LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geld terug actie

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
J.Bron

geld terug actie

Ongelezen bericht door J.Bron »

Ook ik ben erin getrapt maar dan bij een juwelier die al heel lang bekent is in in Volendam en wel Biesterveld Diamant center B.V.ik heb een diamant oorbel laten maken van fl.1025.-- gld.in 1998 en zou na vijf jaar het aankoopbedrag terug krijgen moest een aangetekend aankoopbewijs op sturen naar een notaris in Krimpen aan de IJssel en dan zou ik in 2003 mijn aankoop bedrag terug krijgen en wat schetst mijn verbazing ik kreeg een brief van Biesterveld dat de garantsteller Verzekerd Keur failliet verklaart is dus ik kan ook fluiten naar mijn geld en natuurlijk erbij vermeld dat het weer buiten hun schuld omgaat en dat je je bij soca als gedupeerde kunt aan melden punt uit bekijk het maar.
ik vind dit zeer vervelend en zijn er meer mensen met dit probleem. Groetjes J.Bron

jack43

Re: geld terug actie

Ongelezen bericht door jack43 »

ojee het zal toch niet waar zijn ? ik heb in 1999 bij een juwelier hier in Eindhoven ,ook met zo,n certificaat mee gedaan en zou dan 5 jaar later , dus nu 2004 m,n geld terug krijgen !! voor op het certificaat staat dat het is van de stichting Juweliers Belangen, maar de plaatstelijk beheerder is wel een Notaris in Krimpen aan de Ijsel , zal het dan bij mij ook zo zijn , jammer dan geen geld terug ?? , wat zou ik kunnen doen ? wie weet dat :cry: [/b]

Gast

Re: geld terug actie

Ongelezen bericht door Gast »

Keur is al jaren failliet. Zoek maar eens op internet, ze hebben zelf al een keer een doorstart gemaakt, zonder goede afloop.
Deze firma deed mee met enorm veel geld terug akties.

RN

Re: geld terug actie

Ongelezen bericht door RN »

Wij kregen nog een brief van de curator http://www.faillissementverzekerdkeur.nl/
op deze site kun je alle info vinden en zelfs een vorderingsformulier.
Al maak je weinig kans dat je iets terug krijgt.

geffen
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2004 20:53

Re: geld terug actie

Ongelezen bericht door geffen »

Daar worden wij niet vrolijker van zullenw e maar zeggen. Wij hebben zo enkele jaren geleden onze trouwringen gekocht (die hadden we toch nodig en we hadden die ook gekocht zonder dat er deze actie zou zijn dus eigenlijk maakt het niet uit). Precies volgens de voorwaarden heb ik het hele zwikkie binnen de termin van dertig dagen na vijf jaar enz bla bla bla tezamen met de overige verplichte stukken aangetekend teruggestuurd. Niets mis mee zou je zeggen maar nu ik dit hier lees vraag ik af of ik mijn centen nog ooit terug zal zien??? :? :?

HanBeek

Re: geld terug actie

Ongelezen bericht door HanBeek »

Ik heb net bij een ander topic ook al gereageerd, maar het is dus inderdaad zo. Vanochtend een brief gekregen waarin staat dat het bedrijf dat achter de actie zit failliet is en dat je dus naar je geld kunt fluiten. We zouden een leuk bedragje terug krijgen van onze trouwringen maar dat gaat helaas niet door. Wel zonde van de kosten van het verzenden (het moest nl. aangetekend!)

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: geld terug actie

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Bij vrijwel alle geld terug acties gaat de verkopende ondernemer er bij voorbaat van uit dat mensen dit over de periode van jaren waar we het meestal bij dit soort over hebben, geen aanspraak maken op hun geld. In ieder geval brengen ze het risico vaak onder bij louche stichtingen/soort van bankjes/verzekeraars, die net als de eerste termijnen aflopen verdwenen blijken. De verkopers zijn nooit aansprakelijk, immers ze brachten het risico onder bij die derde partij. Willens en wetens, dus oplichting in mijn ogen. Aan de andere kant, je weet bijna als consument, dat het niet kan. Geld terug na 5, 10, 15 jaar gebruik van een artikel. Immers welk product is zijn nieuwwaarde na al die jaren nog waard? Video-apparatuur? Witgoed? juweliersartikelen?
Sommige zaken na 100 jaar wellicht! Kortom, vraag bij aankoop gewoon om korting en ga niet in op dit soort acties. JE WORDT HOE DAN OOK GENEPT!
:!:

Sylviavs

Re: geld terug actie

Ongelezen bericht door Sylviavs »

Wij hebben ooit meegedaan aan een geld terug actie van Megapool. En wij hebben wel ons geld terug gekregen na 10 jaar. Dus een geld terug actie kan werken.

!!!!

Re: geld terug actie

Ongelezen bericht door !!!! »

Klopt, ook wij hebben die ervaring bij megapool....
Was goed geregeld en binnen no-time hadden we het geld terug...

Bij een andere geld-terug actie heeft het iets langer geduurd, maar hebben we uiteindelijk ook het gehele aankoopbedrag terug gekregen....

Dus....

Sasja

Re: geld terug actie

Ongelezen bericht door Sasja »

Hoi,

Ook wij hebben aan een geld terug actie meegedaan bij Motor City Apeldoorn en wij hebben ons keurig aan alle afspraken gehouden en alles opgestuurd zoals vermeld. Helaas weet ik niet uit mijn hoofd of het ook naar een notaris in Krimpen aan de IJssel is gestuurd maar wij kregen dus ook de melding dat het bedrijf die dit georganiseert had failliet was gegaan en wij konden ons ook aanmelden bij de curator met de mededeling dat, als er al wat te halen valt, wij ons geld zouden krijgen maar tot op heden niks hoor en het is nu al ruim een jaar geleden en het ging hier om een paar duizend euro helaas. Je denkt dat dit een manier is om straks nog een zakcentje te hebben maar helaas. Ik hoop dat we er ooit nog eens iets van horen maar ik betwijfel het.
Ik ben blij voor de mensen die hier wel geld terug hebben gehad want je hoort het bij keukenbedrijven enz. dat je je geld gewoon niet meer krijgt.

Groetjes Sasja

Gesloten