Sinds 8 jaar woon ik in een Appartementencomplex, we hebben een VvE en het Beheer word gedaan door VvE diensten Nederland http://www.vvenederland.nl/content/actueel.asp. Dit is een vreselijk slechte beheerder. Ze vragen hoge bedragen voor te weinig werkzaamheden. Om als voorbeeld te geven: de lift in ons gebouw was toe aan een nieuwe module en wat onderhoud, nu dit niet goedkoop is (ongeveer 24000 euro) moest iedere bewoner bijna 700euro bij betalen. VvE Nederland pakt 10% begeleidingskosten over dit geheel, dus 2400 euro. Het enige wat ze gedaan hebben is de financiële begeleiding, en er is 2 keer iemand een half uurtje geweest om het geheel te begeleiden.
Financieel hebben ze hun zaken ook niet in orde, als je een betalingregeling aangaat krijg je alsnog betalingherinneringen over het volledige bedrag, met in de 2e aanmaning al een waarschuwing dat er 25 euro administratieve kosten bij opkomt. Ze zijn ook erg moeilijk te bereiken, van 0900uur tot 1100uur(!). Waar ze wel erg goed in zijn is het inhuren van deurwaarders, welke kosten natuurlijk voor rekening van de bewoners komt ondanks dat in 90% van de gevallen het inhuren noodzakelijk is door hun eigen fouten.
Wij stappen zo snel mogelijk over naar een andere beheerder, dit bedrijf is absoluut dramatisch, en ik wil iedereen dan ook waarschuwen voor dit bedrijf.
Zijn er verder nog mensen met slechte ervaringen met dit bedrijf?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VvE diensten Nederland
-
Re: VvE diensten Nederland
Bel maar een keer als je wilt overstappen naar een VvE beheerder die alleen de gewerkte uren telt en niet begeleidingkosten telt over de offerte.
Ik ben van mening dat je de eigenaren niet goed kunt adviseren als je zelf belang hebt bij een zo hoog mogelijke offerte ( de genoemde 10% die meer VvE beheerders hanteren).
Ik ben van mening dat je de eigenaren niet goed kunt adviseren als je zelf belang hebt bij een zo hoog mogelijke offerte ( de genoemde 10% die meer VvE beheerders hanteren).
Zelf heb ik ook een beheerder voor VVE's. Echter bij de oprichting van het bedrijf heb ik me voorgenomen geen kleine lettertjes te hanteren en daar hou ik me nog steeds aan. Ik richt me enkel op het verlenen van service en niet op het binnenhalen van provisie op de contracten. Het zijn immers de contracten van de betrokken VVE's. Indien u meer info wenst kan u even naar mijn website kijken: [commerciële link verwijderd door de Moderator]
Hoewel al een wat oudere vraag wil ik toch even reageren. Wij hebben ook slechte ervaringen met VvE Diensten Nederland. Behoorlijk aan de prijs, bouwkundig beheer is ronduit slecht: onderhoudsplannen kloppen niet, rare adviezen, laks met (niet) oplossen van storingen. Brieven worden niet beantwoord, etc. Ik heb zo mij twijfels of het bouwkundig beheer bij VvE Diensten Nederland überhaupt door mensen met een bouwkundige/technische achtergrond wordt gevoerd. Kortom, ze lopen de kantjes eraf, maar sturen daar wel vette nota's voor. VvE Diensten Nederland is GEEN aanrader.
Onze VvE is op zoek naar een vervanger. Als iemand goede ervaringen met een andere VvE beheerder heeft ...
Onze VvE is op zoek naar een vervanger. Als iemand goede ervaringen met een andere VvE beheerder heeft ...
-
Sinds een half jaar heb ik samen met een vennoot een beheerkantoor. Tot mijn oprechte spijt hoor ik bij onze acquisitie vrijwel niets anders dan dit soort verhalen, en erger! Het wordt hoog tijd dat zorgvuldig en transparant beheer met de belangen van de eigenaren voorop eens standaard wordt in de branche!
Als iemand behoefte heeft aan advies op het gebied van VvE beheer, schroom niet om mij een bericht te sturen. Vrijblijvend uiteraard.
Als iemand behoefte heeft aan advies op het gebied van VvE beheer, schroom niet om mij een bericht te sturen. Vrijblijvend uiteraard.
-
VvE Diensten Nederland B.V. is een franchise-organisatie met meerdere vestigingen door heel Nederland. Elke franchise-nemer is verantwoordelijk voor z'n eigen bedrijfshuishouding. Kunt u aangeven bij welk kantoor u bent aangesloten?