LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slepende eindafrekening vanaf november 2010

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Hoeba
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:34

slepende eindafrekening vanaf november 2010

Ongelezen bericht door Hoeba »

Heb sinds november 2010 een conflict met de NEM omdat de netbeheerder een leesfout had gemaakt van 5000kWh tijdens het invoeren in het systeem vanwege een plaatsing van een nieuwe meter. Gelukkig had ik het mutatie formulier nog. Desondanks heeft het 4 maanden geduurd om dit te corrigeren. Je begrijpt dat hier het nodige aan vooraf gegaan is. Gelukkig stond er geen geld op mijn rekening. Desondanks zijn er toch spontaan bedragen afgeschreven zonder enige factuur.
Na de correctie was er opeens 2399kWh aan toegevoegd terwijl dit van het hoogtarief naar het laag tarief diende te worden overgebracht en niet er bij te worden geteld. Dit vanwege de eerdere defecte meter die op hoog bleef staan.
Na hierover gebeld te hebben zou ik worden teruggebeld door het hoofd van de financiële afdeling waar ik eerder contact mee heb gehad. Niemand die mij belde.
Over 2 maanden dus minstens 5 uitgebreide email berichten gestuurd met verhaal zonder enige reactie tot dat 5 mei ineens een brief op de mat viel van Vesting Finance Incasso B.V. of ik even 300,- incasso kosten en 19,- rente en nog eens 2 x 12,50 van de vorige onterechte incasso's waar ik uitstel voor had gekregen vanwege de lopende zaak? Terwijl ik gewoon wilde betalen voor het werkelijk verbruik dat had ik al eerder aangegeven. Maandag ben ik uiteindelijk maar naar het hol van de leeuw in Rotterdam gegaan en dacht het dan direct op te kunnen lossen.
De incasso zou worden stopgezet en die brief kon ik verscheuren werd mij gezegd. Maar dat is tot op heden niet gebeurd volgens de website van VFI als je daar inlogd. Ben de hele dag al met de NEM aan het bellen geweest en ze hadden belooft mij terug te bellen voor zes uur maar dat is niet gebeurd. Als het goed is komt er nu weer een nieuwe correctienota en hoop ik van deze ellende af te zijn want ik wil gewoon betalen waar ze recht op hebben en niet meer. Donderdag is er weer een dag en hoop ik niet meer te moeten braken als ik de reclame zie op de televisie. Het vertrouwen is wel zoek. Vanaf vandaag geen gesprekken meer zonder opname apparaat wat nu permanent meedraait. Gewoon niet doen.....

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: slepende eindafrekening vanaf november 2010

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

lees de berichten op dit forum maar na over de nem. Ik heb van ze gewonnen, dus niet bang zijn.

Hoeba
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:34

Re: slepende eindafrekening vanaf november 2010

Ongelezen bericht door Hoeba »

Bedankt voor de steun kaarsje69.
Had al wat berichten gelezen vandaar dat ik met ze klaar ben.
Tot op heden heb ik nog steeds niets van ze gehoord.
Ze hebben denk ik nog wel zo'n 1300,- euro van mij tegoed die ik ze gewoon wil betalen mits ze met een duidelijke eindnota komen die dan ook werkelijk klopt.
Deze moeten ze dan wel gewoon naar mijn huisadres sturen waarna ik hem natuurlijk gewoon betaal. Eerlijk is eerlijk.
Ze dachten mijn rekening te kunnen plunderen maar daar komt dus gelukkig geen geld op binnen.
De nu te hoge maandnota zal ik even niet betwisten.
Dat heb ik ze al verschillende keren gemaild.
We wachten even af wat de volgende stap wordt.
Kan altijd nog een stroom aggregaat neerzetten.

grootb
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2011 15:56

Re: slepende eindafrekening vanaf november 2010

Ongelezen bericht door grootb »

Ik ken het probleem, mijn eindnota klopte ook niet! dit speelt al vanaf december 2010.
Het probleem met de NEM is dat ze niet communiceren.
- het klachtenformulier op de site werkt niet je krijgt n.l. nooit een bevestiging via de mail terwijl ze melden dat wel te doen.
-als je tien klachten achter elkaar verstuurd krijg je soms een belletje van een medewerker die telefonisch gaat proberen te achterhalen wat er aan de hand is. Ook deze medewerker kan veelal niks doen voor je en gemaakte afspraken via een brief of mail bevestigen kan al helemaal niet!
-LETOP! De NEM is ook heel creatief met het maken van facturen want zonder je te informeren gaan ze allerlei zaken met elkaar verreken, zo maken ze zonder je te informeren allemaal correcties en brengen deze in rekening op je "normale" maandelijkse facturen! Deze vaak onterechte bedragen zitten vaak onder de noemer diversen! Hou dat goed in de gaten.
-Als er een geschil is over een onterechte factuur kom je doordat ze geen reactie geven en alles op zijn beloop laten vaak toch in een incasso traject en denken ze met intimidatie je toch te bewegen tot betalen.

Ik bel me een ongeluk met de NEM maar niets helpt. Ik heb uit eigen beweging maar een berekening gemaakt waarvan ik denk dat het de juiste eindafrekening zou moeten zijn. Ik heb dit via het klachtenformulier naar hun gestuurd (je weet wel dat formulier waar je geen reactie op krijgt) en het bedrag ZELF op hun rekening overgemaakt.

Ik heb het vermoeden dat de NEM zoveel klachten heeft door hun duistere praktijken dat ze de hoeveelheid klachten gewoon niet aan kunnen.
Voor mij in ieder geval nooit meer de NEM!

Gesloten