In mijn I 20 Hyundai heb ik al 4 keer problemen gehad met een kapotte printplaat van mijn aircontrol. Ik zit nog in de garantietijd, maar de garagehouder zegt dat het mijn schuld is omdat ik met mijn knie tegen de knop van het bedieningspaneel zou komen. Ik zit hier echter nog een heel stuk vandaan.
Volgens mij komt de breuk van de printplaat door de zwakke uitvoering ervan.
Wie heeft soortgelijke problemen met de printplaat van de climate controle?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hyundai I20 gebroken printplaat climate controle
-
stofzuigertje
Re: Hyundai I20 gebroken printplaat climate controle
Als de knop direct op de printplaat zit en je bediend deze tijdens het rijden komen er soms krachten op die breuk kunnen veroorzaken.
Doe dit daarom alleen stilstaand en niet tijdens het rijden of alleen rechtuit als je alleen maar draaide en niet op de knop steunde.
Helaas zijn de oude draai knoppen van oude handbediende Airco's steviger en daarom heb ik in mijn SEAT ook geen automatische Airco gekocht dus meerdere merken hebben zwakke printplaten die er leuk uitzien maar bij stevig drukken wel eens vaker sneuvelen.
Doe dit daarom alleen stilstaand en niet tijdens het rijden of alleen rechtuit als je alleen maar draaide en niet op de knop steunde.
Helaas zijn de oude draai knoppen van oude handbediende Airco's steviger en daarom heb ik in mijn SEAT ook geen automatische Airco gekocht dus meerdere merken hebben zwakke printplaten die er leuk uitzien maar bij stevig drukken wel eens vaker sneuvelen.
Het is natuurlijk frappant, dat de printplaat al drie keer is gesneuveld.stofzuigertje schreef:Als de knop direct op de printplaat zit en je bediend deze tijdens het rijden komen er soms krachten op die breuk kunnen veroorzaken.
Ik heb gegoogeld, maar van dit euvel niets gevonden.
@stof
Ik denk niet als je de climate controle wil veranderen, dat jij stil moet staan, dat de printplaat niet breekt, dat is gewoon onzin, want ik moet onder het rijden, de instelling kunnen veranderen, anders is dit troep!
@Sportje57
Misschien contact zoeken met het fabriek/importeur!
-
stofzuigertje
www.problemcar.nl en enkele andere forums staan meerdere printplaten en ook nog van andere merken.
Naast Hyundai en Kia dus nog meer die wel eens stuk gaan.
Maar deze vind ik wel vreemd, net alsof het fout gemonteerd word.
Zit het plastic niet te strak???
Het probleem is meestal niet met draai knoppen, maar juist met druk knoppen die rechtstreeks op de printplaat zitten.
Een klokradio en rekenmachine die via blikje op printplaat geplakt werken en daarop een knop gingen ook snel stuk.
De toetsen van mijn laptop zijn dus steviger en bepaalde knoppen gaan sneller stuk dan gemiddeld.
Verder is het toegestaan een andere dealer te vragen of die het weet want dat mag, en misschien weet die wel een oplossing.
Naast Hyundai en Kia dus nog meer die wel eens stuk gaan.
Maar deze vind ik wel vreemd, net alsof het fout gemonteerd word.
Zit het plastic niet te strak???
Het probleem is meestal niet met draai knoppen, maar juist met druk knoppen die rechtstreeks op de printplaat zitten.
Een klokradio en rekenmachine die via blikje op printplaat geplakt werken en daarop een knop gingen ook snel stuk.
De toetsen van mijn laptop zijn dus steviger en bepaalde knoppen gaan sneller stuk dan gemiddeld.
Verder is het toegestaan een andere dealer te vragen of die het weet want dat mag, en misschien weet die wel een oplossing.