LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegean Blue ,RCI fiasco

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Neptunus16
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2011 20:09

Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door Neptunus16 »

Hallo lezers

Ik heb afgelopen vrijdag 13 mei 2011 :-( een contract getekend bij Aegean Blue,RCI in Chersonnisos Kreta.
Mijn vrouw en ik waren ons van geen kwaad bewust!
Maar nu terug in Nederland hoor ik van vrienden dat het een oplichters zooitje is.
Ik heb met mijn creditcard een aanbetaling gedaan!
Ik heb de bank vanavond gebeld om dit bedrag terug te vorderen,zij willen zoveel mogelijk informatie hebben om dit ook te kunnen doen.
Kan iemand mij vertellen wat ik verder voor stappen moet of kan ondernemen om van dit contract af te komen??

Alvast bedankt voor de reactie.

Mindtimeshare
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2011 17:53

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door Mindtimeshare »

Hallo,

Volgens de nieuwe Europese wet voor Timesharing, aangenomen op 23 Februari 2011, mogen timeshare bedrijven geen aanbetaling nemen en moeten zij een afkoelingsperiode van 15 dagen in acht te nemen. Stuur zo snel mogelijk een annulerings verzoek voor het getekende contract en baseer deze op het feit can deze wet. Doe dit bij aangetekende brief en houd uiteraard een kopie voor uzelf.
Succes!

Neptunus16
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2011 20:09

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door Neptunus16 »

Bedankt voor deze informatie,ik ga er werk van maken.

solo-nr-1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2011 23:29

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door solo-nr-1 »

wij zijn augustus 2011 op vakantie geweest naar kreta rethymnon, en zijn aan gesproken in het centrum van rethymon door een michiel, ik meen uit denhaag.hij vroeg ons of we mee wilde doen aan een enquette.,het duurde maar een paar minuten.nou ja dachten we voor een paar minuten,voor uit dan maar.toen we de enquette gedaan hadden,kregen we twee kraslotten voor de moeite en wat denk je ik had een t-shirt en mijn vriendin de hoofdprijs, vier gouden munten.we kregen een taxi aan geboden gratis en we werden naar een hotel in platanes gebracht daar werden we netjes op gewacht.we werden aan gesproken door een dame uit belgie naam weet ik helaas niet meer,zij begon ons wat vragen testellen ,soms erg persoonlijk waar we werkte of we vaker naar griekenland op vakantie gaan, hoe we onze betalingen deden???enz.mijn vriendin moesten twee keer naar de wc en zij liep met haar mee zo dat we niet met elkaar konde praten.toen kregen we een rondleiding in het hotel compex.het zag er mooi uit allemaal.ze begon naar deze rondleiding over aegaen blue en wat ze allemaal deden. het kwam er op neer dat we vijf weken vakantie van tevoren moesten betalen en dat de eerste week op kreta moeste zijn??.de baas zou er bij gehaald worden als er over de bedragen werd gesproken dit was een jonge man uit zweden.we zijn hier niet op in gegaan en wilde een taxi terug naar rethymnon.ze begon aantedringen en werd kort af naar ons.maar we bleven vol houden dat het niet deden.ze kapte het af om dat we voet bij stuk hielden .maar kregen toch onze prijs ,een t-shirt en een gratis week in een hotel van een engelse reis organisatie.ook als je deze reis doet komen erg behoorlijk wat kosten bij . we zijn met de taxi terug gebracht naar rethymnon en hebben de folder verscheurt. mensen kijk hier mee uit, met deze praktijken deze personen zijn erg aandringerig en het kost je klauwen met geld. wij zijn er gelukkig niet in getrapt

Griekenland2011
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2011 11:36

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door Griekenland2011 »

Ze zijn niet actief op Kreta. We zijn net terug van Rhodos stad, in het centrum hier werden ook aangesproken door zo een persoon. Kraslot gekregen en natuurlijk de hoofdprijs gewonnen. Met de taxi meegegaan en aangekomen op de plaats van bestemming om de verkoopdemonstratie te zien kregen we ons gratis drankje(glaasje water). Meteen aangegeven dat we geen zin hier in hadden werd de toon meteen een stuk onvriendelijker en agresiever en werd ons gevraagd waarom we dan in de taxi gestapt zijn heb ik hun uitgelegd om goed gelovige mensen te beschermen en ik gaf aan dat ik in Nederland verder actie zal onder nemen. Nadat önze "gratise vakantiecheque" hadden gekregen zijn we terug gebracht naar ons hotel.
Tip aan alle. Stuur de cheque naar het adres dat binnen in staat zonder op de envelop de afzender te vermelden. NATUURLIJK ZONDER POSTZEGEL. porto kosten zijn dan voor hun.

