LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puresential Green Tea Patch

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nancystienen
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2011 11:59

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door nancystienen »

En dan probeer je ze te bellen, krijg je een bandje dat je je vraag moet inspreken, en krijg je dit op je mail terug (mailadres moet je ook inspreken), terwijl ik al een maand probeer te mailen, maar ik steeds foutmeldingen krijg op deze e-mail adressen:

Geachte Mw Stienen,

We hebben uw voicemail ontvangen met het verzoek tot
telefonische contact. In eerste instantie gaan al onze correspondenties via
email omdat wij op deze manier een beter service kunnen leveren.

Gelieve ons te mailen met uw vraag naar [email protected] / [email protected].

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben
geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

het Puresential Team


Ik moest er eigenlijk wel mee lachen, want wat had ik anders verwacht?! Na alle mailtjes en brieven die ik heb naar al hun adressen heb gestuurd, kon ik eigenlijk er ook wel op tellen dat ik ze telefonisch ook niet te pakken krijg!

m.rewijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2011 10:11

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door m.rewijk »

Ook ik ben er blijkbaar ongemerkt ingetuind. Ik kreeg de vraag of ik een enquete in wilde vullen (dat doe ik dus ook nooit meer). Er werd mij aan het eind een proefpakketje afslankpleisters aangeboden. Dat heb ik ontvangen. Maar hoe ik mijn hersenen ook pijnig, ik kan me gewoon niet herinneren de voorwaarden te hebben gelezen. Noch bij het invullen van gegevens, noch bij het proefpakketje. Toen ik de 1e zending ontving, was ik zo verbaasd dat ik het gelijk heb teruggestuurd met de opmerking dat dit een vergissing is. Mijn bank heb ik gebeld om hun bankrekening te blokkeren, omdat ik ervan uitging dat het om iets illegaals ging. Pas toen ik ging googelen, bleek dat ik wel degelijk een abonnement heb afgesloten. Dat heb ik gelijk opgezegd en dat is ook bevestigd. Nu krijg ik herinneringsmails dat ik toch moet betalen, ook al heb ik geen product meer in mijn bezit. Ik ga zeker Consuwijzer bellen wat ik nog kan doen of hier vanaf te komen. Want betalen voor iets wat ik nooit heb gewild, druist tegen alles in.

nancystienen
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2011 11:59

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door nancystienen »

Het wordt steeds spannender met deze firma! Na lang mailen brieven sturen en bellen, heb ik eindelijk iemand persoonlijk aan de telefoon gekregen van deze oplichtings Firma. Mijn brieven waren inderdaad al weken geleden bij hun binnen gekomen, maar nog niet verwerkt!! Daarom heb ik het kwartaalpakket ontvangen. Maar omdat ik ruim op tijd heb opgezegd middels mijn brieven, zou het openstaande bedrag voor het kwartaalpakket worden weggeschreven en ik kon het pakketje gewoon terugsturen naar:
Puresential
p.o. box 169
3960 bd wijk bij Duurstede

Ook heb ik hun om een bevestiging hiervan gevraagd, zie hier beneden het bevestigings mailtje van hun:

Geachte mevrouw Stienen,

Zoals besproken een bevestiging van uw opzegging.

Uw brief betreft de opzegging is bij ons binnen gekomen maar niet op tijd verwerkt. Onze excuses voor het ongemak.
U kunt het kwartaalpakket retour sturen en het openstaand bedrag wordt weggeschreven.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

het Puresential Team


En raad eens?!?!?! Het bedrag is alsnog van mijn rekening geschreven! Het zijn echt regelrechte oplichters!!!
Uiteraard heb ik het bedrag door mijn bank laten storneren en ook op dit rekeningnummer een incasso blokkade laten leggen.
Maar hoe is het mogelijk dat zij zonder enige machtiging geld van onze rekeningen kunnen halen???? Ik heb hier nooit voor getekend. En ook in de voorwaarden staat niks dat je akkoord gaat met automatische machtiging!!!

