LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
H.G.

[b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door H.G. »

:( :twisted: Een nieuwe Citroen C3 in januari geleverd inmiddels in 9 maanden tijd 21 keer bij de dealer geweest : nieuwe remmen, nieuw stuurhuis, kapotte airbag, sluiting in airbag, gasklep vervanging, oliefilmfilter vervangen etc etc Nu moeten er weer nieuwe remmen in, het stuurhuis is wederom kapot, en tot overmaat van ramp verbruik ik 0.25l olie per maand met een kilometer gemiddelde van 1600km per maand.
Zijn er mensen met dezelfde problemen dat hoor ik graag omdat ik met een rechtzaak bezig ben om de koop te kunnen ontbinden.


hgvdven

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door hgvdven »

Ik heb een citroen C3 maar mijn autodealer Mobility Centre Den Ouden hebben mij wel heel gelukkig gemaakt.
Ze nemen deze wagen terug en ik krijg per januari 2004 een nieuwe met een minimale bijbetaling. en wel minimale bijbetaling dus u ziet ook sommige autodealers zijn mensen.

Mijn complimenten voor Automobielbedrijf Den Ouden uit Rotterdam.[/b]

Gast

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik hoop dat er in die tijd veel veranderd is, krijg namelijk binnenkort een nieuwe Citroen C3. Ik hoop de "kinderziektes"uit deze auto zijn verwijderd.
Nietermin een erg vervelende zaak.
Succes ermee, ik hoop dat het allemaal goed geregeld wordt.

Gast

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Net zoals Citroen is Peugeop een onderdeel van hetzelfde bedrijf PSA. En daar nemen ze het niet zo nauw met kwaliteit.

Het verkopen van auto's met kinderziektes is heel normaal. En dan gaat het niet om kleine zaken maar om hele grote storingen die veelal niet of niet goed verholpen kunnen worden,

Mijn ervaring met Peugeot is dramatisch. Ze zeggen gewoonweg: u heeft pech gehad. Maar oplossen? ho maar. Een andere auto? ja, maar wel met een enorme afschrijving voor een auto van een jaar oud, zo'n 50%. Misschien heeft het er mee te maken dat Nefkens de dealer is, die zijn niet zo correct.

Mocht u dus overstappen naar een ander merk: ook geen Peugeot.

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Het gaat m.i. niet aan om op basis van een of twee slechte ervaringen te melden dat bijv. Peugeot moet worden vermeden. Hele volksstammen rijden er in rond en je ziet ze lang niet zoveel langs de weg staan, om maar een ongenuanceerd standpunt in te nemen, dan Alfa's. Wel eens gezien hoeveel VW's met kapotte verlichting rondrijden. Hoeveel Mercedessen walmen vij het optrekken en hoeveel Fiats roesten? Dat men het in Frankrijk niet zo nauw neemt met de kwaliteit van het bouwen is echt wel bekend, maar sommige mensen vinden het plezierige auto's. Dat geldt ook voor Alfisten. Maar er zal altijd wel iets zijn dat te wensen overlaat. Ik hoorde onlangs van iemand die al vier keer was gestrand met zijn Alfa 156 en moest worden gered door de WW, "nou ja, maar als hij eenmaal rijdt is het wel een echte auto, een Alfa" en tegen dat argument (emotie) is weinig in te brengen, ook niet voor rationele mensen als ik, die nooit willen stranden met pech. :D

GinyM
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2004 23:08

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door GinyM »

Beste H.G.

Ons stukje staat onder C5 break. Hier worden een aantal problemen genoemd, maar er zijn er nog meer. b.v. het uitvallen van alles, zodat we midden op een rotonde met de auto terecht kwamen. Was ons dit overkomen op een tweebaans weg bij het inhalen dan was de ramp niet te overzien geweest. Wij zijn ook met een rechtzaak bezig.

hgvdven

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door hgvdven »

Ik heb inmiddels een nieuwe C3 echter hier moet wederom een nieuw stuurhuis in. Maar het goede nieuws is dat er nu een gemodifiseerde versie ingaat waar ze het afglopen 1.5 jaar aan gewerkt hebben. Het vervelende is wel dat Citroën niet alle modellen terug roept maar je moet het zelf melden. Dus als u tijdens het rijden in de stad op stenen het gevoel heb dat u pendalen rammelen en een rammelt geluid hoort ga eens naar de dealer zij kunnen kijken naar het nummer of u het oude stuurhuis in u auto heb zitten of dat het al een nieuwe versie is schijnt een nummer op te staan.

hgvdven

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door hgvdven »

even voor de duidelijkheid de oproep van hg met de klachten van de C3, moet je zo lezen dat het verhaal van een nieuwe auto van hgvdven het vervolg is van de eerste oproep hg en hgvdven is 1 persoon

