LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] "SERVICE" SAMSUNG NOTEBOOK
-
"SERVICE" SAMSUNG NOTEBOOK
Helaas mijnheer Van Os voor uw notebook NP-R530-JT-50NL kunnen wij u helaas geen service verlenen. Op dit antwoord 4.5 maand moeten wachten. Minimaal
6 e-mails en 5 telefoongesprekken heeft het gekost om uberhaupt een reactie te krijgen waarom ik op de aankoopdatum (16-6-2010) ik mijn notebook zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing niet bij Samsung Nederland voor garantie en service kon registreren. Volgens Samsung Nederland is mijn laptop een fabrikaat op verzoek van een grote keten. Met deze keten maken zij een deal dat de kopers geen beroep op de servicedienst van Samsung kunnen doen. Updates, de originele drivers zijn nergens via Internet te achterhalen. Ook niet basis van de specificaties van de gebruikte onderdelen. Ben benieuwd naar mensen die wel snel door Samsung Nederland te woord zijn gestaan, nadat zij een beroep op de helpdesk hadden gedaan. Naar hun zeggen ben ik een uitzondering waar zij wel hun excuses voor hebben aangeboden.
Ik geloof hier eerlijk gezegd geen snars van. Het zijn ordinaire dozenschuivers die hun verantwoordelijkheid niet kunnen nemen. Mijn beroep op de servicediensten van HTC, Philips, HP en T-Mobile - die ik in de afgelopen 12 maanden heb benaderd - waren werkelijk super en boven verwachting. Ook de controle achteraf of de afhandeling van mijn vraag naar behoren was gegaan, verdient een grote pluim.
Ooit een keer eerder op een dergelijke manier in de kou gezet door een leverancier.
Ging 15 jaar terug over een aanschaf van een telefooninstallatie bij de Telefoonwinkel van de PTT. Was de reden om alle contacten, abonnementen wat met de PTT van doen had op te zeggen. Niks geen HI of wat dan ook meer bij mij in huis. Snap ook dat zij het op de lange duur niet meer op eigen kracht gaan redden.
Samsung is een zelfde lot beschoren als zij een klanten op een dergelijke manier besodemieteren.
6 e-mails en 5 telefoongesprekken heeft het gekost om uberhaupt een reactie te krijgen waarom ik op de aankoopdatum (16-6-2010) ik mijn notebook zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing niet bij Samsung Nederland voor garantie en service kon registreren. Volgens Samsung Nederland is mijn laptop een fabrikaat op verzoek van een grote keten. Met deze keten maken zij een deal dat de kopers geen beroep op de servicedienst van Samsung kunnen doen. Updates, de originele drivers zijn nergens via Internet te achterhalen. Ook niet basis van de specificaties van de gebruikte onderdelen. Ben benieuwd naar mensen die wel snel door Samsung Nederland te woord zijn gestaan, nadat zij een beroep op de helpdesk hadden gedaan. Naar hun zeggen ben ik een uitzondering waar zij wel hun excuses voor hebben aangeboden.
Ik geloof hier eerlijk gezegd geen snars van. Het zijn ordinaire dozenschuivers die hun verantwoordelijkheid niet kunnen nemen. Mijn beroep op de servicediensten van HTC, Philips, HP en T-Mobile - die ik in de afgelopen 12 maanden heb benaderd - waren werkelijk super en boven verwachting. Ook de controle achteraf of de afhandeling van mijn vraag naar behoren was gegaan, verdient een grote pluim.
Ooit een keer eerder op een dergelijke manier in de kou gezet door een leverancier.
Ging 15 jaar terug over een aanschaf van een telefooninstallatie bij de Telefoonwinkel van de PTT. Was de reden om alle contacten, abonnementen wat met de PTT van doen had op te zeggen. Niks geen HI of wat dan ook meer bij mij in huis. Snap ook dat zij het op de lange duur niet meer op eigen kracht gaan redden.
Samsung is een zelfde lot beschoren als zij een klanten op een dergelijke manier besodemieteren.
