LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia & ClickandBuy LTD

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Rummikup
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2010 15:15

Intrum Justitia & ClickandBuy LTD

Ongelezen bericht door Rummikup »

Beste mede lezer,

Ik heb afgelopen woensdag een telefoontje gehad van Intrum Justitia i.v.m. een vordering van ClickandBuy LTD uit Duitsland het bedrag is opgebouwd als volgt:

Hoofdsom: 30,79 (2x 15,00 administratie kosten van ClickandBuy normale bedrag 0,79 cent)

Registratie kosten: 25,00
Incasso dossier kosten: 37,00
Totaal: 92,79

Ik heb in Maart een brief gehad van ClickandBuy in het Nederlands dat zij het bedrag van 0,79 niet konden afschrijven van mijn rekening en daardoor kreeg ik 15,00 euro daarboven op (belachelijk) toen heb ik een e-mail gestuurd: Kreeg ik hem terug (U kunt niet in het Nederlands naar ons e-mail, graag in het Engels of Duits) en gebeld kreeg ik een Duitser aan de telefoon, 2 weken later weer een brief ik moest 30,79 betalen dit ga ik absoluut niet doen want dan moeten ze maar kunnen communiceren met mij..

Iemand ervaringen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Intrum Justitia & ClickandBuy LTD

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Rummikup schreef: 2 weken later weer een brief ik moest 30,79 betalen dit ga ik absoluut niet doen want dan moeten ze maar kunnen communiceren met mij..

Iemand ervaringen?
Ze moeten communiceren met JOU ?
Je hebt toch iemand aan de telefoon gehad en is niet gek dat je een Duitser aan
de lijn krijgt als het een Duitse firma is.
Dus zal je Duits moeten spreken, je kan niet verwachten van die persoon dat hij jou tegenmoet komt in het Nederlands.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Intrum Justitia & ClickandBuy LTD

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als ik de zoekfunctie van dit forum gebruik, kom ik uit bij:
-forum telefoon/internet/digitaal - subforum 'internet' - topic Click and Buy

Rummikup
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2010 15:15

Re: Intrum Justitia & ClickandBuy LTD

Ongelezen bericht door Rummikup »

Als ze in Nederland werkzaam zijn en mensen dwingen hun administratie kosten te betalen mogen ze ook wel een Nederlandse service center hebben toch?

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Intrum Justitia & ClickandBuy LTD

Ongelezen bericht door aaten »

Ik heb even op hun site zitten kijken maar kan nergens in de AV vinden die dergelijke kosten verklaren. In de FAQ staat ook niets beschreven over kosten bij betalingsachterstanden ed.

Voor zover mij bekend moet je dan bij een niet geslaagde incasso gewoon twee keer een herinnering sturen voordat je uberhaupt kosten mag gaan rekenen. Een incassobureau inschakelen is natuurlijk helemaal van de zotte, overigens mogen die slechts een percentage rekenen van de initiële vordering dus de bedragen van IJ slaan al helemaal nergens op (maar dat is bij IJ al tijden bekend).

Over het feit dat je een duitstalig persoon aan de lijn krijgt is simpel: engels mag je verwachtten aangezien alles in het engels is, een duits bedrijf doet er dan niet echt toe, de overeenkomst is immers in het engels ontstaan. Nederlands hoef je sowieso niet te verwachten.

Incasso_deskundige
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:05

Re: Intrum Justitia & ClickandBuy LTD

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Ze zouden dergelijke kosten mogen rekenen, als dit bijvoorbeeld is vastgelegd in de algemene voorwaarden (indien die van toepassing zijn) of als dit bij het aangaan van de overeenkomst nadrukkelijk is overeengekomen.

Wel is het gebruikelijk dat indien een factuur niet (tijdig) wordt betaald (of een afschrijving niet mogelijk blijkt) er eerst een herinnering wordt verstuurd. Over het algemeen kom je niet vaak tegen dat voor het versturen van een herinnering ook extra kosten voor worden gerekend en ik zou daar in elk geval bij de rechter bezwaar tegen maken als het op een eventuele rechtzaak aan komt. Blijft betaling dan weer uit, dan kan een (laatste) aanmaning worden verzonden, waarvoor soms dus dergelijke kosten gerekend kunnen en mogen worden.

Gesloten