LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderen krijgen geen ziekte

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
snepke

Re: kinderen krijgen geen ziekte

Ongelezen bericht door snepke »

evdbeek99 schreef:Rijk en goede genen gaan niet echt samen.

Wat wel samen gaat met rijk is egoistisch, zelf verrijkend egocentrisch een slecht voor het milieu. Nee die natuurlijke selectie van jouw kan mijn rug op.

Over natuurlijk selectie gesproken, jij hebt niet gered of wel? Want uiteindelijk draaid het om het voortbestaan van ons soort. En ja dat is dus voortplanting.
Dat heb je mooi verwoord,je hebt volkomen gelijk.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

evdbeek99 schreef:Rijk en goede genen gaan niet echt samen.

Wat wel samen gaat met rijk is egoistisch, zelf verrijkend egocentrisch een slecht voor het milieu. Nee die natuurlijke selectie van jouw kan mijn rug op.

Over natuurlijk selectie gesproken, jij hebt niet gered of wel? Want uiteindelijk draaid het om het voortbestaan van ons soort. En ja dat is dus voortplanting.
Waauw mooi gesproken, je hebt 100% gelijk !

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik ben dit toch echt met absolute verbazing aan het volgen en wil daar een aantal dingen over melden:

1) kinderen krijgen is inderdaad geen ziekte. De kinderen die geboren worden kunnen echter wel ziek worden. Nu kun je wel stellen dat ouders daar veraontwoordelijk voor zijn, maar dat zijn ze dan ook van iedereen, iedereen is immers geboren. Daarnaast zijn ook complicaties bij de moeder mogelijk, ook al heeft deze vrouw in kwestie gekozen voor kinderen is ze bij complicaties nog steeds echt ziek.
2) Jonge mensen gaan ons niet alleen later betalen, ze gaan ons ook verzorgen.
3) op het moment dat je alleen maar wilt betalen voor de dingen die je feitelijk zelf gebruikt ben je al 10 keer overstroomd. Een sociaal stelsel heeft het voordeel dat als je iets krijgt of in een situeite verkeerd dat anderen daar aan meebetalen, maar dat moet je zelf ook doen. Iemand die dus niet zegt, ik wil niet mee betalen aan kinderen, moet zich misshcien realiseren dat zij later ook geen recht hebben op gesubsideerde zorg die die kinderen dan zijn aan betalen.(volgens hun eigen redenering dus)

Ijk vind wel dat ouders een bepaalde verantwoordelijkheid moeten nemen, als je situatie echt schrijnend is is het misschien verstandig de keus voor kinderen uit te stellen of aan te passen, maar dan meer voor jezelf of het kind.

Kom nou mensen, een sociale samenleving begint bij jezelf.

Overigens, ik heb bewust geen kinderen.

Trudy

snepke

trudy81 schreef:
Dat is je goed recht,
We horen jou toch niet klagen ,dat je "moet" meebetalen aan andermans kinderen.

TS is verzuurd en gunt een ander niets van wat zij/hij zelf niet krijgt.
Schaf een hond of een kat aan,misschien wordt je dan wat menselijker.
Het komt nu over alsof je de hele mensheid haat.

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

Dat is je goed recht,
precies, ik denk: zet het er even bij om te laten horen dat ook mensen zonder kinderen het normaal vinden dat we voor elkaar mee betalen.

Trudy

Chocomelk

snepke schreef:
trudy81 schreef:
Dat is je goed recht,

TS is verzuurd en gunt een ander niets van wat zij/hij zelf niet krijgt.
Schaf een hond of een kat aan,misschien wordt je dan wat menselijker.
Het komt nu over alsof je de hele mensheid haat.

Oei oei, kan/wil niet voor een kind zorgen, kan zo iemand wel voor een
huisdier zorgen !?

FdeKat

Ongelezen bericht door FdeKat »

dhc schreef:
vogels schreef:
sephora30 schreef:Ben het eens met dhc. Onzinnige en nutteloze discussie.
Hoezo? Geloof het of niet, maar zaken als kinderbijslag, toeslagen enz. gaan de komende decennia echt op de schop. Over enkele decennia is waarschijnlijk de AOW ook afgeschaft en wordt het ieders eigen verantwoordelijkheid voor je ouwe dag te zorgen d.m.v. verzekeringen.
Heb jij een glazen bol?
Zo niet, ga ik er maar vanuit dat je een beetje voorbarig bent..
Zo en nu ga ik van mijn weekend genieten ipv participeren in een kul-topic.

