Wij zijn wegens grote mistanden jaren geleden overgestapt van de Rabo naar de ABN, waar we gelukkig bankieren.
Nu hebben wij bij de rabobank wel een spaarloonregeling lopen.
Die is niet door ons geopend, maar door onze werkgevers.
Wij willen zelf niets meer met de RABO te maken hebben, en vinden dit prima:
Bedrijf stort geld, rabo stort zonder wat te melden de vrijgekomen gelden naar de tegenrekening bij de ABN
Nu lopen ze al jaren te zeuren om onze ID
Daar zouden we dan mee langs moeten onder kantoortijden natuurlijk....
Uit eindelijk hebben ze mijn schoonmoeder gebeld en gevraagd om ons mobiele nummer (hoezo privacy?)
ze blijven bellen, en uiteindelijk heeft mijn vrouw toegezegd een kopie door de brievenbus te doen.
Die is echter te klein, en ze kon onverrichte zaken weer terug met haar ID.
Het klinkt misschien als van een mug een olifant maken, maar gezien de ellende waar ze ons mee hebben opgescheept toen we trouwden en 2 jaar later toen we verhuisden zijn we nog lang niet vergeten!
Mijn vraag:
Heeft een bank in deze situatie eigenlijk wel een kopie ID nodig?
Zijn ze dat wettelijk verplicht? Daar wordt namelijk mee geschermd, terwijl we bij de abn en een andere bank nog nooit een ID hebben moeten overhandigen...
Wie kan licht in de duisternis laten schijnen?
alvast bedankt voor jullie reactie
marco
