LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 dezelfde verzekeringen bij verschillende maatschappijen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sterrelinda
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2011 13:15

2 dezelfde verzekeringen bij verschillende maatschappijen

Ongelezen bericht door sterrelinda »

We zijn er per ongeluk achter gekomen dat we 2 dezelfde verzekeringen betalen bij verschillende maatschappijen. Sinds 1998 betalen we bij Nationale Nederlanden Opstal, inboedel en aansprakelijkheidsverzekering. In 2005 wilden we de overstap maken naar Achmea. Zij zouden de verzekeringen opzeggen bij NN. Zij hebben dit verzuimd met als gevolg dat wij sinds 2005 ook exact dezelfde verzekering betalen bij Achmea. Omdat het om relatief kleine bedragen zijn die bovendien automatisch worden afgeschreven zijn wij hier pas achter gekomen. Moet Achmea ons nu restitutie geven en voor hoeveel jaar? We kunnen er moeilijk achter komen of hiet wettelijk afspraken over zijn gemaakt. Je kunt immers maar bij 1 maatschappij schades declareren dus wij hebben er geen enkel belang bij om dit bij 2 verschillende maatschappijen in te dienen. Er is dus bij Achmea ook nooit iets ingediend. Ik zou graag advies hebben over vervolstappen die ik eventueel kan ondernemen.

stofzuigertje

Re: 2 dezelfde verzekeringen bij verschillende maatschappijen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

5 jaren is wel erg slecht controleren van je bank afschriften.
Gewoon de verzekering die het eerste afloopt opzeggen.
En omdat Achmea niet de beloofde opzeggen bij NN heeft gedaan zou ik die eruit gooien.
Beter is om zelf op te zeggen of dit te controleren.
Wie werkt kan fouten maken en heeft U het juiste Polis nummer van NN doorgegeven?

Ook was het vroeger zo dat je vaak voor 5 of 10 jaren vast zat dus was deze wel op te zeggen???

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: 2 dezelfde verzekeringen bij verschillende maatschappijen

Ongelezen bericht door Leojes30 »

met de nieuwe wet kun je inderdaad ieder jaar opzeggen,

Ben het eens met stofzuigertje, 6 jaar is wel ook voor een deel je eigen schuld. je krijgt toch ook ieder jaar je polis. Dus restitutie , ik zou het niet weten. Ik zou het sowieso wel proberen.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: 2 dezelfde verzekeringen bij verschillende maatschappijen

Ongelezen bericht door Martijn T »

allereerst had u zelf uiteraard id gaten moeten houden of de verzekering beëindigd werd. Dat is niet gebeurd. Aan de andere kant is het waarschijnlijk zo dat de Achmea verzekeraar (welk onderdeel?? Direct writer denk ik, want Avéro achmea werkt alleen met tussenpersonen) de opzegging niet verstuurd heeft, of de verkeerde einddatum, gebruikt heeft.
Het is verstandig Achmea te vragen de teveel betaalde premie (mits exact dezelfde bedragen en dekking, anders is er sprake van co-assurantie geweest waardoor ze weer risico hebben gelopen) terug te storten. Ik denk niet dat je de volle 5 jaar krijgt.
Misschien kunt u uw tussenpersoon vragen welke verzekeraar/verzekering hij u aan kan bevelen?
"met de nieuwe wet kun je inderdaad ieder jaar opzeggen,"
niet helemaal correct. Indien een 5 jaarscontract voor 1-3-2010 verlengd is met automatisch 5 jaar zit je daar tot 5 jaar na die verlengingsdatum aan vast. Het is misschien wel mogelijk om een omzetting naar jaarcontract aan te vragen. Dat hangt af vd verzekeraar en wanneer de polis ingegaan is.

Gesloten