Re: "SERVICE" SAMSUNG NOTEBOOK
mijn ervaring koop nooit een laptop samsung pfffff heb hem een jaar maar voor een laptop van 700 euro 17 inc met 3d videokaart , heeft hij nooit goed gereageerd op filmpjes en msn , en nu de kaartlezer stuk, bellen krijg je een buitenlander die gebrekkig nl praat verwijs me naar YouTube, en garantie , met de woorden als het mijn schuld is zijn alle kosten voor mij , ja en dat na een telefoon rekening van ... 10 cent perminuut , en op papier , wij verlenen altijd de beste service , nou echt niet, pack en bell hebben na mn ervaring een veel betere service ,
Het probleem ligt hier niet bij Samsung, maar bij die oplichters van dozenschuivers die de producten via grijze import uit het verre oosten laten komen, waardoor zij €50,- a €100,- onder de inkoopprijs gaan zitten.
BBCS schreef:Het probleem ligt hier niet bij Samsung, maar bij die oplichters van dozenschuivers die de producten via grijze import uit het verre oosten laten komen, waardoor zij €50,- a €100,- onder de inkoopprijs gaan zitten.
hoezo grijze import? wat bedoel je daarmee?
Probleem ligt bij je verkoper:
Klant hoefde naar een hoop gezeur van mijn kant naar management uiteindelijk geen reparatiekosten te betalen, dus de schade was voor ons bedrijf. Maar de echte oorzaak was het bezuinigen op inkoopsprijs door af te wijken van bepaalde opties.
Oftewel, als jij een notebook koopt van samsung, waarbij de verkopende partij ervoor gekozen heeft om te bezuinigen op de inkoopsprijs door opties weg te laten als gebruik te kunnen maken van de servicedienst van Samsung, is er niets mis mee als Samsung weigert te helpen.
Jij moet bij de verkoper zijn, en niet bij Samsung. De verkoper heeft de keuze gemaakt om deze optie weg te laten voor extra korting op de inkoopsprijs, het risico ligt dus bij hun.
Bij een vorige werkgever heb ik eens HP aan de lijn gehad. De notebook van de klant stond op de website geadverteerd met 2 jaar fabrieksgarantie, maar naar onderzoek te doen voor de klant waarom hij reparatiekosten moest betalen bleek dat dit bedrijf de notebook had ingekocht met 1 jaar garantie ipv 2 (goedkopere inkoopsprijs).Met deze keten maken zij een deal dat de kopers geen beroep op de servicedienst van Samsung kunnen doen.
Klant hoefde naar een hoop gezeur van mijn kant naar management uiteindelijk geen reparatiekosten te betalen, dus de schade was voor ons bedrijf. Maar de echte oorzaak was het bezuinigen op inkoopsprijs door af te wijken van bepaalde opties.
Oftewel, als jij een notebook koopt van samsung, waarbij de verkopende partij ervoor gekozen heeft om te bezuinigen op de inkoopsprijs door opties weg te laten als gebruik te kunnen maken van de servicedienst van Samsung, is er niets mis mee als Samsung weigert te helpen.
Jij moet bij de verkoper zijn, en niet bij Samsung. De verkoper heeft de keuze gemaakt om deze optie weg te laten voor extra korting op de inkoopsprijs, het risico ligt dus bij hun.
Verder geeft Samsung 2 jaar garantie op hun notebooks en 1 jaar op de accu, terwijl de meeste fabrikanten 1 jaar geven op notebooks en een half jaar op de accu.
Hoe dan ook, OP heeft niets te maken met de service van samsung, maar met de besparingen die de verkopende partij probeerde te doen, wat ook de partij is die je moet benaderen hier.
Even een ander voorbeeld om dit te verduidelijken, als iemand een OEM versie van windows koopt krijgen ze geen support van Microsoft maar moeten zij zich wenden tot de verkoper. Veel mensen kopen een OEM versie van windows online (ook al mag deze officieel alleen verkocht worden in combinatie met een PC). Als ze dan problemen tegenkomen, zo basis als dat hun product code al geactiveerd is door een of andere brute-force-cracker in Azië, kunnen zij officieel niet terecht bij microsoft. Dan worden zij dus compleet afhankelijk van de service van de verkoper. Kan de gedupeerde microsoft afkraken hierop? Nee. Er zijn honderden redenen om microsoft af te kraken, maar dat is er niet 1 van.