Echt ongelofelijk dit.... bah bah bah.. Triest dat dit zomaar allemaal kan!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ nancy -

laten storneren - en dan overwegen aangifte te doen.
Aan de hand van de mail is duidelijk dat er GEEN machtiging was.

Laat gelijk een selectieve blokkade aanbrengen op hun rekening - met als reden illegale/frauduleuze incasso

niekiangel
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:59

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door niekiangel »

Nou wil ik niet vervelend zijn maar ook ik heb het proefpakket besteld en vandaag in huis gekregen en nou viel mij direct op in de begeleidende brief dat daar stond aangegeven dat "wanneer u tevreden bent u niets hoeft te doen en het volgende pakketje met genoeg paches voor een kwartaal automatisch thuis gestuurd zou krijgen, en men voor meer informatie de achterkant van deze brief kan bekijken....."

En wat een machtiging betreft ik heb bijv. bij de betaling van het proef pakket gekozen voor een eenmalige machtiging om de 3,99 van mn rekening te schrijven dus dit is hoe ze aan de machtiging komen om een volgende zending ook af te schrijven.

En laten we eerlijk zijn....dit is toch zo het geval met alle 'gratis' proefpakketen of abonementen waar je alleen de verzendkosten voor betaald!
Dit is hoe deze bedrijven groot geld verdienen doordat mensen zoals (ook ik net zo goed!, alleen na 1x heb ik er wel direct van geleerd) wij de begeleiden briefjes en voorwaarden niet goed genoeg doorlezen en er dus vervolgens min. 1 vervolgzending aan vast zitten!

Maar goed... ipv te mailen.... ben ik direct gaan bellen! het nr staat tenslotte op de brief, en dit is een heel stuk sneller dan mailen en wachten op antwoord.

020-8200681!!!! dit staat direct onder de email gegevens onderaan de voorwaarden op de achterkant van de begeleidende brief op het proefpakketje!

Hier kreeg ik al metteen een bandje met de keuze om mijn bestlling stop te zetten doormiddel van het inspreken van mn naam, klantnr en postcode en email adres... Voor de zekerheid heb ik dit zelfs 2x gedaan.... en blijf dan ook mn mail voor de aankomende 4 dagen in de gaten houden voor de beloofde bevestigingsmail!!
Ik neem geen enkel risico want ook ik kan net als vele hier zo'n 2e pakketje absoluut niet betalen...ik vraag natuurlijk niet voor niks een "gratis" proefpakket aan!
En ik heb zelfs een 2e proefpakket aan gevraagd voor de acai bessen!

Succes verder voor degene die nog in gevecht zijn! en een tip voor de volgende keer......LEZEN!!!

Help!
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 apr 2011 21:35

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Help! »

Hoofdkantoor zit in Amsterdam,
en dan krijg je geen bandje,
:arrow: 020-5306666 :!:

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door berend12 »

R&D Media BV
Max Euweplein 32
1017 MB AMSTERDAM
020 530 66 66

email:

[email protected]

Website:

www.rdmedia.com
www.rdmediaholding.com

Rianne72
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2011 10:21

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Rianne72 »

Ook ik ben er ingestonken ik kwam vorige week vrijdag thuis van vakantie ligt er ook een kwartaalpakket op de deurmat, terwijl ik hier duidelijk niet voor gekozen had ook gelijk mijn bankrekening controleren en jawel hoor 59,95 euro afgeschreven, gelijk een opdracht aan de bank gegeven dat hier niet mee eens was en terug gestort gekregen, kreeg twee dagen geleden een mail van puresential dat het bedrag niet kon worden afgeschreven of ik zo vriendelijk wou zijn om het bedrag als nog te betalen, dit doe ik dus niet want ik heb maar eenmalig een machtiging geven en vandaag het hele pakket aangetekend teruggestuurd met de mededeling dat het pakket niet wordt geaccepteerd.