coby1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2011 20:49

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door coby1970 »

Wij zijn er ook ingetrapt vorige week.
Ik heb het Europees Consumenten Centrum benaderd en wij houden hen op de hoogte. Wij hebben een aangetekende brief gestuurd naar Aegean Blue om het contract te annuleren omdat wij geen afkoelingsperiode hebben gehad.
Geld overgemaakt de eerste dag met onze credit kaart, de ING kan alleen bemiddelen, maar kan het geld niet terug vorderen, ook al zijn wij nog binnen de 14 dagen.
Waarschijnlijk gaat het moeilijk worden om het contract te ontbinden en naar het geld van de credit kaart kunnen wij waarschijnlijk fluiten.
Afwachten nu maar en hopelijk is er iemand die dezelfde ervaring heeft en ons kan helpen zodat onze stomme fout misschien nog recht te trekken valt.

Leon en Coby

Eberson
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2012 22:59

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door Eberson »

Vandaag teruggekomen van een weekje Rhodos. We zijn daar benaderd door een vriendelijke Wesley met krasloten. Het geluk lachte ons toe want we hadden de hoofdprijs gewonnen (I pad, MP3, Videocamera of gratis reis). De prijs moest opgehaald worden op het kantoor van Aegean Blue te Ilyassos waar we met de taxi heen werden gebracht. Voorwaarde was wel dat we een promotie van 90 minuten moesten aanhoren. Wesley zou 50 euro vangen als we de taxi namen...........al met al lees ik op jullie forum dat dit soort praktijken al jaren spelen....en men probeert het dus nog steeds.
Ze proberen je een contract te laten tekenen voor 5 weken vakantie voor 4500,= te betalen binnen 4 maanden. Dit is alleen voor een 4 sterrenaccomodatie........als je eerlijk gaat tellen is het echt geen koopje.........
Niet intrappen dus.......dat hebben wij gelukkig ook niet gedaan en willen iedereen hiervoor waarschuwen. De cheque voor de gewonnen reis gaan we niet verzilveren want ook hier wordt een betaling van € 99,= voor gevraagd zijnde administratiekosten................

alban
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2012 10:43

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door alban »

Hallo,

Vorige week op Rhodos geweest. Het was er lekker weer en de vakantie was uitstekend. Totdat we tijdens de bezichtiging van Rhodos stad door iemand van Aegean werden aan gesproken. Uiteindelijk een hoofdprijs gewonnen en dus als VIP naar het hotel voor een rondleiding. Ontspannen als we nog waren duurde dit alles drie uren ! Op vakantie hou je de tijd nl niet in de gaten. Enfin de reisweken die we konden kopen was niet interessant en dus werd het gedrag vd verkoper agresiever en onvriendelijk. Ik heb om de voorwaarden gevraagd zodat we deze eens rustig konden doorlezen. deze kregen we ABSOLUUT niet mee. Dat ging echt niet. Uiteindelijk de prijs gekregen. Een week gratis vakantie, of eigenlijk een week vakantie voor 100 euro vanwege de administratie kosten. Ik ben nog woedend. De hele middag verpest en een mindere humeur de volgende twee resterende vakantie dagen. Van Engelse gasten in ons hotel heb ik gehoord dat vrienden van hun ook zoiets gedaan hadden en iets van 100 pond voor de vakntie betaald hadden. echter Aegean had nooit iets beschikbaar gedurende de 18 maanden geldigheid, op een moment dat zij op vakantie wilden. Je kunt alleen naar Griekenland met deze vakantie prijs en waarschijnlijk alleen in hartje winter. Waarschijnlijk moet je Aegean ook toestemming geven om de vlucht voor je te boeken. tegen mij is gezegd dat de vakantie alleen geldig binnen europa is. Achteraf blijkt dat je naar Griekenland moet. Oh ja, ik heb ook nog gevraagd wat de situatie zal zijn als zij falliet gaan. Ze wezen mij erop dat Aegean onder RCI valt dus geen problemen ! Echter let wel; je tekent eventueel een contract met Aegean. Pure oplichterij !

