LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN en boevenstreken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ariadne
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mar 2006 12:52

KPN en boevenstreken

Ongelezen bericht door ariadne »

KPN EN BOEVENSTREKEN

Ik vraag mij af of KPN zomaar straffeloos niet gevoerde gesprekken in rekening mag brengen. Op klachten wordt niet gereageerd. Waar moet je zijn en wie doet er wat aan?

Zoals wel meer mensen, gebruik ik in huis af en toe mijn vaste telefoon om mijn zoek geraakte mobiele telefoon op te sporen. De toon gaat dan 2 keer over en ik leg neer . Er komt dus geen verbinding tot stand.

Enige maanden geleden ontdekte ik op de specificatie van de telefoonrekening dat KPN, hoewel er dus geen verbinding is geweest, dit toch in rekening brengt. Naar mijn mening regelrechte diefstal. Telefonische klachten hierover leidden tot niets. Nee hoor, KPN bracht alleen maar tot stand gekomen gesprekken in rekening, ik had het vast verkeerd gedaan, zij hadden gelijk, ik had ongelijk. Op mijn argument dat het ook niet logisch was als alleenstaande via mijn vaste telefoon naar mijn mobiele telefoon gesprekken te voeren met mezelf, kreeg ik te horen dat God rare kostgangers had en dus kon het heel goed.

Daarom besloot ik een duidelijke test te doen om mijn gelijk te bewijzen. Op 12 april belde ik 3x met mijn vaste telefoon naar mijn mobiele telefoon, met een pauze van steeds enkele minuten ertussen. Ik liet de telefoon 2 keer overgaan en brak af voordat er verbinding tot stand kon komen.
En jawel hoor, op de faktuur van 9 mei j.l. prijken deze niet tot stand gekomen 3 oproepen als gevoerde gesprekken op de specificatie van mijn faktuur. Een hernieuwde telefonische klacht leverde alleen ontkenning op: zoiets was nooit eerder voorgekomen en er was, ook door mij niet eerder geklaagd. Maar men zou dit tot op de bodem uitzoeken…..verder nooit meer wat gehoord.

Omdat dit niet de eerste slechte ervaring met KPN is, heb ik besloten deze boevenbende, want zo zie ik ze, de rug toe te keren en over te stappen op een andere aanbieder van TV, telefoon en internet.

Op een maanden geleden aangetekend per post verstuurde klacht kreeg ik ook nooit antwoord, hoewel de klacht toch ernstig genoeg was. O.a. werd een rapport wegens verrichtte reparaties aan huis niet ter goedkeuring en ondertekening aangeboden. Een medewerker ondertekende zelf met een valse naam, zodoende de schijn wekkend als had de klant zelf ondertekend.

Het onlangs in het nieuws verschenen bericht dat KPN gebruik maakt van vergaande onderzoekmethodes¸DPI, om bijvoorbeeld te zien hoeveel inkomsten zij derven doordat cliënten gebruik maken van Skype, maar waarbij zij ook de inhoud van b.v. emails kunnen lezen, heeft nog meer afbreuk gedaan aan het vertrouwen in KPN. Hoe is het mogelijk dat de Nederlandse internetgebruiker gewoon maar moet geloven dat KPN geen misbruik maakt vanDPI en dat er geen enkele daadwerkelijke bescherming bestaat van onze privacy?

Teunbosseman
Berichten: 4387
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KPN en boevenstreken

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ik begrijp je punt. Maat er wordt WEL een verbinding tot stand gebracht.

A belt naar B, bij B rinkelt de telefoon, B neemt niet op, A krijgt een verbreektoon of voicemail oid te horen.
Ik gebruikte dit vroeger om te laten weten dat ik thuis was aangekomen.

Heb het vermoeden dat o.a. KPN dit heeft dichtgetimmerd omdat niks oplevert.
Maar de reactie van KPN slaat kant nog wal, tuurlijk weten zij dit. Ze doen net alsof jij een domme geit bent......grote tegen de kleine.

Arrogantie ten top.

s6 ermee. Ben ermee opgehouden omdat alle providers dit doen en ind je sommige van die gasten door te telefoon zou trekken met hun reacties.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: KPN en boevenstreken

Ongelezen bericht door ronald g »

Betaalde je vroeger nog een x bedrag voor enkel de aansluiting dus betalen zonder ook maar gebeld te hebben is er nu het starttarief die ook bij niet opnemen al in rekening gebracht wordt. De verbinding is gemaakt als de telefoon overgaat.

ariadne
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mar 2006 12:52

Re: KPN en boevenstreken

Ongelezen bericht door ariadne »

ronald g, er wordt niet alleen starttarief in rekening gebracht. Het zijn 3 willekeurige bedragen, alledrie verschillend en meer dan alleen het starttarief, hoewel ik alledrie de keren steeds de telefoon maar 2x over heb laten gaan.
Laatst gewijzigd door ariadne op 17 mei 2011 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

ariadne
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mar 2006 12:52

Re: KPN en boevenstreken

Ongelezen bericht door ariadne »

Teunbosseman, niet alle providers doen wat KPN doet, T-Mobile beweert dat zij de omstreden methode, DPI, niet toepassen. De Opta onderzoekt momenteel of KPN zich schuldig maakt aan privacy-schending door b.v. de inhoud van emails/smsjes te lezen. Ik ben van mening dat z alleen het feit al dat KPN met deze methode de privacy van alle klanten KAN schenden, reden genoeg is het wettelijk te verbieden.

Teunbosseman
Berichten: 4387
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KPN en boevenstreken

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ariadne schreef:Teunbosseman, niet alle providers doen wat KPN doet, T-Mobile beweert dat zij de omstreden methode, DPI, niet toepassen. De Opta onderzoekt momenteel of KPN zich schuldig maakt aan privacy-schending door b.v. de inhoud van emails/smsjes te lezen. Ik ben van mening dat z alleen het feit al dat KPN met deze methode de privacy van alle klanten KAN schenden, reden genoeg is het wettelijk te verbieden.

@ariadne

Ik doelde nergens op DPI, staat ook geheel niet in mijn reactie vermeld, maar op de kosten welke in rekening worden gebracht voor de verbinding ondanks dat "de andere kant" niet opneemt.

Gesloten