LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "onbeperkt mobiel internet" Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
shuta

"onbeperkt mobiel internet" Telfort

Ongelezen bericht door shuta »

Ik heb sinds een paar dagen geen internet meer op mijn mobiele telefoon. Heb van telfort afdeling te horen gekregen dat ze mijn "onberperkt internet" contract hebben ontbonden. Dit omdat ik te veel data heb gebruikt, de zogenaamde fair use policy (fup). Je krijgt dan 2 maal een brief van telfort waarin ze je manen je verbuik te verminderen, de derde keer sluiten ze je internet af voor de rest van je contractsduur. Je moet dan echter wel voor de rest van het contractsduur in eens betalen. Dat houdt in mijn situatie in dat ik 8 maanden geen internet op mijn mobiel heb maar wel in eens 80 euro moet betalen. Ik heb hierop telfort een mail gestuurd en uitgelegd dat de waarschuwingen mij niet bereikt hebben. Aansluiting staat al 10 jaar op naam van mijn moeder dus daar gaat de post ook heen. Deze zegt slechts 1 maal een brief te hebben ontvangen en mij daar ironisch genoeg via whatss app van op de hoogte heeft gesteld. Ik heb hier echter geen kennis van genomen. Ook heb ik telfort verteld dat ik het raar vind dat ik geen waarschuwing per sms heb ontvangen, aangezien het beleid is van telfort om niets per post te doen ivm kosten reductie. Ook heb ik aangegeven mijn abonnement niet te verlengen als dit niet minnelijk wordt opgelost. De reactie van Telfort is dat ze niets voor mij kunnen betekenen.

De fair use policy is sowieso een hele rara regeling. Ze verkopen onbeperkt internet, maar wanneer je meer dan 10x van het gemiddelde aan data verbruikt krijg je een waarschuwing. Wat het gemiddelde exact is weten ze niet. Dit wisselt uiteraard ook per maand. Als je zoals telfort doet mensen die veel data gebruiken van je netwerk gooit gaat het gemiddelde ook steeds verder naar beneden en kunnen ze steeds meer mensen van het netwerk gooien maar wel de kosten opstrijken.

Zie reactie telfort:

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.U geeft aan niet van de waarschuwingen op de hoogte te zijn.Wanneer er een wijziging in de abonnementen is, die algemeen geldt, dan sturen wij daar een sms over. Dat geldt dan namelijk voor alle abonnementen, ongeacht wanneer ze zijn aangesloten. Wij sturen dan smsjes, om klanten op de hoogte te brengen.Uw internet is stop gezet, door de Fair Use Policy. Deze geeft aan dat er een gemiddeld gebruik wordt berekend elke maand en dat men daar niet excessief boven mag zitten. Deze voorwaarde was reeds van kracht dat het abonnement werd aangesloten. Daarom heeft u daar geen sms over gekregen. De voorwaarde staat namelijk in het contract dat is mee gestuurd dat het abonnement werd afgesloten.Wij hebben u op 20-03 en 15-04 een brief gestuurd met de vraag om het verbruik aan te passen. Wij weten niet dat u het abonnement gebruikt en dat het op naam van uw moeder staat. Dat het nieuws u dus niet bereikt heeft is vervelend, maar wij kunnen daar weinig aan doen.Het internet abonnement is stop gezet. Dit houdt in dat u geen verbruik meer kunt maken vanuit een bundel. Mocht u nog gebruik maken van het internet, dan wordt dit achteraf apart berekend.

stofzuigertje

Re: "onbeperkt mobiel internet" Telfort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer maar die regels staan er wel....
Maar als ik zie hoe sommige gebruik maken, ze hadden U beter een tragere beperkte verbinding kunnen geven maar moeder KPN probeerde vermoedelijk U naar een duurdere te krijgen.

shuta

het vervelende is gewoon dat het helemaal out of the blue komt voor me. Heb dus serieus door omstandig heden die brieven niet gezien. Daarom had ik een sms of belletje bij zulke ingrijpende gebeurtenissen wel op zijn plaats gevonden.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@shuta,

Graag bekijk ik voor u wat de mogelijkheden zijn. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

ppp333333

Ongelezen bericht door ppp333333 »

zelfde als wat jij nu hebt heb ik ook
ik heb ook onbeperkt internet al haast 2jaar
laatste keer kreeg ik dan ineens een brief van telfort
met hetzelfde verhaal wat jij nu vertelt

ppp333333

Ongelezen bericht door ppp333333 »

en werd er inplaats van 20euro 40 elke keer afgeschreven

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@ppp333333,

Is het probleem inmiddels opgelost of al in behandeling genomen?