blijopvakantie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2012 19:41

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door blijopvakantie »

Wij hadden vandaag ook de hoofdprijs gewonnen :D :D :D . Met een gratis taxi van Rhodos naar het kantoor in Ialisos al met de gedachte wat wij een geluk hadden een gratis vakantiereis te winnen...... Na een gratis glaasje ranja en een hoop gepraat en een rondgang in een mooi appartement en NEE gezegd te hebben stonden wij zo weer buiten en ja hoor wij kregen toch nog evengoed de hoofdprijs een gratis reis aangeboden. Na terugkomst in ons appartement en op internet gegoogled en veel reactie gelezen over deze organisatie, hebben we ook deze mooie reischeque met een goed gevoel kapot gescheurd. Tevreden zitten we nu met een lekker glas wijn na te praten dat we er gelukkig niet ingestonken zijn :D :D :D

el99
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2012 12:14

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door el99 »

Hallo.
ook wij zijn afgelopen week op Rhodos aangesproken in de haven door ene Markos. Ff krassen en inderdaad de hoofdprijs en taxi in. Omdat we het totaal niet vertrouwden afgesproken om zeker niets te tekenen. Bij het Aegean Blue kantoor vragen beantwoord, hun lekker gemaakt met het reisgedrag van ons, uitgaven wat aangedikt etc. Zij werden steeds enthousiaster en op kosten van ene Erwin nog een lekkere lunch gekregen. Ja, en toen kwam de nederlandse manager (Ruud?) maar ook deze kon ons helaas niet overtuigen :D :D
Helaas duurde het allemaal wel wat langer dan de 90 min en kregen we een onzin prijs (een niet gratis reis), maar in deze ruim 2 uur Erwin een bonus door de neus geboord en voorkomen dat iemand anders deze 2 uur wel bij Erwin tekende.

E&M

omi lila
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mar 2011 17:07

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door omi lila »

Helaas, wij zijn er in getrapt.
Het werd niet verkocht als timesharing maar als vakantiewekeninkopen.
Wij zijn daar 6 uur gerweest en hebben niet 1x met elkaar kunnen overleggen. Je wordt niet alleen gelaten.

Ik heb een klacht ingediend bij Aegean (schriftelijk) en bij RCI de overkoepelende organisatie.
Ik heb een in nederland woonachtige griekse advokaat gesproken en het blijkt
zo te zijn dat er in Griekenland een afkoelingsperiode bestaat van 2 weken, langer nog dan in Nederland.

Hierop heb ik aangetekend een brief verzonden naar Aegeon en mij beroepen op deze wet.
Vervolgens heeft men nog wel getracht dmv diverse telefoontjes slechts 1 week aan te smeren
maar door voet bij stuk te houden is alles geannuleerd en
heb ik zelfs! mijn aanbetaling inmiddels terug ontvangen!

Met excuses van RCI voor de agressieve manier van verkoop...

hieronder stukje tekst vanuit een email van RCI aan mij:
Mag ik u vragen wie de verkoper was en of u enige contracten heeft? Normaal gezien heeft u 14 dagen bedenktijd net om agressieve en misleidende verkoop tegen te gaan. Indien u een contract heeft staat daar, buiten de naam RCI, ook nog de naam van de verkopende partij op. Gelieve hun zo snel mogelijk de nodige documenten op te sturen dat u geen lid wenst te worden en van de verkoop afziet. Indien u niet zeker bent kan u mij steeds een kopie bezorgen en kan ik deze via onze locale kantoren doorgeven aan de verkopers. RCI zelf is echter geen eigenaar van Timeshare en koopt of verkoopt derbehalve geen vakantieverblijven. Wij zijn een ruilfirma die de mogelijkheid biedt aan timeshare eigenaren om ons systeem te gebruiken indien ze niet naar hun eigen vakantieverblijf wensen te gaan maar hun week in te ruilen tegen een andere week.


