Iedereen mag hier echter wel zijn mening op geven
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dus, ik ben eergisteren gevallen met de fiets en mijn rechter hand heeft wel enkele "diepere" schaafwonden (na de val was het wit, vlees dus?)
Nu 2 dagen later heeft mijn moeder er wat zalf en ontsmetting (met verband enzo) opgedaan maar deze middag vond mijn moeder mijn hand te dik staan dus naar de dokter geweest.
Die vertelde dat er zich reeds een bacterie onder de wonde bevond (lichtjes rood rondom de wonde) en dat die verder mijn bloed kon doordringen en naar mijn hart gaan..
De dokter schreef mij dus antibiotica voor (Staphycid 500mg) voor, nu ben ik zeker geen voorstander van antibiotica en heb ik dit ook nooit eerder genomen (heb eigenlijk "nooit" eerder medicatie of pilletjes genomen, altijd homeopathie, kruiden,... gewoon mijn lichaam zelf laten genezen eigenlijk)
Dus heel graag had ik geweten wat alternatieven zijn qua verzorging op basis van natuurlijke middelen,...
Ook vroeg ik mij af wat jullie zouden doen in mijn plaats want ik wil natuurlijk ook niet dood (dat beweerden ze toch dat het kan gebeuren als ik geen antibiotica neem of dat ik op zijn minst naar het ziekenhuis zou moeten en zwaardere antibiotica ging toegediend krijgen.. :S )
Er moet toch zeker wel een dokter/homeopaat/natuurlijke dokter/... zijn die mijn "iets ergere schaafwonde" kan genezen zonder antibiotica??
Al moet ik een soort biologische groente eten/zalf smeren/wat dan ook maar ik ben ECHT geen voorstander van antibiotica (het alles genezende geneesmiddel dat tegenwoordig voor alles wordt voorgeschreven maar eigenlijk vergif is in mijn ogen?) (staat zelf een vergif-symbool op de verpakking)
En ga ik dan echt in het ziekenhuis belanden en wat volgt... als ik dit niet neem?
Alvast heel erg bedankt en hopelijk kent iemand hier meer van.
Mvg