LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] krediet protector
-
krediet protector
Beste mensen ik heb een doorlopend krediet afgesloten via afab ben ik bij santander terecht gekomen en betaal 500 in mnd aan aflossing en moest daarbij een verz. afsluiten via de krediet protector eenmalige kosten 2000 euro , ben in het afgelopen jaar 1 mnd werkeloos geweest heb geinformeerd bij afab maar die zeggen dat je min 3 mnd werkloos moest zijn om aanspraak te maken op die verzekering , wat nu ?
ik wil graag mn achterstand inlopen en zodoende een negatief bkr te voorkomen
ik heb een rechtsbijstands verz . kunnen die iets voor mij betekenen ?
ik heb al moeite genoeg om de touwtjes aan elkaar te knopen
ik weet dat ik er nooit had aan moeten beginnen maar kan iemand mij iets wijzer maken met dit soort problemen
alvast bedankt voor je reactie
tony
ik wil graag mn achterstand inlopen en zodoende een negatief bkr te voorkomen
ik heb een rechtsbijstands verz . kunnen die iets voor mij betekenen ?
ik heb al moeite genoeg om de touwtjes aan elkaar te knopen
ik weet dat ik er nooit had aan moeten beginnen maar kan iemand mij iets wijzer maken met dit soort problemen
alvast bedankt voor je reactie
tony
Re: krediet protector
Geachte heer/mevrouw,
AFAB is u graag van dienst. Wij vragen u daarom ook om contact op te nemen met het Hoofd Klantenservice via 033 - 454 1000. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.
U kunt ook een e-mail sturen naar [email protected] waarin u aangeeft op welk moment van de dag u door een van onze adviseurs teruggebeld wilt worden.
Met vriendelijke groet,
AFAB Geldservice B.V.
AFAB is u graag van dienst. Wij vragen u daarom ook om contact op te nemen met het Hoofd Klantenservice via 033 - 454 1000. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.
U kunt ook een e-mail sturen naar [email protected] waarin u aangeeft op welk moment van de dag u door een van onze adviseurs teruggebeld wilt worden.
Met vriendelijke groet,
AFAB Geldservice B.V.
Tja, helaas heb je een hele dure risico verzekering die bijna zelden uitkeert. Over het algemeen gaat het grootste gedeelte van de inleg van dit soort polissen naar de bemiddelaar en maar een klein deel wordt gebruikt als premie voor je verzekering.
Het koppelen van dit soort polissen aan een (flexibel) krediet is een praktijk die we heel veel zien danwel hebben gezien bij bedrijven als DSB en ATAG. Reden hiervoor is dat de provise van het verkopen van een (flex) krediet vrij laag is dus verdienen ze hun geld met de provisie op deze polissen.
Het koppelen van dit soort polissen aan een (flexibel) krediet is een praktijk die we heel veel zien danwel hebben gezien bij bedrijven als DSB en ATAG. Reden hiervoor is dat de provise van het verkopen van een (flex) krediet vrij laag is dus verdienen ze hun geld met de provisie op deze polissen.
-
Ook ik heb te maken met de vreemde praktijken van afab. Ik heb de krediet protector opgezegd omdat ik bij santander alles ingelost heb. Brief gestuurd naar afab maar zij komen na brief 1 hun afspraken al niet na. Ben wel benieuwd of er mensen zijn die hun geld na opzegging hebben terug gekregen. Wordt vervolgd.
-
Wat betreft de drie maanden, dat klopt maar er valt altijd een mauw aan te passen.
Leg uit, deskundige van niks!Chanmaster schreef:Wat betreft de drie maanden, dat klopt maar er valt altijd een mauw aan te passen.
En misschien weet je het niet maar het is "mouw".
Ben je ook sow nouwkuerich in je werk?
Lachen ....
In de voorwaarden staat meestal dat je alleen iets uitgekeerd kreeg bij langer dan 3 maanden werkloos en dan nog onder voorwaarden...
Als je tekort werk zocht en niets probeerde hoeven ze ook niets uit te keren.
Dus als je weigerde Aardbeien te plukken voor slechts 1 week vervalt deze ook...
Zo komen ze er dus onderuit en verzekeraars vinden dat je verder mag reizen dan andere dus alles binnen 100 Km rekenen zij vaak als acceptabel.
Deze verzekeringen zijn er voor de tussenpersoon die veel provisie kreeg en niet voor de klant, dus gezien de winst van de tussenpersonen moeten ze wel moeilijk doen om geen verlies te leiden.
Alleen de online zelf af te sluiten polissen die meer uitkeren en minder premie kosten zijn rendabel en die keren ook meestal sneller en eerder uit.
Dus U heeft een foute woekerpolis helaas.
Als je tekort werk zocht en niets probeerde hoeven ze ook niets uit te keren.
Dus als je weigerde Aardbeien te plukken voor slechts 1 week vervalt deze ook...
Zo komen ze er dus onderuit en verzekeraars vinden dat je verder mag reizen dan andere dus alles binnen 100 Km rekenen zij vaak als acceptabel.
Deze verzekeringen zijn er voor de tussenpersoon die veel provisie kreeg en niet voor de klant, dus gezien de winst van de tussenpersonen moeten ze wel moeilijk doen om geen verlies te leiden.
Alleen de online zelf af te sluiten polissen die meer uitkeren en minder premie kosten zijn rendabel en die keren ook meestal sneller en eerder uit.
Dus U heeft een foute woekerpolis helaas.
-
De wachttijd van drie maanden is doorgaans een termijn die meer wordt toegepast.
Na drie maanden wordt de verschuldigde premie naar ratio ( ingeval bij WW ) naar ratio aangevuld vanaf de eerste periode dus er valt een gat waaraan u geen invulling kunt geven. De bedenkers van dit systeem zijn er van uitgegaan dat de verzekerde zelf zo slim is om een reserve op te bouwen voor gevallen zoals in deze waarbij geen rekening is gehouden met het feit dat het aanvragen der uitkering ook zo z'n vertraging met zich mee brengt.
Na drie maanden wordt de verschuldigde premie naar ratio ( ingeval bij WW ) naar ratio aangevuld vanaf de eerste periode dus er valt een gat waaraan u geen invulling kunt geven. De bedenkers van dit systeem zijn er van uitgegaan dat de verzekerde zelf zo slim is om een reserve op te bouwen voor gevallen zoals in deze waarbij geen rekening is gehouden met het feit dat het aanvragen der uitkering ook zo z'n vertraging met zich mee brengt.
Afab blijft maar doorgaan met hun praktijken. Als je iets wil opzeggen of wil stopzetten is dit bijna niet mogelijk. Het zijn en blijven zakkenvullers. Wil mijn kredietprotector opzeggen na inlossing maar dit blijkt niet mogelijk te zijn. Meenemen naar bv een andere lening kan ook niet. Ondertussen is schouten weer bezig om andere financiële bedrijven op te zetten, en weer een slag te slaan. Te gek voor woorden dat dit soort bedrijven nog mogen en kunnen bestaan.