Eind goed al goed gelukkig

sjef6665
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2012 14:35

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door sjef6665 »

Ook wij waren in Rhodos de afgelopen maand. Tijdens een bezoek aan de Mandraki haven werden we aangesproken door ene Barbara.
Inderdaad een kraslot gekregen...en ja mijn vrouw had de hoofdprijs. Die moesten we wel meteen op hun kantoor gaan afhalen. Daar zouden we een presentatie krijgen die 90 minuten zou duren. We reageerden niet enthousiast en ze zei zijn jullie dan helemaal niet blij? Jullie hebben de hoofdprijs gewonnen. Mijn vrouw zei toen nee want het zou wel timesharing zijn. Nee nee dat was het niet. Wij dus ook in de taxi en toen ging het verder zoals hierboven. Wij hadden ook al van tevoren afgesproken dat we absoluut niks kochten en zouden tekenen. Presentatie van Maurice. En Ruud de manager probeerde het ook nog eens. Kregen dus ook de week gratis (dus niet) vakantie na 3,5 uur. In het hotel meteen op internet gekeken en waren blij dat we er niet ingetrapt waren. Middagje oponthoud maar wel weer een les wijzer.
Dus mensen kijk uit!!

Ma.
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2012 09:26

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door Ma. »

Eind augustus zijn ook wij aangesproken door een mederwerker van Aegen Blue op onze terugweg van Rhodosstad naar ons hotel. En uiteraard hadden ook wij de hoofdrijs met een gratis taxirit naar het hotel. Voor alle zekerheid werden wij persoonlijk naar de taxi gebracht door ene Marcel. Hij was enthoussiast , wij wat minder en de chauffeurs bij de taxistandplaats nog minder. Bij nader inzien weten we nu ook waarom, het is allemaal oplichterij.
Ook wij zijn 2uur 'vastgehouden' door een verkooppraatje. Vragen die wij stelde met betrekking op overleg werd direct afgekapt. Gelukkig zijn wij er niet ingetrapt. En nadat wij een rondleiding kregen in hotel sunshine waren wij blij dat wij er niet ingetrapt zijn. Het hotel bestond uit twee delen een deel voor het 'gewone' volk en het deel voor de leden, die volgens de verkoopster absoluut geen acteurs waren. Het zag er niet echt gezellig uit. Nadat ook de manager Ruud nog even mocht proberen ons toch nog over de streep te trekken, werden wij naar beneden gebracht voor onze prijs en taxi.
Natuurlijk hadden ook wij een reis gewonnen. Echter, wij wilde geen naam of email adres opgeven. Dit had de mevrouw nog nooit megemaakt. Kortom, wij waren gek en hadden het praatje, doorspekt met vooroordelen, niet goed begrepen.
Ik denk dat wij het prima hebben begrepen en adviseer mensen hier niet in te trappen. Zonde van de tijd.

jover
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2012 20:10

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door jover »

wij zijn ook net terug van rhodos en idd ook hetzelfde meegemaakt
aangesproken door een zekere markos aan de mandraki haven.
na wat gepraat eveneens mevrouw hoofdprijs gewonnen met kraslotje
deze was uiteraard maar geldig op de dag zelf...
de enige voorwaarde was dat we
* 28 jaar waren
* koppel dat al 2 jaar samenwoond
* niet zelf actief waren op werkgebied in de reissector..rarara,,,???

ok vermelden we dat we het niet al te geloofwaardig vonden
toen verwees hij naar alle logos boven de taxistandplaatsen met borden reklame van aegean blue hotels
toen zijn hij letterlijk
"moesten wie iets doen dat niet zuiver is zouden we nooit de toestemming hebben deze duidelijk zichtbare panelen te plaatsen...

na wat heen en weer getwijfel en gebabbel vriendelijk bedankt voor alles...hihi zijn gezicht,,??

de reaktie was alles behalve en de sfeer sloeg onmiddellijk om
zijn reaktie :
*nou dan maak ik er iemand andere gelukkig mee
* als je ouder bent zal je het wel beter begrijpen (alhoewel ik er jong uitzie was ik beslist ouder of hem)

tot slot zei ik dan ook dat er wel een zeer groot verschil zit in de prijzen
wijncollectie is ook niet te vergelijken met reis voor een week of i-pad.../maar dit wisten we pas eveneens na rit in de taxi naar hoofgebouw of hotel ....