Daphne

shuta

ja is in behandeling. Als het goed is zijn de problemen maandag verholpen. Ik zal het hier nog wel even laten weten.

shuta

nav mijn verhaal hier zijn de problemen opgelost. Ik kan inmiddels weer internetten. Ben zeer tevreden met de oplossing. Had het nog mooier gevonden als ik niet eerst hier mijn verhaal had hoeven doen maar telfort gelijk met een oplossing kwam.

Fabienne17

Ongelezen bericht door Fabienne17 »

Mij is nu precies hetzelfde overkomen! Zaterdag deed opeens mijn internet op mn mobiel het niet meer. Dus ben ik naar mn ouders gegaan om te internetten, zie ik daar een brief liggen van telfort (verstuurd op 15 juni, aangekomen op 21 juni) dat ik teveel data verbruik en dat het de laatste waarschuwing is voor ze mn internet afsluiten. Dat was dus al gebeurt toen ik die brief 5 dagen later las... Vandaag ontvingen mn ouders een brief gedateerd 22 juni dat ze mn internet definitief gingen afsluiten. Ook deze brief is dus te laat om me te waarschuwen. Zaterdag had ik nog geen idee dat ik teveel data gebruikte. Ik heb regelmatig mijn factuur gecontroleerd, maar nooit stond daar dat ik teveel gebruikte. Ondertussen ben ik al twee keer naar de telfortwinkel geweest. Maandag werd mij verteld dat er verschillende smsjes zouden zijn gestuurd naar mijn telefoon om me te waarschuwen, maar die heb ik nooit ontvangen. Vandaag vertelden ze bij de telfortwinkel dat ze vaker horen dat smsjes niet aankomen en ook het feit dat brieven een week later pas worden bezorgd schijnt vaker voor te komen. Maar ze verwachtten dat ik gewoon afgesloten blijf. Ik schrik daar van! Ik wist helemaal niet dat ik teveel gebruikte! Ik vind het geen probleem om in de toekomst minder data te gebruiken, maar ik vind het niet netjes om zonder waarschuwing (met uitzondering van de brief die 4 dagen voor afsluiten bij mn ouders aankwam) mn internet af te sluiten. Beide keren dat ik de telfortwinkel heb bezocht, hebben ze een klacht voor me genoteerd. Daar zou ik binnen 10 werkdagen reactie op moeten krijgen. Ik moet nu dus maar afwachten.... Maar heb ondertussen geen internet.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zo te zien geeft Telfort betere service dan VODAFONE :evil:

sofiadeoliveira

Ongelezen bericht door sofiadeoliveira »

Helaas komt dit verhaal mij heel bekend voor..

Ik heb sinds een klein weekje geen internet meer, ben naar Telfort geweest, werd totaal niet klantvriendelijk geholpen en er werd mij verteld dat ik een eindrekening krijg en dat ik tot het einde van mijn contract geen gebruik meer kan maken van hun internet.
Het mooie aan dit verhaal is dat ik eenmalig een "tweede waarschuwingsbrief"heb ontvangen. Ik heb uiteraard gebeld met Telfort en zei vertelden mij dat ik het kon zien als een eerste waarschuwing. Ik ben hiermee akkoord gegaan en heb mijn internet gebruik meteen sterk verminderd. Nu ben ik zonder enig bericht alsnog afgesloten. (een periode van 2 maanden)

De verkoper wist wat mijn internetbehoeften waren en dat ik veel stream, hij heeft mij een "onbeperkt abonnement" aangeboden die alles behalve onbeperkt is. Hij had moeten weten dat dit niet aan mijn internetgebruik beantwoordde! Sterker nog, Telfort kent meer restricties in zijn internetgebruik dan vb. Vodafone waar je een vast limiet kent. Doordat je bij Telfort maximaal het gemiddelde mag gebruiken ligt dat op ongeveer 350 mb, vertelde een medewerkster van de klantenservice mij!

Ik wil zsm van het abonnement af, heeft iemand raad wat ik kan doen? Dit is puur een geval van dwaling. Telfort is niet eerlijk naar zijn klanten toe, als ik wist wat ik nu weet had ik nimmer dit abonnement gesloten.

Gesloten