Hoe dan ook, OP heeft niets te maken met de service van samsung, maar met de besparingen die de verkopende partij probeerde te doen, wat ook de partij is die je moet benaderen hier.
Even een ander voorbeeld om dit te verduidelijken, als iemand een OEM versie van windows koopt krijgen ze geen support van Microsoft maar moeten zij zich wenden tot de verkoper. Veel mensen kopen een OEM versie van windows online (ook al mag deze officieel alleen verkocht worden in combinatie met een PC). Als ze dan problemen tegenkomen, zo basis als dat hun product code al geactiveerd is door een of andere brute-force-cracker in Azië, kunnen zij officieel niet terecht bij microsoft. Dan worden zij dus compleet afhankelijk van de service van de verkoper. Kan de gedupeerde microsoft afkraken hierop? Nee. Er zijn honderden redenen om microsoft af te kraken, maar dat is er niet 1 van.
Dat sommige winkelketens ervoor kiezen om vanuit bijvoorbeeld Taiwan producten in te kopen die voor de Thaise markt bedoelt zijn en veel goedkoper zijn.ciske schreef:BBCS schreef:Het probleem ligt hier niet bij Samsung, maar bij die oplichters van dozenschuivers die de producten via grijze import uit het verre oosten laten komen, waardoor zij €50,- a €100,- onder de inkoopprijs gaan zitten.
hoezo grijze import? wat bedoel je daarmee?
Het probleem is dat zij daardoor de Nederlandse concurrent op een smerige manier naait, omdat die concurrent zijn producten bij de Nederlandse groothandels inkoopt.
Als een product bij de groothandel in Nederland €325,- ex btw kost, hoe kan een winkelketen datzelfde product dan voor €260,- verkopen?
De winkel die gewoon via de groothandel de producten inkoopt, verkoopt dan dat product voor €389,-, waarbij de fabrikant als adviesprijs van €399,- geeft.
okee bedankt voor je antwoord. BBCS
-
Hoe is mijn verhaal afgelopen. Door de firma Dynabyte is mij het aanbod gedaan om mijn zogenaamde "onbekende" laptop om te ruilen voor een vergelijkbaar exemplaar. Aangezien ik de schandalige slechte service van Samsung aan de kaart wilde stellen heb ik hiervan geen gebruik gemaakt.
Ruim een jaar na aanschaf van mijn Samsung laptop (R530-JT50NL) ,welke door de servicedesk van Samsung als onbekend werd betiteld en zeer waarschijnlijk van de parallel import afkomstig zou zijn, is op de site van Samsung Nederland een jaar na data de laptop als nog op de support site van Samsung opgenomen.
Dit verhaal geeft toch wel aan dat je met een bedrijf van doen heeft die alleen aan omzet denkt en kwa service de mensen flink in de kou laat staan.
Ruim een jaar na aanschaf van mijn Samsung laptop (R530-JT50NL) ,welke door de servicedesk van Samsung als onbekend werd betiteld en zeer waarschijnlijk van de parallel import afkomstig zou zijn, is op de site van Samsung Nederland een jaar na data de laptop als nog op de support site van Samsung opgenomen.
Dit verhaal geeft toch wel aan dat je met een bedrijf van doen heeft die alleen aan omzet denkt en kwa service de mensen flink in de kou laat staan.
-
Mijn Samsung R530JT-50NL wordt inmiddels ondersteund door Samsung. Als hij van de grijze import afkomstig zou zijn geweest, gaan ze een jaar later daar echt niet eens ondersteuning op leveren. De toevoeging van NL in de naam zou er op duiden dat hij juist voor de Nederlandse markt bestemd is. Indien hij voor een of duister Aziatisch land bestemd zou zijn geweest, zou je tenminste de drivers van de Samsung hardware hebben moeten kunnen traceren.
Niets van dit alles. Samsung Nederland heeft de consument eerst 3 maanden laten wachten - ook al gek als je een probleem hebt - en na intensief aandringen een antwoord gedicht om mij met het bekende kluitje het riet in te kunnen sturen. Het lek is waarschijnlijk boven bij Samsung en inmiddels is het product in het serviceprogramma opgenomen.