Ik ben bang dat je daar geen glazen bol voor nodig hebt.
De Politiek stuurt al in die richting immers ' AOW wordt immers onbetaalbaar'
dat roept men al jaren.

Wat ga je straks dus krijgen?
- heb je nog inwonende volwassen kinderen (bijvoorbeeld die je helpen te verzorgen en zo) en is het gezinsinkomen hoger dan 1200 netto dan zal de Staat zich niet meer geroepen worden om de AOW uit te keren want in hun ogen moet een gezin wat je dus vormt met je volwassen kind op dat ogenblik in staat kunnen zijn om rond te kunnen komen.

- heb je pensioen opgebouwd via je werk dan zal dat worden verrekend met je AOW. MAW je zult worden gekort op je AOW omdat je al zelf in je inkomen door Pensioen gelden kunt voorzien

Ik ben van mening dat dit binnen 20 jaar zo zal zijn.
En hiervoor heb ik geen glazenbol nodig, langzaam aan wordt al die richting opgeduwd. Met baby-stapjes zodat het volk er geen erg in heeft.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

FdeKat schreef:

Ik ben van mening dat dit binnen 20 jaar zo zal zijn.
.

Dat het eens aan de orde zal zijn...ja maar over 20 jaar....denk het toch niet.

ciske

vogels schreef:
Oké, jij je zin: over 30 jaar, langer zal het niet duren.
:lol: okee ik maak er 40 jaar van.

Chocomelk

@ Vogels dus jij verkondigt hier dat de werkende persoon 'gestraft' gaat worden als je in de AOW komt !?

Kunnen de mensen nu beter geen geld meer in een pensioen stoppen maar in die ouwe sok.

snepke

Nee joh,, dat gaat naar Griekenland,zodat ze met hun 50e met pensioen kunnen.
Die lachen zich een deuk,wij betalen voor hun

ciske

snepke schreef:Nee joh,, dat gaat naar Griekenland,zodat ze met hun 50e met pensioen kunnen.
Die lachen zich een deuk,wij betalen voor hun
Das nog niet zeker was gisteren op de buis.

snepke

Ik wil wedden dat ze toch weer geld krijgen, en wij moeten dan weer bezuinigen

ciske

snepke schreef:Ik wil wedden dat ze toch weer geld krijgen, en wij moeten dan weer bezuinigen
ja helaas denk ik dat je gelijk krijgt, we doen er niks tegen.

jeani

Ongelezen bericht door jeani »

pfffff, ook mensen die mss een geestelijk verstandelijk gehandicapd kind hebben hier..... wel een keuze... maar absoluut niet dit ?kids die niet kunnen bijverdienen, als ze17of 18 zijn.......maar wel alles zelf kunnen dokken?? en waarvan???130 euro wajong omdat ze toevallig tot hun 2o naar een speciale school moeten!!! geen bijbaantje kunnen vinden ..hoe graag ze ook willen?? maar alleen al die stempel hebben??? geen ouder die daar om vraagt laat staan kind.... 18....... alles vervalt.... maar er is tig wat betaalt moet worden he. lach er maar om!!!! .......knijp je handen dicht dat je een gezond kind hebt!!!!

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik ben het met een aantal dingen die hier gezegd worden wel eens...

de geldkraan dicht voor mensen die in het buitenland wonen en als de mensen goed verdienen 4x modaal,stopzetten en dan ook alle tegemoetkomingen ,weet niet wat je allemaal krijgt?

ik heb zelf ook geen kinderen,maar ik heb niks te zeggen,ik maak geen gebruik van kraamdingen,geen besnijdenis,plaswekkers etc,maar ben wel chronisch ziek,dus ik ben hier voor ts ook een kostenpost?
of wil je daar ook onderscheid in gaan maken?
ik heb er niet voor gekozen?

en ja kinderen tot 18 gratis mee verzekeren.....ik zie dat nog wel veranderen,aangezien ze weer het basispakket aan willen gaan pakken.(al hoop ik het niet )

ik vind ook vogels zei dat geloof ik ,of iemand anders,sorry.
sommige zien niet in wat kinderen kosten en fokken er op los,...hier zie je dat in een bepaalde wijk veel en dan heb ik over....meisjes van 19.....oh leuk kindje zo schattig...en dan nog eentje en dan lekker leven van een bijstand..want papa is dat niet anders gewend om lui rond te hangen met een joint,ik hoop dat jullie snappen over welke nationalitijd ik het dan heb?
dat moet stoppen....die weten echt niet waar ze mee beig zijn....