Gast

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik lees niet veel klachten over de Citroen C3 maar als ik de reacties lees van HgvdVen door wordt je niet vrolijk van.
Ik heb nu de C3 een aantal weken, heb gelukkig niets gemerkt over "rammelende" pedalen, wat afkomstig blijkt te zijn van het stuurhuis.
Wel ben ik terug naar de dealer geweest voor een windruis.
Als ik boven de 60 km kwam dan begon het behoorlijk te "fluiten"zeer irritant, een monteur is meegereden en dit was zeker niet acceptabel.
Na een afspraak gemaakt te hebben en de auto een aantal uur in de garage is geweest, was het de oorzaak dat de spiegels niet goed gemonteerd waren, waardoor een kleine opening ontstond. Er is een nieuwe spiegel + rubber geplaats en het probeem was opgelost.
Verder heb ik alleen nog maar goede ervaringen. Ik hoop dat dit zo blijft.
Zo niet dan horen jullie het.
Ik vind deze forum dan ook heel interessant, zeker als je informatie hoort over bijv. het stuurhuis.
Kortom het blijft een hele leuke auto.

Gast

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Gast »

U zit in een lastig parket.
U hebt drie jaar reparatie en onderhouds garantie op uw nieuwe C3.
Art. 16 van die Bovag garantie bepaalt dat: indien de alsnog door de reperateur uit te voeren werkzaamheden niet meer mogelijk of zinvol zijn (wat bij U het geval is),U recht heeft op een schadevergoeding.
Waarschijnlijk zijn er heel veel mensen met dezelfde problemen met dat type auto.(Wat door Citroën natuurlijk niet word toegegeven).
Schroom niet om SBS-6 op te bellen,deze hebben een speciaal T.V. programma voor dit soort zaken! Of het programma, ook dat nog (KRO)
Meestal begint men dan heel anders te piepen! Het bespaart U en anderen,geld en slapeloze nachten.

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

en vergeet niet om de speciale autosites die ook met dit soort zaken bezig zijn te informeren. Zoals automening.nl en autoweek.nl forum. Je valt soms van je stoel als je ziet wat er bij bepaalde merken van wordt gebakken. Ook de grotere en bekende merken laten klanten als het er op aankomt barsten! Consumenten kom op voor je zaak. :!:

Gast

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Ben nu ruim een maand een nieuwe Citroen C3 in het bezit, en heb nog geen minuut spijt. Prima auto met alles erop en eraan.

Gast

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Prachtige auto, ben er zeer tevreden over.
Ruim een maand in het bezit van een nieuwe Citroen C3.

Jappenbak

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Jappenbak »

Rij in een Honda Cicvic van 16 jaar oud.
Heeft mij nog nooit in de steek gelaten!
Rij toch 15 dkm per jaar!
Honda, Toyota zijn gewoon de beste auto's die je kan kopen.

Japanners zijn ook veel gemotiveerder om goede producten te maken.
Zijn trots op het bedrijf waar ze werken en gaan er 200% voor.

Zie je terug in de kwaliteit!

Gast

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Een prima auto, niets mis mee tot nu toe, ruim twee maanden nieuw in bezit.

Gast

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Zijn trots op het bedrijf waar ze werken en gaan er 200% voor
jappen durven niks op eigen houtje te veranderen; aan een verandering in het productieproces gaan hele rituelen vooraf waarbij een hele afdeling betrokken wordt. Zijn net robots en daarom krijg je ook aardig constante kwaliteit 8)

tonto

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door tonto »

Rijd al 18 jaar Citroen; 6jaar BX re uit 1987, 10 jaar Xantia 18i uit 1993 en nu sinds 2 jaar Xantia 18i 16V van juni 2001. Op normale onderhoudsbeurten officiele dealer na en een waterpomp, probleemloze auto's. Daarvoor 2 x opel gereden, alleen maar ellende, nooit meer dit merk. Stond gemiddeld iedere maand bij de dealer met weer een akkefietje.
Bijzonder tevreden over Citroen, zeker war rijcomfort betreft!!

Gast

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Gast »

heb deze nu 1 1/2 jaar.

had vorige week kapotte accu.

vervangen gratis en snel ,bij wegrijden succes gewenst en sorry voor het ongemak.

ja in dealers heb je verschil .dit is mijn 5e citroen bij vdenberg in shertogenbosch! geweldige service en leuke mensen.

kortom de volgende nieuwe weer citroen bij vdenberg.

ps: dit is mijn eerste probleem met citroen in 9 jaar!! (accu)

tonto

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door tonto »

gast van 14.34 uur.

Doorgaan zo!!! :lol:

Maxiamalelengte

Re: [b]citroen C3[/b] alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Maxiamalelengte »

Wij hebben thuis een C3 van september 2002. Alleen bij de aflevering wat problemen, die overigens prima door de dealer zijn opgelost. Voor de rest alleen maar lof... :)

Gesloten