samirabouchir
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2011 17:31

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door samirabouchir »

Owjeeeeeee!!!! Ook ik ben hier ingetrapt!!
Wat nu? het is duidelijk wat er nu gaande is. Iedereen heeft een proef pakettje ontvangen en zit nu vast aan een abonnement. Het verhaal is duidelijk WE ZIJN KEIHARD OPGELICHT. Ik zou radar willen vragen om contact met mij op te nemen om dit verhaal toe te lichten desnoods op tv. Dit kan toch niet waar zijn ? Ik wil mijn geld terug. Ik zit nu vast aan een abonnement van 60 euro per kwartaal. RADAR PLEASE HELP!!!!. Ik ben te bereiken op [persoonsgegevens verwijderd door moderator]

Groet Samira

MAXIEM

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Beste samira,

Zo werkt dat echt niet. Je zult hen eerst een aangetekend schrijven moeten zenden, dat je misleid bent en dat er dús van een rechtsgeldige overeenkomst geen sprake is. Zet er ook maar in, dat je jouw advocaat geraadpleegd hebt en dat je aangifte hebt gedaan van misleiding en diefstal.

Sukses, Maxiem.

Ps. laat door de bank een selectieve blokkade aanleggen!

melatti
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2011 16:58

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door melatti »

Ik schrik ervan dat er nog zoveel mensen zijn die hierin zijn getuind, ik vul ook nooit meer wat voor enquete ook in. Die actievoorwaarden heb ik dom genoeg wel mee ingestemd, maar niet gelezen waar ik mee heb ingestemd. Hierdoor heb ik dus ook dit pakket ad € 59,85 ontvangen. Ik heb de bank opdracht gegeven dit bedrag te storneren en/of een blokkade te verrichten voor dit "bedrijf". Het pakketje mag dan weliswaar niet geretourneerd worden, maar dat doe ik dus wel en aangetekend. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

groetjes Hanneke Beijer

Marietie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2011 17:03

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Marietie »

:evil:

Ik ben dus ook opgelicht.

Ik heb in het verleden wel eens enquetes ingevuld en het kan goed zijn dat ik toen iets aangevinkt heb om gratis green pads te ontvangen waarvoor je alleen verzendkosten zou moeten betalen.
Ik heb het proefpakket nooit ontvangen.

Gisteren lag er een pakketje in de brievenbus aan mij geadresseerd,waarvan ik de afzender niet kende.
Na opening zag ik dat het om green pads van Puresential ging.
Ik was dan ook enorm verbaasd dat het bleek dat ik aan een abonnement vast zit waar ik niet voor gekozen heb.
Ik heb even mijn bankafschrijvingen nagekeken er is inderdaad een keer € 3,99 afgeschreven wat ik over het hoofd gezien heb en dus daarom het proefpakketje ook niet gemist heb.

Ik heb meteen proberen te bellen op diverse telefoonnummers maar krijg steeds een antwoordapparaat.
Ik heb hierop ingesproken dat ik nooit iets van hun ontvangen heb en ook niets weet van een contract. Ik heb ook uitgesproken dat ik het vermoeden heb dat het om een oplichtersbende gaat en dat ik niet van plan ben om om het bedrag te betalen.

Ik heb ze ook verteld dat ik flinke stappen ga ondernemen en alles in ga schakelen wat mogelijk is om deze oplichterspraktijken te stoppen.

Het bedrag ga ik storneren en de incasso's blokkeren.
Van mij krijgen ze geen cent!

Ik hoop dat trosradar hier snel aandacht aan gaat schenken.