ik weet niet of ik kinderen kan krijgen,laatst heb ik gehoord bij een onderzoek dat ik wel een afwijking heb,mijn keus is bewust geen kinderen,maar dat is alleen omdat ik niet gezond ben en mijn man een kankergen heeft.
en dat doe ik min kind niet aan....en mezelf en de staat want ik kan er niet voor zorgen,dus dat wordt kassa op allerlei instanties....not...en als het kind later groot is ...moet het ook onderzocht worden enz enz
bewust ja dus....dus ik zeg dit niet uit rancune of weet ik veel wat,maar gewoon hoe ik erover denk...

maar ts wat wil je hier nu eigenlijk mee bereiken?
als iemand ivf krijgt is zei toch lichamelijk ziek?ze is niet in staat om zelfstandig een kindje te krijgen...te maken ,moet even een handje geholpen worden sommige....
maar ja ik wordt ookgeholpen door andere manieren..veel medicatie,fysio,veel dokters????????visa versa?

kinderen kosten een hoop geld en we kunnen zeggen je weet waar je aan begon,is ook zo,maar het lven is nu stukken duurder geworden....en de dingen kunnen veranderen in je leven....

ik vind het een nutteloze topic sorry

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

conocer schreef:Dat kinderen later voor jou zorgen is dus nu wel duidelijk gebleken klinkklare onzin; de kinder van toen plukken nu de huidige ouderen flink kaal!!!!!
Ja, dat ligt allemaal aan de kinderen. Niet aan de financiele topmannen die meer geld willen verdienen. Niet aan de grote jongens waardoor de recessie is begonnen. Dat ligt allemaal aan de kinderen.
conocer schreef:Dat kinderen alleen nog iets voor de rijken is JA. Dat is de nieuwe natuurlijke selectie.
In '14 - '18 en '40 - '45 was er ook iemand die zijn natuurlijke selectie wilde laten doorgroeien. Is ook niet zo best afgelopen volgens mij.
conocer schreef:Kinderen kosten de overheid een godsvermogen. Mensen met kinderen EISEN hun rechten op. Een recht moet je krijgen en verdienen.
Ik denk idd dat als er geen kinderen waren we er heel snel financieel bovenop waren. De overheid verspilt namelijk geen geld ofzo. Grappig dat ik je niet hoor over b.v. 2 jaar wachtgeld voor een wethouder (Idd, deze mensen mogen, nadat ze stoppen als wethouder, 2 jaar hun handje ophouden zonder sollicitatieplicht). Maar ik denk dat dat heel normaal is toch?
conocer schreef:Overigens moeten jullie allemaal het eens goed lezen want jullie halen er wel weer alleen het negatieve eruit. Prima dat jullie allemaal nageslacht op de wereld willen zetten en hiervoor ook nog bakken met toeslagen en overige financiële voordelen willen. Maar dan heeft iedereen die iets ongevraagd mankeert zeker zoveel recht op totale vergoeding voor de noodzakelijke voorzieningen, zoniet zelfs meer recht.
Waar is het positieve dan? Ik mis het denk ik. Is het positief dat ouders nu maar opeens alles zelf moeten betalen in deze tijd? Of is het positief dat je de enorme kostenpost voor de overheid ,zoals jij kinderen noemt, word uitgebreid door mensen die geen kinderen te hebben ook maar geld te gaan geven voor kinderopvang? Ik begrijp het niet helemaal.
conocer schreef:Nu weer de kinderopvang-vergoeding die gekort wordt. Beetje vreemd cirkeltje, hè?
Jullie willen dure huizen en daarvoor moeten 2 inkomens gegenereerd worden. Dus moet de overheid van alle belasting betalers de opvang van de door jullie gekozen kinderen financieren én daarmee ook het door jullie gekozen woongenot.
En jij woont in een huurhuis? Voor jou geen luxe? Of ook niet geslaagd in het vinden van een partner? Als je zo afgeeft op mensen die een beetje meer krijgen dan jou en die het waarschijnlijk ook hard nodig hebben, ben je al een tijdje gefrustreerd. Vind je dit hard overkomen, kijk dan nog eens naar je eigen tekst. Je generaliseert hier alsof iedereen maar geld krijgt, een duur huis wil, dikke auto goeie baan, behalve jij.
conocer schreef:En voordat jullie allemaal op de achterste poten gaan staan en gelijk de scheur zwaar beledigd open trekken moet je je eens verplaatsen in de alleenstaanden. Hun vaste lasten liggen even hoog als die van elk ander en moeten betaald worden uit 1 inkomen maar zij kunnen vrijwel nergens een toeslag voor krijgen. Ze worden benadeeld bij het verkrijgen van woningen, aanvragen en boeken van vakanties, noodopvang enz. Alleenstaanden mét kinderen komen daarentegen er een stuk beter vanaf.
Kun je nagaan wat de alleenstaande senior te verduren heeft. En waar blijf je dan met "de kinderen zorgen later voor de ouderen"?
Laten we dit eens omdraaien. Voordat jij je grote scheur had losgetrokken had je je beter eens kunnen verplaatsen in de situatie van een jong gezin met 2 kinderen. Hun vaste lasten liggen vaak HOGER dan die van alleenstaande senioren. Voor die EXTRA kosten, krijgen ze dan ook een toeslag. Kinderbijslag is een druppel op de gloeiende plaat. Denk je dat jij je beter gaat voelen als je 60€ per maand erbij krijgt? van mij mag je.
Er zijn genoeg buurten waar de leeftijdsgrens 45+ of 50+ is voordat je er uberhaupt mag wonen. Ik ben wel blij dat je weet dat alleenstaanden met kinderen het stukken makkelijker hebben. Vooral omdat je uit ervaring praat. Oh nee.