vandaar nog eens een goede waarschuwing let op
je wordt idd gebrainwashed

mvg uit belgie

koenes
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2012 13:15

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door koenes »

Hallo
Wij zijn net terug ui Rhodos en ook wij zijn aangesproken, direct al in de eerste week, alleen wij waren op cran canaria ook al eens( min of meer) erin getrapt en wel mee gegaan naar het desbetreffende hotel. Wij werden daar wel redelijk goed ontvangen, maar ik was direct al wat sceptisch en wilde hier absoluut niet in mee gaan, mijn man had er wel oren naar. Wij kregen wel de kans om met elkaar te overleggen na het verkoop praatje, en nadat we dus afzagen van het aanbod konden wij onze prijs in ontvangst nemen (een dvd speler),en werden keurig terug gebracht naar het hotel.Dit was dus 2 jaar geleden en warempel nu op rhodos wederom.In de eerste week werden we aangesproken door een vriendelijke jongen(man), dus ook niet op ingegaan na het krassen, want ik had alweer de hoofdprijs en mijn man niet. Na het weg wandelen ging mij een lichtje op en noemde zo van, volgens mij pakken ze een stel en geven ALTIJD de vrouw het winnende lot, omdat ze verwachten dat wij vrouwen waarschijnelijk het makkelijkst over te halen zijn. Onze laatste dag brachten we ook door in Rhodos stad en mijn man vond het wel grappig om dat nog eens te checken en ja hoor, een knulletje (ws Marcus) sprak ons aan en ik had al wat lol en natuurlijk had ik de prijs.Ik bleef telkens wat lachen en uiteindelijk toen we aangaven hier verder niet in mee te gaan werd deze jongeman erg boos en begon zich behoorlijk onbeschoft te gedragen jegens mij. Ik heb daarop wel even gereageerd nadat ik eerst was weggelopen maar hij praatte zo hard dat ik het wel moest horen, dus dat liet ik niet over mijn kant gaan, mijn man kwam er later bij en ook toen was hij respectloos jegens mij, hij vond dat ik hem respectloos behandelde maar mijn lachen was helemaal niet gericht jegens hem maar om de situatie. Ik snapte zijn frustratie wel maar zijn gedrag sloeg nergens op. Zijn collega sprak ons even later ook aan en deze gaf aan een klacht in te dienen wat wij dus ook gedaan hebben, bij terugkomst (in Trianta) waar wij ons hotel ook hadden en zij hun hoofdkantoor hebben heeft mijn man dat bij hun aangegeven.
Ik hoop voor heel wat mensen dat ze er niet ingetrapt zijn, maar ik begrijp van alle voorgaande berichten dat dit helaas wel gebeurt, misschien dat Radar hier nog eens een item over kan maken in een uitzending, om zodoende toekomstige slachtoffers te kunnen waarschuwen.
Albert en Tiny

JohM
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2012 14:43

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door JohM »

Aegean Bleu nog steeds actief!

We zijn net terug van een mooie vakantie op Kreta. En ja hoor met een mooie prijs van Aegean Bleu. 1 week gratis verblijf op Rhodos.