Niets van dit alles. Samsung Nederland heeft de consument eerst 3 maanden laten wachten - ook al gek als je een probleem hebt - en na intensief aandringen een antwoord gedicht om mij met het bekende kluitje het riet in te kunnen sturen. Het lek is waarschijnlijk boven bij Samsung en inmiddels is het product in het serviceprogramma opgenomen.
Ik meen dat op de juiste produkten een CE keurmerk moet staan en anders is het een dubieuse aankoop.
Ooit heb ik eens wat besteld uit Hong Kong en heb een boete gehad van de douane omdat het als een economisch delict word gezien.
Dus die handelaren die zich met grijze inport bezig houden beduvelen de belasting hier.
En ik kan mij voorstellen dat veel bedrijven deze producten niet repareren!
Weet er zelf een die alleen CE apparatuur repareerd.
Ooit heb ik eens wat besteld uit Hong Kong en heb een boete gehad van de douane omdat het als een economisch delict word gezien.
Dus die handelaren die zich met grijze inport bezig houden beduvelen de belasting hier.
Of ligt het probleem bij de consumenten die dagenlang het internet af gaan struinen om ergens voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ipv zaken te doen met een gerenommeerd bedrijf ?. Dit soort "dozenschuivers" ontstaan uit een behoefte.Het probleem ligt hier niet bij Samsung, maar bij die oplichters van dozenschuivers die de producten via grijze import uit het verre oosten laten komen, waardoor zij €50,- a €100,- onder de inkoopprijs gaan zitten.
Groeten, Bram
Omdat ze veel goedkoper zijn?bprosman schreef: Dit soort "dozenschuivers" ontstaan uit een behoefte.
Dat doet men om op die manier ver onder de inkoopsprijs de producten kan verkopen.wipo schreef:Dus die handelaren die zich met grijze inport bezig houden beduvelen de belasting hier.
CE Keurmerk mag de fabrikant zelf stickeren, bovendien... er bestaat ook een CE logo wat "China Export" betekend en als 2 druppels water lijkt op het keurmerk.Ik meen dat op de juiste produkten een CE keurmerk moet staan en anders is het een dubieuse aankoop.
Nee omdat mensen niet meer voor service willen betalen. Waar denk je dat de term "dozenschuiver" vandaan komt ?.Omdat ze veel goedkoper zijn?
Goed (Service) personeel kost nu eenmaal geld.
In mijn winkel krijgen wij regelmatig taart, chocola, six-packs etc van klanten voor goede service (staan nog (dode) bloemen voor mijn raam van een tevreden klant).Nee omdat mensen niet meer voor service willen betalen.
Met goede service bedoel ik zaken zoals softwarematige problemen herstellen zonder daar geld voor te vragen (in de meeste gevallen), computers/notebooks/ipads gebruiksklaar maken en software installeren voor digibeten (weer zonder daar extra geld voor te vragen in de meeste gevallen) en misschien het belangrijkste, goed persoonlijk advies geven (iemand die een notebook/computer koopt voor een beetje internetten/word loopt niet de winkel uit met een quad-core met losse videokaart).
Maar de uitspraak klopt helaas. In het filiaal waar ik werk geven wij misschien iets te veel service vergeleken met wat ons hoofdkantoor voorschrijft). Maar als wij onze prijzen zouden verhogen, ook al zouden wij maar 10% boven boven de prijs van de concurrent zitten, dan kunnen wij onze deuren wel sluiten.
Vaak is via serie nummers na te gaan waar een product wegkomt en of het via de officiële importeur hier gekomen is!
Ja sommige mensen willen voor nop op de eerste rang zitten en als het fout gaat alsmaar klagen.
Toevallig ken ik een geval van een kapotte besturing voor model vliegtuigen/helikopters die door een piloot uit verweggiestan was meegenomen en een bepaalde functie met uitval had.
De reparateur voor deze besturingen weigerde pertinent te repareren omdat bij eventuele ongevallen hij mede aansprakelijk zou kunnen worden gesteld maar omdat hij ook via de importeurs van deze apparatuur niet mocht meedoen deze grijze import zo in stand te houden.
