LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CBAI
-
Re: CBAI
klopt wat je zegt,
het gegeven op zich van alles wat er gebeurd rondom het cbai en alimentatiefroude is gewoon te schofterig voor woorden.
en elke gedupeerde in welke vorm dan ook is hier door benadeeld en worden in vreselijke (financiele)situaties gebracht door toedoen van hun.
iedereen veel sterkte hiermee
het gegeven op zich van alles wat er gebeurd rondom het cbai en alimentatiefroude is gewoon te schofterig voor woorden.
en elke gedupeerde in welke vorm dan ook is hier door benadeeld en worden in vreselijke (financiele)situaties gebracht door toedoen van hun.
iedereen veel sterkte hiermee
Niet alleen de alimentatie gerechtigen zijn gedupeerd door het CBAI, ook de alimentatieplichtigen zijn gedupeerd. Zij hebben immers netjes hun centjes afgedragen en die zijn verdwenen.,en worden mogelijk nu geconfronteerd met een bezoek van een deurwaarder. Dus ook alimentatieplichtigen worden opgeroepen zich te melden op het forum...
-
- Contacteer:
Maar - deze groep kan, door bankafschrijving, aantonen betaald te hebben.pineut schreef:Niet alleen de alimentatie gerechtigen zijn gedupeerd door het CBAI, ook de alimentatieplichtigen zijn gedupeerd. Zij hebben immers netjes hun centjes afgedragen en die zijn verdwenen.,en worden mogelijk nu geconfronteerd met een bezoek van een deurwaarder. Dus ook alimentatieplichtigen worden opgeroepen zich te melden op het forum...
Wat het voor de mensjes bij CBAI nog zwaarder maakt, omdat zij in feite dat geld 'gestolen' hebben.
@ Guardian.
Klopt wat je schrijft,echter brengt dit zeer veel werk en onkosten met zich mee voor degenen die nu via een deurwaarder moeten proberen te achterhalen hoeveel er geind en vervolgens "verdwenen"is.
Vergeet niet dat er vaak tussen exen geen enkel contact is en de verstandhouding door het niet betalen van alimentatie (wat reden voor inschakeling van CBAI was)er niet beter op wordt...
Klopt wat je schrijft,echter brengt dit zeer veel werk en onkosten met zich mee voor degenen die nu via een deurwaarder moeten proberen te achterhalen hoeveel er geind en vervolgens "verdwenen"is.
Vergeet niet dat er vaak tussen exen geen enkel contact is en de verstandhouding door het niet betalen van alimentatie (wat reden voor inschakeling van CBAI was)er niet beter op wordt...
-
- Contacteer:
Snap ik.
Al zou dit natuurlijk in beider belang zijn om van 2 kanten 'aan te vallen'.
Want, in principe word een betaler nogmaals lastig gevallen omdat de ontvanger dus niets ontving - ik weet niet 100% zeker of een regeling via een 3e partij (zoals CBAI dus) de betaler van de verantwoordelijkheid ontslaat.
Al zou dit natuurlijk in beider belang zijn om van 2 kanten 'aan te vallen'.
Want, in principe word een betaler nogmaals lastig gevallen omdat de ontvanger dus niets ontving - ik weet niet 100% zeker of een regeling via een 3e partij (zoals CBAI dus) de betaler van de verantwoordelijkheid ontslaat.
-
- Contacteer:
Helaas.pineut schreef:@ Guardian,
Omtrent uw laatste opmerking over incassering via derden komen we veel tegenstrijdige antwoorden tegen,enig advies hoe dit te achterhalen??
Dat is materie die ik niet (goed) ken.
Ik zou kijken of een financieel onderlegd iemand een en ander kan uitzoeken.
De vraag is, of er bevrijdend is betaald aan het incasso bureau. Je antwoord of hulp ligt in artikel 3:62 lid 2 bw.
Artikel 61
1.Een volmacht kan uitdrukkelijk of stilzwijgend worden verleend.
2.Is een rechtshandeling in naam van een ander verricht, dan kan tegen de wederpartij, indien zij op grond van een verklaring of gedraging van die ander heeft aangenomen en onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht aannemen dat een toereikende volmacht was verleend, op de onjuistheid van deze veronderstelling geen beroep worden gedaan. 3.Indien een volgens wet of gebruik openbaar gemaakte volmacht beperkingen bevat, die zo ongebruikelijk zijn dat de wederpartij ze daarin niet behoefde te verwachten, kunnen deze haar niet worden tegengeworpen, tenzij zij ze kende.
Dus heb je een bericht gekregen dat het incassobureau als gemachtigde de zaak overneemt, dan is mijn inziens de schijn van bevoegdheid van het incassbureau gewekt en kan je aan het ib bevrijdend betalen.
Let op, ik ben nu erg kort door de bocht en het betalen aan een (zogenaamde) pseudo-schuldeiser / gemachtigde kan nogal wat voeten in aarde hebben. Het is dus niet zomaar in alle gevallen dat je bevrijdend betaalt aan een derde..
