LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BDR Containerreiniging

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
renegade66

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door renegade66 »

dat mensen hier nog steeds intrappen. er zijn al jaren ontzettend veel klachten over bdr, kcr, solvere, en weet ik veel wat voor namen ze allemaal hebben.
kwestie van ff kijken via google en de pagina's vliegen je om de oren.

maar oké, hier is wel wat tegen te doen.
Ik ben er ook ingetrapt.
Vrolijke jongelui aan de deur met een goed verhaal.
Augustus 2010 ingestapt. Inmiddels is de gft bak 2 x gereinigd de grijze kliko nooit.
Schriftelijk beklag doen heeft ook geen zin. Alleen antwoord in de zin van "u moet ons in de gelegenheid stellen onze fouten te herstellen" !
Hierna nooit meer iets gezien of gehoord. Vandaag weer gebeld voor de bevestiging van de opzegging.
Ben benieuwd.
Naar mijn betaalde geld kan ik natuurlijk fluiten. Enfin, weer een goede duurbetaalde les om niets aan de deur af te nemen
de bakken zijn sinds augustus 2010 maar 2x bakken gereinigd.
volgens hun moet je ze de kans geven hun fout te herstellen.
ze hebben hier lang genoeg over gedaan en die fout kunnen ze niet herstellen.
de enige manier om te herstellen is om je bakken 8 maanden lang gratis te reinigen.
dit gaan ze niet doen.

schrijf ze een brief waarin je aangeeft een compensatie voor die 8 maanden eist.
dit door dus die maanden gratis reinigen of je geld voor die maanden terug.
indien ze hier niet mee akkoord gaan wordt het contract per direct verbroken wegens wanprestatie.
willen ze hier niet mee instemmen kun je ze mededelen dat je een incassobureau zult inschakelen om het betaalde terug te eisen.
desnoods zul je een rechtszaak tegen ze aanspannen en daarbij mededelen dat alle gemaakte kosten voor hun rekening zullen komen.

indien geen reactie binnen 14 dagen beschouw je de brief als akkoord en komt het contract te vervallen en hebben ze 5 werkdagen de tijd het teveel betaalde terug te storten op jou reknr.

dit geld natuurlijk ook voor rwjblom. en alle toekomstige klachten.
Laatst gewijzigd door renegade66 op 20 mei 2011 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

rienklok

Ongelezen bericht door rienklok »

Moet toch een enorme voldoening geven om voor dat bedrijf te werken. Kom je s ávonds thuis, voeten op de tafel, biertje, vertellen over een drukke dag waar je weer tig mensen belazerd hebt.
Einde van de maand je salaris incasseren,
Dat je s 'morgens nog in de spiegel durft te kijken, of je kinderen eten te geven,
wetende de ellende die je andere berokkent. Of kun je dan je geweten sussen met "ik krijg oök alleen maar opdracht?
Dit moet toch een enorm voldaan gevoel geven.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Moet toch een enorme voldoening geven om voor dat bedrijf te werken. Kom je s ávonds thuis, voeten op de tafel, biertje, vertellen over een drukke dag waar je weer tig mensen belazerd hebt.
Einde van de maand je salaris incasseren,
Dat je s 'morgens nog in de spiegel durft te kijken, of je kinderen eten te geven,
wetende de ellende die je andere berokkent. Of kun je dan je geweten sussen met "ik krijg oök alleen maar opdracht?
Dit moet toch een enorm voldaan gevoel geven.
ik hoop dat dit niet voor mij bedoeld is, maar voor degene die daar werken? :lol: :lol:

rienklok

Ongelezen bericht door rienklok »

Natuurlijk is dit niet voor u bedoelt, maar het probleem schijnt zich op te lossen......
Telefonisch zijn ze alleen nog mobiel te bereiken. Rekening niet betaald??????
Of zouden ze de conatainers bij de KPN ook (niet) gereinigd hebben

jackyv

Ongelezen bericht door jackyv »

Inmiddels hebben we vandaag UCS hier in Eindhoven aangetroffen. Mijn moeder en ik zijn er ingetuind, maar binnen zeven dagen hebben we het recht om het contract te annuleren. BDR hebben we jaren gehad, soms was het wel schoongemaakt, vaker niet. Besloten ook om dat vandaag maar es te beeindigen.
Er kan volgens mij niets meer automatisch verlengd worden. Dacht dat de wet toch wel hierop veranderd is, maar de heren in Den Haag regelen weinig op het gebied van bedrijven die de zaak oplichten.

Jackyv

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@
Er kan volgens mij niets meer automatisch verlengd worden.
Dat klopt! Maar pas vanaf 1-1-2012.

