LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekering ouderen ....

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
FdeKat

Zorgverzekering ouderen ....

Ongelezen bericht door FdeKat »

Revalidatiezorg voor ouderen uit de AWBZ

Uitgebracht op: 13 Mei 2011 - 13:58:38
Categorie: Gezond
Bron: ANP
DEN HAAG (ANP) - Revalidatiehulp voor ouderen die bijvoorbeeld hun heup hebben gebroken, valt vanaf 2013 niet meer onder de volksverzekering AWBZ. De geriatrische revalidatiezorg wordt dan geregeld via de eigen zorgverzekeraar. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten op voorstel van minister Edith Schippers (Volksgezondheid).
In het regeerakkoord van het minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van PVV is afgesproken de revalidatiezorg voor ouderen uit de AWBZ te halen. Dit moet zorgen voor een betere aansluiting met ziekenhuiszorg die onder de gewone zorgverzekering valt. Een oudere met een gebroken heup ligt immers eerst in het ziekenhuis voor revalidatie.
Ook zouden zorgverzekeraars de revalidatiezorg voor ouderen beter kunnen inkopen en maatwerk kunnen bieden. De overheveling moet vanaf 2015 jaarlijks 50 miljoen besparen.

FdeKat

Re: Zorgverzekering ouderen ....

Ongelezen bericht door FdeKat »

betekent dit dat deze zorg UIT de Basisverzekering is gehaald???

Zo ja, dan gaat ons zorgverzekeringsstelstel echt de kant van de USA uit en dat is niet wenselijk.

Hoeveel ouderen kunnen zich een aanvullende zorgverzekering veroorloven?
De basisverzekering is al reuze duur, hoewel je met een laag inkomen natuurlijk wel een zorgToeslag kunt krijgen.

Maar dan nog. Het lijkt mij dat ons zorgverzekeringsstelsel meer op Amerikaanse verzekeringen gaan lijken, waarbij je zelf een FLINK deel zult moeten betalen.
Dus VER boven je eigen bijdrage en/of eigen risico uit.

Ik zou zeggen Nederland wordt nu toch eens eindelijk wakker.
Ons zorgverzekeringsstelsel wordt meer en meer uitgekleed.
En voor we het weten zitten we vast aan een wettelijk verplichte zorgverzekering waar je in de praktijk weinig aan zult hebben wanneer je voor iedere operatie of medicijn zult moeten bijbetalen!

Hier *usa co* zelfs 20%
20% van bijvoorbeeld een oogoperatie (STAAR) is $ 2000,- voor eigen rekening.
totale kosten oogoperatie per oog $ 10.000

NL wordt aub wakker en protesteer hiertegen.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

wat ik uit het stukje kan halen,betrefd het alleen dat ze het anders onder gaan brengen zodat het efficienter en beter voor de patient geregeld word. en dat het ook nog eens goedkoper kan.dus blijft dit gewoon in de basis verzekering.

Krijn65

Ongelezen bericht door Krijn65 »

Ik kan me de zorg van FdeKat goed voorstellen.
Overhevelen van de AWBZ naar de gewone zorgverzekering is een eerste stap om het later als aanvullende verzekering te presenteren.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

Krijn65 schreef:Ik kan me de zorg van FdeKat goed voorstellen.
Overhevelen van de AWBZ naar de gewone zorgverzekering is een eerste stap om het later als aanvullende verzekering te presenteren.
zeker!! we hoeven er zoiezo ook niet op te rekenen dat het allemaal beter word met de zorgverzekering. het zal alleen maar slechter en duurder worden! maar dat geld voor iedereen ,niet alleen de oudere :evil:

Gesloten