Nu kwamen ze op hun site met de volgende uitleg:
http://bit.ly/h7nOPGModems van het merk Scientific-Atlanta zijn geschikt tot een snelheid van 20 Mbit/s. Wilt u dus optimaal gebruik maken van de nieuwe snelheden die bij het Super abonnement behoren, dan heeft u een nieuw modem nodig.
Plotseling ligt het dus aan mijn modem?! En dat terwijl ze eerst volhielden dat mijn modem de nieuwe snelheid gewoon moest halen?
Vreemde is echter dat volgens de specificaties van de modemfabrikant een snelheid van 40mb down makkelijk gehaald moet worden.
http://bit.ly/eH7OozProduct Specifications
RF Downstream
Maximum Data Rate:
41.4 Mbps for 64 QAM and 55.2 Mbps for 256 QAM, 8 MHz channel
RF Upstream
Maximum Data Rate:
5.12 Mbps for QPSK
10.2 Mbps for 16 QAM
30.0 Mbps for A-TDMA and SCDMA
De downstream van 25 Mbit/s en upstream van 3 Mbit/s zou dus makkelijk gehaald moeten worden. Maar ik kom niet hoger dan 20 down en 2,5 up.
Ik krijg dus sterk de indruk dat ze bij Caiway de nieuwe snelheid 'knijpen' en ondertussen hun klanten dwingen om een nieuwe modem bij ze aan te schaffen en ze vervolgens de snelheid 'open' zetten en de snelheid plotseling wel gehaald wordt. Alsof dat aan de modem zou liggen.
Dit 'truukje' om geld binnen te halen via een verplichte aankoop van een nieuwe modem schijnen ze wel vaker uitgehaald te hebben. Hoorde op het caiway forum van iemand die eerst Ultra had. Met dezelfde modem. Hij had eerst 24 Mbit daarmee met Ultra en toen die naar 32 Mbit ging, moest hij plotseling ook een nieuwe modem aanschaffen. Maar ondertussen haalde hij destijds dus wel 24 Mbit met deze Scientific Atlanta modem! En nu zou ik plotseling met dezelfde modem niet hoger dan 20 Mbit kunnen?
Dit kan Caiway toch niet zomaar flikken? Nog meer mensen met Super die dit opgemerkt hebben?