Maxiem.

Martien1983

Ongelezen bericht door Martien1983 »

een paar dagen geladen is er iemand van BDR bij mijn moeder langs geweest. formulier werd ingevuld incl. rekening nummer van mijn moeder, ze zag er echter toch vanaf en heeft het formulier niet getekend. een kopietje werd bij mijn moeder achter gelaten en het origineel werd door de desbetreffende meneer meegenomen en zou hij weg gooien.

vanmorgen kreeg mijn moeder bericht dat ze een contract had afgesloten... BDR gebeld en de mevrouw aan de lijn gaf aan dat zij toch echt een getekend exemplaar van het contract hebben ontvangen.. terwijl mijn moeder de kopie van het niet ondertekende contract voor zich heeft liggen.. De mevrouw van BDR vroeg zelfs of mijn moeder een kopie van haar identiteitsbewijs wilde opsturen om te bewijzen dat de handtekening op het contract niet van haar is.. te gek voor woorden! dit gaat uiteraard niet gebeuren!

rekening nummer van BDR geblokkeerd zodat ze niets kunnen innen van de rekening..
word vervolgd...

anne1957

Ongelezen bericht door anne1957 »

na ontvangst van de factuur voor de periode 1 juli 2011 t/m 30 juni 2012 heb ik op 26 juli 2011 betaald via mijn zakenrekening. Kort daarna ontving ik een herinnering met 2,50 administratiekosten met de opmerking als ik al had betaald deze herinnering als niet verzonden mocht beschouwen. Weggegooid dus.

U raad het al, vorige week ontving ik een aanmaning met opnieuw 2,50 administratiekosten. Nog afgezien van het feit dat ze het gehele jaar onze containers niet hebben gereinigd hebben ze ook de boekhouding niet op orde. Toch maar eens gebeld en uitgelegd dat ik heb betaald, maar dat ze kennelijk niet op factuurnummer betalingen afboeken, maar op naam en dat daarom mijn factuur nog steeds openstaat.

Men vroeg mij een kopie op te sturen van het bankafschrift en ik heb gezegd dat ik toch niet voor hun aan het werk hoefde en portikosten moet maken en dat ze het eenvoudig even na konden zien in de administratie op ze op die datum een betaling hadden ontvangen van mijn zakelijke bankrekening.

Dat konden ze niet doen zeiden ze en ik zou aanmaningen blijven ontvangen als ik geen betalingsbewijs zou opsturen. Ik heb geantwoord dat we elkaar dan waarschijnlijk wel voor de rechtbank zullen treffen wegens wanprestatie (niet reinigen containers) en een ondeugdelijke boekhouding.

Wat een prutsers zeg!!!

fredgreven

Ongelezen bericht door fredgreven »

Tja, ook in Scheemda zijn deze mensen actief geweest. contract afgetroggeld bij oude nietswetende mevrouw door UCS, na drie maanden contract doorgegeven aan BDR.
navraag gedaan bij politie, in verband met aangifte van oplichting. Contract wordt niet nagekomen door bedrijf, wordt niets schoongemaakt, dus contract kan worden beeindigd volgens mij..

MAXIEM

@

Je moet dit bedrijf eerst formeel, schriftelijk en aangetekend, in gebreke stellen. Als zij daarna nog niet de afgesproken dienst uitvoeren, dan kun je het kontrakt eenzijdig opzeggen. Doe dat ook aangetekend en met bewijs van ontvangst of middels een fax.

Maxiem.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Men moet een ingebrekestelling natuurlijk niet aangetekend versturen, want dat staat niet in de wet en indien het in de AV staat is deze naar vaste rechtspraak onredelijk bezwarend omdat de tegenpartij daarmee op kosten wordt gejaagd.

Mans

Ongelezen bericht door Mans »

Vraag kreeg een nota van BDR ,
volgende gedaan een brief op gesteld en uit gelegd dat ik na 2 jaar betalen zonder geleverde diensten op zeggen wilde,
kreeg een reactie dat contract beeind zou zijn 27-11-2012
en of ik dan wel even voor komend jaar wilde betalen ,
ik heb gebeld en uit gelegd dat ik niet akoord ging aangezien ik al 2 jaar betaald had voor geen geleverde diensten en niet van plan was nog weer een jaar te betalen. de pers aan aandere kant van de tel dat na mijn menig ik netjes genoeg was geweest en het nu als af gehandeld beschouw.
de dame zei dat als er geen stikkers op container ziiten er niet schoon gemaakt kan worden en daardoor ik niet gelegenheid zou geven voor diensten te leveren . ik had brief aan getekend verstuurdvoor 27-9-2011.
kan ik hier iets mee als men wel incasso zal sturen??

