LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rattenplaag en Woningbouw

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Margreet1988
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:42

Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door Margreet1988 »

Goedendag,

Had een vraag. Ik woon in een studentenflat met units nu hebben wij een rat binnen in de keuken. (Ja het was een beetje een rommeltje maar dit viel afgelopen week wel mee). Maar we hebben er dus echt last van hij is nu voor de 3e keer in 2 dagen gezien. We hebben vandaag de vloer gedaan, morgen de kastjes, afval gaan we proberen elke 2-3 dagen weg te brengen (staat op balkon de prullenbak). En gif is net gestrooid.

Maar onze huismeester zei: dat we eerst de boel maar eens schoon moesten maken en dan over 2 weken maar weer melden als we er nog last van hebben.
Maar die rat is ca 30 cm groot.
Mag de woningbouw dit zeggen of moeten ze gelijk actie ondernemen.
Ik weet dat ca 1 maand geleden een dode rat in de kelder (fietsen) lag, en deze door de huismeester is opgeruimd. En dat er op meerdere plekken in de flat verschillende ratten worden gezien. (van medebewoners aan de andere kant van de flat)

Mag de huismeester zeggen Jullie probleem, ruim de boel eerst maar op en als je er over 2 weken nog last van heeft dan ga ik er wel pas wat aan doen. Of moet die gelijk actie onder nemen.

Vermoed dat het de bruine rat is. Maar zwarte is ook wel eens gezien (straat heeft ca 1 jaar open gelegen, ca 1 maand geleden laatste keer het riool).

(even voor het overzicht: het is een studentenflat met ca 250 studenten over units van 3 of 4 personen, Muizen: redelijke plaag, ze zitten ook in de muren).


Al vast bedankt voor het antwoorden.

margreet

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Geen idee of het mag, maar kan me het wel voorstellen dat
hij dat zegt en vooral omdat het een rommeltje was.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je huis goor is dan komt er ongedierte op af, logisch.
Goed schoonhouden en geen eten open en bloot laten slingere en je probleem is ws opgelost.

ik ga dus mee in het advies van de huismeester.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door ppp333333 »

en net als een kat of hond kun je een rat ook als huisdier hebben
als je er maar goed voor zorgt

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door ppp333333 »

zitten er veel ratten margreet???

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ppp333333 schreef:zitten er veel ratten margreet???
Even lezen dan zie je dat het om 1 rat gaat. :wink:
ppp333333 schreef:en net als een kat of hond kun je een rat ook als huisdier hebben
als je er maar goed voor zorgt
Klopt en als je maar zorgt voor genoeg etensresten en rotzooi op de grond dan hoef je die zelfs nog niet aan te schaffen die komen dan vanzelf naar je toe.

Margreet1988
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:42

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door Margreet1988 »

Chocomelk schreef:Geen idee of het mag, maar kan me het wel voorstellen dat
hij dat zegt en vooral omdat het een rommeltje was.

De keuken is rommelig maar niet zo goor, er liggen wel eens kruimels en zeg niet dat er elke week achter de fornuis schoon wordt gemaakt. Maar de vloer minmaal eens per week.

Maar is niet altijd zo dat het een rommel bij studenten is (vorig jaar in een andere stad gewoont en daar hadden we geen last van ongedierte op af en toe een zilvervliesbeestje)

Maar wij wonen op de 6e etage, dus als wij als enige last zouden hebben vind ik het heel raar.

Het zijn zijn er meer. Wij hebben er nu 1 die steeds binnen komt, maar van de week zijn er 3 waargenomen op het balkontje. En we hebben daar verder op 1 afvalzak en 2 kraten (leeg) bier staan. Dus snappen het ook niet.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ TS en hoe is het bij de buren op de balkonnetjes gesteld ?
Komen ze daar niet vanaf ?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als de huismeester al zegt dat jullie moeten schoonmaken zal het er wel niet zo fris zijn.

Margreet1988
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:42

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door Margreet1988 »

Chocomelk schreef:@ TS en hoe is het bij de buren op de balkonnetjes gesteld ?
Komen ze daar niet vanaf ?
Dan moeten ze van benden komen (ik woon in een unit met 4) dus 2 kamers, balkon tussen de kamers met de keuken 2 kamers.