Op weg naar de wekelijkse markt in Rethymnon worden we door een jonge dame aangesproken. Ze vertelde bezig te zijn met een promotie actie van het Griekse toeristenbureau. Ze was enthousiast, dus wij de vrij algemene vragen beantwoord. Als erkenning mochten we een kaart trekken waarop vakjes open gekrast konden worden. Ik won een T-shirt en mijn vrouw de hoofdprijs. Dit kon een cruise, een vakantie voor 6 personen, een video camera of een MP4 speler zijn.
Onze enquêtrice helemaal enthousiast. Ze deed dit werk nog maar 2 maanden en zij had een winnend lot uitgereikt. Zij was veel enthousiaster, dan wij de prijswinnaars. Ze vertelde, dat we naar een hotel voor de prijsuitreiking gebracht zouden worden. Ze bracht ons naar een taxiverzamelpunt. Hier stonden ook een 3 tal collega’s van haar. Enthousiast vertelde zij wat haar overkomen was. Zij had een hoofdprijs weggegeven!!
In de taxi naar een hotel gebracht. Vlak bij het hotel werden we opgevangen door een drietal mensen van Aegean Blue. Hierna werden we in een aparte ruimte van het hotel gebracht. Hier waren meerdere prijswinnaars, maar daar we geen contact met de anderen hadden waren we nog steeds in de veronderstelling de enigste te zijn met een hoofdprijs. Keurig opgevangen door een Nederlandse dame, die nog wat algemene gegevens vroeg. Ze vertelde, dat we de prijs uitgereikt kregen na een 90 minuten durende presentatie zonder enige verplichting.
Men wilde dit graag in onze eigen taal doen, maar het bleek, dat de Nederlandstalige rondleidster niet beschikbaar was. Ons werd gevraagd of we ‘s middags terug konden komen. Uiteraard op hun kosten. Zo besloten, dus weer met de taxi naar de stad en ’s middags opnieuw in de taxi naar het hotel.
En ja hoor: Een Vlaamse jongedame wachtte ons al op. We zijn eerst even op een strandterrasje wat wezen drinken. Gezellig gesproken over allerlei dagelijkse dingen. Hierna naar het hotel.
Ze vroeg ons hoe wij onze vakantie geboekt hadden en vertelde hierna, dat ook zij vakanties regelden, maar dit zonder al die tussen liggende schakels deden en dus veel goedkoper waren.
Hierna een rondleiding in het hotel. We kregen 2 appartementen te zien een 4 sterren en een 5 sterren. In een gang waren nog wereldkaart bekeken met daarop de kantoren van hun organisatie. Het besloeg de gehele wereld!
Hierna opnieuw aan een tafeltje. Ze liet ons een reisgids zien met vele bestemmingen.
We kregen aangeboden een pakket van 5 weken vakantie. Maakte niet uit waar. Altijd een vaste prijs. Het mochten ook 5 losse weken zijn. Het pakket was zonder de vliegreis en het ontbijt. Maar omdat ze zo groot waren konden we met veel korting vliegen en auto’s huren.
Er moest tijdens het bezoek beslist worden. Dit werd meerdere malen vriendelijk gezegd. We hebben haar meerdere malen gezegd, dat wij zo niet werken. Geen verplichting van 5 weken en zeker niet vandaag tekenen. Als ze zo goed waren als ze ons vertelde, dan zouden we er ook later op terug moeten kunnen komen.
De Vlaamse jongedame wilde haar baas erbij halen, maar we gaven aan dit niet zinvol te vinden. Al met al had ze goed begrepen, dat wij niet zouden tekenen. En toen de prijs nog. Mijn vrouw gaf al aan, dat het nu waarschijnlijk de MP4 speler zou worden, maar tot onze grote verbazing hadden we een week verblijf op Rhodos gewonnen.
We werden weer netjes met de taxi terug gebracht naar ons hotel.
Toen we de flyer met informatie over de gewonnen prijs doorlazen zagen we, dat een Grieks nummer gebeld moest worden. Via dit nummer kreeg je dan een rekeningnummer waarop € 99 gestort moest worden. Na ontvangst kon geboekt worden.

De hele dag was alsof we in een film beland waren. Een groep van ca. 20 Aegean Blue medewerkers was druk met de komende en gaande gasten. Het zag er allemaal zeer professioneel uit, maar we hadden het gevoel, dat het niet klopte. Waren de weinige hotelgasten wel echte gasten of was het allemaal een opgevoerde show?

Via internet begrepen we naderhand, dat men alleen stelletjes aanspreekt en dat ieder stel een T-shirt en een hoofdprijs wint. Wij gaan de € 99 niet storten. We kijken wel terug op een heel bijzondere dag. Het leek allemaal heel mooi, maar ons eind gevoel is, dat we met een stel geraffineerde oplichters te doen gehad hadden.

helmigv
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2012 22:52

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door helmigv »