Groetjes,
marietie
Laatst gewijzigd door Marietie op 26 mei 2011 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Bonnie84
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2011 18:06

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Bonnie84 »

Ik heb mijn hele emailbestand een mail gestuurd met de praktijken van deze firma R&D Media office Amsterdam met het verzoek deze mail door te sturen. Niet alleen als waarschuwing voor deze firma, maar voor alle firma's die op deze manier opereren.
Op onderstaande website kun je de firma's vinden die onder R&D Media vallen, waaronder dus Puresential. Ik heb diverse vacatures van hen gezien op internet, maar wie wil er nou aan deze praktijken meewerken?
Nog even hun gegevens:
Max Euweplein 32
Amsterdam
1017MB
The Netherlands
+31(0)205306666
+31(0)203302891
http://www.rdmedia.com

luc1960
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2011 21:05

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door luc1960 »

ook ik ben er in april ingetuind, bij dit bedrijf via hun site een proefpakket besteld
via ideal 3 euro betaald, natuurlijk het proefpakket niet afgemeld binnen 7 dagen
en jawel afgelopen zaterdag lag er een kwartaalpakket op de mat met een rekening erbij welke zo van mijn bank werd afgeschreven zonder machtiging van mij, ik heb direct het geld laten storneren, op hun site wordt op geen enkele manier
kenbaar gemaakt dat je het binnen 7 dagen moet afmelden,
alleen in de kleine lettertjes van de a.v, ik vind dit alles behalve klant vriendelijk
een site moet goed duidelijk zijn en ik vraag een proefpakket, als ik meer zou willen kocht ik het wel, mensen pas op bij dit bedrijf Puresential ik vind dat ik gewoon ben opgelicht!!!!

heeft er iemand idee wat er nu gaat gebeuren na terugboeking incassokosten etc??

Bonnie84
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2011 18:06

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Bonnie84 »

Ik heb net met Consuwijzer gebeld. Consuwijzer doet geen uitspraken maar zegt wel dat als er genoeg mensen klagen, ze gaan kijken of er iets aan te doen is. Dus ik zou zeggen, als iedereen klaagt, dan is er een kans dat de verkoopmethode van Puresential en vergelijkbare bedrijven misschien aan banden gelegd wordt. En voor zolang, waarschuw iedereen in je omgeving voor deze praktijken. Als dat als een sneeuwbal door Nederland gaat, zijn dit soort bedrijven snel uitgerangeerd.

janetvanes
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2011 13:39

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door janetvanes »

Ook ik ben blijkbaar nu de dupe nadat ik een proefpakket heb aangevraagd en alleen daar de porto kosten voor moest betalen. Krijg dus vanochtend een Kwartaalzending in de brievenbus waar ik in zijn geheel niet om gevraagd had.
Heb direct met mijn bank contact opgenomen hoe te handelen als het bedrag alsnog zonder mijn toestemming geincasseerd wordt.
Moet het zelf in de gaten houden en zodra ik zie dat het eraf is, bellen naar de bank en deze vorderen het dan terug voor mij en blokkeren de tegenrekening.

Hoop een ieder die dit leest voldoende te hebben geinformeerd.

Janet

jolandajo
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2011 23:58

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door jolandajo »

[/b.
Ik heb paar weken geleden een pakje gekregen van puresential,
wist niet eens hoe ik eraan gekomen ben, zal inderdaad ook door enquête geweest zijn. dacht dat ik was gestopt met die enquête invullen. Schijnbaar niet dus.
maar zag dat er eenmalig een bedrag werd afgehaald. En dacht dat het daarmee klaar was.
Heb er niet eens wat mee gedaan. En nu kreeg ik vandaag een pakket, en met een bedrag dat ze van mijn bank gaan afschrijven. Ik was echt helemaal verrast en daarna ook boos. Heb niks gezien van die 7 dagen en de rest van de voorwaarden, was dus niet echt duidelijk, Nu blijkt dat je op achterzijde van brief moest lezen en daar ergens staat het dan. En ook ik heb ze niet eens gemachtigd. En ik ben het er niet mee eens , net zoals de rest van jullie. Heb nu al paar mails gestuurd en ga morgen ook bellen en als ze afschrijven laat ik geld terugstorten door bank en het laten blokkeren zodat ze het daarna niet nog eens kunnen proberen. Ik vind dit echt heel erg hoe ze bezig zijn. Bellen krijg je bandje, en afmelden ben ik uren mee bezig geweest en lukt me niet, kom er gewoon niet op om me uit te schrijven. Echt oplichterij. Ik hoop dat kassa hier echt mee aan de slag gaat, er komen zo heel veel gedupeerde bij.
IK ga in ieder geval niet betalen voor iets wat ik niet wil, en heb hier geen abonnement voor aangevraagd.