Dus hoe ze boven komen geen idee.
sephora30 schreef:Als de huismeester al zegt dat jullie moeten schoonmaken zal het er wel niet zo fris zijn.
Dat roept hij altijd. ook voordat die komt kijken. En op dat moment stonden er net 2 vuilniszakken buiten. En de vloer moest nog gedaan worden. Veder valt het best wel mee, vooral als ik zie hoe het in sommige andere units is. (of het is daar gewoon te smerig ook voor ratten)

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zoals ik het lees is het balkon één groot afval depot, hier komen ratten en ander ongedierte op af, katten klauwen de asvat zakken open de ratten gaan wroeten in het vuilnis en al snel komt de hele familie rat zich volvreten aan jullie vuilnis,

Vuilniszakken moet je nooit buiten zetten, direct opruimen in de vuilcontainer,

Wanneer jullie keuken een vette en stinkende bende is ruiken de beesten dit al snel en komen graag even bij jullie op bezoek, in de hoop een maaltje te vinden achter het gasfornuis of koelkast, vuil trekt vuil aan,

Wanneer alles netjes en schoon is in huis verdwijnen de ratten wel weer omdat er niks meer te vinden is voor de beesten, wel is het raadzaam om vergif neer te leggen, ratten kunnen ziekte's overdragen en zijn verre van schoon,

Jullie hebben het zelf in de hand,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

luna01
Berichten: 158
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door luna01 »

Toch vind ik het vreemd en denk bij ''vergeten'' vuilniszakken aan dikke vliegen en maden. Hebben jullie daar geen last van ?

Succes met de boel schoonmaken/schoonhouden, als er niets te halen valt...nu ja...dit is al vaker gezegt. Heb het idee dat het met die open straat te maken heeft EN onderschat die muizen niet tussen de muren. Dat kon nog wel eens een grotere ramp worden.....

Brrr...succes !

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door manondoris »

weet je dat ratten de ziekte van weil overbrengen op de mens,ieieieieiiiiii moet je toch niet aan denken brrrrrrr .hygiene is het aller aller belangrijkst. die studenten moeten is van hun luie gat afkomen en de boel eens gewoon netjes houden .over het algemeen zijn het groote viespeuken. :(

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef:weet je dat ratten de ziekte van weil overbrengen op de mens,ieieieieiiiiii moet je toch niet aan denken brrrrrrr .hygiene is het aller aller belangrijkst. die studenten moeten is van hun luie gat afkomen en de boel eens gewoon netjes houden .over het algemeen zijn het groote viespeuken. :(
hoe kom je daar bij :lol: :lol:
studenten zijn op schoonmaak gebied gewoon smeerlappen, :lol:

succes met schoonmaken

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als je goed leest dan gaat het over 1 rat, topic heet
Rattenplaag en woningbouw.
:mrgreen:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door sephora30 »

De vuilniszakken worden niet "vergeten" jullie zijn gewoon te beroerd om ze weg te gooien.

Lijkt me stug dat als je huis schoon is je last hebt van ratten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:
Lijkt me stug dat als je huis schoon is je last hebt van ratten.

Lijkt mij ook als je het schoon hebt komt er geen rat :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Margreet1988 schreef: Dat roept hij altijd. ook voordat die komt kijken. En op dat moment stonden er net 2 vuilniszakken buiten. En de vloer moest nog gedaan worden. Veder valt het best wel mee, vooral als ik zie hoe het in sommige andere units is. (of het is daar gewoon te smerig ook voor ratten)
Dat kan ik begrijpen dat hij dat roept, jij vindt 2 vuilniszakken op het balkon dus helemaal normaal, er hoort geen enkele vuilniszak op een balkon te staan.
Alleen het idee al, vorige week toen het zo lekker warm buiten was, zal lekker broeien buiten die vuilniszakken op het balkon, bah. :roll:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Rattenplaag en Woningbouw

Ongelezen bericht door manondoris »

piuuuuk!!!! word al misselijk als ik dit hier allemaal lees :shock:

Gesloten