Hallo,

Zaterdag 29/9/2012 zijn wij tijdens onze vakantie in Rethymnon (Kreta) aangesproken door Michiel uit Den Haag (ja hij loopt er dus nog steeds) met dezelfde vraag over de enquete die al meer mensen te horen hebben gekregen en ja ook wij hadden een t-shirt en de HOOFDPRIJS. Dus wij mee in de taxi en wij werden ontvangen door Cora uit Hilversum, zij stelde ons eerst wat vragen en daarna kwam Nan uit Utrecht om ons verder te woord te staan. Onder het genot van een drankje werd ons nog wel gevraagd of wij wisten dat het om een verkooppresentatie ging. Jawel, dat hadden wij begrepen maar goed voor een leuke prijs hadden wij wel 90 minuten over. In ons geval werden dat 5 uur.
Ook bij ons werd de baas (ja de jonge Zweedse man) erbij gehaald, maar de sfeer werd al dwingender toen wij hadden aangegeven dat wij het niet prettig vonden ter plekke direct te moeten beslissen. Toen ik voor de 4e x aangaf naar ons hotel terug te willen kwam dan Nan eindelijk met de map waarin de prijzen stonden die je nog kon winnen door nog 1x te krassen. Ook bij ons was dat natuurlijk de reis.
Wat zullen deze mensen lachen bij al de blije gezichten van de mensen als ze horen krijgen dat ze de reis hebben gewonnen. En ja wat zijn wij blij dat wij bij deze mensen niets hebben afgesloten en ondertekend.

Username
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2010 17:01

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door Username »

Beste allemaal,

Vanwege persoonlijke omstandigheden zijn wij niet meer toe gekomen aan het beëindigen van Club Greece / Aegean Blue en RCI. Gaarne refereer ik naar het topic ( https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=81812)van 8 mei 2010.
Om u tijd te besparen, hierbij een korte samenvatting:
- Wegens 1) stijgende administratiekosten (onderhouden punten + onderhouden appartement),
2) stijgende reserveringskosten en
3) een beperkt verblijfaanbod
is besloten om de contracten met RCI+Club Greece/Aegean Blue te beeindigen

- Grote financiële problemen en overlijden echtgenoot maken dit tevens noodzakelijk

- Ik heb contact opgenomen met het Europees Consumenten Centrum (ECC) en heb de situatie voorgelegd. De enige drie opties die zijn geopperd:
1) Controleer (contract)voorwaarden of contract kan worden beëindigd bij overlijden één/beide partners of bij verkoop
2) Probeer het pakket te verkopen
3) Vul een 'surrender-formulier' in van RCI en stop betalingen aan Club Greece/Aegean Blue. Het risico bestaat dat deurwaarders worden benaderd en dat je kan worden aangeklaagd. Dit laatste is echter nog nooit gebeurd.

Hierbij wil ik informeren naar personen die ervaring hebben met het beeindigen van (langlopende) contracten van RCI/Club Greece. Wat raden jullie aan?

Bij voorbaat hartelijk dank

dehollandsebelg
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2013 09:01

Re: Aegean Blue ,RCI fiasco

Ongelezen bericht door dehollandsebelg »

ook wij zijn, helaas voor ons, in de verkooppraatjes getrapt toen het nog club greece was. de hele dag werden we gebrainwasht en hebben 's avonds van pure ellende getekend. we hebben na de vakantie niet binnen de 14 dagen gereageerd en konden er niet meer onder uit. Na Club Greece werd het enkele jaren later Aegean Blue en nu gaat de naam wijzigen naar Diamonds ....
Nu is onze vraag of we nu het lidmaatschap kunnen opzeggen want tenslotte hebben we getekend voor Club Greece maar niet voor Diamond....
kunnen we stoppen met onderhoudsgeld te betalen want moeten nu betalen voor griekenland maar ook nog eens voor RCI. Voor ons is dit te kostelijk want intussen is mijn man in de wao en ik werkeloos. Als je geen gebruik maakt van de RCI punten moet je ook daar nog eens een boete over betalen omdat je niet met hun op een dure vakantie bent gegaan. wil je punten overzetten naar een volgend jaar moet je ook weer betalen enz. Door al deze heffingen blijft er geen geld maar beschikbaar om ook nog echt op vakantie te gaan want al ons vakantiegeld gaat op aan de bijdragen.
Wie kan ons helpen of raad geven?

voor vakantiegangers naar Kreta of Rhodos opgelet want het heet nu niet meer Aegean Blue maar Diamonds Holidays.

Gesloten