Het is uw eigen keuze om dubieuze aankopen te doen na een mooi praatje met de verkoper.
Ja sommige mensen willen voor nop op de eerste rang zitten en als het fout gaat alsmaar klagen.
Toevallig ken ik een geval van een kapotte besturing voor model vliegtuigen/helikopters die door een piloot uit verweggiestan was meegenomen en een bepaalde functie met uitval had.
De reparateur voor deze besturingen weigerde pertinent te repareren omdat bij eventuele ongevallen hij mede aansprakelijk zou kunnen worden gesteld maar omdat hij ook via de importeurs van deze apparatuur niet mocht meedoen deze grijze import zo in stand te houden.
Het is uw eigen keuze om dubieuze aankopen te doen na een mooi praatje met de verkoper.
@53o
Dit kan uiteraard ook indirect zijn en daar doelde ik meer op. Personeel wat "gratis" net dat stapje extra doet moet ook betaald worden. Heb je dat een paar keer meegemaakt en ben je netjes geholpen dan ga je daar graag terug en dan let je er een stuk minder op dat dat ene apparaat nu net een paar euro duurder is dan bij de dozenschuiver.
.Nee omdat mensen niet meer voor service willen betalen
Dit kan uiteraard ook indirect zijn en daar doelde ik meer op. Personeel wat "gratis" net dat stapje extra doet moet ook betaald worden. Heb je dat een paar keer meegemaakt en ben je netjes geholpen dan ga je daar graag terug en dan let je er een stuk minder op dat dat ene apparaat nu net een paar euro duurder is dan bij de dozenschuiver.
@Wipo,
Was "Corrien" weer eens "dwars" ?De reparateur voor deze besturingen weigerde pertinent te repareren
http://tweakers.net/productreview/24094 ... -jt50.html
Niets dan lof over Samsung. Zelf maak je in dit verhaal nog kenbaar dat er 2 jaar garantie op zit en 1 jaar extra via dynabyte.
Grappig vind ik dat je het aanbod van dynabyte afwijst als ze je "onbekende" exemplaar om willen ruilen voor een "bekend" exemplaar. Dan word het zeuren om het zeuren.
Het is niet onmogelijk dat wat samsung meedeelde klopt. En dat het product alsnog later op de markt is gezet met alle normale garantievoorwaarden. (Ik kan hem trouwens niet vinden op de samsung site, maar goed).
Zoals eerder aangegeven was Dynabyte als eerste verantwoordelijk voor de oplossing. De geboden oplossing: omruilen van de laptop, lijkt me zeer redelijk. Je maakt er een principekwestie van en ik denk dat je daar dan ook de consequenties van moet ondervinden.
Wel flauw dat je samsung zo af loopt te zeuren om een kleinigheid, nadat je zon enorm positieve review hebt geschreven.
P.s. De ptt doet t ook nog steeds.
Ken je deze nog?clemensvanos schreef: Neen, je leest wel eens negatieve opmerking over Samsung (Ik wil alleen een A-merk) maar ik ben absoluut van mening dat Samsung op de laptopmarkt in 3 jaar tijd als een A-merk kan worden beschouwd.
Niets dan lof over Samsung. Zelf maak je in dit verhaal nog kenbaar dat er 2 jaar garantie op zit en 1 jaar extra via dynabyte.
Grappig vind ik dat je het aanbod van dynabyte afwijst als ze je "onbekende" exemplaar om willen ruilen voor een "bekend" exemplaar. Dan word het zeuren om het zeuren.
Het is niet onmogelijk dat wat samsung meedeelde klopt. En dat het product alsnog later op de markt is gezet met alle normale garantievoorwaarden. (Ik kan hem trouwens niet vinden op de samsung site, maar goed).
Zoals eerder aangegeven was Dynabyte als eerste verantwoordelijk voor de oplossing. De geboden oplossing: omruilen van de laptop, lijkt me zeer redelijk. Je maakt er een principekwestie van en ik denk dat je daar dan ook de consequenties van moet ondervinden.
Wel flauw dat je samsung zo af loopt te zeuren om een kleinigheid, nadat je zon enorm positieve review hebt geschreven.
P.s. De ptt doet t ook nog steeds.