenkort ga ik naar Engeland en ik zou daarom het tegoed even checken. Werkt niet. 1644 gebeld: om administratieve redenen is uw nummer niet bereikbaar. Telfort gebeld. Ja meneer, u bent destijds akkoord gegaan met de voorwaarden en we hebben uw nummer opgeheven want u hebt 6 maanden niet opgewaardeerd. En nu? Tja alles is weg! Ook mijn tegoed, ik schat ongeveer 40 á 50 Euro? Ja ook weg! Dus dit nummer is ook niet meer van mij? Nee. U bent tenslotte akkoord gegaan met de voorwaarden! We doen dit omdat we anders te weinig mobiele nummers hebben. Dan wil ik nu graag opnieuw een prepaid nummer waarbij ik niet akkoord ga met de voorwaarde dat mijn nummer wordt opgeheven als ik niet opwaardeer binnen een bepaalde termijn. Meneer, dat kan niet.
Dus zonder dat ik bericht van Telfort heb gekregen is het nummer al maanden niet meer in gebruik! Waarom niet even een berichtje. Ze hebben tenslotte mijn adresgegevens. Hoe zorgvuldig gaat Telfort om met klanten als je enige doel geld binnenhalen is? Niets laten merken, de klanten komen er vanzelf wel eens achter.
Dit soort dingen kan ik gloeiende kwaad over worden. Naar mijn idee is het in dit geval niet teruggeven van het tegoed pure "gelegaliseerde diefstal" die niets te maken heeft met een tekort aan mobiele nummers. Stel dat een bank je rekening opheft als je een half jaar niets hebt bijgestort (anders hebben we te weinig bankrekeningnummers!) of de energiemaatschappij betaald je niet terug als je gasverbruik enorm gedaald is. Dit kan toch niet!
Juridisch zal het in de voorwaarden wel dichtgetimmerd zijn, maar dan is het gelegaliseerde diefstal, zeker als je geen keuze hebt. Zijn er providers die deze voorwaarde niet hebben?

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: opheffen mobiel nummer Telfort zonder bericht

Ongelezen bericht door atesli »

Volgens mij hebben ze dat allemaal.
Bij sommige (ik weet T-Mobile) hoef je alleen maar 1 keer per 6 maanden 1 keer te bellen of te SMSen, dan gaan er weer 6 nieuwe maanden in.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: opheffen mobiel nummer Telfort zonder bericht

Ongelezen bericht door ronald g »

Er zal vast wel een smsje verzonden zijn door Telfort, als je de kaart maar 1 a 2 keer per jaar gebruikt is de kans groot dat die niet gelezen wordt. Het is in de meeste gevallen niet zo dat bij één keer bellen de nieuwe termijn in gaat maar je moet de kaart eens in de 6 maanden opwaarderen, doe je dat niet dan vervalt nummer en saldo. ook wel logisch want zo voorkomt de provider zogenoemde slapende nummers.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: opheffen mobiel nummer Telfort zonder bericht

Ongelezen bericht door atesli »

Weet zeker dat bij T-Mobile 1 x bellen of SMSen genoeg is.

Inderdaad bij SMSjes die niet afgeleverd kunnen worden dan blijft het systeem 72 uur proberen alsnog af te leveren, lukt dat dan nog niet dat vervalt de SMS

edwinknight

Re: opheffen mobiel nummer Telfort zonder bericht

Ongelezen bericht door edwinknight »

Vervelend maar ind je bent akkoord gegaan met de alg voorwaarden.
Ik heb een alarm systeem welke voorzien is van een simcard en waarvan ik ook minstens 1 keer per 6 maanden moet opwaarderen of gebruik maken.

ALs ik niet doe, helaas pindakaas. Had ik maar moeten opletten.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: opheffen mobiel nummer Telfort zonder bericht

Ongelezen bericht door henk51 »

Vanmorgen kreeg ik een bijzonder vervelende ervaring met mijn prepaid mobiel nummer
Had voorkomen kunnen worden door je aan de geldende voorwaarden te houden
Dus zonder dat ik bericht van Telfort heb gekregen is het nummer al maanden niet meer in gebruik
Hoe moet TELFORT je dan informeren?
Telefoon staat uit dus je ziet geen sms jes.
Het is prepaid waarschijnlijk n.a.w niet bekend bij TELFORT.
Volgende keer goed de voorwaarden lezen en je daaraan houden,of voor je op vakantie gaat een sim prepaid kaartje aanschaffen van minder dan 10 euro.

gr Henk

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: opheffen mobiel nummer Telfort zonder bericht

Ongelezen bericht door ronald g »

Inderdaad werkt het bij T-mobile zo, maar Telfort doet het even anders. Als je niet binnen de 6 maanden opwaardeert dan wordt het nummer bevroren kun je nog wel gebeld worden, onderneem je geen actie vervalt het nummer en saldo na 90 dagen (een kleine 3 maanden). Ts is op zijn minst wat laks geweest en heeft de heldere voorwaarden ook niet gelezen.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: opheffen mobiel nummer Telfort zonder bericht

Ongelezen bericht door Yme »

ronald g schreef:Ts is op zijn minst wat laks geweest en heeft de heldere voorwaarden ook niet gelezen.
En toch krijgt Telfort de schuld van ts. :roll:

Kees.H
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2011 14:27

Re: opheffen mobiel nummer Telfort zonder bericht

Ongelezen bericht door Kees.H »

Ben het volkomen met Johannes B eens.Telfort pikt wel erg makkelijk nummer en beltegoed in .Ik had al 10 jaar een sim kaartje van Telfort via een postbank actie.
Gebruik mijn telefoon ook alleen tijdens vakantie of in noodgevallen.Dit voorjaar werkte telefoon inneens niet meer.Om administratieve redenen afgesloten.
Telfort gebeld en inderdaad men heeft mijn (huis) adres gegevens maar het nummer en saldo is allebei opgeheven,kan ook niet meer geactiveerd worden.
Voorwaarden niet gelezen ? Ik heb alle correspondentie van Telfort bewaard maar deze voorwaarden waren voor mij nieuw.Golden bij het starten van het abonnement ook ? Zijn later toegevoegd ? Ik heb het idee dat Telfort deze voorwaarden graag 'onder de pet houden'. Pikken zo beltegoed in en hebben steeds "nieuwe" nummers,lekker makkelijk.
Maar ik heb toch een ander gevoel bij een tienjarige klant/provider relatie.
Zo niet Telfort ,ze schoppen je gewoon de winkel uit.
Dus gedwongen een nieuw telefoonnummer genomen.Kruidvat prepaid,voorwaarden zijn duidelijk,één maal per jaar opwaarderen.
en goedkopere beltarieven.Nadeel; telefonisch opwaarderen zoals ik met mijn 'postbank/Telfort 'telefoontje gewend was kan niet dus dat is even wennen.

Kees .H

Gesloten