Bovendien, wie heeft er dan voor de vergrijzing gezorgd? Jij, als je in de jaren 60 - 70 gewoon je plicht had voldaan en wat kinderen had gemaakt, was er vrij weinig aan de hand geweest. Of generaliseer ik nu en kun je daar niks aan doen?

Ik denk dat je je diep moet schamen voor dit topic. Dat je jezelf eens moet verplaatsen in de situatie van een jong gezin. En dat je ook eens moet denken aan andere factoren (vergrijzing) voordat je je met je vinger anderen aanwijst die "schuldig" zijn. Zo ken ik er ook nog wel een paar.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou dat heb je mooi gezegd!
precies wat mensen eigenlijk haar/hem wilde zeggen denk ik ,maar he niet helemaal konden verwoorden,ik had gisteren zoveel in mijn hoofd zitten wat ik wel wilde zeggen en jij doet het .....
top! idd schamen...we betalen met zijn allen aan elkaar mee....

we betalen ook mee aan mensen die niet genoeg inkomen hebben en zorgtoelsag krijgen en huurtoeslag...
we betalen mee aan topsalarissen wat wel weg moet!!
idd je kiest zelf voor kinderen...nou ja kiezen kijken of het lukt,je hebt niks te willen.
en ja idd als je kinderen hebt,dan kom je voor veel dingen in aanmerking,soms denk ik ook,lekker dan en ik dan?maar dat is als ik even een dip dag heb!
en dan relativeer ik het weer en dan denk ik dus precies wat ik nu schrijf...
ik kost jou en jullie ook geld,sorry daarvoor,ik heb er niet voor gekozen,ben ik in jou ogen nu ook nutteloos?
want ik gebruik meer als dat ik aan ziekefonds betaal hoor,eigenrisico is al in jan op...
mar ik kan je wel vertellen dat mijn vriendin het goed had toen ze nog samen werkten nu hebben ze 3 kindjes,de laatste was niet gepland maar wel welkom ,en ze moeten echt zuinig aan doen....maar goed zegt ze ik heb er voor gekozen...
idd alles bij elkaar is het een druppel op de gloeiende plaat...als ik mijn kennisen allemaal horo die kids hebben en fam

waar ik wel van baal maar dat zijn geen kids meer...dat zijn studenten,ho!!!
sommige die er 7 jaar over doen om af te studeren omdat ze lekker lang leve de lol er van inzien,daar betalen we wel aan mee en dat moet wel nokken,maar dat is wat aparts...
en verder...uman ik ben het helemaal met je eens...

ts het zou leuk zijn als je nu ook even jezelf laat horen,we willen geen ruzie ,maar jou interpretatie op onze denkwijze,willen we ook wel horen?
wat vind jij van onze argumenten?eerlijk zijn?!

Gesloten