Jolanda

luc1960
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2011 21:05

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door luc1960 »

vandaag 2 dagen na storneren bedrag deze mail gekregen,
wat moet ik doen?

HERINNERING FACTUUR GREEN TEA: €59.85

Anita Rijsemus



Inkaze: Green Tea kwartaalpakket
DossierNr:
Behandeld door: Debiteurenbeheer Puresential
Datum: 5/26/2011

HERINNERING
Geachte heer, mevrouw,

Helaas hebben wij moeten constateren dat u automatische incasso is geweigerd inzake het Green Tea kwartaalpakket wat u onlangs van ons heeft ontvangen.

Om u alsnog de mogelijkheid te geven de genoemde vordering te voldoen verzoeken wij u deze middels Ideal binnen drie dagen na dagtekening van deze email aan ons over te maken.

Klik hier om direct te betalen via Ideal
Mochten wij uw betaling niet, c.q. niet tijdig ontvangen, dan zien wij ons genoodzaakt om administratiekosten van € 5,00 in rekening te brengen.

Er vanuit gaande dat u het zover niet laat komen zien wij uw betaling per omgaande tegemoet.

Mocht u genoemde vordering reeds hebben voldaan, dan verzoeken wij u aan ons te berichten per welke datum en op welke wijze uw betaling heeft plaatsgevonden.

Mocht u niet in staat zijn het bedrag over te maken via Ideal dan is het tevens mogelijk het totaalbedrag van € 59.85 na heden alsnog op rekeningnummer: 54.47.75.287 ABN AMRO Bank ten name van Puresential o.v.v. factuurnummer gts , over te maken.

Indien u vragen of opmerkingen heeft verzoeken wij u per email contact op te nemen via [email protected]



Hoogachtend,

Debiteurenbeheer Puresential

suze
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2011 19:04

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door suze »

Ik kan Mij alleen maar bij al deze klachten aansluiten, ik ben zo boos op de manier waarop deze firma zijn geld verdient!!!!
Wilde alleen een gratis proefpakketje verzend kosten à 3.99 netjes betaald weken niks gehoord of gezien. Op het moment van ontvangst dacht ik nog nooit meer doen. Tot het kwartaal paket op de mat viel met een rekkening van 59.89 meteen gebeld idd. een gespreksbandje ook heb ik me via de mail meteen afgemeld.Pakje regelrecht afzender retour gestuurd. Opdracht aan de bank gegeven de incasso ( het bedrag was inmiddels al afgeschreven ) terug te halen. Mijn geld heb ik nu terug maar wel per direct een herinnering factuur via de mail dat ik binnen drie dagen het bedrag moet overchrijven. Weet nu ook niet zo goed wat ik moet doen.Is het wettelijk wel toegestaan een herinnering factuur via de mail te sturen???

Groetjes suze

grasduinen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2011 09:08

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door grasduinen »

Ik heb i.p. een proefpakket aangevraag (helaas), maar toen ik iets over de manier van betalen in moest vullen viel mijn notebook uit. Ik heb dus geen bankrekeningnummer ingevuld, kunnen invullen. Nog een keer alles invullen doe ik natuurlijk ook niet. Maar waar kon je nu precies uit kiezen wat betreft de betaling, dat heb ik niet kunnen lezen?

Gesloten