MAXIEM

alfatrion
moet
Wat een mierenneukerij! Het advies is: "moet", omdat je anders zelf geen bewijs hebt, dat je dit bedrijf in gebreke hebt gesteld.

Met collegiale groet, Maxiem.

alfatrion

MAXIEM schreef:Wat een mierenneukerij!
Het kost een vermogen en is vaak overbodig, maar dat is natuurlijk een detail.
MAXIEM schreef:Het advies is: "moet", omdat je anders zelf geen bewijs hebt, dat je dit bedrijf in gebreke hebt gesteld.
Het klinkt misschien vreemd, maar ik kies er meestal voor om een vraag te stellen. Daarop wordt toch meestal gereageerd.

MAXIEM

alfatrion

Een reaktie die aangeeft, dat je deze keer toch echt de plank misslaat. Mijn advies kun je volgen of niet volgen en mijn ervaring is dat de hulpvragende TSer meestal mijn advies volgt.

alfatrion

MAXIEM schreef:Een reaktie die aangeeft, dat je deze keer toch echt de plank misslaat.
Ik moet zeker weer even de Jurofoon bellen?
MAXIEM schreef:Mijn advies kun je volgen of niet volgen en mijn ervaring is dat de hulpvragende TSer meestal mijn advies volgt.
Je maakt ze dan ook wijs dat het wettelijk verplicht is.

MAXIEM

alfatrion

Het heeft geen enkele zin om ouwe koeien uit de sloot te halen. Waar het om gaat is, dat de TS'er een goed advies krijgt. Hij mag vervolgens zelf kiezen welk advies hij gaat opvolgen. De adviseur staat daar buiten.

alfatrion

MAXIEM schreef:Het heeft geen enkele zin om ouwe koeien uit de sloot te halen.
Ik lees hier dat ik de écht plank mis zou slaan, zonder verdere toelichting. Kennelijk moet ik me daarvoor wenden tot een ander.
MAXIEM schreef:Waar het om gaat is, dat de TS'er een goed advies krijgt.
Een goed advies bevat geen informatie die feitelijk onjuist is.

walthanas

Ongelezen bericht door walthanas »

Vandaag kregen wij hier in Eindhoven ook een colporteur van UCS (uwcontainerschoon) aan de deur.

Buiten het feit dat we heel duidelijk op de deur hebben staan dat colporteurs beter weg kunnen blijven, probeerde de jongeman in zijn praatje de indruk te wekken dat het schoonmaken in samenwerking met de gemeente Eindhoven gebeurde. Enig doorvragen maakte al snel de gaten in zijn dubieuze verhaal zichtbaar, en ik heb hem aangegeven geen interesse te hebben en de deur voor zijn neus gesloten.

Ik heb daarna meteen de gemeente Eindhoven gebeld, en jawel hoor, de gemeente wist van niks. Daarna een klacht (met alle informatie over het bedrijf en de colporteur) ingediend bij de dienst stadstoezicht, die dat verder zouden op pakken.

Meteen ook even de buren op de hoogte gesteld van de manier waarop deze lui de boel proberen te flessen, en hun aangeraden gebruik te maken van de mogelijkheid om de al getekende contracten binnen de colportagetermijn te ontbinden.

walthanas

Ongelezen bericht door walthanas »

Inmiddels heb ik een reactie gekregen op mijn bericht aan UCS.
Allereerst blijkt daaruit dat het contactformulier naar het emailadres [email protected] is gegaan. Familyalert.nl is volgens de website een beveiligingsbedrijf dat in Almere is gevestigd. De reactie die op onze klacht over colportage terug komt blijkt echter van [email protected]. Natuurlijk is fa-installatiegroep.nl (staat FA voor FamilyAlert?) ook een beveiligingsbedrijf met een adres in Oud-Beijerland.

Daarmee is de cirkel weer rond, want daar kwam KCR natuurlijk ook vandaan.

De grootste grap is echter de reactie zelf. Er wordt natuurlijk helemaal niet ingegaan op de klacht zelf maar doodleuk dit bericht gepapagaaid:

Geachte heer/mevr,

U kunt uitsluitend opzeggen per post of per fax.
Zie algemene voorwaarden 2.1 op de achterzijde van het gele formulier.

Wat een stelletje prutsers!

Maar goed, voor mensen die bij KCR/UCS bot vangen is het natuurlijk een kleine moeite om naar de bovenstaande websites te gaan en daar via het contact tab het telefoonnummer en adres van deze firma's boven water te krijgen.

Gesloten