Artikel 61
1.Een volmacht kan uitdrukkelijk of stilzwijgend worden verleend.
2.Is een rechtshandeling in naam van een ander verricht, dan kan tegen de wederpartij, indien zij op grond van een verklaring of gedraging van die ander heeft aangenomen en onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht aannemen dat een toereikende volmacht was verleend, op de onjuistheid van deze veronderstelling geen beroep worden gedaan. 3.Indien een volgens wet of gebruik openbaar gemaakte volmacht beperkingen bevat, die zo ongebruikelijk zijn dat de wederpartij ze daarin niet behoefde te verwachten, kunnen deze haar niet worden tegengeworpen, tenzij zij ze kende.
Dus heb je een bericht gekregen dat het incassobureau als gemachtigde de zaak overneemt, dan is mijn inziens de schijn van bevoegdheid van het incassbureau gewekt en kan je aan het ib bevrijdend betalen.
Let op, ik ben nu erg kort door de bocht en het betalen aan een (zogenaamde) pseudo-schuldeiser / gemachtigde kan nogal wat voeten in aarde hebben. Het is dus niet zomaar in alle gevallen dat je bevrijdend betaalt aan een derde..
-
Als ik het goed begrijp heeft de debiteur (alimentatieplichtige) bevrijdend betaald mits er een betalingsovereenkomst getekend is tussen debiteur en CBAI.
Heeft de debiteur (alimentatieplichtige) betaald zonder een betalingsovereenkomst getekend te hebben dan zou deze niet bevrijdend betaald hebben, waardoor de debiteur (alimentatieplichtige) het gehele bedrag schuldig blijft aan de crediteur (alimentatie ontvanger). Is dit juist?
Heeft de debiteur (alimentatieplichtige) betaald zonder een betalingsovereenkomst getekend te hebben dan zou deze niet bevrijdend betaald hebben, waardoor de debiteur (alimentatieplichtige) het gehele bedrag schuldig blijft aan de crediteur (alimentatie ontvanger). Is dit juist?
-
Helaas hier nog een gedupeerde,
Ook ik ben in het schip gegaan met CBAI, ze hebben inmiddels al 2500 euro geincasseerd van mijn ex en ik heb nog geen rode cent gezien.
Mijn ex en ik zijn water en vuur, dus moet ik hem nu wel of niet inlichten hierover. Als ik hem vraag of hij rechtstreeks aan mij gaat betalen doet hij dat nooit. Maar om hem nu langer te laten betalen aan CBAI lijkt me ook niet handig.
En de aangetekende brief naar hanzelaan in zwolle komt idd ook retour.
Geef me aub een goed advies.
Groetjes Sonja
Ook ik ben in het schip gegaan met CBAI, ze hebben inmiddels al 2500 euro geincasseerd van mijn ex en ik heb nog geen rode cent gezien.
Mijn ex en ik zijn water en vuur, dus moet ik hem nu wel of niet inlichten hierover. Als ik hem vraag of hij rechtstreeks aan mij gaat betalen doet hij dat nooit. Maar om hem nu langer te laten betalen aan CBAI lijkt me ook niet handig.
En de aangetekende brief naar hanzelaan in zwolle komt idd ook retour.
Geef me aub een goed advies.
Groetjes Sonja
@Sonja ik snap je probleem omtrent je omgang met ex,helaas is dat bij bijna alle gedupeerden het geval.Misschien kun je het stukje omtrent het bevrijdend betalen kopieren en hem dit toesturen,dan beseft hij wel dat hij zelf een enorm probleem kan hebben...Inmiddels heb je je aangemeld bij het actieforum,mocht je verder advies nodig hebben schroom dan niet contact op te nemen!!
Beerput verder open??
http://www.incassoklachten.nl/index.php ... il&id=2312
http://www.incassoklachten.nl/index.php ... il&id=2312
-
Hoeveel deurwaarders laten zich in met de boevenpraktijken van het CBAI......
Of is dit een smoes van Hoeve om van het "gezeur"van gedupeerde af te zijn!
Of is dit een smoes van Hoeve om van het "gezeur"van gedupeerde af te zijn!
-
Beste lezers,
Wij hebben vandaag vernomen dat het CBAI op 13 september j.l. failliet is verklaard. Meer hier over is te lezen op Meldpunt Gedupeerde CBAI.
Wij hebben vandaag vernomen dat het CBAI op 13 september j.l. failliet is verklaard. Meer hier over is te lezen op Meldpunt Gedupeerde CBAI.
-
En dat is het dan? Gewoon failliet? Ik wil weleens weten wat de landelijke politiek hiervan vind.
Ik heb ook met het CBAI te maken gehad, en er is waarschijnlijk ook geld van mij weg "geraakt" en daar neem ik dus geen genoegen mee.
Ik heb ook met het CBAI te maken gehad, en er is waarschijnlijk ook geld van mij weg "geraakt" en daar neem ik dus geen genoegen mee.
-
En zo'n deurwaarder deugt dan ook niet natuurlijk.
Die Pranger agin.
Die Pranger agin.
-