LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 088 nummer wordt als servicenummer gezien door T-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hamaks
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2009 10:13

088 nummer wordt als servicenummer gezien door T-mobile

Ongelezen bericht door hamaks »

Zakelijk bel ik vaak met het CBR, die maakt sinds kort gebruik van een zogenaamd 088 nummer. Een andere mogelijkheid om medewerkers daar via de telefoon te bereiken is er niet meer.
Tot mijn verbazing ziet T-mobile dit als een betaald servicenummer net als de 0900 nummers. Dit terwijl dergelijke nummers worden verkocht als service of bedrijfsnummers. ( Zie: zakelijkenummers.nl)
Het is duidelijk dat CBR dit ziet als bedrijfsnummer, maar dat maakt T-mobile niet uit. Gewoon apart afrekenen terwijl er genoeg belbundel voorhanden is. Absurde gang van zaken vind ik dit/

Skann
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2010 18:11

Re: 088 nummer wordt als servicenummer gezien door T-mobile

Ongelezen bericht door Skann »

Vermijd KPN, Hi, MTV Mobile, Telfort, Vodafone, en Sizz dan ook maar. 088 valt bij al deze providers buiten de bundel.

Een tip. Voor zakelijk gebruik kan je goed bij Yes Telecom terecht, deze doen wel 088 uit de bundel, wel tegen hoger tarief dacht ik. Maar dan hoef je niet bij te betalen.

skilltone

Re: 088 nummer wordt als servicenummer gezien door T-mobile

Ongelezen bericht door skilltone »

088 nummers worden gebruikt door meerdere bedrijven omdat het makkelijker en goedkoper is, omdat dit een nieuwe manier van voip bellen is, waar het alarmsysteem in gezet kan worden. Deze nummer zijn dus lokaal tarief, tenzij CBR aangeeft bij begin van het gesprek dat het een ander bedrag per gesprek/minuut is.

Wat de persoon hierboven zegt is niet waar. Ik bel regelmatig winkels die ook 088 nummer hebben, in mijn geval met HI van kpn, en kost niet meer.

Skann
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2010 18:11

Re: 088 nummer wordt als servicenummer gezien door T-mobile

Ongelezen bericht door Skann »

@Skilltone. Je hebt gelijk. Bij Hi valt het inderdaad binnen de bundel. Ik was in de war met 085 en 087. Die vallen buiten de bundel. :?:

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: 088 nummer wordt als servicenummer gezien door T-mobile

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Bij T-Mobile gaat het bellen naar 088-bedrijfsnummers bij onze nieuwe abonnementen uit de bundel: Relax aangeschaft na 6 december 2010 en bij het i-abonnement aangeschaft na 4 april 2011. Ook bij het Flex gaat het bellen naar 088 -nummers uit de bundel. Bij Flex gaat namelijk alles uit je bundel.

Cindy
T-Mobile Webcare

Boospuntnl
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2011 16:11

Re: 088 nummer wordt als servicenummer gezien door T-mobile

Ongelezen bericht door Boospuntnl »

beste T-mobile,

Een goede zaak dat het is aangepast maar pas het dan ook aan voor alle abonnees! Nu wordt er onderscheid gemaakt, dat is fraai! Ik heb mijn abonnement nu een jaar en ik mag dus nog extra gaan betalen omdat het niet in de bundel valt!

grote_smurf
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2013 11:55

Re: 088 nummer wordt als servicenummer gezien door T-mobile

Ongelezen bericht door grote_smurf »

T-MOBILE rekent zich nog steeds rijk met een 088 nummers

in de algemene voorwaarden staat het niet omschreven
medewerker zegt word gelijk behandelt met de 0900 nummers

Het is toch van de zotte dat je moet extra moet betalen voor het gemak van een bedrijf.
T-Mobile was niet van plan om het beleid te wijzigen
Het staat schijnbaar in je bel tarief van je abonnement , maar in de huidige bel schema's kan ik het al niet vinden laat staan oudere schema's

Ik weet niet hoe het is bij andere providers , maar het lijk me een heerlijke melk koe voor een provider .
niets zeggen of in de kleine lettertjes stoppen :oops:

Ook het bedrijf heeft niet van tevoren gezegd dat er mogelijke kosten aan verbonden zijn ( in dit geval was het Bosch service nummer )

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: 088 nummer wordt als servicenummer gezien door T-mobile

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Hhmmm rare manier van denken heeft tmobile.....ik heb ook een 088 nummer en is lokaal tarief en geen duur 0900 nummer.
Alhoewel sommige 0900 nummers slechts 0,05ct kosten.

Inderdaad 088 ivm voip maar dat tmobile dit als service nummer ziet vindt ik schandalig want dat is het niet.
Zal eens wat klanten bellen om te veriferen hoe en wat.

Gesloten